پورشه

نبرد کوپه‌های لوکس؛ پورشه 911 GTS، بی‌ام‌و M8، مرسدس SL63، آستون ونتیج

چهار کوپهٔ لوکس قدرتمند و سریع طی مقایسه‌ای جامع به مصاف هم رفته‌اند تا ببینیم کدام‌یک از آن‌ها انتخاب بهتری خواهد بود.

هرچند بازار خودروهای کوپه در حال کوچک‌تر شدن است ولی بااین‌وجود، هنوز هم خودروهای قابل‌توجهی مثل مرسدس AMG GT63، ب‌ام‌و M8 کامپتیشن، پورشه ۹۱۱ GTS و آستون‌مارتین ونتیج در این بخش حضور دارند. حال کارواو بین این چهار ماشین مقایسهٔ جامعی ترتیب داده است تا با انجام آزمایش‌هایی شامل شتاب گیری، دریفت کشیدن، ترمز گیری، پیمودن مسافت ۴۰۰ متر، راحتی کابین و فضای صندلی‌های عقب، مشخص شود کدام‌یک از همه بهتر است.

روی کاغذ همهٔ این کوپه‌ها خودروهای سریع و قدرتمندی هستند ولی پورشه تفاوت عمده‌ای با رقبای خود دارد. برخلاف سه کوپهٔ دیگر که همگی موتور جلو و V8 هستند، ۹۱۱ GTS به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت تک توربوی هیبریدی در عقب مجهز است که ۵۴۰ اسب بخار قدرت دارد. در نقطهٔ مقابل ۹۱۱ که ضعیف‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود، ونتیج به‌عنوان قوی‌ترین خودروی جمع قرار دارد که از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی مرسدس با ۶۶۵ اسب بخار قدرت استفاده می‌کند ولی تنها خودروی محرک عقب این رقابت است. همین موتور زیر کاپوت AMG GT63 هم قرار دارد ولی قدرت کمتری برابر با ۵۸۵ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که M8 هم با موتور ۴.۴ لیتری V8 و ۶۲۵ اسب بخار قدرت، برای رقبا خط‌ونشان می‌کشد.

رقابت با آزمایش پرفورمنس آغاز می‌شود یعنی جایی که ۹۱۱ با وجود کمترین قدرت، بهترین عملکرد را از خود نشان داد. این ماشین به لطف قوای محرکهٔ هیبریدی خود، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت خیرهٔ کنندهٔ ۲.۸۲ ثانیه‌ای را ثبت کرد و ۴۰۰ متر را ظرف تنها ۱۰.۷۹ ثانیه پشت سر گذاشت. پورشه با اختلاف اندکی مرسدس را پشت سر خود می‌دید که ظرف ۳.۰۴ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید و ۴۰۰ متر را در ۱۱.۱۷ ثانیه طی کرد. در رتبهٔ بعدی ب‌ام‌و با شتاب ۳.۲۵ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۱.۰۶ ثانیه قرار گرفت و آستون هم با وجودی که بیشتری قدرت را دارد ولی به دلیل انتقال تمام نیرو به چرخ‌های عقب، در کشش آغاز حرکت کمی مشکل داشت و به همین دلیل با ثبت شتاب ۳.۵۵ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۱.۳۰ ثانیه آخر شد.

سپس نوبت به آزمایش دریفت رسید. در این بخش از رقابت، AMG GT63 به لطف برخورداری از حالت دریفت، راحت‌تر بقیه دریفت می‌کشید درحالی‌که خالص‌ترین تجربهٔ دریفت را ونتیج ارائه کرد هرچند که کمتر از بقیه قابل پیش‌بینی بود. پورشه هنگام دریفت کشیدن همچنان پایدار ماند و ب‌ام‌و برای ارائهٔ دریفتی لذت‌بخش تلاش می‌کرد. هرچند M8 در آزمایشات قبلی عملکرد خیلی درخشانی نداشت ولی در بخش بررسی فضای صندلی‌های عقب و صندوق بار ناکامی‌های قبلی را جبران کرد زیرا این خودرو نه‌تنها از جادارترین صندلی‌های عقب برخوردار است بلکه بزرگ‌ترین صندوق بار را هم با ظرفیت ۴۲۰ لیتر دارد. مرسدس GT63 با صندلی‌های عقب مناسب و درب صندوق لیفت‌بک در رتبهٔ دوم قرار گرفت درحالی‌که ونتیج و ۹۱۱ با صندلی‌های عقب تنگ و صندوق بار کوچک، برای استفاده‌های خانوادگی چندان مناسب نخواهند بود.

