این خودروی هیبریدی که به عنوان نقطه عطفی در بین اتومبیلهای پورشه محسوب میشود، یک اثر یادبود در دنیای تکنولوژی اتومبیلها نیز محسوب می گردد. اما بد نیست ناگفته های این خودرو را هم مرور کنیم.
با قیمتی معادل ۸۴۵۰۰۰ دلار، پورشه با فروش هر یک از این اتومبیلها از نظر مالی ضرر خواهد کرد.
نباید خیلی تعجب کنید، اتومبیلهای سوپر اسپرت معمولاً خیلی سود ده نیستند. خودروهای هیبریدی با سیستمهای پیچیده تر، عملکرد قویتر و تکنولوژیهای پیشرفته تر، تقریباً هیچ وقت سودآور نیستند. مسئولان پورشه هیچ گونه اطلاعاتی در مورد بودجهی تولید ۹۱۸ را ارائه نمیکنند، ولی زمانی که با هر یک از کارکنان پورشه در این مورد صحبت کردیم همان موضوع را تکرار کردند: پورشه ۹۱۸، زیر قیمت تمام شده به فروش میرسد. و طراحی و تولید این اتومبیل بسیار گران قیمت بوده است.
یک از مهندسان سازندهی ۹۱۸ به من گفت: بزرگترین چالش در طراحی و تولید این خودرو، جایگذاری تمامی سخت افزارهای کامپیوتری بود.
918 یک خودروی ساده نیست. این خودرو برای اجرای سیستمهای گوناگون خود به مقدار زیادی توان محاسباتی نیاز دارد. سیستمهایی مانند مدیریت موتور، سیستم صوتی و تصویری اتومبیل و کنترل پایداری همانند تمامی اتومبیلها وجود دارند، ولی در این اتومبیل سیستمهای ترمز، خنک کننده (چهار پمپ آب الکتریکی، که دو عدد آن فقط مختص موتور است)، و چندین سیستم دیگر نیز توسط سیستم الکتریکی خودرو مدیریت میشوند. یک نمونهی اولیه در هنگام معرفی خودرو به رسانهها به نمایش درآمد. زمانی که اتومبیل ساخته شد، بسته بندی نهایی آن هنوز مشخص نبود؛ خودرو به سادگی ساخته شد تا مشخص شود که سیستم پیشرانهی خودرو در دنیای واقعی چگونه کار خواهد کرد. سخت افزارهای کامپیوتری بسیاری وجود داشت، مهندسین تمامی قطعات را داخل جعبههای بزرگ آلومینیومی قرار دادند، سپس جعبهها را در قسمت جلو و عقب خودرو نصب کردند.
برای تعمیر آن، باید خودرو را دو قسمت کنید.
ساختار فیبر کربنی پورشه ۹۱۸ از دو بخش اصلی تشکیل شده است: کابین سرنشین و قسمت نگهدارنده ی موتور خودرو. همانند پورشهی Carrera GT، برای انجام تعمیرات اساسی خودرو یا جدا کردن موتور یا جعبه دنده، باید این دو بخش را از یکدیگر جدا کنید. در اصل خودرو را دو نیم خواهید کرد. این موضوع در مورد موتورسیکلتها و برخی اتومبیلهای مسابقه ای رایج است، ولی در مورد خودروهای خیابانی یا حتی سوپر اسپورت ها بسیار نادر میباشد.
بنا به گفته یکی از مهندسان پورشه سرویسهای جزئی را بدون انجام این کار میتوانید اجرا کنید. ولی در واقع، سرویس جزئی فقط به تعویض شمعهای موتور خلاصه میشود. توجه داشته باشید که این خودرو هیچ گونه تسمه ای ندارد، و میل بادامکهای آن توسط زنجیرها چرخانده میشوند، بنابراین نیازی به تعویض تسمه دینام یا تسمه تایم نخواهد بود. این موضوع بسیار خوب است زیرا برای انجام آن کارها ممکن بود مجبور به جدا کردن موتور شوید.
سیستم ترمز پورشه ۹۱۸ بسیار هوشمند تر و پیچیده تر از اولین خودروی شماست.
