پورشه

پورشه 911 GT3 تیونینگ 9FF؛ قدرت 760 اسب بخار با توربوشارژر

یک تیونر آلمانی اقدام به ارائهٔ کیت توربوشارژ برای پورشه ۹۱۱ GT3 کرده است که قدرت را از ۵۱۰ به ۷۶۰ اسب بخار افزایش می‌دهد.

GT3 تنها عضو تنفس طبیعی خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب می‌شود و این ویژگی یکی از بزرگ‌ترین جذابیت‌های آن به‌حساب می‌آید. بااین‌حال، همین موضوع باعث شده GT3 قدرت خیلی بالایی نداشته باشد. حال یک تیونر آلمانی بنام 9FF Engineering برای حل این مشکل، یک کیت توربوشارژ را برای GT3 ارائه کرده است. با این کار، ۹۱۱ GT3 اساساً به یک GT2 RS تبدیل شده که توسط خود پورشه ساخته نشده است!

کیت 9FF شامل دو توربوشارژر، دو وست‌گیت، جعبه‌های جدید فیلتر هوا، یک اینترکولر و برنامه‌ریزی مجدد واحدهای کنترل گیربکس و موتور می‌شود. نتیجهٔ همهٔ این تغییرات، افزایش خروجی موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت پورشه از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این ارقام آن‌قدر افزایش پیدا کرده‌اند که گیربکس دوکلاچهٔ استاندارد پورشه توان تحمل آن را نداشت و به همین دلیل، 9FF از کلاچ‌های ارتقاءیافته‌ای در این گیربکس استفاده کرده است.

به گفتهٔ 9FF، این کیت GT3 را فقط سریع‌تر نمی‌کند بلکه خودرو را قابل‌استفاده‌تر هم خواهد کرد زیرا ازآنجایی‌که توربوشارژرها در دور ۲,۵۰۰ rpm اوج بوست خود را ارائه می‌کنند و این بوست تا ردلاین ۹ هزار rpm همچنان باقی می‌ماند، در دورهای پایین، قدرت و گشتاور بیشتری ارائه خواهد شد و مثل مدل استاندارد، موتور در دورهای بالا به‌طور ناگهانی قدرت بیشتری را ارائه نخواهد کرد. در ویدئویی که 9FF منتشر کرده می‌توان دید که GT3 توربو چقدر سریع است. این خودرو ظرف تنها پنج ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که تقریباً نصف زمان مدل استاندارد است.

البته همان‌طور که در ابتدا گفته شد، یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های ۹۱۱ GT3 پیشرانهٔ تنفس طبیعی است که از زمان معرفی اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ تاکنون وجود داشته است؛ بنابراین، چرا باید GT3 را توربوشارژ کرد و اصلی‌ترین ویژگی آن را از بین برد؟ ازآنجایی‌که فعلاً خبری از GT2 RS جدید نیست، این کیت برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان یک ۹۱۱ پیست محور با قدرت بیشتر هستند. 9FF قیمت این کیت را هم حدود ۵۲ هزار دلار اعلام کرده که چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. همچنین به گفتهٔ این تیونر، این کیت قابل برداشتن خواهد بود و کسانی که قصد فروش خودرو را دارند می‌توانند ظرف چند روز GT3 خود را به حالت استاندارد بازگردانند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. javad-bmw

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (235 ديدگاه)

    GT3 با توربوشارژ دیگه GT3 نیست

    موافقم 26
    مخالفم 4
    1. SMS

      ۲۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (658 ديدگاه)

      برعکس ، درسته که از اصالتش خیلی کم شده ولی الان بهترین ترکیب رو داره و هیولاس
      قیمتش خیلی زیاده ، ۵۲ هزار دلار برای توربو و کلاچ و دوسه تا ریزه پیزه؟ هرچقدر خوب باشه ولی نمی ارزه زیاد

      موافقم 3
      مخالفم 14
    2. Nismo

      ۲۹ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1667 ديدگاه)

      همون تنفس طبیعیش رو اگه تقویت میکرد جذابتر بود

      موافقم 3
      مخالفم 2
  2. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1628 ديدگاه)

    ۹۱۱ با رنگ زرد خیلی قشنگ تر از رنگای دیگش میشه

    موافقم 18
    مخالفم 2
    1. froG-driVer

      ۲۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1059 ديدگاه)

      نقره‌ای براق و سادش بهتره

      موافقم 3
      مخالفم 2
  3. Ardavan Eslami

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (28 ديدگاه)

    پورشه خودروی باحالی و طوری نیست که آدم ازش زده شه

    موافقم 21
    مخالفم 3
  4. hosen

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (951 ديدگاه)

    دیگه با این حجم از قدرت نه تنها تو پیست بلکه تو مسیر مستقیم هم نمیشه گرفتش

    موافقم 20
    مخالفم 1
    1. OM.01

      ۲۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (599 ديدگاه)

      (دیگه با این حجم از قدرت نه تنها تو پیست بلکه تو مسیر مستقیم هم نمیشه گرفتش)

      جالبه که 911 توربو اس 992 در حدود 7.8 ثانیه از 0 به 120 مایل میرسه. در carbuzz نوشته که این 9FF GT3 در 5 ثانیه از 0 به 120 مایل میرسه. سریعتر از sf90 و حتی ایر سافایر…!

      نسل قبل پورشه 911 این شرکت 9ff با 1400 اسب و 1200 اسب هست اونا خیلی خوب راه میرفتن. 10ثانیه 100 تا 300 به صورت منوال…بدون هرز اضافه! شرکت 9ff واقعا روی 911 نسل های قبل ترکوند، پرفورمنس دیوانه واری ارائه داد

      سرویس دوره ای خدمات همه چی ارائه میده روی تمام نسل های 911 و به خودروهای تیون شدش. تیونر جالبی هست با 23 سال سابقه…
      9ff

      موافقم 24
      مخالفم 2
  5. Kiarash

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (708 ديدگاه)

    داشتم خبر خودرو سازی هارو میخوندم انگار هوندا و نیسان می خوان ادغام شن

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. Ardavan Eslami

      ۲۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (28 ديدگاه)

      اره ولی نمیدونم نیسان خراب داره میشه یا هوندا

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. Galant.VR4(JDM)

        ۲۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (1394 ديدگاه)

        اگه منظورت اینه که کدوم وضعیتش خوب نیست ،نیسان الان داغونه

  6. Siyavash

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (973 ديدگاه)

    شتاب صفر تو ۲۰۰ این کیت واقعا هیجان انگیزه…ولی همه ما عاشق اون ۶ سیلندر تنفس طبیعی هستیم…

  7. قنداق

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (763 ديدگاه)

    آقای نویسنده 9ff چند سال قبل تاسیس شده

    1. Hami

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و سال ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی کرده

  8. AMIR

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (19 ديدگاه)

    خدایی برای این ماشین سنگ تموم گذاشته یعنی با این hp و nm که به این ماشین اضافه کرده یعنی ببین چیه ولی دوست دارم بدونم تو پیست های مختلف چه جور عملکردی داره👍💛🖤

  9. مهردادکمال

    ۲۸ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2023 ديدگاه)

    9ff بهترین تیونر پورشه هست که مدلهای قدیمی اون الان بخاطر ویژگی های جذاب مثل طراحی و صدای موتور و قدرت افسانه ای قیمت های نجومی پیدا کردن. یه تیونر دیگه هم داشت به اسم رین اسپید که مدتهاست خبری ازش نیست و بی نهایت زیبا بودن و رکورد شکن

    1. Hami

      ۱ دی ۱۴۰۳
      سوابق: (183 ديدگاه)

      منصوری سال ۲۰۰۷ بخش تیونینگ رین اسپید خرید. اگر دقت کرده باشین پورشه های منصوری لوگو متفاوتی دارن و زیر اسم منصوری پرچم سوئیس زده، در حالی که منصوری تیونر آلمانی و رین اسپید سوئیسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا