پورشه

پورشه 911 GT3 رکورد سریع‌ترین خودروی گیربکس دستی نوربرگ‌رینگ را شکست

پورشه ۹۱۱ GT3 با گیربکس دستی، رکورد جدیدی در پیست نوربرگ‌رینگ ثبت کرد و با زمان ۶ دقیقه و ۵۶.۲ ثانیه، رکورد دوج وایپر ACR را با اختلاف ۱۰ ثانیه شکست.

پورشه بار دیگر توانایی‌های خود را در پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ به نمایش گذاشت. این بار، ۹۱۱ GT3 مدل ۲۰۲۵ با گیربکس شش سرعته دستی و رانندگی راننده حرفه‌ای کارخانه، «یورگ برگمایستر»، رکورد جدیدی برای خودروهای مجهز به گیربکس دستی ثبت کرد. زمان ثبت‌شده، ۶ دقیقه و ۵۶.۲۹۴ ثانیه برای مسیر کامل ۲۰.۸۳ کیلومتری بود که نه‌تنها رکورد قبلی ۷ دقیقه و ۱.۳ ثانیه متعلق به دوج وایپر ACR را با اختلاف قابل‌توجهی شکسته بلکه از زمان مدل قبلی ۹۱۱ GT3 با گیربکس دوکلاچه نیز ۳.۷ ثانیه بهتر بوده است.

رکورد قبلی که توسط دوج وایپر ACR در سال ۲۰۱۷ ثبت شده بود، برای مسیر کوتاه‌تر ۲۰.۶ کیلومتری بود. در این مسیر کوتاه‌تر، ۹۱۱ GT3 جدید زمان خیره‌کننده ۶ دقیقه و ۵۱.۷۶ ثانیه را ثبت کرده که بیش از ۱۰ ثانیه سریع‌تر از وایپر است آن‌هم با وجود حدود ۱۴۰ اسب بخار قدرت کمتر نسبت به سوپرکار آمریکایی. این عملکرد، گواهی بر پیشرفت‌های مهندسی پورشه در شاسی، آیرودینامیک و انتقال قدرت است.

یورگ برگمایستر درباره تجربه رانندگی با این خودرو گفت:

۹۱۱ GT3 جدید در مقایسه با مدل قبلی، اعتمادبه‌نفس بیشتری در رانندگی روی حد نهایی محدودیت‌های خودرو ارائه می‌کند. تقریباً در هر پیچ سریع‌تر بودم. ما درس‌های زیادی از مدل ۹۱۱ GT3 RS در توسعه شاسی آموختیم. خودرو در دست‌اندازها و روی حاشیه‌های پیست پایدارتر است. همچنین، به لطف ۸ درصد ضریب دنده کوتاه‌تر، بدون افزایش قدرت موتور، قدرت بیشتری به محور عقب منتقل می‌شود.

خودروی آزمایشی پورشه مجهز به پکیج وایساخ بود که شامل اقداماتی برای کاهش وزن و قطعات فیبر کربنی می‌شود. همچنین، این خودرو از تایرهای میشلن پایلوت اسپرت کاپ R2 استفاده می‌کرد که سریع‌ترین لاستیک‌های موجود برای GT3 جدید هستند. این لاستیک‌ها نقش مهمی در دستیابی به چنین رکورد بی‌نظیر ایفا کرده‌اند. این رکورد به دلیل استفاده از گیربکس دستی در دنیایی که گیربکس‌های اتوماتیک و دوکلاچه سلطه دارند، قابل‌توجه است. بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها کسی بتواند رکورد پورشه را بشکند مگر اینکه گوردون موری T.50 بخواهد شانس خود را امتحان کند!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۴ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (485 ديدگاه)

    من اسم نوربرگ رینگ میاد یاد پورشه میفتم و بر عکس

    موافقم 42
    مخالفم 4
    1. BMW is GOD

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      تایم این ماشین با گیربکس دستی و ۵۰۰ اسب قدرت، از تایم GTD با اون کیت آیرو و تعلیق و انجین قدرمند بهتر بوده!

