پورشه

پورشه 911 کابریو منصوری با 888 اسب بخار قدرت معرفی شد

شرکت منصوری از جدیدترین پروژه خود که بر اساس پورشه ۹۱۱ کابریو شکل گرفته رونمایی کرد. این هیولای روباز ۸۸۸ اسب بخار قدرت دارد.

شما چگونه یک سوپر اسپرت فوق‌العاده را ارتقا می‌دهید؟ برای ارتقای خودرویی همچون پورشه می‌توان به منصوری مراجعه کرد. این تیونر مشهور به تازگی از خودروی P9LM Evo 900 کابریو رونمایی کرده است. پس از تولید نسخه کوپه این خودرو در ماه‌های گذشته حالا نوبت به برادر روباز رسیده تا توانایی‌های خود را به نمایش بگذارد.

پانل‌های بدنه کربنی فورج کاری شده برای کاهش وزن به کار گرفته شده‌اند و منصوری بخش قوای محرکه را نیز به شدت ارتقا داده است. برای ایجاد هیجان بیشتر نیز کابینی سفارشی در انتظار خریداران خواهد بود. بد نیست بدانید تنها ۷ دستگاه از پورشه ۹۱۱ کابریو منصوری تولید خواهد شد. در ابتدا بهتر است به قوای محرکه بپردازیم. نیروگاه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری تخت پورشه هم‌اکنون ۸۸۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتون متر گشتاور تولید می‌کند. منصوری می‌گوید هیولای یاد شده در حال حاضر صفر تا صد ۲.۵ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعتی دارد.

اگرچه چنین مشخصاتی برای هایپرکارهای مدرن امروزی خیلی چشمگیر نخواهد بود اما برای یک سوپر اسپرت روزمره قطعاً عملکردی فوق‌العاده است. همان‌طور که می‌دانید نسخه استاندارد پورشه ۹۱۱ توربو S با قدرت و گشتاور ۶۴۱ اسب بخار و ۸۰۰ نیوتون متر ارائه می‌شود. برای کسب چنین قدرتی منصوری کمپرسورهای استاندارد را با توربوهای بزرگ‌تر VTG تعویض نموده و سیستم اگزوز نیز ارتقا یافته است. به این موارد باید اینترکولر جدید، فیلتر هوای کاراتر و ECU با تنظیمات کاملاً متفاوت را اضافه کرد.

پروژه تیونینگ منصوری در بخش آیرودینامیک نیز چشمگیر به نظر می‌رسد. ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، آپرون جلوی فیبر کربنی، دیلایت های متمایز و… همگی برای مقاومت کمتر خودرو در برابر باد مخالف طراحی شده‌اند. کاپوت نیز همانند رینگ‌ها و کیت بدنه پهن از کربن سبک‌وزن تولید شده است. از همین متریال در ورودی‌های هوای جانبی نیز سود برده شده و دیفیوزر عقب جدید و اسپویلر تاشو برای ایجاد داون فورس بیشتر نیز در پورشه ۹۱۱ کابریو منصوری وجود دارند.

پیرلی به عنوان یکی از مشهورترین لاستیک سازان دنیا گفته است قدرت بدون کنترل فایده‌ای نخواهد داشت و کنترل در خودرو به معنی رینگ‌هاست. به همین خاطر منصوری رینگ‌های جدید ۲۱ و ۲۲ اینچی با لاستیک‌های پهن را در نظر گفته تا این هیولا حداکثر کنترل را در سر پیچ‌ها و سرعت‌های بالا داشته باشد. P9LM EVO 900 از نظر کابین نیز دستخوش تغییر شده و شاهد صندلی‌های اسپرت کربنی با وزن کمتر و پوشش چرمی هستیم. بالای فرمان نیز نشانگر دنده نورانی را پذیرا شده و نمایشگرهای دیجیتالی سرعت و دورشمار موتور هم وجود دارند. باقی کابین پر از چرم باکیفیت و نرم است. البته امکان سفارش تریم فیبر کربنی نیز وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۹ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۳ دیدگاه‌ها

  1. زیزیگولو

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (6035 ديدگاه)

    این دیگه ۹۱۱ نیستش!!!!!! شبیه ماشینای هندیا و پاکستانیا شده🤦🤦

    موافقم 10
    مخالفم 12
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      دیدید میگفتم منصوری صفر یا صدِ 😂🤦‍♂️!!!

      تنها جذابیتش ، ۹۱۱ بودنش هست و بس!!!

      دیگه مطمئنم داداشمون منصوری بچه اسلام‌شهرِ تو ماتریکس هم RD عدسی داشته😟!!!

      ۹۱۱جوادی بیشتر بهش میاد!!!

      موافقم 7
      مخالفم 10
      1. زیزیگولو

        ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
        سوابق: (6035 ديدگاه)

        نوید اگر یادت باشه منم همیشه گفتم کارای منصوری یا خیلی خوب از آب در میان یا خیلی بد در حد جواد 🤦🤦🤦🤦

        موافقم 9
        مخالفم 2
  2. amir

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3601 ديدگاه)

    یکی این فسفری رو از منصوری بگیره

    موافقم 10
    مخالفم 7
  3. r8gt

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بعضی چیز ها رو الکی اضافه کرده یا رنگشو عوض کرده که ظاهر ماشین رو خراب کرده

    موافقم 12
    مخالفم 3
  4. رامتین

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    بنظرم جالب نشده. خیلی قطعات فیبر کربنی بهش چسبوندن. بنظرم فقط افزایش قدرت را بدون تغییر ظاهری انجام بدن، کافیه!

    موافقم 12
    مخالفم 3
  5. علی جردن

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    وقتشه که منصوری روی خودروهای چینی کار کنه
    Coming Soon …
    چینی ها خودشون خودروی چینی سوار نمی شدن الان سوار میشن چون پیشرفت کردن
    لیفان X60 چند سال پیش کجا لاماری ۱۴۰۳ کجا ؟!
    منصوری شاید هونگچی رو لوکستر کنه نمی دونم فقط می دونم منصوری بزودی روی خودروهای خارجی چینی کار میکنه

    موافقم 4
    مخالفم 9
  6. amir-mr

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (401 ديدگاه)

    افزایش قدرت فوق العاده ای داشته
    طراحیش هم خوب شده مخصوصا نمای عقب
    در کل جذاب شده

    موافقم 13
    مخالفم 2
  7. حامد .مهدی پناه

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    911 ماشینیه که نمیشه بهش دست زد . خودش بن اندازه تمام جهان زیباست.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. Khan

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (61 ديدگاه)

    تریم داخلی ش به سرعت دل آدم و میزنه .
    وقتی فکرشو میکنی مدتی باید با این رنگ تریم رانندگی کنی دل آدم و میزنه و سریع خسته کننده میشه .

    موافقم 1
    مخالفم 3
    1. فرزند ایران

      ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
      سوابق: (106 ديدگاه)

      انگار باخمیردندون رنگ شده

      موافقم 2
      مخالفم 1
  9. فرزند ایران

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (106 ديدگاه)

    حالا بیرونش اوکی
    ولی داخلش کانترستتش اصلا خوب نیست
    انگار بچه ده ساله تو جی تی ای ماشین شخصی سازی کرده

    موافقم 1
    مخالفم 4
  10. Zx

    ۲۳ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    زیبایی حداکثر مشخصات عالی
    من دیوونه منصوری هستم
    این رنگ کابین خیلی حقه

    موافقم 2
    مخالفم 5
  11. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    منصوری. آفتابه برداشتی به عشق و علاقه ما. ما عاشق پورشه ای که از کمپانی میاد بیرون هستیم نه چیز دیگه
    منصوری قبلاً دست زد به طراحی اونتادور همه توپیدن بهش چون لامبو پورشه فراری اینا کمپانی هایی هستند که هر جز خودرو با عشق ساخته میشه اون وقت آقا منصوری میاد تر میزنه به طراحی ناب و اصیل اینا

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. علی

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (800 ديدگاه)

    یه چندتا برچسب هم بهشمیچسبود و چندتا آویز بافت و هم از اینه آویزون میکرد این چه وضعیه آخه دیگه شیبه محصولات تاتا موتورز هند شده

    موافقم 3
    مخالفم 1
  13. خورشیدخان

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    به نظرم داخل رو این رنگی نمیزد و بالهای عقب رو حذف میکرد عالی میشد…روی اولین عکسی که از بالا هست و سمت راننده ست تصورش کردم دیدم اونطوری قشنگتره…از لحاظ فنی هم که خود پورش نیاز به دست زدن نداره…این شرکت کلا همه جوره اوکیه💪💪💪

  14. jalopy

    ۲۴ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (176 ديدگاه)

    عقبش که قشنگ شده ولی بنظرم نباید به نمای جلو دست میزد
    رنگ تریم داخلی هم اصلا نمی‌خونه با این ماشین
    بنظرم خاکستری کم رنگ بیشتر بهش میخوره

  15. محمود

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    رنگ داخلش سریع چرک میشه

    من که بچه دارم چیکار کنم حالا

  16. علی

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (15 ديدگاه)

    معلوم شد این مطلب رو برای تخریب منصوری گذاشتین . آخه همه نظرات مخالفش درج شد ولی نظر بنده نه.

  17. علی ولی زاده

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۳
    سوابق: (24 ديدگاه)

    اینو با اونیکه برابوس تیون کرده مقایسه کنین اونوقت تفاوتها خودش باهاتون حرف میزنه

  18. سالار

    ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
    سوابق: (3 ديدگاه)

    صرفنظر از ارتقا در پیشرانه و افزایش قدرت و گشتاور ….به نظر اونچه مدنظر منصوری و مشتریان اون هست خاص بودن و در چشم بودنه…کاملا مشخصه تریم داخلی و خارجی سرهارو به سمتش میچرخونه حتی به غلط ….

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا