در سال ۱۹۲۲ خودروی آسترو-دایملر ADS R ساشا یک پیروزی تاریخی را در مسابقات تارگا فلوریو به دست آورد. این خودرو اهمیت زیادی دارد چراکه فردیناند پورشه به عنوان مدیر توسعه و تولید آسترو-دایملر خودرویی را طراحی کرد که به یکی از مهمترین خودروهای این خودروساز آلمانی بدل شد. پورشه ایده تولید خودروی کوچک و ارزانقیمت را با کنت الکساندر ساشا جوزف ون کولورات که همکارش در آسترو-دایملر بود به اشتراک گذاشت اما مدیران شرکت علاقهای به این ایده نداشتند بنابراین پورشه تصمیم گرفت یک خودروی اسپرت رقابتی را برای عموم مردم بسازد. پورشه اسم این خودرو را ساشا گذاشت و چهار پروتوتایپ آن را به مسابقات تارگا فلوریو فرستاد.
این خودرو ۵۹۸ کیلوگرم وزن داشت و پیشرانه ۴ سیلندر ۱.۱ لیتری آبخنک آن قدرت حدود ۵۰ اسب بخار تولید میکرد. در مسابقات یاد شده خودروهای بزرگتر و قدرتمندتری نیز حضور داشتند اما توزیع وزن و نسبت قدرت به وزن عالی ساشا باعث شد این خودرو نه تنها در کلاس خود بلکه در کل مسابقات نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.
نتیجه به دست آمده واقعاً تاریخی بود. پس از پشت سر گذاشتن ۴۳۲ کیلومتر، ۶ هزار پیچ و گذر از شیبهای ۱۲.۵ درصد، ساشا برنده کلاس کمحجمترین پیشرانهها شد و رتبههای اول و دوم را به دست آورد. خودروی آسترو-دایملر ADS R در ردهبندی کلی رتبه ۱۹ را به دست آورد و این در حالی بود که خودروهای بزرگتر که ۴ تا ۵ برابر قدرت بیشتری داشتند رتبههای پایینتری را کسب کردند.
اما این عملکرد و پیروزی برای متقاعد کردن مقامات شرکت آسترو-دایملر برای تولید ساشا کافی نبود و به همین خاطر پورشه کمپانی یاد شده را ترک کرد و در سال ۱۹۳۱ شرکت خودش را تأسیس کرد. ساشا ۱۰۰ ساله با برند پورشه تولید نشد اما یکی از مهمترین محصولات بود که راه را برای تأسیس پورشه هموار کرد. بخش میراث و موزه پورشه در یکصد سالگی این خودرو یکی از نمونههای آن را بازسازی کرده تا یادآور روزهای خوش گذشته باشد.
amir1400
۵ آبان ۱۴۰۱پورشه ، فراری ، بوگاتی ، پاگانی و کادیلاک بزرگانی هستند که از همان قدیم ها تا به امروز چیزی جز اسطوره تولید نکردند و البته خیلی دیگه از مطرحان دیگه که شما هم میشناسید
GMA
۵ آبان ۱۴۰۱پاگانی نسبت به چهار کمپانی دیگه که گفتید قدمت بسیار بسیار کمتری داره! فقط سی سال قدمت داره ولی بازم یه برند اصیل و جواهره
Amirreza.M
۶ آبان ۱۴۰۱“در مسابقات یاد شده خودروهای بزرگتر و قدرتمندتری نیز حضور داشتند اما توزیع وزن و نسبت قدرت به وزن عالی ساشا باعث شد این خودرو نه تنها در کلاس خود بلکه در کل مسابقات نیز حرفهای زیادی برای گفتن داشته باشد.”
هنوزم که هنوزه وقتی حرف از پورشه میشه بازی با اسببخار ارزششو از دست میده
Porsche 911
۶ آبان ۱۴۰۱دقیقا امیررضا جان
کلاس اسپرت سازی اروپا با آمریکا متفاوته و ما وقتی داریم از مهندسی حرف میزنیم منظورمون همین چیز ها هست
اروپایی هایی مثل فراری،مکلارن،پورشه،لامبورگینی و… سعی در به اوج رسوندن و تکامل ماشینشون دارن
داشتن تکنولوژی روز چه در بخش فنی و چه در بخش های دیگه و…
اما از اونطرف سبک آمریکایی ها کاملا متفاوته
اونا از سبک سنتی موتور های حجیم با قدرت زیاد استفاده میکنن
سبک سریعی نیست ولی سنتی هست و دوست دار هم زیاد داره
میدونم که این پاسخ به شما نبود خواستم اینجا هم بگم که بعضی ها نیان دوج دیمن رو با ۹۱۱ و F8 مقایسه بکنن و نیان بگن تایم پیست درگ دیمن سریعتره پس کلا ماشین بهتر و سریعتریه…
کیانوش
۸ آبان ۱۴۰۱کلا فوتبال امریکایی رو با فوتبال جهانی مقایسه که بکنی همون نتیجه ای رو میگیری که موتور اسپورت امریکا رو با موتور اسپورت اروپا مقایسه کنی
کیانوش
۸ آبان ۱۴۰۱واقعا الانم دود ازسر ادم بلند میشه چجوری با ۳۸۰ اسب شتاب سه و نیم ثانیه ای میده پورشه
GMA
۵ آبان ۱۴۰۱جالب بود👍👌
حرف از آسترو دایملر شد،خبری از تولید اون کانسپت برگمایستر شد یا نه؟
PURIYA
۵ آبان ۱۴۰۱سادگی در عین زیبایی
بی خیال اسم
۵ آبان ۱۴۰۱زیباست…
Roham
۵ آبان ۱۴۰۱همکارش چه اسم سختی داشته!!
خودش چطور یادش می مونده؟!!!
d1123
۵ آبان ۱۴۰۱بازهم نمود فلسفه وزن پایین
کیانوش
۸ آبان ۱۴۰۱واقعا زیباست و واسه اون زمونه که پیشرانه کوچیک جایی تو خودروهای اسپورت نداشتن خیلی جلو تر از زمون خودش بوده اشتوتگارد المان قلب صنعت خودروسازی بوده و میمونه