یک تیونر آلمانی اقدام به ارائهٔ کیت توربوشارژ برای پورشه ۹۱۱ GT3 کرده است که قدرت را از ۵۱۰ به ۷۶۰ اسب بخار افزایش میدهد.
GT3 تنها عضو تنفس طبیعی خانوادهٔ ۹۱۱ محسوب میشود و این ویژگی یکی از بزرگترین جذابیتهای آن بهحساب میآید. بااینحال، همین موضوع باعث شده GT3 قدرت خیلی بالایی نداشته باشد. حال یک تیونر آلمانی بنام 9FF Engineering برای حل این مشکل، یک کیت توربوشارژ را برای GT3 ارائه کرده است. با این کار، ۹۱۱ GT3 اساساً به یک GT2 RS تبدیل شده که توسط خود پورشه ساخته نشده است!
کیت 9FF شامل دو توربوشارژر، دو وستگیت، جعبههای جدید فیلتر هوا، یک اینترکولر و برنامهریزی مجدد واحدهای کنترل گیربکس و موتور میشود. نتیجهٔ همهٔ این تغییرات، افزایش خروجی موتور ۴ لیتری شش سیلندر تخت پورشه از ۵۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور به ۷۶۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور است. این ارقام آنقدر افزایش پیدا کردهاند که گیربکس دوکلاچهٔ استاندارد پورشه توان تحمل آن را نداشت و به همین دلیل، 9FF از کلاچهای ارتقاءیافتهای در این گیربکس استفاده کرده است.
به گفتهٔ 9FF، این کیت GT3 را فقط سریعتر نمیکند بلکه خودرو را قابلاستفادهتر هم خواهد کرد زیرا ازآنجاییکه توربوشارژرها در دور ۲,۵۰۰ rpm اوج بوست خود را ارائه میکنند و این بوست تا ردلاین ۹ هزار rpm همچنان باقی میماند، در دورهای پایین، قدرت و گشتاور بیشتری ارائه خواهد شد و مثل مدل استاندارد، موتور در دورهای بالا بهطور ناگهانی قدرت بیشتری را ارائه نخواهد کرد. در ویدئویی که 9FF منتشر کرده میتوان دید که GT3 توربو چقدر سریع است. این خودرو ظرف تنها پنج ثانیه از صفر به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد که تقریباً نصف زمان مدل استاندارد است.
البته همانطور که در ابتدا گفته شد، یکی از اصلیترین ویژگیهای ۹۱۱ GT3 پیشرانهٔ تنفس طبیعی است که از زمان معرفی اولین نسل آن در سال ۱۹۹۹ تاکنون وجود داشته است؛ بنابراین، چرا باید GT3 را توربوشارژ کرد و اصلیترین ویژگی آن را از بین برد؟ ازآنجاییکه فعلاً خبری از GT2 RS جدید نیست، این کیت برای کسانی در نظر گرفته شده که خواهان یک ۹۱۱ پیست محور با قدرت بیشتر هستند. 9FF قیمت این کیت را هم حدود ۵۲ هزار دلار اعلام کرده که چندان زیاد به نظر نمیرسد. همچنین به گفتهٔ این تیونر، این کیت قابل برداشتن خواهد بود و کسانی که قصد فروش خودرو را دارند میتوانند ظرف چند روز GT3 خود را به حالت استاندارد بازگردانند.
