پورشه

با پورشه 911 توربو رودرانر از کونیگ آشنا شوید

این پورشه سفارشی از قدرت بیشتر و چهره‌ای تازه سود می‌برد.

برند تیونینگ کونیگ اسپشلز در میانه دهه ۸۰ تا ۹۰ میلادی به اعتبار بسیار بالایی رسید و برخی از مشهورترین مدل‎‌‌های جهان از خودروسازان به‌نامی چون فراری را ارتقا داد این مجموعه یک نسخه به‌خصوص از پورشه ۹۱۱ ۹۳۰ توربو را هم با نام «رودرانر» توسعه داده است که به‌تازگی در مجموعه «براد آرو» به قیمت ۱۷۰ تا ۱۹۰ هزار دلار به حراج گذاشته شده است.

مقالات مرتبط:

کونیگ در زمان توسعه این خودرو، به حفظ شمایل اصلی پورش علاقه نشان نداد و به این ترتیب، کیت مخصوص خود را برای آن توسعه داد. به این ترتیب بدنه این نسخه از ۹۱۱ با فایبرگلاس بازسازی شد تا مهندسان کونیگ بتوانند تغییرات لازم را در آن ایجاد کنند. این کیت شامل سپر و دماغه جدید در جلو، پنل‌های سفارشی طاق چرخ و چراغ‌های برآمد مدل ۹۲۸ هم می‌شد. نمای جانبی این خودرو میزبان خروجی هوا شده و مسیر خود را به سمت بخش عقب، جایی که طاق برآمده چرخ جا خوش کرده است، ادامه می‌دهد.

بخش عقب خودرو میزبان یک بالچه بزرگ شده که از آئودی ۲۰۰ توربو به عاریه گرفته شده است. رنگ سرخ «گاردز»، رنگ اصلی شرکت پورشه نیست و کونیگ خود به رنگ‌آمیزی بدنه همت گماشته است. هر چند که این بدنه جالب به نظر می‌رسد اما لزوما بهترین انتخاب برای ۹۱۱ نیست و شاید بهتر بود طراحان کونیگ حالت آب شدن را در آن ایجاد نمی‌کردند!

هرچند ظاهر خودرو جای بحث دارد اما تجهیزات فنی ارتقایافته پورشه کونیگ حرفی برای گفتن باقی نمی‌گذارد. پیشرانه ۳.۳ لیتری تویین توربو ۶ سیلندر تخت این خودرو به‌لطف بهبودهای فنی تیونر یادشده توان تولید ۵۴۲ اسب بخار قدرت را دارد؛ یعنی ۶۹ اسب بخار قدرت بیشتر از نسخه اصلی ۹۱۱ توربو. کونیگ برای مهار قدرت این سوپراسپرت کلاسیک هم از سیستم ترمز جدید استفاده کرده است. راندمان مجموعه هم از طریق ضربه‌گیرهای سفارشی برند «بیلشتاین» تامین می‌شود که درکنار میل‌های ضدلغزش به تعادل بهتر آن کمک می‌کند.

درون کابین کرم‌رنگ پورشه کونیگ شاهد داشبورد اصلی پورشه هستیم که به‌خوبی نگهداری شده و حال فضایی کلاسیک را برای سرنشینان ایجاد می‌کند. فهرست‌بندی حراج یادشده اعلام کرده که پورشه ۹۱۱ کونیگ تاکنون ۲۴,۲۵۳ کیلومتر کارکرده و چند ماه پیش تعمیرات اساسی پیشرانه را به مبلغ ۲۰ هزار دلار تجربه کرده است. نظر شما درباره پورشه ۹۱۱ کونیگ چیست؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

علی صفرپور

نویسنده و مترجم سایت پدال٬ کارشناس مهندسی مکانیک

مطالب مشابه

‫۴ دیدگاه‌ها

  1. نانو

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (211 ديدگاه)

    با دلمون پوکید نه خبری از ماشین جدید نه خبری از فیس لیفت جدید سه ماه کل خبر ماشین ها دنیا شده امار فروش چین خریدن نخریدن ماشین برقی

    موافقم 3
    مخالفم 1
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (1678 ديدگاه)

    چقدر گوگولیه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  3. Cehx

    ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
    سوابق: (334 ديدگاه)

    پورشه همیشه در سکوت حریف هاشو شکست میده مثالش 918 اسپایدر که تو گرند تور تایم پیستش از لافراری P1 بهتر شد(البته 0.2 ثانیه از لافراری سریعتر بود)
    پورشه دقیقا چیزیه که از ماشین میخوام من قدرت سرسام‌آور نمیخوام قدرت رام شده میخوام(موهای تنم سیخ شد با این حرف)

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Taha Ayoobi

      ۱۴ اسفند ۱۴۰۳
      سوابق: (5602 ديدگاه)

      قدرت رام شده😂
      قشنگ بود.
      یا مثلا اسب های رام شده

      موافقم 1
      مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا