پورشه

نسل بعدی پورشه 911 GT2 RS، سوپرکاری هیبریدی با بیش از 700 اسب بخار قدرت

نسل جدید پورشه ۹۱۱ GT2 RS با سیستم هیبریدی که از خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۹۶۳ LMDh گرفته می‌شود در سال ۲۰۲۶ معرفی خواهد شد.

نسخهٔ GT2 RS که پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ به‌حساب می‌آید همیشه در سال‌های پایانی عمر هر نسل این خودرو معرفی می‌شود و به گزارش اتوکار، ظاهراً قرار است GT2 RS نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۶ راهی بازار شود اما این بار پرچم‌دار خانوادهٔ ۹۱۱ تفاوت‌هایی با پیشینیان خود خواهد داشت. مردان پورشه مدت‌ها است که ساخت نسخهٔ هیبریدی ۹۱۱ را تأیید کرده‌اند و به گفتهٔ اتوکار، اولین مدل هیبریدی در تاریخ درخشان این ماشین، نسل جدید GT2 RS خواهد بود.

پورشه 911 GT2 RS

این خودرو از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی ۹۱۱ توربو S به همراه تکنولوژی هیبریدی خفیف برگرفته از خودروی مسابقه‌ای استقامتی ۹۶۳ LMDh استفاده خواهد کرد. این قوای محرکه شامل یک موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ بنزینی خواهد بود که گفته می‌شود باهم بیش از ۷۰۰ اسب بخار قدرت خواهند داشت و افزایش قابل‌توجهی در گشتاور را نسبت به نسل قبلی به همراه دارند. برای یادآوری، توربو S کنونی ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. برای GT2 RS ارائهٔ گیربکس دستی رد نشده است اما با توجه به گشتاور بالای موتور بعید است که شاهد سه پدال در این خودرو باشیم.

پورشه 911 GT2 RS

طرفداران پورشه اما به دلیل وجود سیستم هیبریدی ممکن است نگران افزایش وزن GT2 RS باشند اما به گفتهٔ اتوکار، پورشه به دنبال راه‌هایی برای کاهش وزن این خودرو با همان روشی است که پکیج وایساخ برای نسل قبلی انجام داد. ازاین‌رو، گفته می‌شود افزایش وزن نسل جدید بیش از ۱۰۰ کیلوگرم نخواهد بود. همچنین طبق گزارش‌ها، قدرت تولیدی قوای محرکهٔ هیبریدی این خودرو به میزان قابل‌توجهی از ۷۰۰ اسب بخار نسل قبلی بیشتر خواهد بود درحالی‌که به لطف سیستم هیبریدی، GT2 RS جدید حالت تمام الکتریکی هم خواهد داشت اما تمرکز آن بیشتر روی پرفورمنس است تا مصرف سوخت.

پورشه 911 GT2 RS

طبق همین گزارش، مهندسان پورشه قصد دارند باطری را پشت صندلی‌های عقب نصب کنند درحالی‌که موتور الکتریکی در گیربکس نصب می‌شود. این ترکیب توزیع وزن ۳۹ به ۶۱ جلو/عقب را برای GT2 RS جدید فراهم می‌کند و تنظیمات سیستم هیبریدی آن حتی از خودروی مسابقه‌ای LMDh هم پیشرفته‌تر خواهد بود. در همین حال، پورشه به دنبال افزایش تنوع خانوادهٔ ۹۱۱ با افزودن مدلی بنام ۹۱۱ ST است. این نسخه درواقع مدل کاررا T با پیشرانهٔ GT3 خواهد بود. علاوه بر این، یک نسخهٔ اسپیداستر هم در راه است که پیش از معرفی فیس‌لیفت میان‌دوره‌ای نسل ۹۹۲ در سال ۲۰۲۴ رونمایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (962 ديدگاه)

    به به عالیه
    اما تا سال ۲۰۲۶
    دوستان احتمال داره تا اون موقع رقبای قویتری بیان

    موافقم 37
    مخالفم 1
  2. مازیار

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    انتظار داشتم آخرین GT2RS هم مثل بقیه مدلها بنزینی باشه اما ظاهرا قراره نقش پل ارتباطی رو ایفا کنه
    حدس می‌زنم رکورد AMG ONE رو بزنه

    موافقم 41
    مخالفم 2
    1. GMA

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (849 ديدگاه)

      دقیقا
      این نسل هم مثل نسل قبل میره واسه شکار هایپرکار های سطح بالا

      موافقم 16
  3. TESLA

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی عالی ، ولی چرا انقدر دیر میخواد به بازار عرضه بشه !! تا ۳ سال دیگه سوپرکار های الکتریکی زیادی از کمپانی هایی مثل : فراری ، بنتلی ، تسلا ، amg یا حتی خود پورشه از راه میرسن که ۷۰۰ یا ۸۰۰ اسب بخار براشون شوخی بیش نیست و در بحث شتابگیری هم که دیواری صوتی رو میشکنن 😅 ، به هر حال کاش میشد حداکثر تا ۲۰۲۴ معرفی میشد چون مطمئنم وقتی ابرخودرو های برقی از کمپانی هایی که گفتم از راه برسن همه چشم ها و نظرات رو به سمت خودشون معطوف میکنن

    موافقم 15
    مخالفم 10
    1. مازیار

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      اون سوپرکارهای الکتریکی زیاد هم تا کمتر از دو سه سال دیگه پیداشون نمیشه
      همه چیز هم عدد اسب بخار نیست بخصوص در مورد پورشه که معمولا ۲۰۰ تا جلو هست

      موافقم 21
      مخالفم 1
  4. TESLA

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (1248 ديدگاه)

    خیلی بیش تر از این حرفاست ، من فکر میکنم از نظر توان با هایپرکار ۹۱۸ برابری کنه شاید ۳ سال برای ما وقت نسبتا کمی باشه ولی برای صنعت خودرو جهانی که هر روز داره پیشرفت میکنه زمان زیادی و تا اون موقع ۸۰۰ یا حتی ۹۰۰ اسب یه چیز عادی میشه

    موافقم 18
  5. mercedes

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (425 ديدگاه)

    این700اسبی برابری با1000اسب بقیه برندا میکنه.
    بهترین مهندسی رو داره پورشه

    موافقم 25
    مخالفم 1
  6. Hadi

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (598 ديدگاه)

    واقعا عالی میشه اگه اینجوری باشه 👌🏼
    GT2RS هیولای خانواده 911 ولی اگه زودتر بیاد بهتره ۸۰۰ اسب قدرت اگه گیربکس دستی هم باشه چی میشه…
    منتظر رقابت جدید در نوربرگرینگ هستیم…

    موافقم 11
  7. R@min

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (2051 ديدگاه)

    قرار نبود هیبرید باشه و معلومه که پورشه سیاستش رو عوض کرد. تصمیم منطقی اما غیر منتظره ای بود.

    فشار کوروت و مک لارن و همچنین فاصله تکنولوژیکی که فراری با 296 و SF90 و حتی F488 پیستا انداخت پورشه رو مجبور به این کار کرده. دیگه یه 911 توربو نمی تونست با مک لارن 750 و نسخه هیبریدی آیندش، کوروت زورا و ZR1 رقابت کنه.

    موافقم 2
    مخالفم 5
    1. مازیار

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (3300 ديدگاه)

      رامین ۹۱۱های پیست محور و شتاب محور معمولا دست بالا رو نسبت به حریفان هم دوره خودشون داشتن _ اگه ۷۶۵ رو استثناء بحساب بیاریم که همینطورم هست _ حالا چی شده که میگی GT2RS اگه هیبریدی نبود نمی تونست رقابت کنه؟
      منظورم رقابت درونسوز با درونسوز هست

      موافقم 4
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
        سوابق: (2051 ديدگاه)

        پورشه های RS به خصوص دو نسل قبل نسبت به رقبا دو فاکتور اساسی شاسی بالانس و گیربکس pdk در کنار بادی کیت هاردکور داشت که جور ساختار موتور عقب و اغلب ضعیف تر رو در پیست می کشید و حالا رقبا به هر دو تاش رسیدن و حتی بهتر هم شدن. دیگه تو این نسل با تیون بدنه و موتور نمیشه اون دست برتر رو حفظ کرد.

        موافقم 1
        مخالفم 6
  8. Taha Malek

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (916 ديدگاه)

    قدرتش احساس میکنم طرفای 900 اسب باشه
    که بتونه پرفورمنس تک خودشو به رخ بکشه شاید ماشینی بدن که رکورد AMG One رو بزنه آیا میتونن؟ شاید هم رکورد جهنم سبز رو گذاشتن بر دوش سوپرکار بعدی به هر حال انتظارات از پورشه بالا میتونه این انتظارات رو برآورده کنه؟

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. حسین

      ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
      سوابق: (785 ديدگاه)

      اره بنظرم ۷۰۰ اسب
      یه جور گمراه کردنه
      موقع رونمایی دیده بشه

      باید ۹۰۰ اسب رو داشته باشه
      حداقل

  9. حسین

    ۱۶ اسفند ۱۴۰۱
    سوابق: (785 ديدگاه)

    دنیای خودرو به چه تکاملی رسیده
    از دستانمان دور
    ولی از اینجا هم
    درخشنده و قابل ستایش
    عملکرد gt3 rs و نسخه عادیش
    نسبت ب نسل قبلیش فقط کافیه تا ایمان بیاری
    ایمان بیاررر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا