پورشه خودروهای جادهای اما پیست محور متنوعی تولید کرده اما تنها یکی از آنها نشان ۹۱۱ GT1 را بر پیشانی داشته است. حدود ۲۰ دستگاه از این مدل موسوم به Straßenversion ساخته شده است.
تیم بارتون معروف به شمی که یکی از یوتیوبرهای مشهور دنیاست فرصت راندن پروتوتایپ خود پورشه را داشته است. ۹۱۱ GT1 موردبحث بخش اعظم زندگی خود را در موزه سپری کرده تا بازدیدکنندگان را جذب کند ولی حالا از موزه خارج شده تا جذابیت خود را به رخ بکشد. پورشه ۹۱۱ GT1 که در همان دوران مرسدس بنز CLK GTR و برای همخوانی با قوانین مسابقات تولید شد واقعاً محصولی مسابقهای برای جاده است.
نسخه موتور اسپرت این هیولا دو سال پس از تولید پروتوتایپ موردبحث در مسابقات لمان 1998 حضور یافت. در واقع ۹۱۱ GT1 پروتوتایپ در سال ۱۹۹۶ و با چراغهای جلوی مشابه نسل ۹۹۶ تولید شد. اگرچه تمامی ۹۱۱ های قبل و بعد از این خودرو طراحی پیشرانه عقب داشتهاند اما GT1 تنها خودروی جادهای با پیشرانهای در وسط بدنه است. همچنین باید به خودروی مسابقهای RSR اشاره کنیم که پیشرانه ۶ سیلندر تخت آن نیز بین اکسلها قرار دارد.
در قلب خودروی موردبحث پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۲ لیتری توئین توربو با ۵۴۴ اسب بخار قدرت قرار دارد. این نیرو از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی راهی اکسل عقب میشود. مجله اتو موتور اند اسپرت در سال ۱۹۹۷ محصول اسپرت پورشه را تست کرد و توانست صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۹ ثانیهای و صفر تا ۲۰۰ کیلومتر در ساعت ۱۰.۵ ثانیهای را ثبت کند. چنین عملکردی حتی با استانداردهای امروزی نیز بسیار احساسبرانگیز بوده و به لطف وزن پایین ۱۱۵۰ کیلوگرمی میسر شده است.
جدای از ارقامی بسیار خوب، در ویدئوی منتشر شده فرصت کشف برخی جزئیات ناشناخته این خودرو همچون فضای بار نزدیک پیشرانه وجود داشته است. با باز کردن پانلی در پشت شیشه عقب میتوان به این بخش دسترسی داشت. همچنین در ویدئو میتوانیم پیشرانه را پس از باز کردن پانل عقب بزرگ دید. در جلوی ۹۱۱ GT1 نیز میتوان به درپوش باک سوخت، باتری، رادیاتورها و دیگر قطعات دسترسی پیدا کرد. شایان ذکر است برخی تفاوتهای جزئی بین این پروتوتایپ و مدل تولیدی عادی وجود دارد که از جمله آنها میتوان به پنجرههای ثابت اشاره کرد. خودروهای تحویلی به ندرت فروخته میشوند و درصورتیکه یکی از آنها پیدا شود قیمت بسیار بالایی خواهد داشت. در یک حراجی برگزار شده در سال ۲۰۱۲ یکی از مدلهای پورشه ۹۱۱ GT1 با قیمت ۱.۱۷ میلیون دلار فروخته شد. احتمالاً قیمت این خودرو پس از ۱۱ سال بسیار بیشتر شده است. همچنین در سال ۲۰۱۷ نیز یکی از همین مدلها با قیمت ۵.۶ میلیون دلار به فروش رسید.
تماشا در یوتیوب:
لطفا در کانال یوتیوب پدال نیز عضو شده و ویدئوهای اختصاصی ما را دنبال کنید: کانال رسمی پدال در یوتیوب
محمدرضا
۱۴ تیر ۱۴۰۲جذاب ترینه ولی
کجاش وحشی ترینه؟
GT3 جدید قورتش میده.
Royal Driver
۱۵ تیر ۱۴۰۲اگر اینطور میگی پس هنوز پورشه رو نشناختی
IMAN1199
۱۴ تیر ۱۴۰۲عاشق سوپر اسپرت های وحشی ام که از دل مسابقات و موتور اسپرت میان مثل این که قهرمان لمانز هم شده
نامشخص
۱۴ تیر ۱۴۰۲عالی این پورشه
رضا
۱۴ تیر ۱۴۰۲واقعا در کنار CLK GTR ابهت خاصی دارن
فرشاد
۱۴ تیر ۱۴۰۲اروپایی الکی گرون بخصوص پورهش که شبیه قورباغه س طرحشم تکراریه
اره منم قبول کردم😂
پورشه نماد مهندسی تو کل دوران خودروسازی بوده از تانک بگیر تا هایپرکار تو همه ش رکورد داره
شروین
۱۴ تیر ۱۴۰۲یکی به در میزنی یکی به دیوار؟😂
فرشاد
۱۴ تیر ۱۴۰۲خواستم این سوشیانت و علی. نوا بدونن حرفاشون مهم نی
(Ali(chevynova
۱۵ تیر ۱۴۰۲اگه مهم نبود گارد نمیگرفتی
فرشاد
۱۵ تیر ۱۴۰۲خودت ریپ زدی پس متقابله
amir-z
۱۴ تیر ۱۴۰۲عجب چیزیه با رنگ نقره ای خاص پورشه اش
ای کاش ماشینا مثل اون موقع میموندن و باز هم چنین ماشین هایی رو با این طراحی و پیشرانه های خاص
می دیدیم🙂
Ali t
۱۴ تیر ۱۴۰۲سلام
آقا شاهین پورشه۹۹۲ توربو s راکت ۹۰۰ برابوس رونمایی شده لطفاً اخبار رو تو سایت بذارید
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۴ تیر ۱۴۰۲هنوز رونمایی نشده
*ALI*
۱۴ تیر ۱۴۰۲این ماشین هایی که کمیابن و کم ساخته شدن خدایی خیلی خوبن قیافه خاصی هم دارن کاشکی بیشتر ساخته میشدن
شروین
۱۴ تیر ۱۴۰۲یجور میگی انگار میشه داخل ایران از این ماشینا سوار شد
کلا کم یا زیاد ما فقط عکسای چنین ماشین هایی رو میبینیم
محمدهادی
۱۴ تیر ۱۴۰۲اوففففف
یکی از خاطره انگیز ترین هیولاهایی دهه نود
رانندگی با این ماشین سر پیچ ها نشان خواهد داد که چه در خود پنهان کرده است…
Royal Driver
۱۵ تیر ۱۴۰۲مکلارن اف وان
مرسدس CLK GTR Straßenversion
پورشه ۹۱۱ جیتی۱ Straßenversion
فراری F50
بوگاتی EB110 Super sport
لامبورگینی دیابلو SV
جگوار XJ220 و XJR-15
همیشه از نمادین ترین ابرخودرو های دهه ۹۰ میمانند و خواهد ماند!
محمدهادی
۱۵ تیر ۱۴۰۲اصن زدی وسط هدف
دقیقا تمام این گزینه ها،دنیای ابر خودروهای ذهن منو تا سالیان سال تشکیل میداد و هنوزم میده
این اسم ها تبدیل شدن به شروع ماجراجویی های قلبی من در دنیای حرفه یی خودرو
ناراحتم اون دنیا گذشت و رفت
BMW
۱۵ تیر ۱۴۰۲یکی از بهترین هیولا هست و مثل بیشتر ماشین های الان جارو برقی نیست
procar
۲۹ تیر ۱۴۰۲وقتی بهش نگاه میکنم انگار همین ۲۰۲۳ ساخته شده واقعاً جذابترین پورشس😎
مرتضی علی وحیدی
۸ مرداد ۱۴۰۲داداش جذاب ترین ۹۱۱
فقط