پورشه سوددهی خود در چند سال اخیر را با ارائه ویژگیهای قابل شخصیسازی متعدد افزایش داده است؛ اما صنعت تیونینگ نیز راههای زیادی برای تنوع بخشیدن به خودروها دارد. برای افرادی که خواهان خودرویی خاصتر هستند میتوانند با برابوس 820 آشنا شوند، خودرویی که بر اساس پورشه ۹۱۱ توربو S کابریولت شکل میگیرد. عدد ۸۲۰ بکار رفته در این خودرو نیز عددی تصادفی نیست.
این تیونر آلمانی در واقع این خودرو را با نام کامل PowerXtra P38S-820 میشناسد و عدد موردبحث نیز به قدرت ۸۲۰ اسب بخاری اشاره دارد. با این کیت تیونینگ، گشتاور پورشه نیز به ۹۵۰ نیوتون متر میرسد. توربوهای بهتر برابوس باعث ارائه بوست بیشتر میشوند و تنظیمات متفاوت ECU هم باعث میشود پیشرانه عملکرد بهتری داشته باشد. اگزوز اینکونل برابوس هم جریان بهتر گازها و صدای منحصربهفردی را تضمین میکند. این قدرت بیشتر منجر به ثبت شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت میشود. بد نیست بدانید نسخه استاندارد ۹۱۱ توربو S کابریولت قدرت ۶۴۰ اسبی، شتاب ۲.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۳۰ کیلومتر در ساعتی با پکیج اسپرت کرونو دارد.
برابوس حتی دو حالت متفاوت برای اگزوز در نظر گرفته که شامل حالتهای اسپرت و رفتن به خانه است. در حالت دوم اگزوز صدای کمتری تولید خواهد کرد. نسخه کمتوانتر این خودروی تیون شده توسط برابوس خروجی ۷۲۰ اسبی دارد و با نام PowerXtra PS38S-720 شناخته میشود. برخلاف ۸۲۰، این مدل فقط با تنظیم بهتر ECU عرضه میشود. اگزوز اینکونل هم در دسترس خریداران این کیت خواهد بود. شتاب این مدل به ۲.۶ ثانیه و حداکثر سرعت آن به ۳۳۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
از نظر تغییرات طراحی ظاهری و داخلی باید دانست برابوس دست به دگرگونی زیاد نزده است. فلاپ های فیبر کربنی کوچک در اسپویلر جلو علاوه بر بهبود طراحی باعث ارتقای آئرودینامیکی نیز میشوند. در بخش عقب نیز دیفیوزر فیبر کربنی و اسپویلر جدید دیده میشوند. رینگهای متفاوت نیز با لاستیکهای پهنی همراه شدهاند. در داخل کابین شاهد چرم اعلا با دوخت های قرمز خواهید بود. این پوشش در اکثر نقاط کابین دیده میشود. در کل باید گفت اگرچه این پورشه خیلی جلبتوجه نمیکند اما قطعاً رضایت خاطر طرفداران ۹۱۱ توربو S کابریولت را به همراه خواهد داشت.
مسعود
۱ خرداد ۱۴۰۱به این میگن تیون نه منصوری که تیوناش فقط یه دم موشی کم دارن
دکتر استاپ
۱ خرداد ۱۴۰۱منصوری مثل نیسان بار های بَزک شده ماشینو در میاره
رضا
۱ خرداد ۱۴۰۱اخه منصوری بازار هدفش بیشتر کشورهای خلیجه.با سلیقه شرقی ها بیشتر تطابق داره.ولی غربی ها خودروهای با تیون ساده تر رو بیشتر میپسندن.
The 911
۳ خرداد ۱۴۰۱منصوری چی بلده آخه هنوز زیر سایه برابوسه.
AMIR / ARMI
۱ خرداد ۱۴۰۱کسی میدونه منهارت و برابوس و غیره
برای چنین تیون های سنگینی که میکنن
مثل هنسی گارانتی هم میدن یا نه ؟
javadhy
۱ خرداد ۱۴۰۱در مورد منهارت اطلاع ندارم ولی برابوس تمامی خودروهاش رو با گارانتی ۳ سال یا 100000km عرضه میکنه
javadhy
۱ خرداد ۱۴۰۱این خودرو بسیار زیبا و جذاب درومده ولی قدرت بیشتر برا turbu s به نظرم زیاد جالب نیست چون بیشتر از نیاز در حالت عادی سریع هست اینطوری هم هندلینگش افت میکنه و اصطحلاکشم بالا میره
Alan.r
۱ خرداد ۱۴۰۱چرا برابوس رو آورده به تیونینگ خودروهای سایر شرکت ها؟؟؟؟
من^_^
۱ خرداد ۱۴۰۱با بنز قهل کلده میخواد حرصش بده رفته با دشمن ماشینای بنز رابطه زده😂
این ماشین رقیب مستقیم بنزه
گوست رقیب مستقیم بنزه
تایکان هم حتی رقیب ای کیو اس به حساب میاد
چی شده واقعا دعوا شده؟
TML BN
۱ خرداد ۱۴۰۱واقعا حال میده آدم ماشین تیون داشته مثلا جدا از هر آپشن اضافی اینکه مثلا g کلاس تیون تو با بقیه g کلاس ها فرق کنه باحاله😄
viper2
۱ خرداد ۱۴۰۱به نظر من بیشتر حال میده ادم خودش کار تیونینگ رو انجام بده و یکی از دلایلی هم که من ماشین های امریکایی رو بیشتر دوست دارم تیونینگ پذیری بالاشون هست هر چند خودشون هم انقدر قدرت دارند که نیازی نداشته باشه . ولی خدایی توی گاراژت بیای یه ماشین پورشه رو تقویت کنی نمیچسبه . چون خیلی پیچیده هست و اصلا ماشین المانی کلاسش به فابریک بودنشه . قبول دارید؟ .
ولی مثلا دوج . اول که خیلی پیچیدگی نداره دوما تقویت هم بهش میاد
javadhy
۱ خرداد ۱۴۰۱دقیقا در کل به ماشین های قدیمی آمریکایی مخصوصا دوج تیونینگ خیلی میاد و اونارو هم از نظر زیبایی هم از نظر شخصیت خفن تر میکنه مثلا یه دوج چارجر 68کلاسیک داشته باشی با ۲۰۰۰ اسب بخار
viper2
۱ خرداد ۱۴۰۱دقیقا . البته من خودم ۲۰۰۰ اسب رو روی ماشین کلاسیک نمیپسندم . ماشین تنفس طبیعی ۷۰۰ ۸۰۰ اسب میپسندم . البته بلون هم خیلی عالیه . خیلی خوشگل و عضلانی میشه و بیگ بلاک بلون راحت بالای ۱۰۰۰ اسب داره
TML BN
۱ خرداد ۱۴۰۱دقیقا ولی متاسفانه داخل ایران ماشین باز بودن خیلی سخته چون بخوای یک تیون خیلی کوچیک بزنی ۲۰ تومن پیاده شدی
یک ویدئو دیدم رفت یک مغازه تیون تو دبی انگار میخواست یک M4 رو تیون کنه بعد کلی رینگ های خوشگل که به واحد پول امارات خیلی ارزون در میومد
احمدرضا
۱ خرداد ۱۴۰۱جذاب دوست داشتنی
Jdm باز
۱ خرداد ۱۴۰۱بسیار عالی و زیباست👌👌
فقط یه سوال، این همه قدرت و گشتاور بیشتر روی هندلینگ یا اصطحلاک ماشین تاثیر نمیزاره؟؟ بالاخره هر ماشینی برای یه مقداری از قدرت تنظیم شده
بی خیال اسم
۱ خرداد ۱۴۰۱از دیمن قدرتش بیشتره ولی شتابش کمتره
دیمن عجوبه
من^_^
۱ خرداد ۱۴۰۱سقف کروک=کشک
net
۱ خرداد ۱۴۰۱برای ماشین سوپر اسپرت و کوپه چراغ متصل عقب جالب نیست اگر چراغ عقب متصل نبود و به جای رنگ سفید قرمز زرشکی بود قشنگتر میشد.چراغ عقب سفید برای همه ماشینها بد هست و باید یکپارچه قرمز زرشکی باشه و داخلش خطوط سفید و مشکی هم نباشه
soroush
۱ خرداد ۱۴۰۱شما شورشو دراوردی هی ایراد ایراد
این بدهست اون باشه خوب هست این مدلی خوب نیست فلان….
یکم سعی کن لذت ببری از این همه زیبایی که حال ادمو خوب میکنه تا هر ماشینی میبینی بچسبی به اینکه این بشه خوبه اون بشه بده
مورد دیگه اینکه چه لزومی داره هر ماشینی با سلیقه شما قشنگ تلقی بشه و خارج از اون زشت ؟؟ تمام ایرادایی که شما میگیری زیبایی خودرو هست اما فک میکنی فقط سلیقه شما درسته
بنده اکثرا نظرات شما رو میبینم انگار فقط میای که از ماشینا ایراد بگیری و بری اخه این شرکت ها و طراح ها با اون عظمت چیزی از علم و طراحی و زیبایی نمیدونن شما میدونی ؟؟
بسه برادر تمومش کن خودتو داری اذیت میکنی
رضا
۱ خرداد ۱۴۰۱این خودرو داره با نسخه تیون شده گمبالا و جی پاور رقابت میکنه