پورشه

8 نکته در مورد پورشه 918 اسپایدر

این خودروی هیبریدی که به عنوان نقطه‌ عطفی در بین اتومبیل‌های پورشه محسوب می‌شود، یک اثر یادبود در دنیای تکنولوژی اتومبیل‌ها نیز محسوب می گردد. اما بد نیست ناگفته های این خودرو را هم مرور کنیم.

Porsche 918 Spyder 2015
Porsche 918 Spyder 2015

با قیمتی معادل ۸۴۵۰۰۰ دلار، پورشه با فروش هر یک از این اتومبیل‌ها از نظر مالی ضرر خواهد کرد.
نباید خیلی تعجب کنید، اتومبیل‌های سوپر اسپرت معمولاً خیلی سود ده نیستند. خودروهای هیبریدی با سیستم‌های پیچیده تر، عملکرد قویتر و تکنولوژی‌های پیشرفته تر، تقریباً هیچ وقت سودآور نیستند. مسئولان پورشه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد بودجه‌ی تولید ۹۱۸ را ارائه نمی‌کنند، ولی زمانی که با هر یک از کارکنان پورشه در این مورد صحبت کردیم همان موضوع را تکرار کردند: پورشه ۹۱۸، زیر قیمت تمام شده به فروش می‌رسد. و طراحی و تولید این اتومبیل بسیار گران قیمت بوده است.

Porsche 918 Spyder 2015
یک از مهندسان سازنده‌ی ۹۱۸ به من گفت: بزرگترین چالش در طراحی و تولید این خودرو، جایگذاری تمامی سخت افزارهای کامپیوتری بود.
918 یک خودروی ساده نیست. این خودرو برای اجرای سیستم‌های گوناگون خود به مقدار زیادی توان محاسباتی نیاز دارد. سیستم‌هایی مانند مدیریت موتور، سیستم صوتی و تصویری اتومبیل و کنترل پایداری همانند تمامی اتومبیل‌ها وجود دارند، ولی در این اتومبیل سیستم‌های ترمز، خنک کننده (چهار پمپ آب الکتریکی، که دو عدد آن فقط مختص موتور است)، و چندین سیستم دیگر نیز توسط سیستم الکتریکی خودرو مدیریت می‌شوند. یک نمونه‌ی اولیه در هنگام معرفی خودرو به رسانه‌ها به نمایش درآمد. زمانی که اتومبیل ساخته شد، بسته بندی نهایی آن هنوز مشخص نبود؛ خودرو به سادگی ساخته شد تا مشخص شود که سیستم پیشرانه‌ی خودرو در دنیای واقعی چگونه کار خواهد کرد. سخت افزارهای کامپیوتری بسیاری وجود داشت، مهندسین تمامی قطعات را داخل جعبه‌های بزرگ آلومینیومی قرار دادند، سپس جعبه‌ها را در قسمت جلو و عقب خودرو نصب کردند.

Porsche 918 Spyder 2015
برای تعمیر آن، باید خودرو را دو قسمت کنید.
ساختار فیبر کربنی پورشه ۹۱۸ از دو بخش اصلی تشکیل شده است: کابین سرنشین و قسمت نگهدارنده ی موتور خودرو. همانند پورشه‌ی Carrera GT، برای انجام تعمیرات اساسی خودرو یا جدا کردن موتور یا جعبه دنده، باید این دو بخش را از یکدیگر جدا کنید. در اصل خودرو را دو نیم خواهید کرد. این موضوع در مورد موتورسیکلت‌ها و برخی اتومبیل‌های مسابقه ای رایج است، ولی در مورد خودروهای خیابانی یا حتی سوپر اسپورت ها بسیار نادر می‌باشد.
بنا به گفته یکی از مهندسان پورشه سرویس‌های جزئی را بدون انجام این کار می‌توانید اجرا کنید. ولی در واقع، سرویس جزئی فقط به تعویض شمع‌های موتور خلاصه می‌شود. توجه داشته باشید که این خودرو هیچ گونه تسمه ای ندارد، و میل بادامک‌های آن توسط زنجیرها چرخانده می‌شوند، بنابراین نیازی به تعویض تسمه دینام یا تسمه تایم نخواهد بود. این موضوع بسیار خوب است زیرا برای انجام آن کارها ممکن بود مجبور به جدا کردن موتور شوید.

Porsche 918 Spyder 2015
سیستم ترمز پورشه ۹۱۸ بسیار هوشمند تر و پیچیده تر از اولین خودروی شماست.
همان گونه که در همه خودروهای هیبرید این گونه است، ترمزهای ۹۱۸ باید کارهای متعددی علاوه بر متوقف کردن خودرو انجام دهند. باید به شارژ شدن باتری‌ها کمک کنند، ارتباط بین سیستم ABS و سیستم کنترل پایداری خودرو را برقرار کنند، و در طول کل این پروسه عملکرد مناسبی داشته باشند. پورشه‌ها معمولاً به حس فوق العاده ی ترمزشان معروف هستند، یک پدال قوی و محکم که تحت هر شرایطی بهترین عملکرد ممکن را ارائه می‌کند. مهندسان سازنده‌ی ۹۱۸ ادعا کرده‌اند که شبیه کردن سیستم ترمز ۹۱۸ به ترمزهای سایر خودروهای پورشه، یکی از سخت‌ترین قسمت‌های طراحی این خودرو بود. سیستم ترمز به صورتی الکتریکی توسط یک قطعه‌ی پیچیده که بین پدال ترمز و سیلندر اصلی ترمز نصب شده است پشتیبانی می‌شود. این قطعه در دنیای خودروهای هیبریدی منحصر به فرد می‌باشد، هدف این قطعه برقرار کردن یک ارتباط پیوسته‌ی مکانیکی بین پای شما و سیستم هیدرولیک خودرو می‌باشد.
همچنین قطعه‌ی دیگری وجود دارد که مهندسان آن را خازن سیال می‌نامند و در دماغه‌ی خودرو نصب شده است. اگر نیروی ترمز کمتر از ۰.۵ g باشد، سیستم خودرو از موتورهای الکتریکی خود برای شارژ گردن باتری‌ها استفاده می‌کنند. هنگامی که نیروی ترمز بیشتر از ۰.۵ g باشد این اتفاق نمی‌افتد. در اینجا، خازن، همان گونه از اسم آن پیداست، به عنوان یک مخزن سیال عمل می‌کند تا بتواند در هنگام تغییر حالت پایداری پدال ترمز را حفظ کرده و تحت هر شرایطی آن را برای راننده قابل پیش بینی نماید. پدال ترمز پورشه ۹۱۸ واقعاً این گونه است، اگرچه گاهی اوقات داخل شهر ممکن است عملکرد پدال کمی برای شما عجیب به نظر برسد، زیرا سیستم اتومبیل در تلاش است تا رفتارهای رانندگی شما را پیش بینی کند. در هر حال این یک دستاورد تاریخی و بزرگ برای مهندسان پورشه می‌باشد، زیرا عملکرد ترمز برخلاف سیستم متفاوت آن، کاملاً طبیعی و مشابه اتومبیل‌های دیگر به نظر می‌رسد.
همان گونه که قابل پیش بینی است، طراحی چنین سیستمی به محاسبات گسترده و زمان طراحی و تولید زیادی نیاز داشته است. حتی الآن، که خط تولید آن به راه افتاده است، یکی از مهندسین پورشه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که کالیبراسیون سیستم ترمز پورشه ۹۱۸ فقط ۹۵% کامل شده است.