      موافقم 32
      مخالفم 6
    2. Cadillac-V

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (150 ديدگاه)

      اگه وایپر هنوز تولید میشد اجازه نمیداد پورشه حتی نزدیکش بشه
      بعد ۱۰ سال با کلی کارا کامپیوتری و تکنولوژی های مختلف تونستن خودرو ۲۰۲۵ رو بیارن درحد یه خودرو ۲۰۱۷
      این شاهکار نیست شاهکار اون وایپره

      موافقم 12
      مخالفم 41
      1. Sina_carshow

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (454 ديدگاه)

        رویا پردازی خیلی خوبه ولی بهونه آوردن برای موفقیت انکار ناپذیر پورشه و توجیه ناتوانی دوج در ساخت ماشین در خور رقابت اونم با وضعیت الانش خیلی چیز جالبی نیس همش کلمه وایپر رو اسپم میکنید
        اینکه الان دوج نمیتونه مشکل خودشه و باید خدارو شکر کنیم با این وضعیت الانش هنوز وجود داره کمپانیش

        موافقم 27
        مخالفم 7
        1. سوشیانت

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4045 ديدگاه)

          چرا از ناتوانی پورشه در ساخت خودرویی در حد دیمون ۱۷۰ نمیگی؟

          موافقم 5
          مخالفم 21
      2. mehran911

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2189 ديدگاه)

        قبول دارم به اصطلاح این اتفاق شیبه ضرب‌المثل مسابقه دادن با بچه‌است… اگه ببری میگن کار خاصی نکردی بچه رو بردی اگه ببازی که دیگه هیچی میگن حریف ی بچه نشدی !!! خلاصه چوب دو سر…
        .
        بله طبیعتا تکنولوژی الان با اون موقع یکسان نیست اما مگه پورشه و وایپر با قدرت یکسانی تایم زدن؟!؟! چرا اختلاف قدرت رو در نظر نمیگیری؟!
        بارها و بارها این بحثا شده فقط و فقط همینو بگم که هر وقت با نسبت قدرت به وزن مشابه تایم مشابه زدید با هم حرف میزنیم… نداریم خودرویی تو این کلاس که با نسبت قدرت به وزن مشابه تایم بهتری از GT3 و GT3rs بزنه …
        .
        بعد این پست هم احتمالا برم تا ی چند ماهی دوباره برگردم …

        موافقم 33
        مخالفم 3
      3. مجید کلانی

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (25 ديدگاه)

        آمریکای بازا فقط ادعا

        موافقم 20
        مخالفم 5
        1. سوشیانت

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4045 ديدگاه)

          اروپایی بازا چین اون وقت؟!

          موافقم 2
          مخالفم 16
      4. R@min

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2217 ديدگاه)

        این تایم ها جز تبلیغات پشیزی ارزش نداره که اصلا براش خوشحال شین یا ناراحت ! حالا چه کوچکی که خود بزرگ پنداری کنه چه برعکس.

