مت واتسون در جدیدترین درگ خود، پورشه ۹۱۱ توربو نسل ۹۳۰ با ۳۰۰ اسب بخار قدرت را در برابر دوج وایپر ۱۹۹۲ با ۴۰۰ اسب بخار قدرت قرار داده است.
مت واتسون از کارواو که به برگزاری مسابقات درگ عجیب شهرت دارد، پسازآنکه چندی پیش فراری F40 را در برابر بوگاتی EB110 قرار داد، حال دوباره سراغ خودروهای اسپرت کلاسیک برای درگ جدید خود رفته است. در درگ قبلی بین بوگاتی و فراری، پسازاینکه EB110 به دلیل نقص فنی نتوانست مسابقه را ادامه دهد، یک دوج وایپر پیشتولید ۱۹۹۲ به میدان آمد و در برابر F40 قرار گرفت. حال همان دوج که به لطف موزه خودروی پترسون در کالیفرنیا در اختیار واتسون قرار داده شده، به مصاف یک پورشه ۹۱۱ توربو ۱۹۸۶ از نسل ۹۳۰ رفته است.
دیدن مسابقه بین خودروهای قدیمی همیشه لذتبخش خواهد بود زیرا خبری از سیستمهای ایمنی مثل ABS و همینطور مبدلهای کاتالیزوری نیست و این هیولاها میتوانند بهراحتی نعره بکشند. این موضوع وقتی بیشتر خود را نشان میدهد که در یک سمت میدان، وایپر را با آن نیروگاه جذاب و آشنای ۸ لیتری V10 داشته باشیم. این موتور در اولین نمونهٔ وایپر، ۴۰۰ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد که این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به چرخهای عقب منتقل میشود.
از سوی دیگر، در سینهٔ ۹۳۰ توربو پیشرانهٔ ۶ سیلندر تخت نمادین پورشه قرار گرفته است که در اینجا با ۳.۳ لیتر حجم، ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. گیربکس ۹۱۱ هم دستی ولی از نوع چهار سرعته است. برخلاف مسابقات درگ قبلی، نتیجهٔ این مسابقه را لو نمیدهیم تا خودتان ویدئو را تماشا کنید و از رقابت این خودروهای اسپرت قدیمی لذت ببرید.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو | دوج وایپر | |
پیشرانه | ۳.۳ لیتری H6 توربو | ۸.۰ لیتری V10 |
قدرت | ۳۰۰ اسب بخار | ۴۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۳۰ نیوتن متر | ۶۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۴ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۳۱۰ کیلوگرم | ۱۴۹۰ کیلوگرم |
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۴۰۲وقتی میگم دهه نودی در دنیا تکرار نشدنیه یعنی مشاهدهی این دو عزیز !
پورشه که تکلیفش روشنِ ، کاری به دهه نداره ، همونیه که باید باشه از اول تا امروز !
اما به وایپر توجه کنید ، خود عشق با اینکه طرفدارشم نیستم حال میکنم باهاش دیدنش انرژی میده لامصب !
parhamiof
۱۶ آذر ۱۴۰۲اصلا وایپر یه جوریه
با اینکه طراحیش قدیمیه ولی بازم یه هیجان خاصی داره
amir
۱۷ آذر ۱۴۰۲نوید اینطوری کامنت بده اوکی؟ سر مام راحت میمونه دستت درد نکنه
Yasin
۱۶ آذر ۱۴۰۲این دو ماشین یه افسانه هستن….
Hemn
۱۶ آذر ۱۴۰۲خاطراتی زنده شد شکر خدا
Dan
۱۶ آذر ۱۴۰۲البته واتسون به نکته جالبی اشاره کرد
خود منم از بچگی اصلا اهل فوتبال نیستم
شما چطور؟
فرشاد
۱۶ آذر ۱۴۰۲دوتا اسطوره
با اینک پورشه درگو برد اما تو بریک تست فاصله دور از انتظار شد
دم جفتشون گرم
مهردادکمال
۱۶ آذر ۱۴۰۲چقد بد دنده عوض میکنه مت
Sina
۱۶ آذر ۱۴۰۲انگاری مت واتسون زودتر حرکت کرد چند صدم قبل از تموم شدن شمارش اینو در نظر بگیریم دقیقا شونه به شونه هم رسیدن به خط
ولی اینکه پورشه با این حجم و اسب بخار کمتر میتونه برنده بشه واقعا خیلی حرفه
و اینکه فیلم های درگ مت واتسون اندازه یه مستند ماشینی ساعت ها زمان فیلمشه فکر کنم بخواد مستند بسازه اندازه فلیم های کریستوفن نولان بشه
بابا کل فیلم هاتو عقب جلو میکنیم همون دو دقیقه درگو ببینیم
amir-mr
۱۶ آذر ۱۴۰۲عملکرد هر دو بینظیر هنوز کاش میشد از نزدیک این دو اسطور رو ملاقات کرد💯
فقط آلمان
۱۶ آذر ۱۴۰۲۶ سال پورشه قدیمی تر و موتور با تکنولوژی قدیمی تر!
