پورشه ۹۱۱ GT3 RS و بامو M3 CS خودروهای بسیار متفاوتی هستند اما خواهیم دید که در ۴۰۰ متر عملکرد مشابهی دارند.
رقابت پورشه و بامو هیچگاه تکراری و خستهکننده نمیشود زیرا این دو شرکت آلمانی توانمندترین خودروهای پرفورمنس بازار را ارائه میکنند و همیشه رقابت آنها در مسابقهٔ درگ جذاب خواهد بود. حال نیز کارواو دو نمونه از داغترین و قویترین محصولات این شرکتها را در برابر هم قرار داده است. در این ویدئو، پورشه ۹۱۱ GT3 RS و بامو M3 CS به مصاف هم رفتهاند. قطعاً این دو خودرو از بسیاری جهات کاملاً باهم متفاوت هستند اما همانطور که خواهیم دید، در پیست عملکردی بسیار مشابه هم دارند که باعث میشود نتیجهٔ این مسابقه بسیار نزدیک باشد. ابتدا اما بیایید اعداد و ارقام را مرور کنیم.
GT3 RS پیست محورترین نسخهٔ حال حاضر خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب میشود. این خودرو به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. انتقال نیروی موتور هم توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک صورت میگیرد. ازآنجاییکه این خودرویی متمرکز بر پیست است، با اقدامات مختلفی، وزن آن به تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم رسیده است.
در سمت دیگر میدان، سوپرسدان بامو ایستاده که زیر کاپوت خود یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو دارد. این موتور ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ میفرستد؛ بنابراین، سدان باواریاییها از قدرت بیشتر و مزیت کشش چهارچرخ محرک بهره میبرد اما با وزن ۱۷۶۵ کیلوگرم، بسیار سنگینتر از پورشه است.
در ویدئوی زیر میتوانید رقابت این دو ماشین را تماشا کنید. در درگ اول برندهٔ واضحی را خواهیم دید اما در درگ دوم نتیجه بهطور باورنکردنی نزدیک است؛ اما درمجموع کل مسابقهها کدام خودرو پیروز خواهد شد؟ پاسخ را خودتان ببینید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ GT3 RS | بامو M3 CS | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری H6 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۲۵ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۶۵ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۵۰ کیلوگرم | ۱۷۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۹۲,۶۰۰ پوند | ۱۱۵,۹۰۰ پوند |
Siyavash
۱۲ شهریور ۱۴۰۲واقعا جفتشونم به شدت دوست داشتنی هستن..تویه ۴۰۰ متر و رولینگ نتیجه مشابه ای داشتن…ولی تویه تست ترمز گیری پورشه خیلی بهتر عمل کرد که بخاطر ترمز هایه سرامیکی و وزن کمترش بود….
چند تا نکته اینجا وجود داره ..پورشه با یه موتور ۶ سیلندر تنفس طبیعی بالایه ۵۰۰ اسب قدرت گرفته و ۴۰۰ متر رو تویه ۱۱.۱ تایم میزنه…نکته دوم.پورشه دف عقب هست و این تایم عالی رو زد یعنی هرجور حساب کنی با ۵۲۵ اسب با دف عقب چطور ۱۱.۱ بزنی مغز آدم رگ به رگ میشه ….سوم پورشه از تویه این کلاس فکر کنم اولین ماشینی هست که از drsاستفاده میکنه و فقط تویه فرمول ۱ دیدم استفاده میشه اگه اشتباه نکنم…بی ام و هم خیلی خوب عمل کرد تویه درگ ۴۰۰ متد کاملا مشابه پورشه عمل کرد با ۳۰۰ کیلو وزن بیشتر..البته ۲۰۰ گشتاورد بیشتر و ۲۰ اسب قدرت بیشتر و چهارچرخ محرک بود…بازم با همین مشخصات کمتر ماشینی این تایم رو میزنه…
ولی تویه پیست مثل نوربرگ رینگ اونجا تفاوت اصلی ایجاد میشه با تایم هایه باور نکردنی همین نسخه از پورشه……
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲این هست معجزه مهندسی اصیل آلمانی !
ترکشنی که ۹۱۱ موتور عقب داره رو هیچ ماشین موتور وسط و موتور جلویی نداره نمونش کیمن gt4که با همین موتور و توان تقریبا برابر و وزن کمتر کندتره
Siyavash
۱۲ شهریور ۱۴۰۲یه درگ عالی و هیجانی…
ali_x76
۱۲ شهریور ۱۴۰۲قیمت پایهی پورشه GT3RS نوشته شده، اما خودروی حاضر در تست، پکیج وایساخ به علاوه ترمز کربن سرامیکی جمعا به ارزش حدود ۳۰ هزار پوند رو داره.
ب ام و هم البته ترمز کربنی رو داره.
اما در کل، اگر برای منطقیتر شدن مقایسه، باید پورشه بدون پکیج وایساخ بیاد و به جای M3CS، از M4CSL استفاده کنیم.
parvaz
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دقیقا منم به همین موضوع فکر می کردم، درسته M4 هم وزن بالایی داره اما حداقل جفتشون با gt3 کوپه هستند و بیشتر به دل می نشست. هرچند تو پیست وزن کمتر حرف اول رو خواهد زد. اگر عاقلانه قضاوت کنیم هر کدوم تو زنج قیمتی خودشون بهترین انتخاب هستند.
amir
۱۲ شهریور ۱۴۰۲وقتی gt3rs رو ببری توی پیست تازه برنامه اصلی شروع میشه.
چقد جذابه این ۹۱۱
GERMANY
۱۲ شهریور ۱۴۰۲ندیده میگم پورشه میزنه طبق معمول
آلمانی باز
۱۲ شهریور ۱۴۰۲انتظار داشتم بیمر تو لانچ جلو بیافته بعد پورش تو دور جبران کنه، کلا برعکس شد😐
تو لانچ پورش بدون سیستم چهارچرخ متحرک جلو میافتاد تو دور بیمر با ۳۰۰ کیلو وزن بیشتر جبران میکرد! عجیبه
*کل فیلم ی طرف دقیقه ۴:۳۰تا۴:۴۵ ی طرف دیگه😍
رضا
۱۳ شهریور ۱۴۰۲۹۱۱موتور عقب هست برای کشش خوب اصلا نیازی به سیستم awdنداره اگر هم ۹۱۱ نسخه awdداره برا اینه که برای راننده های آماتور و رانندگی روزمره راحت و قابل کنترل باشه وگرنه پرچمدار پورشه gt2rs و کل مدلای پیست محور دف عقب هست
مازیار
۱۲ شهریور ۱۴۰۲همه برتری های تکنولوژیکی GT3RS جدید یه طرف، این ظاهر جذاب تر از هر 911 دیگه ای یه طرف
و وای از GT2RS
ارین صاحب جمعی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲این درگ و درگ صبح امروز برقی های آلمان مقابل چین نشون میده صنعت چین و امریکا و کره و ژاپن خیلی راه برای رسیدن به آلمان دارن
پیام
۱۲ شهریور ۱۴۰۲خیلی جالب بود .نسبت به قیمت پرفرمنس بی ام و بهتر بود.ولی عاشق هر دو برند هستم
فرشاد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲هیجان ینی این پابه پای هم حرکت کنن
پرچم یوروپ بالاس
عاشق دی ار اس شدم
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲من که هردو دوست دارم
Enzo Ferrari 2008
۱۳ شهریور ۱۴۰۲بی ام و و پورشه هردو ماشین های قوی هستن