        محصولاتی مثل پورشه و ماستنگ که کوهی از محدودیت رو سر تیم فنی خراب می کنن تنها راه برای نشون دادن تغییرات در هر به اصطلاح نسل همین حرکته. قبلا هم گفتم تمام برندها دیگه محصولات پرفورمنسشون شکست خورده و تنها یک یا دو محصول پرفرومنس دارن چون بازار به همون ساختار خاص علاقه نشون داده و برندها هم برای فروش مجبورن رو همون محصول خاص مانور بدن تا فروششون حفظ شه. محصولاتی مثل ماستنگ GTD و واریانت های بی شمار 911 یا چلنجر حاصل این محدودیت ها هستن که سازنده همیشه در محدودیت دست و پا میزنه. در مورد وایپر هم از جهات مختلف در حد رقابت نیست و نبود، چه در اون سال ها چه الان رکوردها هم بخش اعظمش بخاطر کیت دانفورس بالا بود که روی هر محصولی بزاری عملکردی تم همین لول یا بسیار بهتر بدست میاد. اینکه پورشه همچین تایمی زد بخاطر لاستیک پیشرفته تر، موتور دوربالا که نیاز به شیفت های پی در پی کمتر می کنه و قدرت تو زمان بیشتری بسیار بیشتری نگه میداره و با پایین اوردن ضرایب گیربکس عملا دنده مرده حذف شد و شبیه به گیربکس های اتومات شده بود و اگر توجه کرده باشین تو تمام مسیر تمام قدرت بین دنده سه تا پنج کار می کرد و راننده جز کفی اصلی به هیچ وجه از دنده ۵ بالاتر نرفت چون تایم از دست میداد، به این قضیه تنظیم شاسی، وزن پایین و آیرودینامیک کارآمد که مختص این پیست توسعه داده شده و تعلیق و راننده ای که حتی یکبار اور استیر یا حتی ساییدگی به کنار پیست نداشت اضافه کرد. برندهایی که محصولات پرفورمنس میسازن به دنبال ساخت محصولی چند وجهی هستن نه یه خودرو رادیکال مخصوص پیست که جز راننده های بسیار حرفه ای کسی توانایی کنترلشو نداره. این محصولات خریداری نداره اینکه برندهای بزرگ هم خودشونو درگیر این قضیه نمی کنن هم بخاطر صرف یه هزینه مفت و بی دلیل هست که اتفاقا همون زمان هم رسانه ها پرسیدن چرا وایپر تایم رسمی نمیزنه جواب دادن هزینه تایم زنی و وقتی که حروم میشه تو نوربرگرینگ بالاس دلیلی برای حضور نمی بینیم. هر برندی هم تو پیست کشور خودش محصولشو توسعه میده، برندهای آلمانی هم تو نوربرگرینگ و هوکنهایم محصولاتشونو توسعه میدن.

        در کل درگیر این مسائل بچگانه نباشین صنعت خودرو خیلی بزرگتر از این تایم های تبلیغاتی هست.

        موافقم 2
        مخالفم 15
        1. mehran911

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2189 ديدگاه)

          ((( برندهایی که محصولات پرفورمنس میسازن به دنبال ساخت محصولی چند وجهی هستن نه یه خودرو رادیکال مخصوص پیست که جز راننده های بسیار حرفه ای کسی توانایی کنترلشو نداره. این محصولات خریداری نداره اینکه برندهای بزرگ هم خودشونو درگیر این قضیه نمی کنن ))
          پس خریدار نداره ….قبل فیس‌لیفت طبق آمار غیر رسمی پورشه بیش ۱۵ هزار تا GT3 فروخته !!! این عدد رو به فروش تقریبی ۴ تا۵ هزارتایی نسخه rs اضافه کن ببین چی میشه این عدد برای سوت کشیدن مغز کسی که اندکی از خودرو سر دربیاره کافیه…ما نداریم خودرویی که به اندازه GT3 بین تیم‌های آماتوری موتوراسپورت فروش داشته باشه بقیه حتی نزدیک هم نیستن … بقیه به قول خودت برند‌های بزرگ نمی‌سازن چون به راحتی نمی‌تونن انقدر بفروشن
          مکلارن یا لامبوگینی امسال چقدر ماشین فروختن ؟ GT3 به تنهایی قبل فیس‌لیفت ۱۵ هزارتا فروخت !
          .
          برای به قول خودت چند وجهی، GTS هست نسخه‌های توربو و توربو‌اس هستن که برای هر نوع رانندگی کاملا پاسخگو هستن…و حتی نسخه تورینگ GT3
          .
          راه دیگه پیدا کنید برای زدن اینا جواب نمیده …

  2. POUYAN

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (222 ديدگاه)

    عجب ماشین عجیب غریبی بوده این “وایپر ACR”

    موافقم 32
    مخالفم 4
  3. Mohammad

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (94 ديدگاه)

    چقدر خوشگلهههههههه 😍😍😍😍
    میخوامتش 🙂🙂🙂🙂
    عاشق این اصالتشم که نگه داشته 😎😎😎

    موافقم 29
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5860 ديدگاه)

      مجبوره اصالتو نگه داره

      موافقم 7
      مخالفم 31
      1. Mohammad

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (94 ديدگاه)

        کلا شما آمریکایی فن ها خسته نمیشید نه ؟
        از نظر شما آمریکا خدای جهانه
        تا کم میارید هم به طرف مقابل ۱۰۰۱ تا انگ میزنید

        موافقم 29
        مخالفم 4
        1. Cadillac-V

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (150 ديدگاه)

          شما آلمانی فنا چی میگین که نصفتون پدال رو پر کردین و هرکی چیزی میگه زرت دیسلایک میدین؟؟
          فقط کافیه کسی انتقادی کنه به مرسدس و بی ام و، حتی باوجود منطقی بودن هزاران هزار دیسلایک داره، همین پیامت درحال حاضر ۶ تا لایک داره و طاها ۱۵ تا دیسلایک، این یعنی آلمانی فن جماعت بی منطق اینجا پره
          این کامنت منم قول میدم بالای ۱۰ تا دیس داره

          موافقم 8
          مخالفم 36
        2. Taha Ayoobi

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5860 ديدگاه)

          بارها ثابت شده تو این سایت اروپایی فن‌ها ده ها برابر متعصب تر و بی منطق تر از آمریکایی فن هان ولی چون تعدادشون بیشتره به بقیه عیب میگیرن.
          پورشه مجبوره چراغ های دایره ای رو نگه داره چون هیچ کار دیگه ایش نمیتونه بکنه.
          بهترین کار براش اینه که بدون هیچ هزینه ای بذاره همینجوری باشه، هم کار خودشو راحت کرده هم طرفداراش از اونور میگن اصالت اصالت.
          اصالتی که تو نسل های قبلی میخواست ازش در بیاد، شد تخم مرغ نیمرو بعد دوباره برگشت سر جای اول.

          موافقم 3
          مخالفم 12
        3. mehran911

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2189 ديدگاه)

          (( پورشه مجبوره چراغ های دایره ای رو نگه داره چون هیچ کار دیگه ایش نمیتونه بکنه.
          بهترین کار براش اینه که بدون هیچ هزینه ای بذاره همینجوری باشه، هم کار خودشو راحت کرده هم طرفداراش از اونور میگن اصالت اصالت.)))
          جواب نمیدادم اما چون نوشتی خودشو راحت کرده میگم شما و هر شخص دیگه محبت کنید فقط سرچ کن HD Matrix LED headlights ببین داستانش چیه کل اسپورت سازی آمریکا رو بگرد دقیقا کلش‌رو مشابه‌اش رو پیدا کردی بیا حرف میزنیم رسما سیستم روشنایی بهتر از چیزی که ۹۱۱ استفاده میکنه در هیچ اسپورت دیگه ‌ای نه فقط آمریکا هیچ جای دیگه‌ای نداریم و تا مدتها نخواهیم داشت ! حرف من رو قبول نکنید سرچ کنید
          .
          مردم به تنهایی مهمترین دلیل برای تولید یا عدم تولید یک خودرو هستن “مردم” 911 رو با این زبان طراحی دوست دارند و میپسندند و این باعث شد ۲۰۲۴ پورشه ۵۰ هزارتا ۹۱۱ بفروشه بخدا اگه بفهمید این عدد اونم تو این شرایط یعنی چی … برید یقه‌ی اون ۵۰ هزار نفر رو بگیرید بگید ۹۱۱ نخرید نه یقه‌ی کمپانی رو که چرا تولید میکنه… هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیره چیزی که طرفدار داره و میفروشه رو تولید نکنه یا برخلاف سلیقه عموم تغییرش بده …
          تیم طراحی پورشه اگه زحمت به خودش نمیداد تایکان جوایز طراحی رو درو نمیکرد …
          بگردید دنبال چیزهای دیگه برای زدن پورشه اینا خیلی وقته جواب نمیده…

        4. Nismo

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1776 ديدگاه)

          مهران جان اولا این تکنولوژی که میگه مال آئودیه و پورشه بخاطر شراکتش با آئودی از این تکنولوژی بهره منده
          دوما گفتی یه نمونه بیار پیشنهاد میکنم یه نگاه به تکنولوژی چراغ های آکورا nsx بندازی
          و یا کادیلاک اسکالید و حتی byd u9

          موافقم 1
          مخالفم 3
        5. mehran911

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2189 ديدگاه)

          @Nismo
          چرا حرفی میزنید که نمی‌تونید اثابتش کنید؟! این سیستم با چیزی که آئودی استفاده میکنه زمین تا آسمون متفاوته این سیستم با همکاری سه برند دیگه در وایساخ توسعه پیدا کرده پورشه میگه در فرآینده توسعه‌اش که مدتها طول کشیده ۲۵ تا پتنت ثبت کرده…تیم مهندس پورشه رسما پدرش در اومده آئودی کجا بود چیزی که پورشه ساخته با باقی قابل قیاس هم نیست…( برید دقیق بخونید و خودتون مقایسه کنید )
          The HD matrix headlights will be introduced successively in different model lines with identical module technology but adapted designs. In the development process, Porsche submitted over 25 patents for the innovative technology.
          اسکالید و باقی در مقابل کاری که اینا کردن هیچی محسوب میشن برید اعداد و ارقامش رو با هم مقایسه کنید…

  4. Nismo

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1776 ديدگاه)

    شهر که خلوت شه قورباغه هفت تیر کش میشه
    وایپر خطاب به پورشه

    موافقم 15
    مخالفم 63
    1. Sina_carshow

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (454 ديدگاه)

      وایپر تایمی که زده تو سریعترین نسخه 6 ثانیه کند تره این ماشین حتی از موستانگ جی تی دی هم سریعتره با گیربکس دستی
      بماند که کلی پورشه 911 اتومات هستن که با اختلاف بیشتری تند ترن
      بیخیال وایپر هیچوقت نمیتونست شکست بده تنها ماشینی که امید بهش هس از آمریکا خود منم روش حساب باز کردم کوروت zr1 تستش

      موافقم 31
      مخالفم 17
      1. Nismo

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1776 ديدگاه)

        بعد از نزدیک 10 سال و توقف تولید وایپر تازه پورشه اومده به قول تو 5 ثانیه سریعتر ازش تایم زده
        به نظرت وایپر اگه الان زنده بود میذاشت کسی نفس بکشه؟

        موافقم 14
        مخالفم 33
        1. Sina_carshow

          ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (454 ديدگاه)

          تصور کردن هیچ اشکالی نداره بالام گفتن
          چیزی که از باقی مونده های دوج یه دهه پیش میبینم یه شاسی بلند دو در کف خواب برقی هس (دوج چارجر که پلت فرم مشترک با شاسی بلند های استلانتیس داره)

    2. Taha Ayoobi

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5860 ديدگاه)

      نیسمو سنگین بود😂

      موافقم 12
      مخالفم 33
    3. SepehrV10

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (77 ديدگاه)

      داداش درسته وایپر خیلی خوبه من خودم طرفدار V10 هستم ولی پورشم دست کمی ازش نداره تازه این GT3 RS نبوده
      تازه اگه GT2 RS تو این نسل تولید شه رکورد اینو قطعا با اختلاف بالای ۳ ثانیه میزنه

      موافقم 11
      مخالفم 4
      1. مازیار

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1452 ديدگاه)

        ۳ ثانیه؟
        احتمالا سوءتفاهم پیش اومده
        GT2RS بعدی دستکم ۲۰ ثانیه از این سریعتر خواهد بود
        نسل قبلش 6:38 داره

        موافقم 17
        مخالفم 1
      2. mehran911

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2189 ديدگاه)

        چون پست GT3 هستش ی چیزی رو در گوشی بگم مدتها پیش دکتر والیسر گفته بود که GT2 پرفورمنس چشمگیری خواهد داشت جدیدا هم بلوم شخصا اینو گفت و توقعات رو بالاتر برد…
        پیشرانه‌اش احتمالا با پیشرانه توربو و توربواس که زودتر معرفی خواهند شد یکی خواهد بود اما طبیعتا با تیون و قدرت بیشتر…احتمال این وجود داره پورشه از دو توربوی الکتریکی بجای یکی که در GTS استفاده کرده استفاده کنه و اینکه حتی با احتمال خیلی کم میتونه پیشرانه پرینت سه بعدی باشه با توجه به اینکه قبلا فکر کنم چهارسال پیش یا بیشتر یادم هست تحت ی پروژه مشترک با ماهله و trumpf پیشرانه GT2rs نسل قبل رو پرینت سه‌بعدی کردن و مدتها هم تست کردن و کاملا هم موفق بود اما پورشه ازش به دلایلی استفاده نکرد…

        موافقم 17
        مخالفم 3
  5. R@min

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2217 ديدگاه)

    تایم فوق العاده ای هست، رانندگی چشم نواز یورگ برگمایستر واقعا بی نظیره راننده بی نظیری هست.

    موافقم 27
    مخالفم 7
  6. mehran911

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2189 ديدگاه)

    چیزی که بهش دقت نمیشه اینه که مسئله شکستن رکورد وایپر نیست… مسئله دقیقا اینه که از رکورد نسخه قبل فیس‌لیفت با گیربکس دوکلاچه ۳.۷ ثانیه سریعتر بود…این واقعا عجبیه این یعنی اگه پورشه با نسخه‌دوکلاچه همین فیس‌لیفت بیاد رکورد فوق‌العاده‌ای ثبت خواهد کرد در حالی که در نسخه فیس لیفت افزایش قدرت به دلیل قوانین آلایندگی نداشتیم! و بهبودها به شاسی و موارد دیگه محدود شدن
    .
    Bergmeister به عنوان راننده کارخانه راننده بسیار خوبیه که مدتی‌است پورشه برای تایم گیری ازش استفاده میکنه اما با تقریبا ۵۰ سال سن در پورشه پیشکسوت محسوب میشه … اگر فرادی مثل کوین استر یا لارنس ونتور یا حتی راننده تست پورشه یعنی لارس‌کرن پشت این ماشین بودن احتمالا تایم بهتری میزدن …
    به هر حال به رکورد GT3rs manthey باید خیلی امیدوار بود

    موافقم 28
    مخالفم 6
    1. khashayar..

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (11 ديدگاه)

      مهران یه سوال
      —————————–
      اگه در خودروهای پرفرمنس از یک موتور 6 سیلندر خطی ولی به صورت افقی و در راستای عرضی استفاده کنیم بهتر نیست ؟؟؟. چون اتصال گیربکس به دیفرانسیل هم میشه از چرخدنده های هلیکال به جای مخروطی استفاده کنیم. / ساختار موتور I6 هم ساده تره. و چون به صورت افقی نصب میشه مرکز جرمشم مثل همین موتور پورشه است.

      موافقم 7
      مخالفم 3
      1. mehran911

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (2189 ديدگاه)

        مخلصیم ایده خوبیه واقعا
        اما الان مشکل خاصی از ۹۱۱ حل نمیکنه بله طبیعتا سبکتر هست نیاز به دوسر سیلندر مجزا نداره پیچیدگی کمتری داره الگوی فراوانی ازش هست که دست مهندسا رو برای توسعه نمی‌بنده اما از طرفی عرضی قرار دادنش و تو پکیج ۹۱۱ چالش خواهد بود از طرفی احتمالا مسئله ثقل بالاترش هم هست و…بحث انتخاب اتصال مخروطی و هیلکال ( با وجود اینکه از ابتدا عمدتا برای انتقال موازی استفاده میکنن) و هیپوئیدی به ترنس‌اکسل نیست اون داستان با مهندسی حل شده‌است مسئله اصلی اینه که پورشه سالهاست رو این فرمول کار کرده و این پکیج پیشرانه تخت و انتقال قدرت PDK رو با انبوهی از محدودیت‌های ذاتی این سیستم به نوعی بهینه کرده….الان که دارم این کامنت رو مینویسم تیم بسیار قدری اعم از Thomas Wasserbäch و Thomas Brandl وMarkus Baumann و دکتر Ralf Schmidt دارن رو این پیشرانه کار میکنن یعنی همیشه ی تیم ثابت صرفا تو وایساخ رو این موتو باکستر کار میکنن اونم همچین مهندسای باسابقه‌ای باقی پیشرانه‌های V8 و V6 و … داستانش جداست…( البته دکتر Ralf Schmidt هد بخش ترمال کنترل کل پیشرانه‌های پورشه است)‌
        می‌خواهم بگم دمت گرم واقعا این ایده خوبیه از خیلی جهات اما رو این ۹۱۱ عملی نیست شاید نسل‌های اول چرا

        موافقم 16
        مخالفم 2
        1. khashayar..

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (11 ديدگاه)

          ممنون مهران جان

          موافقم 5
          مخالفم 2
        2. mehran911

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (2189 ديدگاه)

          قربانت خشایار عزیز

          موافقم 8
          مخالفم 2
  7. دکتر استاپ

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (93 ديدگاه)

    جالب این جاست که رکورد وایپر توسط خود دوج زده نشده بود تازه بعد ۸ سال شکسته شد

    موافقم 15
    مخالفم 16
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5860 ديدگاه)

      دقیقا
      اگه همون تیم که با وایپر تایم زده با لاستیک های جدید دوباره ببره بعید نیست رکورد خیلی هارو بزنه

      موافقم 8
      مخالفم 26
      1. Nismo

        ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1776 ديدگاه)

        لاستیک هایی که اون زمان استفاده کردن لاستیک کومهو بود که البته لاستیک خوبیه ولی اگه با لاستیک میشلن تست بگیرن
        قطعا تفاوت میکنه

        موافقم 4
        مخالفم 15
        1. Taha Ayoobi

          ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (5860 ديدگاه)

          من نمی‌دونستم کومهو بوده، با میشلن امروزی غوغا می‌کنه.

          موافقم 4
          مخالفم 7
  8. MOHAMMAD.DEMON

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1451 ديدگاه)

    هشت سال از رکورد acr میگذره
    از اینکه دیگه اسپورت رده بالای موتور جلویی مثل وایپر وجود نداره ناراحتم
    با اینکه کمک عظیم سیستم های کامپیوتری و الکترونیکی باعث شدن ماشین های امروزی بسیار سریع بشن
    ولی دیگه ماشین نیستن . بلکه اسباب بازی هستن

    موافقم 17
    مخالفم 29
  9. BlackWing

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1457 ديدگاه)

    واقعاً تاپ ترین جای موتور اسپرت برای پورشه‌ست ! هرجور نگاه میکنی محصولات لاین ۹۱۱ پورشه بهترین هندلینگ ها رو تو بازار داشتن و دارن

    موافقم 31
    مخالفم 7
  10. علی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    کاش ویدیوش رو هم میذاشتین

    موافقم 1
    مخالفم 1
  11. BMW is GOD

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (22 ديدگاه)

    ظاهرا موستانگ GTD دوباره به نوربرگ برگشته. موتوروان یه همچین خبری چند وقت پیش کار کرده بود. امیدوارم تایم خوبی ازش ببینیم دفعه قبل که بدجور آب قطع بود.

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5860 ديدگاه)

      دفعه قبلی معلوم بود یه چیزی هست.
      ببینیم این چی میشه

      موافقم 1
      مخالفم 11
    2. سوشیانت

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4045 ديدگاه)

      بله آب قطعه تو پیست همونطور که برای اروپایی ها تو خط مستقیم آب قطعه

      موافقم 4
      مخالفم 14
  12. Saeedfarshchian

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (334 ديدگاه)

    ۸ سال طول کشید رکورد افعی رو بزنن
    ولی تبریک

    موافقم 11
    مخالفم 13
  13. Yaghoob

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (509 ديدگاه)

    نمیشه پورشه رو دوست نداشت و بهش احترام نذاشت

    موافقم 15
    مخالفم 5
  14. رامتین

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3379 ديدگاه)

    خداییش رانندگی با این ابرخودرو و این توان با گیربکس دستی وحشتناک جذابه.

    موافقم 16
    مخالفم 3
    1. J

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (26 ديدگاه)

      وقتی ویدیوش انقد جذابه، ببین واقعیتش چیه. اونم در این پیست زیبا

  15. مصطفی

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (100 ديدگاه)

    زنده باد گیربکس دستی

    موافقم 5
    مخالفم 1
  16. Behrooz

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هنوز ماشینی هست به قدرت وایپر برسه با ۸۵۰۰ سی سی قدرت که خوده امریکا خط تولیدشو متوقف کرده
    حالا اینا به کنار تا حالا شده یه ماشین آمریکایی روخودرو بر ببینین ولی تا دلت بخواد ماشین آلمانی یا تاحالا شده ببینین ماشین آمریکایی با ۱۰۰ هزارتا کارکرد زیرش روغن ریزی داشته باشه ولی ولی آلمانی تا استارت میخوره روغن از لبو لوچش میریزه
    قبول دارم آلمان قول خودرو سازی ولی از نظر قدرت استهکام وووووو خیلی چیزایه دیگه به آمریکا نمیرسه
    نمونش شما برو تاریخچه امپیلا رو بخورن تو سال تولیدش بعد تو همون سال ساخت برین یه خودرو آلمانی رو هم بخونین .

    موافقم 4
    مخالفم 11
  17. Cehx

    ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (408 ديدگاه)

    احتمالا آخرین کامنتمه فقط خواستم بگم واقعا خودتون از این دلایل مسخره برای دعوا خندتون نمیگیره
    پورشه رکورد زده آمریکایی میان مسخره می کنند آمریکایی رکورد میزنه میان ماشالا ماشالا می کنن واقعا اکثرتون بچه اید از لحاظ ذهنی
    امیدوارم در زندگی موفق باشید
    البته خودم کسی ام که اگر این خودرو و وایپر acr رو بزارم جلوم صد در صد وایپر انتخابمه
    🐍
    البته کلا سری 911 رو دوست دارم اون تعادل قدرت کافی تکنولوژی موتور تخت ولی با کمال احترام وایپر یه حس خاص بهم میده با اون موتور غولش

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (5860 ديدگاه)

      میخوای کلا بری؟

      موافقم 3
      مخالفم 2
  18. Alireza

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    گیربکس دستی پرچمش بالاست

  19. Saeed Jame

    ۳۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (96 ديدگاه)

    طاها جان بنظرت دیگه بچه بازی نیست بشینیم عین بچه ها سر تایم و اینکه کدوم بهتر از اونیکیه؟
    دنیای خودرو خیلی جذابه و بنظرم بدون تعصب و سنگ به سینه زدن درباره خودرو نظر بدیم جهت پیشرفت و رقابت باشه این بحثا نه سر ثابت کردن

    موافقم 4
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا