پورشه ۹۱۱ توربو S به قاتل سوپرکارها شهرت دارد. حال ویدئویی از کانال یوتیوب Officially Gassed، نسل قبلی این خودرو را در برابر یک بامو M140i تیونینگ شده قرار داده که قدرت بسیار بیشتری دارد اما تمام این نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند که تقابل جالبی را پورشهٔ چهارچرخ محرک ایجاد خواهد کرد. روی کاغذ، توربو S با ۵۸۰ اسب بخار قدرتی که توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود، بسیار ضعیفتر است.
این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود و باید وزنی ۱۶۰۰ کیلوگرمی را حرکت دهد. از سوی دیگر، پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی بامو تقویت شده و حالا ۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. تمام این نیروی عظیم فقط به چرخهای عقب منتقل میشود اما M140i با ۱۴۷۵ کیلوگرم وزن، خودروی سبکتری است و توربوشارژر، پمپ سوخت، گیربکس و دیفرانسیل لغزش محدود آن همگی اصلاح شدهاند.
در درگ از حالت سکون، پورشه به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، از مزیت بزرگی برخوردار است. به همین دلیل، در درگ اول ۹۱۱ مثل موشک شلیک شد و بامو را در گردوغبار خود جا گذاشت. در مسابقهٔ دوم، بامو بهاندازهٔ طول ۱۰ خودرو جلوتر از پورشه قرار گرفت اما بازهم حریف پورشه نشد و توربو S با استفاده از سامانهٔ چهارچرخ محرک قدرتمند خود تنها چند ثانیه پس از شروع، برتری که به بامو داده شده بود را خنثی کرد و بازهم پیروز شد. پورشه ۴۰۰ متر را در ۱۰.۷ ثانیه طی کرد درحالیکه M140i این کار را در ۱۱.۲ ثانیه انجام داد.
مسابقهٔ رولینگ اما جایی بود که بامو درخشید و از همان ابتدا از رقیب فاصله گرفت. در رولینگ دوم، پورشه در آغاز کمی جلو افتاد اما هاچبک قویتر باواریایی خود را به رقیب رساند و درست قبل از رسیدن به خط پایان، از آن عبور کرد. این مسابقات نشان میدهد که داشتن قدرت بیشتر اگر نتوانید بهخوبی از آن استفاده کنید بیفایده خواهد بود. به همین دلیل، پورشه ۹۱۱ توربو S به لطف سامانهٔ چهارچرخ محرک، در آغاز حرکت موشکی بیرقیب است.
شاهرخ
۲۲ آبان ۱۴۰۱این نور واقعیه یا افکته؟
چقدر مزخرفه مثل انیمه شده
توی اون درگ قبل هم همینطوری: اون درگ اسکایلاین و سوپرا تو همین سایت
AMIN
۲۲ آبان ۱۴۰۱چه استایل جذابی داره این نسل 911 و چه لانچ فوقالعاده ای
new reventon
۲۳ آبان ۱۴۰۱پورشه ام پورشه ها قدیم
جدیدی ها خیلی مدرن شدن که با روح 911 سازگاری نداره
Just toyota
۲۲ آبان ۱۴۰۱این تازه نسل قبلی توربو s هست ( نسخه ۹۹۱.۲ ) که صفر تا صد رسمی ۲/۹ ثانیه و ۴۰۰ متر حدود ۱۰/۵ ثانیه داشت ، در مقایسه با نسل جدید ( ۹۹۲) خیلی ضعیف تر و کند تر هست چون اولا ۶۰ اسب ضعیف تره و دوما گیربکسش با اینکه pdk هست ولی اصلا در حد ۸ سرعته های جدید پورشه نیست ، توربو s جدید صفر تا صد رسمی ۲/۶ ثانیه و ۴۰۰ متر ۱۰/۲ داره و البته تو رولینگ هم به لطف سیستم چهارچرخ محرک جدید پورشه کشش و سرعت فوق العاده ای داره ، اگه توربو s جدید تو این درگ بود نه تنها از حالت ایستاده با اختلاف بیشتری پیروز میشد بلکه تو رولینگ هم قاطعانه بیمر رو زمین میزد
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱جانم بیامو
Sobhan
۲۳ آبان ۱۴۰۱آسفالت داغون 😒
MAZDA
۲۹ آبان ۱۴۰۱قصد توهین ندارما ولی مگه شما تو تست بودی که میگی آسفالت داغون🙂؟