javad-bmw
۲۸ آذر ۱۴۰۳GT3 با توربوشارژ دیگه GT3 نیست
SMS
۲۸ آذر ۱۴۰۳برعکس ، درسته که از اصالتش خیلی کم شده ولی الان بهترین ترکیب رو داره و هیولاس
قیمتش خیلی زیاده ، ۵۲ هزار دلار برای توربو و کلاچ و دوسه تا ریزه پیزه؟ هرچقدر خوب باشه ولی نمی ارزه زیاد
Nismo
۲۹ آذر ۱۴۰۳همون تنفس طبیعیش رو اگه تقویت میکرد جذابتر بود
𝐀𝐥𝐢
۲۸ آذر ۱۴۰۳۹۱۱ با رنگ زرد خیلی قشنگ تر از رنگای دیگش میشه
froG-driVer
۲۸ آذر ۱۴۰۳نقرهای براق و سادش بهتره
Ardavan Eslami
۲۸ آذر ۱۴۰۳پورشه خودروی باحالی و طوری نیست که آدم ازش زده شه
hosen
۲۸ آذر ۱۴۰۳دیگه با این حجم از قدرت نه تنها تو پیست بلکه تو مسیر مستقیم هم نمیشه گرفتش
OM.01
۲۸ آذر ۱۴۰۳(دیگه با این حجم از قدرت نه تنها تو پیست بلکه تو مسیر مستقیم هم نمیشه گرفتش)
جالبه که 911 توربو اس 992 در حدود 7.8 ثانیه از 0 به 120 مایل میرسه. در carbuzz نوشته که این 9FF GT3 در 5 ثانیه از 0 به 120 مایل میرسه. سریعتر از sf90 و حتی ایر سافایر…!
نسل قبل پورشه 911 این شرکت 9ff با 1400 اسب و 1200 اسب هست اونا خیلی خوب راه میرفتن. 10ثانیه 100 تا 300 به صورت منوال…بدون هرز اضافه! شرکت 9ff واقعا روی 911 نسل های قبل ترکوند، پرفورمنس دیوانه واری ارائه داد
سرویس دوره ای خدمات همه چی ارائه میده روی تمام نسل های 911 و به خودروهای تیون شدش. تیونر جالبی هست با 23 سال سابقه…
9ff
Kiarash
۲۸ آذر ۱۴۰۳داشتم خبر خودرو سازی هارو میخوندم انگار هوندا و نیسان می خوان ادغام شن
Ardavan Eslami
۲۸ آذر ۱۴۰۳اره ولی نمیدونم نیسان خراب داره میشه یا هوندا
Galant.VR4(JDM)
۲۸ آذر ۱۴۰۳اگه منظورت اینه که کدوم وضعیتش خوب نیست ،نیسان الان داغونه
Siyavash
۲۸ آذر ۱۴۰۳شتاب صفر تو ۲۰۰ این کیت واقعا هیجان انگیزه…ولی همه ما عاشق اون ۶ سیلندر تنفس طبیعی هستیم…
قنداق
۲۸ آذر ۱۴۰۳آقای نویسنده 9ff چند سال قبل تاسیس شده
Hami
۱ دی ۱۴۰۳سال ۲۰۰۱ تاسیس شده و سال ۲۰۱۳ اعلام ورشکستگی کرده
AMIR
۲۸ آذر ۱۴۰۳خدایی برای این ماشین سنگ تموم گذاشته یعنی با این hp و nm که به این ماشین اضافه کرده یعنی ببین چیه ولی دوست دارم بدونم تو پیست های مختلف چه جور عملکردی داره👍💛🖤
مهردادکمال
۲۸ آذر ۱۴۰۳9ff بهترین تیونر پورشه هست که مدلهای قدیمی اون الان بخاطر ویژگی های جذاب مثل طراحی و صدای موتور و قدرت افسانه ای قیمت های نجومی پیدا کردن. یه تیونر دیگه هم داشت به اسم رین اسپید که مدتهاست خبری ازش نیست و بی نهایت زیبا بودن و رکورد شکن
Hami
۱ دی ۱۴۰۳منصوری سال ۲۰۰۷ بخش تیونینگ رین اسپید خرید. اگر دقت کرده باشین پورشه های منصوری لوگو متفاوتی دارن و زیر اسم منصوری پرچم سوئیس زده، در حالی که منصوری تیونر آلمانی و رین اسپید سوئیسی