۱۰۰ اسب بخار کمتر!
۲۰۰ نیوتن کمتر!
۴ سیلندر هم که کمتر!
۴۷۰۰ سی سی هم که کَمتره!
پس این پورشه چیه که اینطور مچ امریکن کارز رو میخوابونه؟!!!
جفتشونم که محور عقبن پس حرفی دیگه نمیمونه.
مهندسی آلمان❤
پورشه کبیر❤
Jeferson
۱۶ آذر ۱۴۰۲اتفاقا ویدیو رو قشنگ ببین اگه راننده هاشون واقعا راننده بودن قطعا وایپر می زدن چون هم پورشه تک دفه و هم وایپر زیاد هرزگردی نداشت پس با چه دلیل عقلانی باید شکست بخوره!؟
مازیار
۱۶ آذر ۱۴۰۲سوال خوببه
چرا داج با قدرت بیشتر شکست میخوره؟
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۲جواب خوبی هم داره چون مهندسی ایتالیایی تو دوج وایپر استفاده شده وگرنه ماشین های خود دوج هیچوقت شکست نخوردن
آلمان❤
۱۶ آذر ۱۴۰۲چی میگی سوشیانت جان؟
فکر کردی دستیابی به سرعت ۳۲۷ کیلومتر کاری داره برای آلمانیا؟؟!!!
خودشون محدود کننده سرعت میزارن.اصلا شمایی که همه چیه ماشینو به تاپ اسپید میبینی معلومه اطلاعاتی راجب خودرو نداری.(هرچند بنده هیچگونه ادعایی در این باره ندارم و هستن دوستانی که بیشتر از بنده اینجا فنی هستن)
اصلا خیلی ببخشید ولی حرفای شماست که بوی گند تعصب رو همراه خودش داره.هر مقاله ای که میاد راجب آلمانیا زیرش مینویسی به درد نمیخوره سرعتش ۳۲۷ تا نیست.خب نیست الان چه ربطی داره؟!!
یعنی هر خودرویی که ۳۲۷ تا تاپ اسپیدش نیست آشغاله؟بیشتر رکوردای پیست نوربرگ رینگ هم زیر ۳۲۷ تا هستن.
تا حرفی سخنی میشه میپری وسط سنگ دیمون ۱۷۰ رو به سینه میزنی زود فشاری میشی.اون دیمون ۱۷۰ خودروی ساخته شده برای درگ خط مستقیمه داستانش متفاوته اصلا چه ربطی
داره به پورشه چی میزنی داداش حالت خوشه؟؟!!!
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۲محدودیت سرعت برای اینکه به موتور فشار نیاد تو همه خودرو ها وجود داره پس بهونه نیارید
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۲چوابش ساده هست فقط تو توهمات آلمانی فن های متعصب هست که آلمان آمریکا رو شکست میده وگرنه تو واقعیت آلمان نتونسته حریف آمریکا بشه و سدانی در حد چارجر با سرعت ۳۲۷ بسازه این وایپر هم موتورش رو لامبو طراحی کرده وگرنه اگه مهندسی دوج بود مثل همین چلنجر دیمون ۱۷۰ که تا اسمش میاد فشار میخورین میتونه کل آلمانی ها از جمله پورشه رو رنده کنه
دوج کبیر🔥
فرشاد
۱۷ آذر ۱۴۰۲داداش وایپر خورده ها اگه میبرد چجوری دفاع میکردی
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۲وایپر یه خودرو تمام آمریکایی نیست اول متن رو بخون بعد کامنت بده فرشاد جان از حقیقت فرار نکن
Eldorado1974
۱۷ آذر ۱۴۰۲شما میدونی چی و راجب به کی داری اینجوری نظر میدی؟؟؟
راجب آلمان و صنعتش و تکنولوژیش؟!!!!
