پورشه تایکان توربو GT با حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت و قیمت پایهٔ ۲۳۰ هزار دلار، ظرف ۲.۱ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
پس از ثبت رکورد جدیدی در نوربرگرینگ در اوایل سال جاری با یک تایکان پروتوتایپ، پورشه حالا نسخهٔ نهایی آن را با نام توربو GT در کالیفرنیا رونمایی کرده است. این سوپرسدان برقی از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ قوای محرکهٔ دو موتورهٔ تایکان توربو S استفاده میکند. مهندسان پورشه در عقب خودرو یک موتور الکتریکی جدید با اینورتر قویتر و کارآمدتری را نصب کردهاند که از کاربید سیلیکون استفاده میکند. علاوه بر این، ضرایب گیربکس هم افزایش پیدا کرده است.
درنتیجهٔ این تغییرات، مجموع خروجی به ۷۸۹ اسب بخار قدرت رسیده است که با فعال کردن لانچ کنترل به ۱۰۳۳ اسب بخار میرسد و برای دو ثانیه حداکثر ۱۱۰۸ اسب بخار قدرت را ارائه میکند. با این ارقام، توربو GT به قویترین پورشهٔ تولیدی تاریخ تبدیل میشود. گشتاور این خودرو هم حداکثر ۱۳۴۰ نیوتن متر اعلام شده است. تایکان توربو GT ظرف ۲.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسد که با سفارش پکیج وایساخ این رقم به ۲.۱ ثانیه کاهش پیدا میکند. شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت هم به ترتیب ۶.۶ و ۶.۴ ثانیه خواهد بود درحالیکه حداکثر سرعت خودرو به ۳۰۶ کیلومتر بر ساعت میرسد.
یکی دیگر از ویژگیهای برجستهٔ این ماشین حالتی بنام حمله است که با الهام از مسابقات فرمول E، برای ۱۰ ثانیه ۱۶۰ اسب بخار قدرت اضافی را ارائه میکند. تایکان توربو GT در ظاهر هم شخصیت پیست محور خود را با کیت بدنهٔ جدیدی نشان میدهد که اسپویلر تطبیقی عقب یکی از ویژگیهای آن است. این اسپویلر با همکاری دیفیوزر عقب، ۲۲۰ کیلوگرم داونفورس تولید میکند. تریم فیبر کربنی روی ستونهای B و قاب آینههای جانبی هم از دیگر ویژگیهای بیرونی این تایکان پرچمدار هستند. علاوه بر این، خریداران میتوانند برچسبهایی را برای بدنه خودرو سفارش دهند.
مهمتر از همهٔ اینها اما رینگهای جدید سبکوزن فورجکاری شدهٔ ۲۱ اینچی است که با لاستیکهای چسبندهتری پوشیده شدهاند. این رینگها علاوه بر کاهش وزن، پرههایی دارند که برای بهبود خنککنندگی ترمزهای سرامیکی ارتقاءیافته طراحی شدهاند که با کالیپرهای طلایی ارائه میشود. علاوه بر این، سیستم تعلیق اکتیو راید پورشه هم از تنظیم خاص برای توربو GT بهرهمند شده است.
در داخل خودرو پورشه تودوزی Race Tex و چرم مشکی را برای صندلیهای اسپرت با قابلیت تنظیم ۱۸ جهته و فرمان GT Sport در نظر گرفته است. روی پشتسری صندلیها و کنسول وسط هم نشان توربو GT نقش بسته است. سفارش پکیج وایساخ اما برای کاهش وزن صندلیهای عقب، ساعت آنالوگ، کفپوشها و مواد عایق صدا را حذف میکند. با سفارش این پکیج، توربو GT به یک خودروی دونفرهٔ مخصوص پیست تبدیل میشود. علاوه بر این، با سفارش پکیج Sound Plus سیستم صوتی فراگیر Bose هم حذف میشود. با این اقدامات، وزن این تایکان ۷۱ کیلوگرم کمتر از توربو S خواهد شد.
در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریعترین سدان نوربرگرینگ تبدیل شد. این تایم ۱۸ ثانیه از رکورد تسلا مدل S پلد و ۲۶ ثانیه از تایم تایکان توربو S سریعتر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد هایپرکار ریمک نورا فاصله دارد. علاوه بر این، به گفتهٔ پورشه، این خودرو با پکیج وایساخ، در پیست لاگونا سکا هم زمان ۱ دقیقه و ۲۷.۸ ثانیه را ثبت کرده و به سریعترین خودروی الکتریکی این پیست تبدیل شده است. قیمت تایکان توربو GT از ۲۳۰ هزار دلار آغاز میشود که ۲۱ هزار دلار از تایکان توربو S گرانتر است. انتظار میرود تحویل این خودرو به خریداران از تابستان ۲۰۲۴ آغاز شود.