همان گونه که در همه خودروهای هیبرید این گونه است، ترمزهای ۹۱۸ باید کارهای متعددی علاوه بر متوقف کردن خودرو انجام دهند. باید به شارژ شدن باتریها کمک کنند، ارتباط بین سیستم ABS و سیستم کنترل پایداری خودرو را برقرار کنند، و در طول کل این پروسه عملکرد مناسبی داشته باشند. پورشهها معمولاً به حس فوق العاده ی ترمزشان معروف هستند، یک پدال قوی و محکم که تحت هر شرایطی بهترین عملکرد ممکن را ارائه میکند. مهندسان سازندهی ۹۱۸ ادعا کردهاند که شبیه کردن سیستم ترمز ۹۱۸ به ترمزهای سایر خودروهای پورشه، یکی از سختترین قسمتهای طراحی این خودرو بود. سیستم ترمز به صورتی الکتریکی توسط یک قطعهی پیچیده که بین پدال ترمز و سیلندر اصلی ترمز نصب شده است پشتیبانی میشود. این قطعه در دنیای خودروهای هیبریدی منحصر به فرد میباشد، هدف این قطعه برقرار کردن یک ارتباط پیوستهی مکانیکی بین پای شما و سیستم هیدرولیک خودرو میباشد.
همچنین قطعهی دیگری وجود دارد که مهندسان آن را خازن سیال مینامند و در دماغهی خودرو نصب شده است. اگر نیروی ترمز کمتر از ۰.۵ g باشد، سیستم خودرو از موتورهای الکتریکی خود برای شارژ گردن باتریها استفاده میکنند. هنگامی که نیروی ترمز بیشتر از ۰.۵ g باشد این اتفاق نمیافتد. در اینجا، خازن، همان گونه از اسم آن پیداست، به عنوان یک مخزن سیال عمل میکند تا بتواند در هنگام تغییر حالت پایداری پدال ترمز را حفظ کرده و تحت هر شرایطی آن را برای راننده قابل پیش بینی نماید. پدال ترمز پورشه ۹۱۸ واقعاً این گونه است، اگرچه گاهی اوقات داخل شهر ممکن است عملکرد پدال کمی برای شما عجیب به نظر برسد، زیرا سیستم اتومبیل در تلاش است تا رفتارهای رانندگی شما را پیش بینی کند. در هر حال این یک دستاورد تاریخی و بزرگ برای مهندسان پورشه میباشد، زیرا عملکرد ترمز برخلاف سیستم متفاوت آن، کاملاً طبیعی و مشابه اتومبیلهای دیگر به نظر میرسد.
همان گونه که قابل پیش بینی است، طراحی چنین سیستمی به محاسبات گسترده و زمان طراحی و تولید زیادی نیاز داشته است. حتی الآن، که خط تولید آن به راه افتاده است، یکی از مهندسین پورشه که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد که کالیبراسیون سیستم ترمز پورشه ۹۱۸ فقط ۹۵% کامل شده است.
رنگ آمیزی مخصوص ۶۰۰۰۰ هزار دلار هزینه خواهد داشت.
واقعاً این تمام چیزی است که باید بدانید. این رنگهای مخصوص فلز نقرهی مایع و فلز کروم مایع نام دارند. این رنگها علاوه بر ۱۰ رنگ استاندارد ارائه میشوند. همچنین، از آن جایی که این خودرو پورشه است و گرانترین خودروی تولیدی این کارخانه میباشد، شما تقریباً میتوانید فرض کنید که هر چیز اضافی را درخواست کنید و هزینهی آن را بپردازید شرکت آن را برای شما انجام خواهد داد.
رینگهای منیزیمی اورجینال اختیاری با قیمت ۳۲۵۰۰ دلار به اندازه ای سبک هستند که میتوانید آنها را با یک انگشت بلند کنید. این رینگهای در پکیج ۸۴۰۰۰ دلاری Weissach نیز موجود هستند.
من یکی از این رینگها را با بدون تایر و با انگشت اشاره بلند کردم. حسی مانند بازی کردن با بخشی از شاتل فضایی به آدم دست میداد.
داخل خودرو برای بسیاری از افراد راحت و مناسب نیست.
صندلیها را می توان به سمت جلو یا عقب تنظیم کرد ولی نمیتوان ارتفاع آن را کم و زیاد کرد یا خم کرد. فرمان آن تلسکوپی میباشد ولی نمیتوان آن را کج کرد. کنسول مرکزی بلند است، ستون شیشهی جلوی اتومبیل بدجور به سر شما نزدیک است. با قدی حدوداً ۱۷۸ سانتی متری، من احساس کردم که اندازهی خودرو برای من مناسب نیست.
اگر در ترافیک پشت سر یک ۹۱۸ قرار گرفته باشید و رانندهی آن پدال گاز را فشار دهد، قبل از این که صدا را بشنوید آن را خواهید دید.
وقتی که ۹۱۸ در حالت الکترونیکی قرار دارد، موتور آن خاموش است و خودرو هیچ صدایی تولید نمیکند. در حالتهای رانندگی که موتور در حال خاموش شدن است، آن حالت سکوت جای خود را به صدای رعد آسا و وحشتناک نعرهی موتور میدهد. در آن حالتها، می توان با فشار دادن یک ضامن روی پدال گاز یا حرکت دادن دسته دندهی نصب شده روی فرمان موتور را روشن کرد. لولههای اگزوز پورشه ۹۱۸ از نوع Top Exit هستند. موتور آن از نوع جریان معکوس است، ورودی جریان هوای موتور جایی قرار گرفته است که در موتورهای V8 منیفولد اگزوز آن جا قرار میگیرد. اگزوزهای کناری که در طرح مفهومی ۹۱۸ وجود داشتند، به دلیل برخی از مشکلاتی که ایجاد میکردند در مدل تولیدی حذف شدهاند. زمانی که موتور روشن است، مقدار زیادی گرما تولید میکند که هوای موجود در بالای اگزوز به صورت یک زبانهی شعله به نظر میرسد. به همین دلیل وقتی در ترافیک پشت سر یک ۹۱۸ قرار گرفته باشید، قبل از شنیدن صدای موتور این زبانهی شعله را خواهید دید.
حرفهای من را به خاطر بسپارید: این خودرو نقطهی عطفی در اتومبیلهای تولیدی پورشه است، یکی از پیچیدهترین و بلند پروازانه ترین خودروهایی که تاکنون ساخته شده است. ۹۱۸ همچنین یک سوپر اسپرت فوق العاده است. ولی خوب، چه کسی چیزی کمتر از پورشه انتظار دارد؟
جلال
۲۳ آذر ۱۳۹۲سلام
پوشه به طور میانگین بیشترین سود رو برای هر ماشین به جیب میزنه
متوسط برای هر خودرو16600 دلار
این مقدار حتی از سود دهی میانگین فراری هم بیشتره
Kurosh
۲۳ آذر ۱۳۹۲بار دیگر..
ادای احترام.؛ پورشه اسپایدر..! [[f9.heart]]
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲چقدر پر دنگ و فنگه!!!!!!!
M\T
۲۲ بهمن ۱۳۹۲ببین باهوش تو اگه از دنگ و فنگ ماشین میدونستی اینجوری نمیگفتی!! چون اگه بخوان پرایدم این طوری نشون بدن 500صفحه ای طول میکشید!! پس این خیلی کوتاهه
amin ash
۲۲ دی ۱۳۹۳منظور کربنادو از دنگ و فنگ یه چیز دیگه بود.
ادب هم چیز خوبیه ، محض اطلاع بعضیا…
e36
۲۳ آذر ۱۳۹۲پس بگید این یک کامپیوتره که موتور و گیربکس داره و مثل ماشین حرکت میکنه!
نوید
۲۳ آذر ۱۳۹۲918 طبق گفته بعضی از مهندساش پیشرفته ترین ساخته دست بشره که افراد عادی میتونن بخرن.
واقعا پورشه هر از چندگاهی به دنیا ثابت میکنه که مهندسی یعنی چی. بدون تبلیغ و بدون ادعا.
وقتی فکر میکنم که مؤسس پورشه (پروفسور فردیناند پورشه) سال 1900 میلادی اولین ماشین الکتریکی شو (با موتورهای درون چرخی) طراحی کرد و ساخت مخم سوت میکشه. لامصبا از همون اول به فکر تکنولوژی برتر بودن.
PRC
۲۴ آذر ۱۳۹۲افراد عادی؟؟؟؟
یعنی واقعا ی فرد عادی 845000 دلار داره بده فقط واسه یه ماشین؟
عبدالله بارونیان
۱۴ شهریور ۱۳۹۴من همون آدم عادی هستم . ولی هرچقدر تلاش میکنم که پول خورد
تو جیبم پیدا کنم بخرمش پیدا نمیشه !!!!!!!!!!!!!!
علیرضا
۷ مرداد ۱۳۹۵به نظر شما 7نسل قبل و بعد یک کار گر 365روز سالو کار کنه و اصلا هم پولی خرج نکنه میتونه دومیلیاردو نهصدوپنجاه و هفت میلیون در بیاره
خخخخخخخخخخخخ
mehran911
۲۳ آذر ۱۳۹۲دوستان من با این عقل ناقصم سالهاست در مورد مشخصات فنی ماشین های مختلف و تولیدات و اختراعات شرکت ها تحقیق کردم و تاریخ خیلی از اونارو بررسی کردم خداییش من تا حالا شرکتی با این سطح مهندسی و سیستم های فنی پیشرفته ندیدم
دوست داشتم شما عزیزان هم در مورد پورشه وتاریخ درخشان اون تحقیق کنید راستی می دونید اولین ماشین هیبریدی جهان توسط فردیناند پورشه چند سال پیش ساخته شده یا میدونید بیشترین قهرمانیه مسابقات لمانز ( 24 ساعته) مال پورشه ست یا اولین ماشینی که لقب اسپرت گرفت مال پورشه است و یامیدونید پورشه 956 در زمان خودش بیش از 8 رکورد رو ثبت کرد ویا میدونید 000
SAEED
۲۳ آذر ۱۳۹۲سلام.
داخل کابینش خیلی نازه!ولی بنظرم ظاهره 911 ی چیزه دیگه است!!!!
(((البته دوستانی ک منتظره موضع گرفتنن توجه کنن ک گفتم ب نظرم،یعنی فقط سلیقه شخصیمه)))
نوید
۲۳ آذر ۱۳۹۲می بینم که آمار پورشه رو داری.. :)
امسال پورشه یه ماشین کلاس LMP1 رو میخواد تو LeMans 2014 شرکت بده برای قهرمانی سرتاسری هفدهم.
محسن.د
۲۳ آذر ۱۳۹۲مهران خیلی قبولت دارم!
میلاد . فقط المان . فقط بنز .
۲۳ آذر ۱۳۹۲درود.
خداییش دهنم باز موند.
چه تکنولوژی ای داره.
کاشکی این مدل با مرسدس بنز SLS E CELL مقایسه میشد.
((( ایران و المان )))
IS27
۲۳ آذر ۱۳۹۲درود بر همه
هی وای من……….
من دیگه حرفی برا گفتن ندارم ( فامیل دور )
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲تکنولوژی رو برم!!!!!!!
Sina.Ferrari & Benz
۲۳ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
نامردا عجب چیزایی میسازن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲اگه فراری و لامبورگینی همچین بودجه و وقت و تکنولوژی رو تو ماشیناشون به کار می بردن هنسی و بوگاتی رو زیر پا می گذاشتند!!!!!!!!
M\T
۲۲ بهمن ۱۳۹۲واقعا باید بگیم خاک تو سر ماشین ساز های ما که ماشین های خودشون(پراید.تیبا.سمند.تندر.000)رو با این ها مقیسه میکنن
saied
۲۳ آذر ۱۳۹۲به نظر من هم از نظر مهندسی و هم از نظر ظاهر خیلی خشگله . واقها دست مهندساش درد نکن .
ولی از طرف دیگه هم خیلی مونده که به پای لافراری برسه :) ولی ایشالاکه همیشه پرچمش بالا میمونه .
فقط سری۳
۲۳ آذر ۱۳۹۲این پورشه ۱هیولاست
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۲فقط رنگ ویژش 60000 دلاره!!با این پول میشه 2 تا کمری و یه کرولا خرید!!!
01010
۲۵ دی ۱۳۹۲داداش بجاش وقتی با اون میری تو خیابون چش مردم از کاسه میزنه بیرون، تو هم حال میکنی.
Sina.Ferrari & Benz
۲۳ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
آفرین سعید عاشق اون جمله ی پایانیتم هنوز تا لافراری خیلی راه براش مونده.
saied
۲۳ آذر ۱۳۹۲tnk dadash :)
I Love Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۲آره منم خیلی خوشم اومد.کلا هنوز خیلی مونده که سوپراسپرت سازا به فراری برسن.من وشما خیلی هم عقیده ایم عاشق بنز وفراری هستیم.
نوید
۲۴ آذر ۱۳۹۲اگه میشه یه کم در مورد این راه طولانی و خصوصیاتش توضیح بدید ببینیم که دقیقا چقدر مونده تا به لافراری برسه… باید با دنده عقب این راه رو طی کرد با برعکس…!
Saied
۲۶ آذر ۱۳۹۲یکیش همون قیافیه نازشه که نسبت به ۹۱۸ داره!!!!
همون طور که ۴۵۸ از ۹۱۱ یه پله جلو تر . خواهید دید که لا فراری هم از ۹۱۸ بالا تر خواهد بود!
carbonado aventador
۲۹ آذر ۱۳۹۲ببینیم این F12 جلوی آونتادور SV چه حرفی برای گفتن داره!!!!!!!
مهرداد
۲۲ بهمن ۱۳۹۲من هم میدونم اما پورشه این راه رو باید دنده عقب بره
MT
۲۲ بهمن ۱۳۹۲من هم میدونم . اما پورشه خیلی وقته از فراری جلو زده پس این راه تورو باید دنده عقب بره
فراری به زور ماشین بالا 600اسب بخار میسازه
km
۲۳ آذر ۱۳۹۲رو اون کنسول وسطش قفلم… عجب طراحی داره، قیمتش هم از بقیه هایپرکار ها ارزونتره
نخود آش
۲۳ آذر ۱۳۹۲ببخشید دو تا سوال از دوستان با تجربه دارم. پورشه کررا gt چه موقعی ساخته میشد؟ دیگه تولید میشه یا نه؟
Soroush
۲۳ آذر ۱۳۹۲تا اونجا که من میدونم از 2001 شروع شده ولی الآن دیگه نمیزنن!!!
Mohammad XX
۲۳ آذر ۱۳۹۲از 2004 تا 2007 تولید شد
امیرحسین
۲۳ آذر ۱۳۹۲عالی از هممه نظر . . .
زیگما
۲۳ آذر ۱۳۹۲به سیستم تعلیق جلو و نحوه طراحیش دقت کنین.من همیشه برام سوال بود چطور با این فضای کم فنر ها و سیستم تعلیق که اصطلاحا جای بازی نداره ولی اینقدر نرمه.جوابشو گرفتم :D زاویه دادن به پیستون.خیلی خلاقانس
محسن.د
۲۳ آذر ۱۳۹۲این رو با جرات میگم: ” خواهید دید که 918 چطور، لافراری و P1 و لامبو رو پشت سر میذاره” تا همین العان هم، مشخص شده!
“پورشه،برترین مهندسی خودرو در جهان”
I Love Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۲نه اصلا موافق نیستم.شاید از وننو بهتر و شاخ ترباشه ولی عمرا به پای لافراری و پی 1 برسه.قول میدم.
love car
۲۳ آذر ۱۳۹۲احسنت منم قبول دارم.
اینم فوق العادست ولی واقعا لافراری یه چیزه دیگست
محسن.د
۲۳ آذر ۱۳۹۲خواهیم دید!
نوید
۲۳ آذر ۱۳۹۲وننو؟
وننو رو با 918 مقایسه میکنید؟
درسته که وننو 750 اسب قدرت داره، سبکه و در خط مستقیم بسیار سریعه ولی حریف مستقیمی برای P1 و 918 , LaFerrari حساب نمیاد… چون عملکردش در پیست یه کلاس پایین تره… (البته من هنوز شک دارم که لافراری هم چطور میخواد با یه ماشین سبک و دیفرانسیل عقب حدود 960 اسب کامل رو بدون ساییدن تایرها وقت شتاب گیری به جاده منتقل کنه… بعضی چیزا دیگه قوانین فیزیکه… فراری نمیتونه با تکنولوژی پیشرفته 2 به اضافه 2 رو برابر با 5 کنه)
نکنه چون وننو مثل سفینه های فضائیه فکر میکنید عملکردش هم مثل سفینه هست؟؟؟؟
Saied
۲۳ آذر ۱۳۹۲چون فراری کرده که میگم از این بهتر از اب در میاد!!! وگرنه این خودش به قل دوستان ماشینیه که شاید تکنولژیش ۱۰ ساله دیگه هم به ماشینای معمولی نیاد! و اخرت ماشینه :)
نوید
۲۴ آذر ۱۳۹۲دقیقا منم چون سابقه فراری رو میدونم میگم.
مشکل F12 Berlinetta دقیقا داشتن قدرت زیادیه که تأثیر منفی تو هندلینگ در پیست داره.
فراری انزو یه شاهکار تکرار ناشدنیه… فکر نمیکنم لافراری بتونه جایگاهی رو داشته باشه که انزو داشت.
البته باید اینم گفت که فعلا برای اظهار نظر در مورد لافراری زوده چون هنوز هیچ چیزش رسما اعلام نشده. باید منتظر بود… عملکرد سریع فقط به قیافه نیست.
ابوالفضل
۲۹ خرداد ۱۳۹۶دیدی که بپای p1 و لافراری رسید
saied
۲۳ آذر ۱۳۹۲تو اینکه مهندسی پورشه عالیه اصلا حرفی نیست .
ولی بقیشو دیگه زمان ثابت میکنه . و من سر لافراری شرط میبندم که هم طرف دارای زیادی خواهد داشت و هم مهندسی قوی داره .
akbar
۲۳ آذر ۱۳۹۲باهات موافقم، خیلیا که تازه اوله جوونیشونه تا چشم باز کردن لامبو دیدن و از ماشین فقط قیافه میبینن، ولی من از کودکی تنها چیزی که از ماشین فهمیدم در 37 سالگیم فقط پورشه بوده.این شرکت همیشه بی ادعا بوده و هست و واقعن مهندسی میکنه.
akbar
۲۴ آذر ۱۳۹۲البته من خودم عاشق بنزم،و به نظرم پدر خوانده ی دنیای ماشین مرسدس بنز هسش و هیچ کمپانی به گرد پای افتخارت بنز نمیرسه، به نظر من بهترین ماشین حال دنیا Mercedes-Benz G63 AMG 6×6 هسش.
و کلا به نظرم همه چی ر دنیای ماشین در بنز خلاصه میشه.
بهزاد
۲۳ آذر ۱۳۹۲جلوتر از زمان.
شاهکاری که روحتو درگیر میکنه.
شهاب
۲۳ آذر ۱۳۹۲ای بابا اینم که ضرر مالی میده!
هر چند از بقیه مدل ها ضررهارو جبران میکنن, ولی ارزششو داره واسه نشون دادن مهندسی آلمانی. . .
توفیقی
۲۳ آذر ۱۳۹۲خاک بر سر من با این تقدیر شومم
به هر ماشینی دل می بندیم تولیدش محدوده و وقتی خط تولید متوقف میشه دلم میشکنه هزار بار هم تا حالا شکسته
بدترین باری هم که شکست زمانی بود که خط تولید فراری 599 gto رو قطع کردن.
دلم دیگه توان یه شکست دیگه رو نداره.
ابوالفضل
۲۹ خرداد ۱۳۹۶عاشقه واکسهال آسترا شو
Sina.Ferrari
۲۳ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
توفیقی عزیز من احساستو درک میکنم.
فراری gto 599 یکی از بهترین ماشین فراری بود خب اون دیگه پیر شده بود باید هم خط تولیدش به پایان میرسید،ولی الحق که ماشین خوبی بود.
حالا gto 599 جاشو به laferrari داده که سرعت و پیشرفتگیش از اون بیشتره وخیلی هم زیباست.
من مطمئنم که laferrari جزءبهترین ستارگان فراری است و 100% و بدون شک در تاریخ فراری ثبت خواهد شد.
نوید
۲۴ آذر ۱۳۹۲تا اونجایی که میدونم 599 gto جاشو به F12 Berlinetta داده نه لافراری.
لافراری جایگزینی برای Enzo هست.
اسی 2160
۲۴ آذر ۱۳۹۲پورشه برای افراد مایه دار ساخته شده ما که باید حسرت بخوریم
Sina.Ferrari
۲۴ آذر ۱۳۹۲بسمه تعالی
جناب نوید خان سرتو تو لاک خودت کن.
تو عشق پورشه ای و عشق پورشه باش به تو هیچ ربطی نداره که ما دوستداران فراری چی فکر میکنیم.
برای ما F12 یا laferrari هیچ فرقی ندارن هردوشون از یه
تولید کننده هستن و همه شونو دوست داریم.
من تاحالا به احترام شما هیچ چیزی به پورشه نگفته بودم ولی دیگه تو منو مجبور کردی تااین حرفو بزنم،الان اگه ferrari F40بیارن بگن این بهتره یا پورشه آشغال بدون ریسک میگم F40.
از طرفداران پورشه هم خواهش میکنم به جای گله از من از آقا نوید گله کنند چون اون باعث شد من این حرفارو بزنم.
موفق باشید.
نوید
۲۴ آذر ۱۳۹۲ای بابا آقا سینا ما کی از فراری بد گفتیم که شما قاطی کردی؟
خوب معلومه که به من ربط نداره که بقیه چی فکر میکنن.. هرکس نظر خودشو داره.
اینکه F12 نسخه بعدی 599 هست و لافراری نسخه بعدی انزو شما رو ناراحت کرده؟… خوب این تصمیمم فراری بوده و ما باید به نظرش احترام بگذاریم.
توفیقی
۲۴ آذر ۱۳۹۲آقا سینا آدم باید اشتباهشو قبول کنه
نوید درست میگه برلنیتا جانشین 599 هست و لافراری جانشین انزو
من ازت معذرت میخوام آقا نوید
یه عشق ماشین واقعی نه به پورشه توهین میکنه نه به فراری نه بنز نه هیچ ماشین دیگه ای.در ضمن من عاشق همه ماشینها هستم نه فقط فراری یا پورشه
همشون عین بچه هام هستن
چه توهین به پورشه چه فراری غلطه…من هم زمانی ناراحت شدم و واقعا گریه کردم که خط تولید 599 جی تی او قطع شد هم زمانی که پورشه 911 توربو اس نسل قبل…
پس عشق ماشین واقعی باشین نه فانتزی
jalal
۲۵ آذر ۱۳۹۲عجب ابر ماشینی !
enzo
۲۵ آذر ۱۳۹۲طرفدارای پورش الان شاید با خوندن این مقاله احساس غرور کنن وفکر کنن تو قله سوپر اسپرت ها تنها هستن ولی رقبای بزرگی که دارین رو دست کم نگیرید
هم LaFerrari و هم p1 با هدف بهترین بودن و تجربه متفاوت از تمام سوپر اسپرت ها ساخته شدن و از نظر افتخارات وتکنولوژی هم چیزی کم ندارن.
محمدرضا
۲۶ آذر ۱۳۹۲قیمت رینگارو:|
حبیب
۳۰ مرداد ۱۳۹۳وزن این خودرو در حدود 1000 کیلوگرم و قیمت این خودرو 845000 دلار به پول ما میشه حدو 2.5 میلیارد تومان میشه یعنی هر کیلو 2.5 میلیون تومان هزاران هزار خودرو پورشه و فراری و…. از لحاظ مواد اولیه در اب خاک و معادن ما هست ولی صد حیف که ما خودمونو باور نداریم و باید میلیارد ها میلیارد پول خودمون رو به دلیل ارزش افزوده در جیب المان ها کنیم با تشکر
godfather
۲۵ دی ۱۳۹۳من تو nfs یدونه داشتم هندلینگش خیلی خوب بود ولی تو شتاب ثانویه کم میاره
تجربه رانندگی من با این :))
فرانک
۱۸ اسفند ۱۳۹۳جالب بود ولی به فراری نمیرسه
فرزاد
۲۱ دی ۱۳۹۴واااااااااااای من عاشق این ماشینم این همه تو کارخونه هاشون دارن اون وقت یکی به من نمیدن
عطاFerrari
۱۶ آذر ۱۳۹۵با هفت جد ابادمم هم جمع شیم نمیتونیم این بخریم /:
البته هر چقدر پول بدی آنقدر هم آش میخوریا?
قبلا میگفتن پورشه 911 بهترین تکنولوژی رو داره میگفتم نه فراری داره….
ولی الان اعتراف میکنم که این بهترینه.. به جز تو صدا اگزوز.هر چی باشه تو دنیا صدا فقط صدا فراری :)