اصن مگه میشه راجبش حرفی هم گفت؟
من خودم امریکایی دوستدارم،خیلی
ولی حرف آلمان ک میاد وسط آمریکا و بقیه مدعیا باید خبردار بایستند.همین
اکثر بظاهر علم امریکا و دو همراه عزیزش ک بعد از جنگ شدن ابر قدرت از صدقه سر همین آلمانه ک تو داری اینجوری میکوبیش..
تعصب خوبه ،خیلیم خوبه..ولی چشمات رو باز کن و حقیقت رو درست ببین وبعدش نظری نده که موجب خنده بشی
سوشیانت
۱۹ آذر ۱۴۰۲حیف اسم اون الدورادویی که تو گذاشتی برای اسمت در ضمن اون خنده ای که امثال شما ها میکنین خنده عصبی و فشار از حقیقته
سینا
۲۶ آذر ۱۴۰۲آخه چرا چرت و پرت میگی اقای کاربر سوشیانت. یک ذره منطق داشته باش برادر . این چ حرفیه که موتورش رو لامبو نساخته بود این جوری می شد اون جوری می شد. ببخشید اگر می تونست خودش می ساخت . مگه بقیه ماسل کار های امریکایی تونستن حریف پورشه911 بشن که این دوج دومیش باشه؟ ماشین های امریکایی دوست داشتنی و قابل احترامند در مقاطعی خصوصا در مورد اپشن پیشرو بودن اما دلیل نمیشه با المانی مقایسشون کنی
blackwing
۱۶ آذر ۱۴۰۲همه چیز بر عهده رانندهست ، قشنگ نیس ؟
الان همه چیز مصنوعی شده مخصوصاً این برقیا 🤦🏻♂️🤦🏻♂️
Jeferson
۱۶ آذر ۱۴۰۲بیشتر از نصف اعضای این سایت دنده عوض کردنشون بهتر از واتسون و رفیقاشه با این همه قدرت بیشتر خیلی راحت می شد برد.
خلاصه کاش این دو اسطورهی گوگولی بیوفتن دست صاحبای اهل دل ارزششونو بدونن. و ای کاش وایپر رو هنوز می زدن که رقابتش با ۹۱۱ تو پیست غوغا می کرد
حسن
۱۶ آذر ۱۴۰۲یعنی واقعا نمیتونن دنده عوض کنن . اون زنه هم خوابه بعدا میفهمه باید راه بیفته
آلمان❤
۱۶ آذر ۱۴۰۲هرچند وایپر هم قابل تحسینه ولی ۶ سال پورشه قدیمی تر و موتور با تکنولوژی قدیمی تر!
۱۰۰ اسب بخار کمتر!
۲۰۰ نیوتن کمتر!
۴ سیلندر هم که کمتر!
۴۷۰۰ سی سی هم که کَمتره!
جفتشونم که محور عقبن پس حرفی دیگه نمیمونه.
مهندسی آلمان❤
پدال کلا با آلمانیا مشکل داره نمیدونم چرا کامنتارو تایید نمیکنه.بارهاهم شده شیطنت کرده و یه مقالاتی ضد آلمانیا داده بیرون.
Jeferson
۱۶ آذر ۱۴۰۲پدال کجا با آلمانی دشمنی داره!
۸۰ درصد درگا تو سایت مال مش واتسونه که یا با آمریکایی مشکل داره یا با بلد نیس برونه
سوشیانت
۱۶ آذر ۱۴۰۲دیگه خود پدال هم از این حرف های غیر منطقی تون خسته شده
حسن
۱۶ آذر ۱۴۰۲جو دوستانه بود گفتیم حال کنید منتها اخرش یه پورشه فن جوگیر میشه
شتاب صفر تا صد پورشه توربو930/ 300 اسب 5.3
شتاب وایپر 3.2
خودت خندت نمیگیره وجدانا چرا وقتی هیچی نمیدونی کامنت میذاری اخه مگه مجبوری
اصلا پورشه هیچ موقع تا زمانی که وایپر در حال تولید بود در برابر وایپر هیچ عددی حساب نمیشد
وایپر مورد ازمایش هم کانورتیبل با سقف بازه که برای تست شتاب هیچ موقع استفاده نمیکنن
برا تفریح حاج واتسون و اون خانمه یه فیلم گرفتن
Eldorado1974
۱۷ آذر ۱۴۰۲عجب!!!!
شتاب وایپر ۹۲ =۳.۲
اینطوری ک میگی،پس جزء عجایب بوده
حسن
۱۷ آذر ۱۴۰۲درست میگید
شتاب وایپر 1992 کانورتیبل 4.6
ولی بازم چیزی تغییر نمیکنه
یه خودروی روباز که اصطکاک و مقاومت صندلیهاش هم باید در نظر گرفته بشه با این شتاب تو اون دوره از عجایب بود
حسن
۱۷ آذر ۱۴۰۲۹۱۱ ۹۳۰ به شوهر کش و قاتل معروف بود کلا پورشه ۹۱۱ تا سال ۱۹۹۲ و اصلاحات ژاپنیها خودروی قابل اعتماد و مهاری نبود و فروشش کم و پورشه در حال ورشکستگی بود که تویوتا نجاتش داد اخه با یه چیزی کری میخونید که برای مهار بیش فرمانی و فرار فرمان از دست راننده وزنه اهنی جلوش نصب میکردن مهندسی المانی در همین حدبود
ابوالفضل
۱۶ آذر ۱۴۰۲در جواب فرشاد : اونی که درگو برد پورشه نبود عزیز
در جواب فقط آلمان هم لیست مشخصات پورشه رو نوشتی :
راننده وایپر رو هم ببین واتسون راه میوفتاد تازه میفهمید باید حرکت کنه
علاوه بر لانچ افتضاح ، تعویض دنده های بدی هم داشت (با این حال درگ رو برد و رولینگ هم میتونست ببره )
تست ترمز هم که ۱۰ تا ماشین فاصله داشتن
مهندسی پورشه رو قبول دارم ولی اینجا وایپر رو داریم
حمیدرضا
۲۲ آذر ۱۴۰۲توی درک f40 و وایپر که از لانچ بد راننده فراری نمیگفتی چطوره که اینجا به چشمت اومد؟؟ اها یادم نبود اینجا زمین کجه😂
HessamS500
۱۶ آذر ۱۴۰۲هر دو عالی
Viper
۱۶ آذر ۱۴۰۲وایپر 🫠
شاهین
۱۶ آذر ۱۴۰۲خانم همچین لباس خلبانی هم پوشیده گفتم الان رو دور 8 هزار دنده میده
انگار اومده اندرزگو دوردور کنه نمیزاره ماشین دور بگیره اصلا
به اروپایی ها اصن دنده دستی ندن بهتره
همون با اتومات درگ کنن بهتره ما کمتر حرص میخوریم
محی
۱۶ آذر ۱۴۰۲من به خاطر گل روی خانومه طرفدار وایپر بودم
Eldorado1974
۱۷ آذر ۱۴۰۲موافقم
خداوند حفظش کنه
عجب لحجه ای هم داشت،برعکس واتسن
فیروزجهانتیغ
۳ دی ۱۴۰۲سلام خدمت دوستان.اگر دقت کنید هر زمان آمریکایی وارد پیست میشه اونجوری که باید تستش نمیکنند تقریباً تمام ماشینهای آمریکایی عقب میفتند توی درگ در حالی که همچین چیزی با عقل جور نیست تو این فیلم هم دوج وایپر ۱۰ سیلندر خورجینی انگار صدای موتور یه سواری ۴ سیلندر رو داره. به نظر شما اگر روی صدای موتور دقت کنیم این همون موتور معروف دوج هست ؟من که میگم اصلاً موتور موتور خودش نیست حتی یه یک متر هم ما هرزگردی ندیدیم واسش..باشه محدود کننده هم داره قبول،ولی بابا 8هزار لامصب.دنده ها هم که بماند.شورلت،بیوک های قدیمی خودمون یادتون هست موتور ۸ سیلندرا رو میگم دنده یکش آسفالت جر میداد.تا دنده یک رو دو نمیکردی دود میکرد. وایپر یه جور عقب میفتهچارجر یه جور چلنجر یه جور عقب میافته موستانگ یه جور دیگه. جالب اینجاست که هر دو برند هم ماشینهای نامبر وانی هستند و توشون نمیشه ایرادی گرفت ولی با در نظر گرفتن اختلاف موتوری بین این دوتا و نزدیک بودن باقی فاکتورها درگ جالبی نبود.
فیروزجهانتیغ
۳ دی ۱۴۰۲آها یه چیز دیگه یادم رفت با تمام این دعواهایی که ما با هم راه انداختیم الان،امریکا و آلمان مشترکاً با هم ماشین میزنند یعنی امریکن موتورز و مرسدس بنز با این فرض که قدرت و استقامت از آمریکایی،اصالت و زیبایی از آلمانی محصولشون تو اون سال اول شد،مرسدس بنزای الگانس خودمون بعدیش هم نمونههای جدیدتر جیپ استیشن(آهو).پس دعوا ممنوع🙏🤚🏾