از لحاظ کیفیت و طراحی داخلی اما پورشه با چیدمان ساده و هوشمندانه از همه بهتر بود درحالی‌که ب‌ام‌و کمی قدیمی به نظر می‌رسید و آستون با وجود برخورداری از بهترین متریال، در طراحی و مونتاژ ضعف داشت. درنهایت، پورشه ۹۱۱ GTS توانست بیشترین امتیازات را کسب کند و برندهٔ این رقابت شود. این خودرویی سریع و خوش‌ساخت است که به راننده اعتمادبه‌نفس می‌بخشد و برای استفاده‌های روزمره به‌اندازهٔ کافی کاربردی است.

نتیجهٔ آزمایش‌ها

  • سریع‌ترین شتاب: پورشه ۹۱۱ GTS
  • سریع‌ترین در ۴۰۰ متر: پورشه ۹۱۱ GTS
  • خوش‌صداترین موتور: مرسدس AMG GT63
  • کوتاه‌ترین مسافت توقف: پورشه و مرسدس
  • لذت‌بخش‌ترین در دریفت: مرسدس AMG GT63
  • جادارترین کابین و صندوق: ب‌ام‌و M8 کامپتیشن
  • برندهٔ کلی رقابت: پورشه ۹۱۱ GTS

مقایسه مشخصات فنی

ب‌ام‌و M8 کامپتیشن آستون‌مارتین ونتیج مرسدس AMG GT63 پورشه ۹۱۱ GTS
پیشرانه ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۳.۶ لیتری H6 توربو هیبرید
قدرت ۶۲۵ اسب بخار ۶۶۵ اسب بخار ۵۸۵ اسب بخار ۵۴۰ اسب بخار
گشتاور ۷۵۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۸۰۰ نیوتن متر ۶۱۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته اتوماتیک ۹ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ عقب چهارچرخ چهارچرخ
قیمت ۱۴۰,۹۷۵ دلار ۱۹۴,۰۸۶ دلار ۱۷۷,۰۵۰ دلار ۱۷۴,۶۹۵ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    انتخابم به ترتیب آستون مارتین و پورشه هست ، زیاد با اون دو تا کوپه های بنز و بی ام وه حال نمیکنم
    سلیقه شخصی بنده هست

    موافقم 27
    مخالفم 38
    1. Mohammad

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      حالا خوبه گفتم نظر شخصیمه این همه دیسلایک خوردم، مثل این که نظر شخصی ادم تو ایران مشکل داره

  2. مازیار

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1438 ديدگاه)

    جایی که پورشه هست دلیلی برای انتخاب دیگه نیست

    موافقم 48
    مخالفم 30
    1. سوشیانت

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (4033 ديدگاه)

      اون وقت اگر علی نوا این حرف رو راجب آمریکایی ها میگفت بهش میگفتین متعصب😁

      موافقم 6
      مخالفم 8
      1. مازیار

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (1438 ديدگاه)

        فرقش فرق پورشه و نواست

        موافقم 10
        مخالفم 3
        1. سوشیانت

          ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (4033 ديدگاه)

          گفتم خودرو های آمریکایی نه نوا خوب میزنی جاده خاکی مثل همیشه

          موافقم 2
          مخالفم 6
        2. مازیار

          ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
          سوابق: (1438 ديدگاه)

          خیلی جالبه که اغلب دوزاریت کجه و مطلبو نمی‌گیری
          و اگه طرف حالشو داشته باشه توضیح بده که باید چند کامنت ردوبدل بشه تا بعد ۲۴ ساعت متوجه بشی که معمولا بیخیال میشه و همونطور می‌مونی
          وقتی هم متوجه میشی چالش بعدی میاد که موارد املاء و انشایی هست که کار زیادی می‌بره و یه سری هم تو این مرحله بیخیالت میشن. اونو هم اگه رد کنی مشکل برعکس دیدن نتیجه مقاله هست بهمراه پودر و پوره و رنده حالا فکر کن کنار همه اینها بیاد خودروها قبل تست تولید شدن!!

          قدر منو هم که نمیدونی برات بیش از همه حوصله خرج میکنم

          موافقم 3
          مخالفم 1
  3. Yaghoob

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (497 ديدگاه)

    ونتیج شاید به دلیل محرک عقب بودن و قیمتش منطقی نباشه.
    ولی طراحیش و همون محور عقب بودنش دلیل انتخاب منه.

    موافقم 19
    مخالفم 8
  4. ناشناس

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (274 ديدگاه)

    قیمت ها خیلی بالاست، با این وجود آمار فروش سالانه خودروی محبوبی مثل پورشه ۹۱۱ نسخه GTS چقدر میتونه باشه؟

    موافقم 14
    مخالفم 2
  5. Iman 007

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (129 ديدگاه)

    AMG🔥🔥🔥🔥

    موافقم 18
    مخالفم 11
  6. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (486 ديدگاه)

    خدا وکیلی چجوری ۹۱۱ رو دوست دارید من که میگم با خودتون لج کردید.ظاهر که صفر مخصوصا نمای جلو باز عقبش قشنگه.ماشین اسپرت یکی از مهمترین بخشهاش موتورشه که باید صدای جذابی تولید کنه مهمتر از اون صوای اگزوز که وابسته به نوع موتوره اینجا هم که صدای ۹۱۱ افتضاه به تمام معنا هست عملا صدای چرخ خیاطی میده.

    موافقم 15
    مخالفم 38
    1. Hf

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (73 ديدگاه)

      انگار که مثلا امریکایی ها خیلی قشنگن

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. Cadillac-V

        ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (140 ديدگاه)

        صددرصد شورولت کوروت زیباتره

        موافقم 4
        مخالفم 9
    2. منصور

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (108 ديدگاه)

      برای بسیاری از علاقه مندان خودرو، خودرو هایی مانند ۹۱۱ خودشون معیار زیبایی هستند

      موافقم 10
      مخالفم 3
  7. احمدرضا

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (772 ديدگاه)

    تو اتوبان ونتیج منتظره دوستانه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  8. amirmohammadja79

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (194 ديدگاه)

    ظاهر M8 برای 2025 دیگه کمی قدیمی شده

    رخ ونتیج خیلی منو یاد one 77 میندازه ولی با این حال رخ اون رو بیشتر میپسندیدم، جذاب ترین بخش ونتیج بنظرم گلگیر عقبش هست که ب زیبایی طراحی شده و به ماشین جلوه خیلی زیبایی داده
    دف عقب بودنش هم خوبه هم ترسناک

    پورشه واقعا عالیه از لحاظ عملکرد فنی گیربکس pdk پورشه تو ی سطح دیگه‌س
    ولی باگی ک پورشه داره یکی صدای اگزوز هست و یکی صندوق کوچیکش

    مورد علاقه‌ی خودم از بین این چهار دلبر AMG GT63s هست از طراحیش خیلی خوشم میاد چه بیرون چ داخل
    موتور v8 هم ک شاهکاره
    و عاشق صداشم

    موافقم 11
    مخالفم 3
    1. Vahi Javierà

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بنظر منم اون زوایای منحنی‌ شکل گلگیر عقب واقعا زیباست

  9. Titanium

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (355 ديدگاه)

    کوپه لوکس باشه بعد بنتلی کانتیننتال نباشه؟؟؟
    نمی‌دونم شاید حرفم تعصبیه:/

    موافقم 4
    مخالفم 3
    1. amirmohammadja79

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      کانتیننتال تو کلاس جی تی یا همون گرندتور هست

  10. khashayar..

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    زیباترین رخ رو 911 داره بعدش GT63 .
    ونتیج و m8 طراحیشون جالب نیست مخصوصا از نمای جلو.

    موافقم 7
    مخالفم 14
  11. ONLYMCL

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (8 ديدگاه)

    واقعیتش اگه قیمت ملاک نباشه من اون موتور 5.2 لیتر V12 استون جای این V8 مرسدس ترجیح میدم و با RWD واقعا زندگیه😄😄😄

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. amirmohammadja79

      ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (194 ديدگاه)

      عزیز موتور استون v8 هست ک ساخت مرسدسه

  12. مهردادکمال

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2086 ديدگاه)

    بی ام و بایست کم کم نسل جدید m8 رو معرفی کنه .البته اگر گند نزنه تو طراحی.هنوزم m8 زیباست ولی کمی به نسبت رقیبان داره قدیمی میشه.
    911هم برای اولی شدن ساخته شده.افت قیمتشم از همه کمتره و کیفیت و ماندگاریش از همه آلمانیا بهتره

  13. همایون

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (999 ديدگاه)

    خیلی عجیبه که ونتیج با وجود قدرت زیاد و دف عقب بودن حتی بهترین دریفت هم نداره یا اینا کلا با آستون مشکل دارند یا واقعا مشخصات روی کاغد دلیل برتری نیست

  14. رامتین

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (3366 ديدگاه)

    والا GTS عملا جزء ارزونترین محصولات 911 هست و میاد دقیقا برترین کوپه های حال حاضر دنیا یعنی M8 و AMG GT را شکست میده، حال محصولات قویتر 911 بیاد چی باید گفت؟؟ اصلا بیخیال 911 بشیم و بقیه خودروها برای دومی نبرد کنند.

  15. Vahi Javierà

    ۲۵ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بنظرم خوشگل ترینشون‌ همینM8 و همینطورم‌ باید اضافه کنم ۹۱۱ علی‌رغم اینکه ضعیف‌تر از همه بود پیروز شد که این برای من خیلی جالب بود

  16. M power

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (520 ديدگاه)

    تعصبی بخام انتخاب کنم قطعن m8 بهترینه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا