پورشه کاین توربو GT در قامت یک سوپر شاسیبلند ظاهر شده است. این قدبلند پرفورمنس و دیوانه کننده سریعترین شاسیبلند تولیدی نوربرگ رینگ بوده و از نام نمادین GT سود میبرد، نامی که معمولاً در سطح بالاترین نسخههای پورشه ۹۱۱ دیدهایم. با وجود سالها تجربه در تولید خودروهای اسپورت، پورشه سرانجام نسخه GT از شاسیبلند خود را نیز عرضه کرد تا به جنگ رقبا برود. برای اینکه ببینیم کاین توربو GT چقدر خوب است مسابقه درگی بین این خودرو و لامبورگینی اوراکان پرفورمنته البته با حضور افتخاری نیسان GT-R هفتصد اسبی برگزار شده است.
کاین توربو GT پاسخ ژرمنها به مشتریانی است که خواهان یک پورشه بسیار سریع در قالب محصولی خانوادگی هستند. این خودروی منحصربهفرد از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با قدرت ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متر استفاده میکند. همکار نیروگاه یاد شده گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک است که با همکاری یک سیستم چهار چرخ محرک نیرو را به هر چهار گوشه خودرو میفرستد. همین مجموعه باعث میشود کاین توربو GT در عرض ۳.۱ ثانیه از سکون به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد.
دپارتمان GT پورشه تلاشهای زیادی برای عملکرد بهینه این خودرو انجام داده است. گیربکس موردبحث تعویضهای سریعتری داشته و لانچ کنترل آن نیز بهبود یافته است. سیستم تعلیق بادی تطبیقی هم برای پرفورمنس بالا طراحی شده و از سیستم کنترل شاسی 4D پورشه برای هماهنگی با تمامی حالتهای رانندگی سود میبرد. فرمان پذیری چرخ های عقب نیز باعث میشوند این شاسیبلند بزرگ چابکی بیشتری در پیچها و پایداری بالاتر در سرعتهای زیاد داشته باشد.
سوپر شاسیبلند پورشه در برابر لامبورگینی اوراکان پرفورمنته ای قرار گرفته که در بطن خود نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی با خروجی ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۶۰۰ نیوتون متر را جای داده است. این پیشرانه با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و سیستم چهار چرخ محرک همکاری میکند. آیا قدبلند پورشه میتواند لامبورگینی را در درگ شکست دهد؟ نیسان GT-R تیون شده ۷۰۰ اسبی چطور؟ نظر شما چیست؟
شاهین
۱۶ آذر ۱۴۰۰فقط یه لامبو تو این چند سال اخیر تنفس طبیعی بوده که اونم تا سال بعد جانشین هاشون هیبریدی یا توربو میشن
دیگه خدا میدونه درگ هارو با کدوم اتمسفریک مشهور دنیای خودرویی میخوان برگذار کنن که جذاب باشه
البته هیبریدی یا پلاگین هیبریدی هم قابل قبوله با این موتور ها ولی خب خالص نیستن متاسفانه
Shirko
۱۷ آذر ۱۴۰۰پورشه پیش گودزیلا و لامبورگینی زیادتر شبیه عروسک خیمه شب بازی بود با اون صدای جاروبرقیش ، اصلا در حد gle و x6 ظاهرنشد .
Iman99
۲۰ آذر ۱۴۰۰عجب چیزیه این لامبو واقعا هوراکان با این موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و این صدا عشقه هم ظاهر زیبایی داره و هم صدای توپ و هم عملکرد فوق العاده و بهتر از بقیه کلا همه چیز تمامه
GT
۱۶ آذر ۱۴۰۰من کاین توربو GT را انتخاب میکنم😃
چون هم برای استفاده روزمره مناسبه، هم سریعترین شاسی بلند دنیاست و هم به اندازه کافی جذاب و زیباست.
میثم
۱۶ آذر ۱۴۰۰من هم به همین دلایل پورشه رو انتخاب میکنم
Porsche 911
۱۶ آذر ۱۴۰۰فوق العاده بود
بین اینا انتخابم لامبورگینی هست
یه ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی و جذاب
اما خدایی پورشه عجب شاسی بلندی ساخته چقدر سریع و جذاب
ولی بازم من موافق شاسی بلند پرفورمنس نیستم چون ۱ درصد لذت سواری خودرویی مثل لامبورگینی رو نداره ولی به قول متن واسه کسایی ساخته شده که هم پرفورمنس بالا میخوان و هم خانوادگی باشه
هر چی باشه سلیقه مردمه 😂😂
Porsche 911
۱۶ آذر ۱۴۰۰حاجی نظرم عوض شدم😐
همون همیشگی😂😂😂😐
HamiD
۱۶ آذر ۱۴۰۰انتخابم نیسان هست …
البته این یکم قدیمیه …
فیس لیفتش رو بیشتر دوس دارم …
Alienboy
۱۸ آذر ۱۴۰۰Gtr رو باید تیون کنی و اسب بخار بهش بدی تا یه سوپر کار بشه؛ اونوقته که ویرون هم جلوش نیست 😉😅
Iman99
۲۰ آذر ۱۴۰۰چه فایده دیگه این ارزشی نداره تیونش کنی دیگه از استاندارد خودش خارج میشه و بعد از چند بار استفاده موتورش متلاشی میشه تو خود بحث تیونینگ هم همین لامبورگینی هوراکان خیلی بهتر از جی تی آر هستش اگه دیده باشی نمونه های لامبورگینی هوراکان و داج وایپر که هردو هم ۱۰ سیلندر هستن بهترین تیونینگ ها روشون انجام میشه و بالای ۳ هزار اسب هم ازشون قدرت میگیرن و از همه نظر عملکرد بهتری هم دارن اگه بحث تیونینگ باشه
مردیم از خوشی
۱۶ آذر ۱۴۰۰کاین 😑
لامصب اینه مهندسی پورشه
سورنا
۱۶ آذر ۱۴۰۰همه چی که شتاب و … نیس حالا چند ثانیه اینور اونور
جایی که لامبو باشه بقیه اصلا دیده نمیشن :)
OMID-LAMBO
۱۶ آذر ۱۴۰۰واقعا لامبو چی کرده رو این پرفومانته !!! خیلی خوووووووووووووووووووووبه
محمد امین
۱۶ آذر ۱۴۰۰اینکه بگی بعضی ها پرفورمنس رو با ویژگی های یه suv میخوان ، خیلی خنده دار هست ، آخه سریع ترین suv ها سرعتشون توی پیست درحد یه هاچپک هست و هیچکس باهاشون پیست نمیره و تنها چیزی که میشه ازشون با سوپر کار مقایسه کرد همین درگ هست
واقعا دنیای عجیبی شده
1123
۱۶ آذر ۱۴۰۰خب مشتریان کراس اوور ها ( و 90% خودروها) خیلی به پیست نمیرن، نهایت پرفورمنسشون در همین مسیر های مستقیمه
مردیم از خوشی
۱۶ آذر ۱۴۰۰خیلی ها یه خودرو خانوادگی جا دار و خوب میخواند که گاهی یبار هم تنهایی پاشون را بزارند رو گاز و کیف کنند ، حالا این دسته که تعداشون هم خیلی هست باید چیکار کنند ؟ SUV های مثل کاین مثل Audi RS Q8
M.Kazem.K
۱۶ آذر ۱۴۰۰واقعا نمیدونم کدوم !!! البته اگه بخوام انتخاب کنم GT_R قطعا یه پله پایین تر قرار میگیره اما بین هوراکان و کاین توربو حتی با وجود پرفورمنس لامبو و انجین 10 سیلندر تنفس طبیعیش نمیتونم از مهندسی و پرستیژ دیوونه کننده پورشه بگذرم!
AHMET 2002
۱۶ آذر ۱۴۰۰گودزیلا الان برا لامبو از خاطرات گالاردو میگه
به کاین که از زمانی که که پدر بزرگش رو خط تولید بود میگه
AMG GT R
۱۶ آذر ۱۴۰۰پورشه رو میخرم (البته تو خواب )
مقایسه هوراکان با کاین احمقانه هست
720s
۱۷ آذر ۱۴۰۰اگه بخوام انتخاب کنم نیسان جی تی ار چون ارزش خرید بیشتری دارد و قیمتش مطلوب تر
امیرسالار
۱۷ بهمن ۱۴۰۰واقعا موندم که مهندسان لامبورگینی دارن چی کار میکنن. لامبو نه گشتاورش از اون دوتا زیاد بود و نه قدرتش ولی اون دوتارو برد .واقعا اگه اونا ماشین میسازن مهندسان ما دارن چه غلطی میکنن🔥🔥🔥🔥
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰واقعا دم پورشه گرم شاسی بلندی ساخته از لامبوگینی شتابش بالاتره تازه شاسی بلندم هست یعنی الان کوپشو اورده بودن لابورگینی هر چیزه دیگه ای رو میبرد