نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS با سیستم هیبریدی که از خودروی مسابقهای استقامتی ۹۶۳ LMDh گرفته میشود در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.
نسخهٔ GT2 RS که پرچمدار خانوادهٔ ۹۱۱ بهحساب میآید همیشه در سالهای پایانی عمر هر نسل این خودرو معرفی میشود و به گزارش اتوکار، ظاهراً قرار است GT2 RS نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۶ راهی بازار شود اما این بار پرچمدار خانوادهٔ ۹۱۱ تفاوتهایی با پیشینیان خود خواهد داشت. مردان پورشه مدتها است که ساخت نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ را تأیید کردهاند و به گفتهٔ اتوکار، اولین مدل هیبریدی در تاریخ درخشان این ماشین، نسل جدید GT2 RS خواهد بود.
این خودرو از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی ۹۱۱ توربو S به همراه تکنولوژی هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقهای استقامتی ۹۶۳ LMDh استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود که گفته میشود باهم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت و افزایش قابلتوجهی در گشتاور را نسبت به نسل قبلی به همراه دارند. برای یادآوری، توربو S کنونی ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای GT2 RS ارائهٔ گیربکس دستی رد نشده است اما با توجه به گشتاور بالای موتور بعید است که شاهد سه پدال در این خودرو باشیم.
طرفداران پورشه اما به دلیل وجود سیستم هیبریدی ممکن است نگران افزایش وزن GT2 RS باشند اما به گفتهٔ اتوکار، پورشه به دنبال راههایی برای کاهش وزن این خودرو با همان روشی است که پکیج وایساخ برای نسل قبلی انجام داد. ازاینرو، گفته میشود افزایش وزن نسل جدید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم نخواهد بود. همچنین طبق گزارشها، قدرت تولیدی قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو به میزان قابلتوجهی از ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی بیشتر خواهد بود درحالیکه به لطف سیستم هیبریدی، GT2 RS جدید حالت تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما تمرکز آن بیشتر روی پرفورمنس است تا مصرف سوخت.
طبق همین گزارش، مهندسان پورشه قصد دارند باطری را پشت صندلیهای عقب نصب کنند درحالیکه موتور الکتریکی در گیربکس نصب میشود. این ترکیب توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب را برای GT2 RS جدید فراهم میکند و تنظیمات سیستم هیبریدی آن حتی از خودروی مسابقهای LMDh هم پیشرفتهتر خواهد بود. در همین حال، پورشه به دنبال افزایش تنوع خانوادهٔ ۹۱۱ با افزودن مدلی بنام ۹۱۱ ST است. این نسخه درواقع مدل کاررا T با پیشرانهٔ GT3 خواهد بود. علاوه بر این، یک نسخهٔ اسپیداستر هم در راه است که پیش از معرفی فیسلیفت میاندورهای نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.
R/T
۱۶ اسفند ۱۴۰۱به به عالیه
اما تا سال ۲۰۲۶
دوستان احتمال داره تا اون موقع رقبای قویتری بیان
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۱انتظار داشتم آخرین GT2RS هم مثل بقیه مدلها بنزینی باشه اما ظاهرا قراره نقش پل ارتباطی رو ایفا کنه
حدس میزنم رکورد AMG ONE رو بزنه
GMA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱دقیقا
این نسل هم مثل نسل قبل میره واسه شکار هایپرکار های سطح بالا
TESLA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱خیلی عالی ، ولی چرا انقدر دیر میخواد به بازار عرضه بشه !! تا ۳ سال دیگه سوپرکار های الکتریکی زیادی از کمپانی هایی مثل : فراری ، بنتلی ، تسلا ، amg یا حتی خود پورشه از راه میرسن که ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار براشون شوخی بیش نیست و در بحث شتابگیری هم که دیواری صوتی رو میشکنن 😅 ، به هر حال کاش میشد حداکثر تا ۲۰۲۴ معرفی میشد چون مطمئنم وقتی ابرخودرو های برقی از کمپانی هایی که گفتم از راه برسن همه چشم ها و نظرات رو به سمت خودشون معطوف میکنن
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اون سوپرکارهای الکتریکی زیاد هم تا کمتر از دو سه سال دیگه پیداشون نمیشه
همه چیز هم عدد اسب بخار نیست بخصوص در مورد پورشه که معمولا ۲۰۰ تا جلو هست
TESLA
۱۶ اسفند ۱۴۰۱خیلی بیش تر از این حرفاست ، من فکر میکنم از نظر توان با هایپرکار ۹۱۸ برابری کنه شاید ۳ سال برای ما وقت نسبتا کمی باشه ولی برای صنعت خودرو جهانی که هر روز داره پیشرفت میکنه زمان زیادی و تا اون موقع ۸۰۰ یا حتی ۹۰۰ اسب یه چیز عادی میشه
mercedes
۱۶ اسفند ۱۴۰۱این700اسبی برابری با1000اسب بقیه برندا میکنه.
بهترین مهندسی رو داره پورشه
Hadi
۱۶ اسفند ۱۴۰۱واقعا عالی میشه اگه اینجوری باشه 👌🏼
GT2RS هیولای خانواده 911 ولی اگه زودتر بیاد بهتره ۸۰۰ اسب قدرت اگه گیربکس دستی هم باشه چی میشه…
منتظر رقابت جدید در نوربرگرینگ هستیم…
R@min
۱۶ اسفند ۱۴۰۱قرار نبود هیبرید باشه و معلومه که پورشه سیاستش رو عوض کرد. تصمیم منطقی اما غیر منتظره ای بود.
فشار کوروت و مک لارن و همچنین فاصله تکنولوژیکی که فراری با 296 و SF90 و حتی F488 پیستا انداخت پورشه رو مجبور به این کار کرده. دیگه یه 911 توربو نمی تونست با مک لارن 750 و نسخه هیبریدی آیندش، کوروت زورا و ZR1 رقابت کنه.
مازیار
۱۶ اسفند ۱۴۰۱رامین ۹۱۱های پیست محور و شتاب محور معمولا دست بالا رو نسبت به حریفان هم دوره خودشون داشتن _ اگه ۷۶۵ رو استثناء بحساب بیاریم که همینطورم هست _ حالا چی شده که میگی GT2RS اگه هیبریدی نبود نمی تونست رقابت کنه؟
منظورم رقابت درونسوز با درونسوز هست
R@min
۱۶ اسفند ۱۴۰۱پورشه های RS به خصوص دو نسل قبل نسبت به رقبا دو فاکتور اساسی شاسی بالانس و گیربکس pdk در کنار بادی کیت هاردکور داشت که جور ساختار موتور عقب و اغلب ضعیف تر رو در پیست می کشید و حالا رقبا به هر دو تاش رسیدن و حتی بهتر هم شدن. دیگه تو این نسل با تیون بدنه و موتور نمیشه اون دست برتر رو حفظ کرد.
Taha Malek
۱۶ اسفند ۱۴۰۱قدرتش احساس میکنم طرفای 900 اسب باشه
که بتونه پرفورمنس تک خودشو به رخ بکشه شاید ماشینی بدن که رکورد AMG One رو بزنه آیا میتونن؟ شاید هم رکورد جهنم سبز رو گذاشتن بر دوش سوپرکار بعدی به هر حال انتظارات از پورشه بالا میتونه این انتظارات رو برآورده کنه؟
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱اره بنظرم ۷۰۰ اسب
یه جور گمراه کردنه
موقع رونمایی دیده بشه
باید ۹۰۰ اسب رو داشته باشه
حداقل
حسین
۱۶ اسفند ۱۴۰۱دنیای خودرو به چه تکاملی رسیده
از دستانمان دور
ولی از اینجا هم
درخشنده و قابل ستایش
عملکرد gt3 rs و نسخه عادیش
نسبت ب نسل قبلیش فقط کافیه تا ایمان بیاری
ایمان بیاررر