۲۱ اسفند ۱۴۰۲تایکان یه چیز باحالیه ولی گند این طرحو در نیارید
amir
۲۲ اسفند ۱۴۰۲کاربرایی مثل سوشیانت و الگیرپاژ که پورشه رو دست کم میگیرن مطمئن باشن از روزی که پورشه توی پرفورمنس الکتریکی ها تسلا و امثالهم رو میزاره جیب بغلش همونطوری که چند دهه اس توی بنزینی ها همیشه سنگ محک بوده و از یکه تاز ها و دیگه روزی میادش که تسلا توی میدان الکتریکی ها دیگه از لحاظ پرفورمنس یکه تاز نیست
تازه از لحاظ فروش هم میشه همینطور منتها توی بازه زمانی طولانی تر
به هرکدوم از مدافعان سهام ایلان ماسک میگفتی یه روزی میرسه بی وای دی در پیت که هیچ کدوم از من و شما قبولش نداریم از لحاظ آماری تسلا رو رد میکنه میگفتن شیشه زدی!!!ولی میبینیم که امروزه این اتفاقات میوفته
متاسفانه توی ایران ما میبینیم که یه عده اعتماد به سقفشون آسمونم رد کرده و هرکی و هرچیزی که باوراتشون رو رد میکنه میتازن بهش!!
سوشیانت
۲۲ اسفند ۱۴۰۲یه نگاه به مشخصات بکنی متوجه مهندسی فوق العاده تسلا میشی پورشه با حذف صندلی های عقب تازه به شتاب تسلا میرسه
Bmw
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پورشه میگه صفر تا صد ۲.۱ ولی میدونی مثل همیشه تو واقعیت زیر تایمی که میگه هستش
به پا جوش نیاری
پیام
۲۲ اسفند ۱۴۰۲هر برند غیر چینی، یه سیلی به چین
Reza Waffen SS
۲۲ اسفند ۱۴۰۲چه رقابتی بشه
Mohammad
۲۱ اسفند ۱۴۰۲به به بالاخره سلطان اومد بیرون
Behrouz. anzali
۲۱ اسفند ۱۴۰۲پورشه همیشه بدون ادعا ثابت کرده بهترینه.دمتون گرم پورشه .البته با احترام به رقبایش. ممنون از تکنولوژی.
Dh
۲۱ اسفند ۱۴۰۲میشه لطفا اخبار جدید از موتور های احتراق داخلی بدین تا بلکه یکم امیدوار تر بشیم مثلا درمورد موتور های هیدروژنی من به شدت اخبار شون رو دنبال میکنم باتشکر از عوامل پدال
ar-ma-n
۲۱ اسفند ۱۴۰۲و همینطوری سوخت مصنوعی
که درحال حاضر با اعتماد ترین پیشرانه حال حاضر اگه تولید بشه
Ahmad
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ببینید دوستان خودرو های برقی هرچی هم باشند بازهم یه جارو برقی بنظرم مزخرفترین چیزی هست که تو عمرم دیدم به یاد اون روزا که خودرو های حجیمی رو می ساختن و ارزش خودرو ها به تعداد سیلندر شون بود خلاصه کاش بازهم جایگزینی براشون پیدا میشد خلاصه کلام هیچی نمیتونه جای یه خودروی احتراق داخلی رو بگیره چه رسد به این جارو برقی ها که سر تاسر ایراد دارند ….. ای که روزگار چه مسخره شده
R@min
۲۱ اسفند ۱۴۰۲۲۳۵ هزار دلار برای شکست یه ماشین ۱۰۰ هزار دلاری ! صندلی عقب و عایق صدا برداری برای چی چهار تا در داره ! با این قیمت خود GT3 هست صد هزار برابر بهتر و بعد دو تا هات لپ هم پریز برق نمی خواد.
این خودش بیشتر شکست از پیشه ! تا کی پورشه دلقک فولکس می مونه ؟؟
amir-mr
۲۱ اسفند ۱۴۰۲شما زیاد حرص نخور
برات بده
بعد پورشه رو با تسلا مقایسه میکنی
بنظرت پورشه با این قدمت و این همه افتخار
تو موتور اسپرت با تسلا یکیه ؟
منطقت چیه؟
بعد انتظار نداری قیمتش بیشتر باشه؟
parhamiof
۲۱ اسفند ۱۴۰۲18 ثانیه الکی نیستا،رامین جان.
تسلا اس پلد در اصل 135 هزار دلار با رنگ سفیده و با رنگ های دیگه 3 تا 3.5 هزار دلار دیگه بهش اضافه میشه.(فکر کنم،مطمئن نیستم)
حداقل میشه دل به پورشه بودن و کابین قشنگش کرد،اون تفاوت 100 هزار دلار این چیزاست.
من خودم آمریکایی فنم ولی برتری پورشه رو نمیشه انکار کرد،تو تمام کل کلاش با بقیه خودروسازا برده.
R@min
۲۱ اسفند ۱۴۰۲18 ثانیه هیچ چیزی نیستش با برداشتن صندلی و گذاشتن ادوات آیرودینامیکی این فانتزی ها برای کسایی هست که چیزی از ماشین نمی دونن ! تسلا هم همینکارو بکنی تایم بهتری هم می زنی ! گور بابای هر دو تا شون.
تاپاله های الکتریکی مثل نمونه های احتراقی نیستن که گیربکس، موتور و پلتفرم آلومینیومی یا فیبرکربنی قیمت تعیین کنه ! این تاپاله فولکس هم که بزک شده پورشه هست حتی همین مدلش با برداشتن قطعات داخلی هم تو وزن، برد، شارژ و شبکه خدمات شکست خورده هست فقط تلاشی مذبوحانه برای تیتر سازی و جلب توجه هست توسط فولکس با اسم محبوب پورشه. می تونن با اسم فولکس ماشینی با برد بهتر، وزن کمتر و قیمت یکسان با تسلا بسازن ؟ نه ضعفاشونو پشت این پروژه های تبلیغاتی پنهان می کنن.
تصور صرف همچین مبلغی و خرید همچین محصولی اونم تو دریای بهترین های هر کلاسی خنده دار و احمقانه هست.
پورشه تخصصش و زمینه کاریش این نیست.
amir
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پورشه زمانی که اصلا الکتریکی وجود نداشت بقیه برندا خفناشون در حد ۴۰۰ ۵۰۰ اسب بود پورشه ۹۱۷ رو داشت که دو سال متوالی لمانز رو برد
پورشه بیشترین برد رو توی لمانز داشته پورشه و فراری مثل رئال مادرید دنیای خودروها میمونن!!من نمیدونم به چه جرئتی امثال شما سوشیانت و پیام و فیک هاش و الگیرپاژ اجازه به خودشون میدن برندهای پیشینه دار و سطح بالایی مثل پورشه و فراری رو مسخره کنن و دست کم بگیرن!!!
تسلا به سبب بهره گیری از الکتروموتورها بود که تونست مدل اس پلد رو بده با گنده های بنزینی کل بندازه ! مثل این میمونه که ما یه فرمول یک مثلا پنج ملیون دلاری رو با موتور مثلا صد هزار دلاری میندازیم بعد چون موتوره وزن کمی داره خودروی فرمول یک رو تو درگ جا بزاره بعد ما شروع به بی احترامی به فرمول یک کنیم!!!
Amir
۲۱ اسفند ۱۴۰۲آقا رامین شما یکی کسایی هستی که همیشه داخل پدال نظرات منطقی میده ولی به نظرم اینجا خیلی تند برخورد کردی
اول از همه من فکر نمیکنم پورشه دنبال رقابت با تسلا باشه چون تحدیدی برای شرکتی مثل پورشه نیست ولی حالا ما میگیم که اومده برای رقابت با تسلا شما خودت فک کنم بهتر از من بدونی دلیل قیمت کم تسلا چیه وقتی ی نگاه به طراحی و متریال به درد نخورش بندازی متوجه میشی و اومده به جاش تمام تمرکزش رو گذاشته روی صفر تا صد
ولی از این طرف پورشه پکیج کاملی رو داره ارائه میده که طراحی و متریال بهتر و صفر تا صد تا حدودی در حد تسلا و تایم پست عالی در حدی که اصلا تسلا جایی تو بحث تایم پیست نداره
در آخر شما کی بحث قیمت رو وسط کشیدی ماهم بگیم که پورشه با قیمت دویست و خورده ای هزار دلار فقط ۲ دهم با هایپرکار میلیون دلاری ریمک فاصله داره اینم میتونه توجیهی برای قیمت پورشه باشه.
R@min
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پورشه دلقک رسانه ای فولکس برای رقابت با تسلا شده معلومه رقیب نیستن! بالاتر گفتم محصولات سطح بالا پول دو متر چرم بهتر از مشتری نمی گیرن پول تکنولوژی و قطعات فنی و برندینگ می گیرن !
این ماشین گروه فولکس هم تو زمینه فنی کاملا عقب افتاده هست نسبت ب تسلا و این قیمت برای یه ماشین عقب افتاده که به زور برداشتن صندلی و قطعات رکورد پیست می زنه ارزشی نداره، ریمک هم آشغال دیگه ای هست چه کار کرده چه تاثیری رو صنعت خودرو گذاشته ؟ هیچی.
R
۲۲ اسفند ۱۴۰۲هیچ موقع نظر منطقی نداده
R@min
۲۲ اسفند ۱۴۰۲مگه اصلا می فهمی من چی میگم ! وزن بیشتر پایداری بهتر !
R
۲۲ اسفند ۱۴۰۲مونده هنوز درک کنی چی بت گفتم افرین باخودت تکرار کن بزرگ میشی به مفهومش پی میبری
Dark Knight
۲۱ اسفند ۱۴۰۲آها حالا دقیقا اون زمانیه که تسلا فن باید درخواست درگ با تایکان کنه 😈🇩🇪
Amir
۲۱ اسفند ۱۴۰۲به طرز عجیبی خوشگله و داره به تمام پیست ها حمله میکنه
بخش اخر متن خیلی جالب بود که گفت فقط ۲.۲ دهم ثانیه با رکورد هایپر کار ریمک فاصله داره فقط باید پورشه باشی که با یک سدان به جنگ هایپرکار بری
Silent
۲۱ اسفند ۱۴۰۲235 هزار دلار خسته نباشی واقعا! با این قیمت احمقانه 4 تا شومن باش خوش باشن به درد مردم نمی خوره.
ماشینی که 3 سال بعد از معرفی PLAID با 100 هزار دلار می خواد رونمایی بشه
………………………….
235 هزار دلار LUCID Air Sapphire با زبان طراحی و 1200hp که برازنده این قیمت هست.
مازیار
۲۱ اسفند ۱۴۰۲به نظرت توجیه پیش از شکست اثرش بیشتره؟
گرونه؟ کدوم پورشه ارزون بوده که نسخه پرچمدارش باشه؟
داری قیمت رو با عملکرد می سنجی؟ این ۱۸ ثانیه از رقیب نصف قیمتش سریع تره و ۲ ثانیه از ده برابر قیمتش کند تره
کجای کاره؟
راجع به لوسید هم چیزی نگم چون توسط تسلا فن ها بیشتر دست گرفته شده تا تمجید
Dark Knight
۲۱ اسفند ۱۴۰۲لعنتی شاهکار تکنولوژیه ببین چقدر باید پیشرفته باشی که از ۲ تا موتور بیش تر از ۱۱۰۰ اسب بخار قدرت بگیری بدون اینکه کوچک ترین اضافه وزنی نسبت به نسخه های معمولی داشته باشی ! صفر تا صد رسمی ۲/۲ هست ولی یه فرق بزرگ بین تایم های اعلامی پورشه با امثال تسلا وجود داره و اونم : عدم استفاده از رول اوت مسخره برای کم کردن عدد اعلامی هست ولی جالب اینجاست تسلا مدل s plaid حتی با رول اوت هم بهترین تایمی که زده ۲/۱ بوده ( تست C/D ) اما همین توربو gt تو بد ترین حالت با رول اوت ۲ ثانیه فیکس میزنه و حتی شاید حدود ۱/۹ به هر حال همه میدونن که پورشه هیچوقت قدرت و شتاب واقعی محصولاتش رو نمیگه و همیشه معمولا دو یا سه دهم ثانیه بیش تر از واقعیت میگه ، به هر حال دیگه پرونده plaid باز ها امروز برای همیشه بسته شد و از حالا به بعد فقط منتظر اخبار رودستر تخیلی میشن 😂
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۲تسلا با رول اوت ۱.۹۹ هست
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اینا فراموش کردن همزمان با توسعه پلد نسخه پلد پلاس هم توسعه پیدا کرد که ایران گفت فعلا رقیبی برای پلد نیست پلاسش برای آینده دقیق یادم نیست ولی چندتا از آماراش رو اعلام کرد اشتباه نکنم یه چندتا قطعه ایجاد دانفورس هم داشت.راستی نفهمیدم قدرت پورشه چقدره اینجور که بوش میاد تو شرایط خاص و محدود این تایمها رو میده
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۲در ضمن دقیقا کجا خوندی این شتاب پورشه بدون رول اوته؟! کار آلمانی فن ها به کجا رسیده که خودشون واسه خودشون عدد میدن😂
B
۲۱ اسفند ۱۴۰۲یعنی اینکه هر خودرو ساز معروفی میاد برقی میسازه سریعا با تسلا مقایسه میکنین و با تسلا سنجیده میشه نشانه چیست ؟ 🤔
OM.01
۲۱ اسفند ۱۴۰۲تایکان توربو GT ورژن وایساخ پکیج منو یاد جگوار پروجکت 8 می اندازه، اونم بدون صندلی عقب و با رول کیج به صورت محدود عرضه شد. هرچند مثل اینکه پکیج وایساخ پورشه تایکان تولید محدود نیست.
در کل نظر خاصی ندارم ولی وایساخ پکیج واقعا اضافه کاری هست. نبود صندلی عقب و رول کیج بنظرم یه جوریه، یه حس عجیبی بهش دارم
اما تایکان توربو GTمعمولی واقعا پرفورمنس جذابی داره(2.2ثانیه 0تا100 و 6.6ثانیه 0تا200) با توجه به سابقه پورشه تو اعلام اعداد، شتاب قطعا سریعتر هست تو عمل…
Arshia m3csl
۲۱ اسفند ۱۴۰۲عشقه جذاب ترین برقیه دوست دارم درگش رو ببینم که داره تسلا رنده میکنه درود بر پورشه سلطان سوپراسپرت سازی در کنار مکلارن و فراری
John Marston
۲۱ اسفند ۱۴۰۲با اینکه کلا از خودروهای برقی خوشم نمیاد ولی این اشتوتگارتی با اصالت رو تحسین میکنم
بخصوص بابت شکست دادن پرادعایی مثل تسلا با اون فندوم افتضاحش
امیدوارم کاربر تسلا بتونه با این غم بزرگ کنار بیاد
ar-ma-n
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ماشینی ک درست برقی ولی کسل کننده مثل تسلا نیست حداقل کلان آلمانی ها تو همچی خوب نشون دادن خودشون حتا جنگ .
و خب خیلی خوبه جذاب ولی دوس ی جوری انگار 911 برقی کرده باشه که مطمعنا همینطوره.
ولی دوست دارن نسخه درون سوزش با این طراحی خیلی خوشگل شده ببینم.
واقعا جذاب میشه بخصوص آیرودینامیک که تایکان داره محشره ولی خب اینا همش رویا و حرف .
تو پیکانش موندیم چه برسه به تایکان 🤣😑🤧
ولی واقعا 235 هزار دلار واقعا زیاده و خب باید پورشه فکری کنه چون واقعا یک شکسته ته امیدوارم اینگونه نشه .
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲تایکان یه سوپر سدان با متریال عالی و کیفیت بالا همچنین پرفورمنس بسیار خفنی داره با اون سروصدایی که راه انداخت و رکوردزنی کرد قیمتش رو توجیه میکنه فکر کن حتی برای ریمک هم خطونشون کشید.
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۲هنوز هم حریف لوسید نمیشه تاپ اسپیدش هم از تسلا کمتره🇺🇲💪
Royal Driver
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بیا پایین پارازیت ننداز
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۲برو یه لیوان آب بخور فشار کار دستت میده ها
سوشیانت
۲۱ اسفند ۱۴۰۲وایسا ببینم با پکیج وایساخ شتابش هم اندازه تسلا میشه در حالی که دیگه صندلی عقب نداره یعنی رسما با یه سدان طرف نیستیم بفرما اینم از پورشه تون هم شتابش کند تره هم تاپ اسپیدش کمتره🤣
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲فشار چیه، من خیلی هم آرومم 🤯😂
فرشاد
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بله دقیقا تمام چیزی که یه ماشین لازم داره
شتاب
تاپ اسپید
دیگ متریال
لوکس بودن
هندلینگ
راحتی
پرفورمنس پیست
دوام و عمر قطعات
خدمات پس از فروش
اینا هیچی نیستن فقط شتاب و تاپ اسپید
سوشیانت
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اسمش روشه ماشین اسپرت یعنی اولویت باید پرفورمنس باشه
فرشاد
۲۲ اسفند ۱۴۰۲والا شما تو سدان هم همینو میگی
𝐀𝐥𝐢
۲۱ اسفند ۱۴۰۲پورشه
.
.
.
.
.
.
.
.
. تسلا
Ahmad
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ببینید دوستان خودرو های برقی هرچی هم باشند بازهم یه جارو برقی بنظرم ارزش این همه سرو صدا رو ندارن بنظرم خودرو های برقی مزخرف ترین چیزی هست که تو عمرم دیدم وقتی که کسی ماشین باز باشه که اگه واقعا باشه هیچ وقت از یه جارو برقی این همه تعریف و تمجید نمیکنه به هر حال به یاد اون روزایی که ارزش خودرو به تعداد سیلندر شون بود و خودرو ها با موتور های حجیمی تولید میشد واقعا از عاقبت خودرو ها ناراحت و نگران هستم خلاصه به امیدوارم که یه جایگزینی برای موتور های احتراق داخلی پیدا بشه و هرچه زود تر این ننگه خودرو های برقی رو تموم کنن بره تمام…
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پیدا شده دوست عزیز (هیبریدی)
البته جلو چشممون بوده ولی چون بعضی ها دنبال منافع خودشون بودن بهش اهمیت ندادن
آمار تقاضا برای هیبریدی ها وعلاقه مردم نسبت بهشون زیاد شده.
🇩🇪 P 🇩🇪
۲۱ اسفند ۱۴۰۲پورش = گوشه ای از صنعت ناب آلمان
amir-mr
۲۱ اسفند ۱۴۰۲بلاخره اومد💯
اومده دهنه همه ی منتقدین رو ببنده
Elmiraj
۲۱ اسفند ۱۴۰۲معلوم شد که در حالت عادی رقیب plaid نود هزاری نمیشه و باید تجهیزاتو برداری….!!
یا کلا در نسخه پروتایپ تایم بزنی ، چون اضافه وزن شدید داری…
.
.
.
فکر کردیم فولکس اینبار موتور و باتری های جدیدو رونمایی میکنه و وارد جنگ بازدهی با تسلا میشه ولی انگاری کل مشکلشون چند ثانیه تایم بهتر تسلا بود که میبایست به هر قیمتی شکسته بشه…!
مازیار
۲۱ اسفند ۱۴۰۲ثانیه ها چقدر معانی و تعابیر متفاوتی میتونن داشته باشن!
در جایی ضامن تمامی اعتبار و در جایی دیگه مایه تمسخر
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۴۰۲با حذف صندلی های عقب و سیستم صوتی و کف پوش و…. وزن S plaid به زیر ۲ تن میرسه…
یه اسپویلر فعال و دیفیوزر هم همینقدر داون فورس به S plaid میده و به راحتی میتونه همچین تایمی بزنه.. ( هر چند که همین تایم الان پورشه هم برای نسخه پروتایپ هست و اعتباری نداره )
اما با ۲.۵ برابر قیمت در دنیای تکنولوژی باتری و مصرف انرژی که اصل ماجرای الکتریکی هاست چه حرفی برا گفتن داره…؟؟
نسخه قبلی ته لیست بازدهی بود ، الان با افزایش قدرت همون موتور و باتری قبلی چه وضعیتی خواهد داشت ؟
اصلا بُرد و وزنشو چرا اعلام نکردن ؟؟
(( اگر با تجهیزات کامل حریف تسلا میشد مجبور به برداشتن شون نمیشد ))
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ظاهرا حواست جمع نیست المیراژ
توجه نکردی که تو لاگوناسکا هم تایم زده؟
همون جایی که تسلا هم تایم زد با همین شرایط تایم زد اونم با بادگیر عقب ۳ برابر پورشه
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۴۰۲اون تایم برای نسخه پروتایپ S plaid هست و خود تسلا تا حالا هیچ اشاره ای به اون تایم نکرده و خبرش توسط یک اینستاگرامر بنام kilowatts به بیرون درز کرده…
این پورشه هم با همین شرایط عجیب در لاگونا سکا تایم زده ، یعنی سدان دو صندلی !!!!
حالا کاری به سوالات بالا ندارم که کسی جوابی براشون نداره ولی نگفتین سدان لوکس دو صندلی !!! بدون سیستم صوتی و قیمت ۲۵۰ هزار دلاری اسمش چیه ؟!
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲چه فرقی داره که کی اشاره به تایم گیری کرده؟
به اصل قضیه شک داری؟
هر دو با کاهش وزن این کارو کردن حالا میخوای جداشون کنی؟
قبلا هم گفتم تسلا محصول پرفورمنس نیست و اینکه پورشه مجبور شد معرفی محصول بعدیش رو با تایم گیری شروع کنه فقط بخاطر جوسازی بیش از حد تسلا روی این موضوع هست. یه جوسازی کاملا بیهوده (شتاب دو ثانیه برای یه سدان) و خوب طبیعیه که پورشه بر نمی تابه هرچند غیر ضروری
به عبارت دیگه این بازی رو خود تسلا شروع کرد و حالا از سبقت پورشه نباید تعجب کرد و احیانا ماست مالی
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۴۰۲چه منبعی گفته که تسلا در اون تایم گیری کاهش وزن داشته ؟
و از کی تا حالا تسلا با تایم نسخه پروتایپ تیتر سازی کرده…؟؟
از نظر شما تایم گیری با نسخه پروتایپ سبقت هست ؟؟؟
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲پروتوتایپ که به عرضه رسید الان مشکل تایم زنی پروتوتایپ چیه دقیقا؟
خوبه سوشیانت هم یه همفکر پیدا کرد
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲تسلا تو لاگوناسکا نسخه عادی بوده؟؟
اون بال عقب که به GT3RS گفته زکی رو یادت نیست؟
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲آقای پدال لطفا کامنت دوم رو منتشر نکنید نمیخوام ادامه بدم متشکرم
Elmiraj
۲۲ اسفند ۱۴۰۲((پروتوتایپ که به عرضه رسید الان مشکل تایم زنی پروتوتایپ چیه دقیقا؟))
الان ماشینی که به دست مشتریان میرسه مثل اینی که تو کلیپ هست رول گیج داره ؟
((تسلا تو لاگوناسکا نسخه عادی بوده؟؟))
غیر از شما کسی به تایم تسلا در لاگونا سکا اشاره ای کرده !؟
چرا نمی خواین قبول کنین که اگر پورشه در توانش هست چرا با نسخه عادی و فول تجهیزات تایم نمیزنه ؟
مازیار
۲۲ اسفند ۱۴۰۲باشه المیراژ
نوبت تسلا که بشه صدم ثانیه حساب میشه اما برای پورشه ۱۸ ثانیه هیچی نیست!
لاف زنی های ماسک مشکلی نداره اما رکوردزنی پورشه تیترسازی هست!
من از ادامه دادن پشیمون شدم چون بحث راجع به تسلا با تسلافن بیهوده ترین کار هست، کامنت هم گذاشتم که پدال پاک کنه اما مثل اینکه ندیدن!
فقط بدون ماسک کسی نیست که کوچکترین روزنه ای برای روی تیتر رفتن داشته باشه اما ازش استفاده نکنه حالا این روزنه میخواد سبک سازی باشه یا هر چیز دیگه
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲فشار زیاد برای انسان ضرر داره 🤯
تا دیروز شما هی از شتاب تسلا میگفتین؟
ولی اشکالینداره دربرابر پورشه پارهشدن افتخاریه که فقط اونایی که توهم رقابت با مهندسی آلمانی رو داشتن به دست آوردن🇩🇪
سوشیانت
۲۲ اسفند ۱۴۰۲فعلا که پورشه خودش رو پاره کرد و باز هم نتونست به پرفورمنس تسلا برسه🇺🇲💪
دانیال_Surrey،England
۲۱ اسفند ۱۴۰۲خدا رو شکر رکورد مک لارن سنا رو نزد در واقع خطر از بیخ گوش گذر کرد!
فقط 2 دهم کندتر از سنا بود تو پیست لاگونا سکا که نشون از پیشرفت فوق العاده پورشه تو الکتریکی ها داره.
اگه کسی میدونه بگه آیا این ماشین از سیستم تعلیق جدید معرفی شده پورشه استفاده میکنه یا نه،به هر حال این رکورد فراتر از بحث قدرت الکتریکی ها بود.
..
..
تسلا هم قشنگ قافیه رو باخته،چند روز پیش خبر اومد که تسلا ممکنه علاقمند باشه مک لارن رو بخره.
هم خوبه برای طرفدارا هم بد،بدیش به این لحاظه که شخصیت ایلان ماسک کاملا غیر قابل پبش بینیه و ممکنه یهو مک لارن رو به خاک سیاه بشونه.
به هر حال اگه عقل داشته باشه مک لارن رو میخره و مک لارن میشه بازوی پرفورمنس تسلا و فقط تو این شرایطه که میتونه مچ پورشه رو بخوابونه.
BMW
۲۱ اسفند ۱۴۰۲سلطان بیا این جارو برقی رو سیمش رو قطع کن😂🤣🤣
JDM سابق
۲۱ اسفند ۱۴۰۲جنگ الکتریکی ها یکی از مزخرف ترین جنگ های خودرویی هست چون کمپانی ها بیشتر متکی به قدرت و اسب بخار هستن نه گیربکس های تک و دو سرعته کمک بالایی به پرفورمنس میکنن و نه وزنشون به واسطه باطری های سنگین کف اتاق خودرو قابل حل شدن هست، تنها چیزی که قابل رقابته تکنولوژی موتور های Axial و radial و گنجاش باطری و سرعت شارژشون هست که تقریباً همشون هم در این موارد ضعف دارن شارژ کردن اضافی مشتری ها توسط دیلرشیپ ها و افت قیمت سرسام آوره دست دومشون هم بماند
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲تنها هدف پورش نشون دادن تکنولوژی و مهندسی خودشه نه رقابت با یه برند بی معنی که فقط فاکتور مهمش شتاب و سرعته و دیگه هیچ برگ برندهای نداره.
همه هم حالا تو کامنتا جنگ راهانداختن که تسلا فلانه تسلا قیمتش کمه و از اینجور بهانهها اصلا تسلا هم مگه فن داشت ما خبر نداشتیم؟
تسلا+رسانه جنگی راه انداختن و خودشون رو وارد محدوده امثال پورش کردن از رقابت با فراری ۵۰۰ هزار دلاری تا بوگاتی میلیونی حالا کی پاشو از گلیمش دراز تر کرده بعد اونوقت پورش خطونشون به رقبای اصلیش کشیده شما عشق تسلا به خودتون گرفتین واقعا تسلارو با پورشه مقایسه میکنین؟
این تیتر هم فقط برای دعوای فنهاس
تسلا فنا byd صداتون میزنه
سوشیانت
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بی وای دی همونیه که پرفورمنس سوپر اسپرتش از سدان تسلا ضعیف تره🤣
Galant.VR4(JDM)
۲۲ اسفند ۱۴۰۲داش اینهمه نوشتم تو فقط اسم byd رو دیدی
جوابی نداری بدی میزنی به بیراهه
amirboss
۲۲ اسفند ۱۴۰۲این ماشین احتیاجی به اسپویلر نداره
چون نه وزن سبک یا سرعت آنچنانی داره که بخاد داون فورث بچسبونتش به آسفالت.
از لحاظ طراحی هم یه مقداری مضحکه که البته طرفدارای پورش ناراحت نشن چون یه حقیقته.
چون تو دراز مدت خیلی خسته کننده میشه و فوق العاده بی روحه.این مشکل فقط مربوط به پورش نیست و تو اکثر خودرو های برقی نمایانه.
حالا میرسیم به قوای فنی و لانچ کنترلی که برای دوثانیه میشه قوی ترین خودروی تاریخ پورش که به نظر بنده میتونست با سیستم کرس خیلی بهتر جواب بده.
یه چیزی که تو خودروهای برقی داره تو ذوق میزنه تفاوت عملکرد واقعیشون تو پیست و تئوری رو کاغذه.
خودرو های برقی از یه طرف ضریب G بالایی دارن که میرسه به وزنشون و از طرف دیگه به علت وزن بالا از نیروی پتانسیل بیشتری برخوردارن که تو یه شرایط خاص به ضررشونه.
البته مرکز ثقل پایین میتونه تا حدودی کمک کننده باشه و لی نه تو همه شرایط.
mehran911
۲۲ اسفند ۱۴۰۲ی فیس لیفت بسیار موفق…
فروش دوبرابر بیشتر از پیشبینی عامل اصلی توسعه این فیس لیفت موفق بود…
تایم ها چه نوربرگرینگ و چه لاگونا هر دو برای سدان 2.3 تنی اعداد فوق العاده ای هستن
پکیچ وایساخ با اضافه کردن قطعات فیبر کربنی و کاهش وزن ۷۵ کیلوگرمی، کاملا اختیاری و بدون هزینهی اضافی خواهد بود…
طبق معمول همیشه همه مواردی که در تایمگیری استفاده شده مثل اضافه شدن رول کیج جهت ایمنی بیشتر و… قابل سفارش خواهند بود.
ar-ma-n
۲۲ اسفند ۱۴۰۲به به آقای مهران نیستی استاد 😍😍
mehran911
۲۲ اسفند ۱۴۰۲سلام
قربانت
والا نمیرسیم بیایم
معمولا هم آخر شب ها شاید فرصت کنم
Hadi
۲۲ اسفند ۱۴۰۲واقعا عالی شده و با رکورد جدیدش ترکونده 👌🏼
ولی باز پانامرا توربو S E Hybrid با ۷۰۰ اسب رو بهش ترجیح میدم 🔥
M power
۲۲ اسفند ۱۴۰۲بنظرم هم خوشگله هم پرقدرت پس دیگه حرفی نمی مونه
مهردادکمال
۲۲ اسفند ۱۴۰۲در ژانویهٔ ۲۰۲۴ یک پروتوتایپ تایکان توربو GT با ثبت تایم ۷ دقیقه و ۷.۵۵ ثانیه، به سریعترین سدان نوربرگرینگ تبدیل شد. این تایم ۱۸ ثانیه از رکورد تسلا مدل S پلد و ۲۶ ثانیه از تایم تایکان توربو S سریعتر است و تنها ۲.۲ ثانیه با رکورد هایپرکار ریمک نورا فاصله دارد.
پورشه راضیم ازت