از بین سریعترین و قویترین شاسیبلندهای گروه فولکسواگن، در مسافت ۴۰۰ متر درگ کدامیک سریعتر خواهد بود؟
بهرسم همیشه، ابتدا مشخصات فنی خودروها را مرور میکنیم. تمام این چهار شاسیبلند از پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی گروه فولکسواگن استفاده میکنند که EA825 نام دارد و در کنار یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک قرار گرفته است؛ بنابراین، خودروها فقط در سطح قدرت و گشتاور باهم تفاوت دارند. ارزانترین عضو این جمع، آئودی RSQ8 است ولی این به معنای ضعیفترین بودن نیست زیرا شاسیبلند پرچمدار آئودی با نسخهٔ پرفورمنس پا به این رقابت گذاشته که ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۲۲۷۵ کیلوگرم، دومین خودروی سبک گروه محسوب میشود.
بنتلی بنتایگا که با پیشرانهٔ W12 خداحافظی کرده، حالا باید به همین موتور V8 مشترک با دیگر شاسیبلندهای گروه فولکسواگن بسنده کند که با تنها ۵۵۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور، کمترین خروجی را هم دارد. البته بنتایگا یک شاسیبلند مجلل است که برخلاف دیگر خودروهای این جمع، بیشتر روی راحتی و آرامش تمرکز دارد تا پرفورمنس. همچنین این خودرو با وزن ۲۴۱۶ کیلوگرم، دومین خودروی سنگین گروه محسوب میشود. گرانترین و سبکترین عضو این جمع، لامبورگینی اوروس است که ۶۶۶ اسب بخار قدرت، ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور و ۲۱۵۰ کیلوگرم وزن دارد.
پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه اما از لحاظ قوای محرکه با دیگر پسرعموهای خود متفاوت است. هرچند زیر کاپوت این خودرو هم همان موتور ۴ لیتری V8 را میبینیم که بهتنهایی ۶۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند ولی در اینجا یک موتور الکتریکی هم وجود دارد که مجموع خروجی را به ۷۴۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور میرساند تا کاین با اختلاف قویترین خودروی این رقابت لقب گیرد. البته به دلیل وجود موتور الکتریکی و باطری سیستم هیبریدی، پورشه با وزنی نزدیک به ۲.۵ تن، از همه سنگینتر است.
حال بیایید ببینیم این چهار شاسیبلند در طول ۴۰۰ متر چه کردند. در اولین مسابقه، پورشه از همه زودتر به خط پایان رسید و پسازآن لامبورگینی در جایگاه دوم قرار گرفت. آئودی سوم شد و همانطور که انتظار میرفت، جایگاه آخر به بنتلی رسید. در مسابقهٔ دوم هم این رتبهها تغییر نکرد و خودروها با همین ترتیب به پایان ۴۰۰ متر رسیدند. در این مسابقه، کاین پس از ۱۱.۷ ثانیه به خط پایان رسید، اوروس این کار را در ۱۲.۱ ثانیه انجام داد، ۱۲.۲ ثانیه طول کشید تا آئودی ۴۰۰ متر را طی کند و بنتلی هم پس از ۱۲.۵ ثانیه از خط پایان رد شد.
مقایسهٔ مشخصات فنی
بنتلی بنتایگا | آئودی RSQ8 | اوروس پرفورمانته | کاین توربو S هیبرید | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید | ||
قدرت | ۵۵۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار | ۶۶۶ اسب بخار | ۷۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۹۵۰ نیوتن متر | |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | |||
محور محرک | چهارچرخ | |||
وزن | ۲۴۱۶ کیلوگرم | ۲۲۷۵ کیلوگرم | ۲۱۵۰ کیلوگرم | ۲۴۹۵ کیلوگرم |
قیمت | ۲۰۸,۰۵۰ | ۱۳۷,۴۹۵ دلار | ۲۷۳,۸۸۰ دلار | ۱۶۳,۴۹۵ دلار |
BMW is GOD
۲۳ بهمن ۱۴۰۳پدال واقعا سایت خوب و تخصصی هست ولی جدیداً یه ایرادی پیدا کرده اونم اینه که خبرا و ویدیوها رو خیلی دیر پوشش میده قبلاً خیلی بهتر پوشش میداد الان مثلاً این ویدیو رو من چند روز پیش تو یوتیوب دیدم اما پدال الان ویدیوش رو گذاشته اگه زودتر خبرها و ویدیوها رو پوشش بدین واقعاً عالی میشه
OM.01
۲۳ بهمن ۱۴۰۳کفر نعمت نکنید!
با اختلاف بهترین سایت خودرویی فارسی برای اخبار خودرو همین پدال هست. بقیه سایت ها حتی ارزش فکر کردن هم ندارن چه برسه به سرزدن بهشون!
اما همین پدال تعداد نویسنده ها محدود هست و نویسنده ها درآمد آنچنانی از مطالب ندارن و هرچی هست از تبلیغات هست از طرفی اینقدر مطالب دنیایی خودرو زیاده نمیشه همه رو پوشش داد. جالبه شما motor1 و موتورترند و کاراند درایور بری مطالب متفاوتی میبینی
من اصلا خودم یه سری سایت های دیگه رو پیگیری میکنم اصلا پدال مطلبی نمیزاره از اونا و حق هم میدم دنیای خودرو و سایت های خودروی و مطالب خودرویی بسیار زیاده
شما بررسی ویدیویی یوتویب هم اضافه کن!
BMW is GOD
۲۳ بهمن ۱۴۰۳لامبورگینی قبلا خیلی خفن بود الان دیگه خدا شده هم تو فروشش که واقعاً ترکونده و کم مونده فراری رو رنده کنه و هم تو عملکرد خودرو هاش که قبلاً عالی بود الان دیگه عالیترم شده و همین اوروس رو که اینجا میبینید یه جا دیده بودم که این ماشین رو برده بودن آفرود و واقعاً خوب عمل کرد نسبت به اینکه اصلاً آفرودی نیست
R
۲۳ بهمن ۱۴۰۳اتفاقا ۱۲ تا حالت رانندگی داره
BMW is GOD
۲۳ بهمن ۱۴۰۳راستی دوستان چند وقتی هست که دیگه از نوید خبری نیست همون نویدی که عاشق ماشین ژاپنی بود مخصوصاً تویوتا
OM.01
۲۳ بهمن ۱۴۰۳موتور یکی گیربکس یکی شاسی و پلتفرم یکی😆فقط تنظیمات ECU و TCU و سیستم تعلیق ها متفاوته که حس های متفاوتی بده…و یه سری نکات دیگه
من آئودی Q8 RS رو با 140 هزار دلار انتخاب میکنم و 100 الی120هزار دلار میبرم پیشABT خودش کار رو برام جمع میکنه…شاید برم پیش mtm یا urban. بستگی داره، ولی هیولایی که تحویل میدن با گارانتی کار رو جوری جمع میکنن که نگو!
شاید هم بجای اینکه با صد هزار دلار پول باقی مونده برم سراغ اونا برای تیون استیج سطح 3 یا 4 آئودی Q8 شاید بجای اونکار برم یه شوی بل ایر رستوماد بخرم!
https://www.rkmotors.com/vehicles/4932/1955-chevrolet-210
البته الان دارم فکر میکنم اگر پول خرید RS Q8 رو داشتم 140 هزار دلار و پولش رو داشتم 100 هزار دلار که برم پیش ABT برام تیون استیج 4 انجام بده(مجموعا فاکتور بیش240 هزار دلار) فک کنم احتمالا پول خرید این شوی بل ایر به صورت جدا هم داشتم و قطعا مشکل مالی نداشتم!
ولی فارق از هرچی واقعا فردیناند پیک به فولکس واگن خیلی خدمت کرد و مدیر موفقی بود. تصاحب لامبورگینی و اشتراک با آئودی تولید خودروی ارزونتر و لوگوی برند ضعیف تر برای کسب سود واقعا کار ستودنی بود همه مردم دنیا که ماشین باز نیستن!
I love Deutschland
۲۳ بهمن ۱۴۰۳آئودی مظهر شکوه و زیبایی.
اگر تو یک جمع ماشینا کسی با کت شلوار و کراوات وارد بشه قطعا اون آئودی خواهد بود!
الان فقط ارشیام
۲۳ بهمن ۱۴۰۳یه سوال فنی
قرار نیست مقاله خودروی پرفورمنس سال که رود اند تراک کار کرد پوشش داده بشه؟