Porsche 918 Spyder 2015
رنگ آمیزی مخصوص ۶۰۰۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
واقعاً این تمام چیزی است که باید بدانید. این رنگ‌های مخصوص فلز نقره‌ی مایع و فلز کروم مایع نام دارند. این رنگ‌ها علاوه بر ۱۰ رنگ استاندارد ارائه می‌شوند. همچنین، از آن جایی که این خودرو پورشه است و گران‌ترین خودروی تولیدی این کارخانه می‌باشد، شما تقریباً می‌توانید فرض کنید که هر چیز اضافی را درخواست کنید و هزینه‌ی آن را بپردازید شرکت آن را برای شما انجام خواهد داد.

Porsche 918 Spyder 2015
رینگ‌های منیزیمی اورجینال اختیاری با قیمت ۳۲۵۰۰ دلار به اندازه ای سبک هستند که می‌توانید آن‌ها را با یک انگشت بلند کنید. این رینگ‌های در پکیج ۸۴۰۰۰ دلاری Weissach نیز موجود هستند.
من یکی از این رینگ‌ها را با بدون تایر و با انگشت اشاره بلند کردم. حسی مانند بازی کردن با بخشی از شاتل فضایی به آدم دست می‌داد.

Porsche 918 Spyder 2015 Interior
داخل خودرو برای بسیاری از افراد راحت و مناسب نیست.
صندلی‌ها را می توان به سمت جلو یا عقب تنظیم کرد ولی نمی‌توان ارتفاع آن را کم و زیاد کرد یا خم کرد. فرمان آن تلسکوپی می‌باشد ولی نمی‌توان آن را کج کرد. کنسول مرکزی بلند است، ستون شیشه‌ی جلوی اتومبیل بدجور به سر شما نزدیک است. با قدی حدوداً ۱۷۸ سانتی متری، من احساس کردم که اندازه‌ی خودرو برای من مناسب نیست.

Porsche 918 Spyder 2015
اگر در ترافیک پشت سر یک ۹۱۸ قرار گرفته باشید و راننده‌ی آن پدال گاز را فشار دهد، قبل از این که صدا را بشنوید آن را خواهید دید.
وقتی که ۹۱۸ در حالت الکترونیکی قرار دارد، موتور آن خاموش است و خودرو هیچ صدایی تولید نمی‌کند. در حالت‌های رانندگی که موتور در حال خاموش شدن است، آن حالت سکوت جای خود را به صدای رعد آسا و وحشتناک نعره‌ی موتور می‌دهد. در آن حالت‌ها، می توان با فشار دادن یک ضامن روی پدال گاز یا حرکت دادن دسته دنده‌ی نصب شده روی فرمان موتور را روشن کرد. لوله‌های اگزوز پورشه ۹۱۸ از نوع Top Exit هستند. موتور آن از نوع جریان معکوس است، ورودی جریان هوای موتور جایی قرار گرفته است که در موتورهای V8 منیفولد اگزوز آن جا قرار می‌گیرد. اگزوزهای کناری که در طرح مفهومی ۹۱۸ وجود داشتند، به دلیل برخی از مشکلاتی که ایجاد می‌کردند در مدل تولیدی حذف شده‌اند. زمانی که موتور روشن است، مقدار زیادی گرما تولید می‌کند که هوای موجود در بالای اگزوز به صورت یک زبانه‌ی شعله به نظر می‌رسد. به همین دلیل وقتی در ترافیک پشت سر یک ۹۱۸ قرار گرفته باشید، قبل از شنیدن صدای موتور این زبانه‌ی شعله را خواهید دید.

حرف‌های من را به خاطر بسپارید: این خودرو نقطه‌ی عطفی در اتومبیل‌های تولیدی پورشه است، یکی از پیچیده‌ترین و بلند پروازانه ترین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است. ۹۱۸ همچنین یک سوپر اسپرت فوق العاده است. ولی خوب، چه کسی چیزی کمتر از پورشه انتظار دارد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

آرش نهندیان فرد

آرش نهندیان فرد، مترجم اخبار دنیای اتومبیل و موتورسیکلت در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۶۸ دیدگاه‌ها

  1. جلال

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (585 ديدگاه)

    سلام
    پوشه به طور میانگین بیشترین سود رو برای هر ماشین به جیب میزنه
    متوسط برای هر خودرو16600 دلار

    این مقدار حتی از سود دهی میانگین فراری هم بیشتره

    1. Kurosh

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (310 ديدگاه)

      بار دیگر..
      ادای احترام.؛ پورشه اسپایدر..! [[f9.heart]]

    2. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4498 ديدگاه)

      چقدر پر دنگ و فنگه!!!!!!!

      1. M\T

        ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
        سوابق: (4 ديدگاه)

        ببین باهوش تو اگه از دنگ و فنگ ماشین میدونستی اینجوری نمیگفتی!! چون اگه بخوان پرایدم این طوری نشون بدن 500صفحه ای طول میکشید!! پس این خیلی کوتاهه

        1. amin ash

          ۲۲ دی ۱۳۹۳
          سوابق: (117 ديدگاه)

          منظور کربنادو از دنگ و فنگ یه چیز دیگه بود.
          ادب هم چیز خوبیه ، محض اطلاع بعضیا…

  2. e36

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (914 ديدگاه)

    پس بگید این یک کامپیوتره که موتور و گیربکس داره و مثل ماشین حرکت میکنه!

    1. نوید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      918 طبق گفته بعضی از مهندساش پیشرفته ترین ساخته دست بشره که افراد عادی میتونن بخرن.

      واقعا پورشه هر از چندگاهی به دنیا ثابت میکنه که مهندسی یعنی چی. بدون تبلیغ و بدون ادعا.
      وقتی فکر میکنم که مؤسس پورشه (پروفسور فردیناند پورشه) سال 1900 میلادی اولین ماشین الکتریکی شو (با موتورهای درون چرخی) طراحی کرد و ساخت مخم سوت میکشه. لامصبا از همون اول به فکر تکنولوژی برتر بودن.

      1. PRC

        ۲۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (42 ديدگاه)

        افراد عادی؟؟؟؟
        یعنی واقعا ی فرد عادی 845000 دلار داره بده فقط واسه یه ماشین؟

        1. عبدالله بارونیان

          ۱۴ شهریور ۱۳۹۴
          سوابق: (3 ديدگاه)

          من همون آدم عادی هستم . ولی هرچقدر تلاش میکنم که پول خورد
          تو جیبم پیدا کنم بخرمش پیدا نمیشه !!!!!!!!!!!!!!

      2. علیرضا

        ۷ مرداد ۱۳۹۵
        سوابق: (1 ديدگاه)

        به نظر شما 7نسل قبل و بعد یک کار گر 365روز سالو کار کنه و اصلا هم پولی خرج نکنه میتونه دومیلیاردو نهصدوپنجاه و هفت میلیون در بیاره
        خخخخخخخخخخخخ

  3. mehran911

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (2128 ديدگاه)

    دوستان من با این عقل ناقصم سالهاست در مورد مشخصات فنی ماشین های مختلف و تولیدات و اختراعات شرکت ها تحقیق کردم و تاریخ خیلی از اونارو بررسی کردم خداییش من تا حالا شرکتی با این سطح مهندسی و سیستم های فنی پیشرفته ندیدم
    دوست داشتم شما عزیزان هم در مورد پورشه وتاریخ درخشان اون تحقیق کنید راستی می دونید اولین ماشین هیبریدی جهان توسط فردیناند پورشه چند سال پیش ساخته شده یا میدونید بیشترین قهرمانیه مسابقات لمانز ( 24 ساعته) مال پورشه ست یا اولین ماشینی که لقب اسپرت گرفت مال پورشه است و یامیدونید پورشه 956 در زمان خودش بیش از 8 رکورد رو ثبت کرد ویا میدونید 000

    1. SAEED

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (197 ديدگاه)

      سلام.
      داخل کابینش خیلی نازه!ولی بنظرم ظاهره 911 ی چیزه دیگه است!!!!
      (((البته دوستانی ک منتظره موضع گرفتنن توجه کنن ک گفتم ب نظرم،یعنی فقط سلیقه شخصیمه)))

    2. نوید

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      می بینم که آمار پورشه رو داری.. :)
      امسال پورشه یه ماشین کلاس LMP1 رو میخواد تو LeMans 2014 شرکت بده برای قهرمانی سرتاسری هفدهم.

    3. محسن.د

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1443 ديدگاه)

      مهران خیلی قبولت دارم!

  4. میلاد . فقط المان . فقط بنز .

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (6507 ديدگاه)

    درود.

    خداییش دهنم باز موند.

    چه تکنولوژی ای داره.

    کاشکی این مدل با مرسدس بنز SLS E CELL مقایسه میشد.

    ((( ایران و المان )))

  5. IS27

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    درود بر همه

    هی وای من……….

    من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ( فامیل دور )

    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4498 ديدگاه)

      تکنولوژی رو برم!!!!!!!

  6. Sina.Ferrari & Benz

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    نامردا عجب چیزایی میسازن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    1. carbonado aventador

      ۲۹ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (4498 ديدگاه)

      اگه فراری و لامبورگینی همچین بودجه و وقت و تکنولوژی رو تو ماشیناشون به کار می بردن هنسی و بوگاتی رو زیر پا می گذاشتند!!!!!!!!

    2. M\T

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      واقعا باید بگیم خاک تو سر ماشین ساز های ما که ماشین های خودشون(پراید.تیبا.سمند.تندر.000)رو با این ها مقیسه میکنن

  7. saied

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1261 ديدگاه)

    به نظر من هم از نظر مهندسی و هم از نظر ظاهر خیلی خشگله . واقها دست مهندساش درد نکن .
    ولی از طرف دیگه هم خیلی مونده که به پای لافراری برسه :) ولی ایشالاکه همیشه پرچمش بالا میمونه .

  8. فقط سری۳

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (130 ديدگاه)

    این پورشه ۱هیولاست

  9. زیگما

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    فقط رنگ ویژش 60000 دلاره!!با این پول میشه 2 تا کمری و یه کرولا خرید!!!

    1. 01010

      ۲۵ دی ۱۳۹۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      داداش بجاش وقتی با اون میری تو خیابون چش مردم از کاسه میزنه بیرون، تو هم حال میکنی.

  10. Sina.Ferrari & Benz

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    آفرین سعید عاشق اون جمله ی پایانیتم هنوز تا لافراری خیلی راه براش مونده.

    1. saied

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      tnk dadash :)

    2. I Love Ferrari

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      آره منم خیلی خوشم اومد.کلا هنوز خیلی مونده که سوپراسپرت سازا به فراری برسن.من وشما خیلی هم عقیده ایم عاشق بنز وفراری هستیم.

    3. نوید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      اگه میشه یه کم در مورد این راه طولانی و خصوصیاتش توضیح بدید ببینیم که دقیقا چقدر مونده تا به لافراری برسه… باید با دنده عقب این راه رو طی کرد با برعکس…!

      1. Saied

        ۲۶ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1261 ديدگاه)

        یکیش همون قیافیه نازشه که نسبت به ۹۱۸ داره!!!!
        همون طور که ۴۵۸ از ۹۱۱ یه پله جلو تر . خواهید دید که لا فراری هم از ۹۱۸ بالا تر خواهد بود!

        1. carbonado aventador

          ۲۹ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (4498 ديدگاه)

          ببینیم این F12 جلوی آونتادور SV چه حرفی برای گفتن داره!!!!!!!

    4. مهرداد

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من هم میدونم اما پورشه این راه رو باید دنده عقب بره

    5. MT

      ۲۲ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (4 ديدگاه)

      من هم میدونم . اما پورشه خیلی وقته از فراری جلو زده پس این راه تورو باید دنده عقب بره
      فراری به زور ماشین بالا 600اسب بخار میسازه

  11. km

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (675 ديدگاه)

    رو اون کنسول وسطش قفلم… عجب طراحی داره، قیمتش هم از بقیه هایپرکار ها ارزونتره

  12. نخود آش

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (293 ديدگاه)

    ببخشید دو تا سوال از دوستان با تجربه دارم. پورشه کررا gt چه موقعی ساخته میشد؟ دیگه تولید میشه یا نه؟

    1. Soroush

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (54 ديدگاه)

      تا اونجا که من میدونم از 2001 شروع شده ولی الآن دیگه نمیزنن!!!

    2. Mohammad XX

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (201 ديدگاه)

      از 2004 تا 2007 تولید شد

  13. امیرحسین

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (237 ديدگاه)

    عالی از هممه نظر . . .

  14. زیگما

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (3058 ديدگاه)

    به سیستم تعلیق جلو و نحوه طراحیش دقت کنین.من همیشه برام سوال بود چطور با این فضای کم فنر ها و سیستم تعلیق که اصطلاحا جای بازی نداره ولی اینقدر نرمه.جوابشو گرفتم :D زاویه دادن به پیستون.خیلی خلاقانس

  15. محسن.د

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    این رو با جرات میگم: ” خواهید دید که 918 چطور، لافراری و P1 و لامبو رو پشت سر میذاره” تا همین العان هم، مشخص شده!

    “پورشه،برترین مهندسی خودرو در جهان”

    1. I Love Ferrari

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (153 ديدگاه)

      نه اصلا موافق نیستم.شاید از وننو بهتر و شاخ ترباشه ولی عمرا به پای لافراری و پی 1 برسه.قول میدم.

      1. love car

        ۲۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (5 ديدگاه)

        احسنت منم قبول دارم.

        اینم فوق العادست ولی واقعا لافراری یه چیزه دیگست

      2. محسن.د

        ۲۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        خواهیم دید!

      3. نوید

        ۲۳ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (194 ديدگاه)

        وننو؟
        وننو رو با 918 مقایسه میکنید؟
        درسته که وننو 750 اسب قدرت داره، سبکه و در خط مستقیم بسیار سریعه ولی حریف مستقیمی برای P1 و 918 , LaFerrari حساب نمیاد… چون عملکردش در پیست یه کلاس پایین تره… (البته من هنوز شک دارم که لافراری هم چطور میخواد با یه ماشین سبک و دیفرانسیل عقب حدود 960 اسب کامل رو بدون ساییدن تایرها وقت شتاب گیری به جاده منتقل کنه… بعضی چیزا دیگه قوانین فیزیکه… فراری نمیتونه با تکنولوژی پیشرفته 2 به اضافه 2 رو برابر با 5 کنه)

        نکنه چون وننو مثل سفینه های فضائیه فکر میکنید عملکردش هم مثل سفینه هست؟؟؟؟

        1. Saied

          ۲۳ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (1261 ديدگاه)

          چون فراری کرده که میگم از این بهتر از اب در میاد!!! وگرنه این خودش به قل دوستان ماشینیه که شاید تکنولژیش ۱۰ ساله دیگه هم به ماشینای معمولی نیاد! و اخرت ماشینه :)

        2. نوید

          ۲۴ آذر ۱۳۹۲
          سوابق: (194 ديدگاه)

          دقیقا منم چون سابقه فراری رو میدونم میگم.
          مشکل F12 Berlinetta دقیقا داشتن قدرت زیادیه که تأثیر منفی تو هندلینگ در پیست داره.

          فراری انزو یه شاهکار تکرار ناشدنیه… فکر نمیکنم لافراری بتونه جایگاهی رو داشته باشه که انزو داشت.

          البته باید اینم گفت که فعلا برای اظهار نظر در مورد لافراری زوده چون هنوز هیچ چیزش رسما اعلام نشده. باید منتظر بود… عملکرد سریع فقط به قیافه نیست.

      4. ابوالفضل

        ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (10 ديدگاه)

        دیدی که بپای p1 و لافراری رسید

    2. saied

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (1261 ديدگاه)

      تو اینکه مهندسی پورشه عالیه اصلا حرفی نیست .
      ولی بقیشو دیگه زمان ثابت میکنه . و من سر لافراری شرط میبندم که هم طرف دارای زیادی خواهد داشت و هم مهندسی قوی داره .

    3. akbar

      ۲۳ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (21 ديدگاه)

      باهات موافقم، خیلیا که تازه اوله جوونیشونه تا چشم باز کردن لامبو دیدن و از ماشین فقط قیافه میبینن، ولی من از کودکی تنها چیزی که از ماشین فهمیدم در 37 سالگیم فقط پورشه بوده.این شرکت همیشه بی ادعا بوده و هست و واقعن مهندسی میکنه.

      1. akbar

        ۲۴ آذر ۱۳۹۲
        سوابق: (21 ديدگاه)

        البته من خودم عاشق بنزم،و به نظرم پدر خوانده ی دنیای ماشین مرسدس بنز هسش و هیچ کمپانی به گرد پای افتخارت بنز نمیرسه، به نظر من بهترین ماشین حال دنیا Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 هسش.

        و کلا به نظرم همه چی ر دنیای ماشین در بنز خلاصه میشه.

  16. بهزاد

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (16 ديدگاه)

    جلوتر از زمان.
    شاهکاری که روحتو درگیر میکنه.

  17. شهاب

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (266 ديدگاه)

    ای بابا اینم که ضرر مالی میده!
    هر چند از بقیه مدل ها ضررهارو جبران میکنن, ولی ارزششو داره واسه نشون دادن مهندسی آلمانی. . .

  18. توفیقی

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    خاک بر سر من با این تقدیر شومم
    به هر ماشینی دل می بندیم تولیدش محدوده و وقتی خط تولید متوقف میشه دلم میشکنه هزار بار هم تا حالا شکسته
    بدترین باری هم که شکست زمانی بود که خط تولید فراری 599 gto رو قطع کردن.

    دلم دیگه توان یه شکست دیگه رو نداره.

    1. ابوالفضل

      ۲۹ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (10 ديدگاه)

      عاشقه واکسهال آسترا شو

  19. Sina.Ferrari

    ۲۳ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی
    توفیقی عزیز من احساستو درک میکنم.

    فراری gto 599 یکی از بهترین ماشین فراری بود خب اون دیگه پیر شده بود باید هم خط تولیدش به پایان میرسید،ولی الحق که ماشین خوبی بود.

    حالا gto 599 جاشو به laferrari داده که سرعت و پیشرفتگیش از اون بیشتره وخیلی هم زیباست.

    من مطمئنم که laferrari جزءبهترین ستارگان فراری است و 100% و بدون شک در تاریخ فراری ثبت خواهد شد.

    1. نوید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      تا اونجایی که میدونم 599 gto جاشو به F12 Berlinetta داده نه لافراری.

      لافراری جایگزینی برای Enzo هست.

  20. اسی 2160

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (23 ديدگاه)

    پورشه برای افراد مایه دار ساخته شده ما که باید حسرت بخوریم

  21. Sina.Ferrari

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (612 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    جناب نوید خان سرتو تو لاک خودت کن.

    تو عشق پورشه ای و عشق پورشه باش به تو هیچ ربطی نداره که ما دوستداران فراری چی فکر میکنیم.

    برای ما F12 یا laferrari هیچ فرقی ندارن هردوشون از یه
    تولید کننده هستن و همه شونو دوست داریم.

    من تاحالا به احترام شما هیچ چیزی به پورشه نگفته بودم ولی دیگه تو منو مجبور کردی تااین حرفو بزنم،الان اگه ferrari F40بیارن بگن این بهتره یا پورشه آشغال بدون ریسک میگم F40.

    از طرفداران پورشه هم خواهش میکنم به جای گله از من از آقا نوید گله کنند چون اون باعث شد من این حرفارو بزنم.

    موفق باشید.

    1. نوید

      ۲۴ آذر ۱۳۹۲
      سوابق: (194 ديدگاه)

      ای بابا آقا سینا ما کی از فراری بد گفتیم که شما قاطی کردی؟
      خوب معلومه که به من ربط نداره که بقیه چی فکر میکنن.. هرکس نظر خودشو داره.
      اینکه F12 نسخه بعدی 599 هست و لافراری نسخه بعدی انزو شما رو ناراحت کرده؟… خوب این تصمیمم فراری بوده و ما باید به نظرش احترام بگذاریم.

  22. توفیقی

    ۲۴ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    آقا سینا آدم باید اشتباهشو قبول کنه
    نوید درست میگه برلنیتا جانشین 599 هست و لافراری جانشین انزو
    من ازت معذرت میخوام آقا نوید
    یه عشق ماشین واقعی نه به پورشه توهین میکنه نه به فراری نه بنز نه هیچ ماشین دیگه ای.در ضمن من عاشق همه ماشینها هستم نه فقط فراری یا پورشه
    همشون عین بچه هام هستن
    چه توهین به پورشه چه فراری غلطه…من هم زمانی ناراحت شدم و واقعا گریه کردم که خط تولید 599 جی تی او قطع شد هم زمانی که پورشه 911 توربو اس نسل قبل…
    پس عشق ماشین واقعی باشین نه فانتزی

  23. jalal

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (244 ديدگاه)

    عجب ابر ماشینی !

  24. enzo

    ۲۵ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (321 ديدگاه)

    طرفدارای پورش الان شاید با خوندن این مقاله احساس غرور کنن وفکر کنن تو قله سوپر اسپرت ها تنها هستن ولی رقبای بزرگی که دارین رو دست کم نگیرید
    هم LaFerrari و هم p1 با هدف بهترین بودن و تجربه متفاوت از تمام سوپر اسپرت ها ساخته شدن و از نظر افتخارات وتکنولوژی هم چیزی کم ندارن.

  25. محمدرضا

    ۲۶ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    قیمت رینگارو:|

  26. حبیب

    ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وزن این خودرو در حدود 1000 کیلوگرم و قیمت این خودرو 845000 دلار به پول ما میشه حدو 2.5 میلیارد تومان میشه یعنی هر کیلو 2.5 میلیون تومان هزاران هزار خودرو پورشه و فراری و…. از لحاظ مواد اولیه در اب خاک و معادن ما هست ولی صد حیف که ما خودمونو باور نداریم و باید میلیارد ها میلیارد پول خودمون رو به دلیل ارزش افزوده در جیب المان ها کنیم با تشکر

  27. godfather

    ۲۵ دی ۱۳۹۳
    سوابق: (195 ديدگاه)

    من تو nfs یدونه داشتم هندلینگش خیلی خوب بود ولی تو شتاب ثانویه کم میاره
    تجربه رانندگی من با این :))

  28. فرانک

    ۱۸ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    جالب بود ولی به فراری نمیرسه

  29. فرزاد

    ۲۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واااااااااااای من عاشق این ماشینم این همه تو کارخونه هاشون دارن اون وقت یکی به من نمیدن

  30. عطاFerrari

    ۱۶ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (8 ديدگاه)

    با هفت جد ابادمم هم جمع شیم نمیتونیم این بخریم /:
    البته هر چقدر پول بدی آنقدر هم آش میخوریا?
    قبلا میگفتن پورشه 911 بهترین تکنولوژی رو داره میگفتم نه فراری داره….
    ولی الان اعتراف میکنم که این بهترینه.. به جز تو صدا اگزوز.هر چی باشه تو دنیا صدا فقط صدا فراری :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا