آیا شورلت کوروت E-Ray هیبریدی با ۶۵۵ اسب بخار قدرت در مسابقهٔ درگ حریف قاتلی به اسم پورشه ۹۱۱ توربو S خواهد شد؟
اگر ویدئوهای مسابقات درگ را دنبال کرده باشید، میدانید که پورشه ۹۱۱ توربو S در ۴۰۰ متر یک قاتل بیرحم است و تاکنون پشت رقبایی بسیار قویتر از خود را به خاک مالیده است. حال این پورشهٔ فوقالعاده سریع توسط شورلت کوروت E-Ray به چالش کشیده شده است اما پیش از آنکه سراغ تماشای رقابت جذاب این دو ماشین برویم بهتر است ابتدا ببینیم هرکدام چه سلاحی را به میدان نبرد آوردهاند.
پورشه از همان پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری توئین توربوی تخت آشنا استفاده میکند که ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را بدون کمک برق و باطری تولید میکند. از سوی دیگر، کوروت E-Ray نسخهٔ هیبریدی خانوادهٔ C8 محسوب میشود. در این نسخه، همان پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 تنفس طبیعی کوروت استینگری را میبینیم که ۴۹۵ اسب بخار قدرت و ۶۳۷ نیوتن متر گشتاور دارد اما یک موتور الکتریکی با ۱۶۰ اسب بخار قدرت هم روی محور جلو قرار دارد که مجموع خروجی را به ۶۵۵ اسب بخار قدرت و حدود ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور میرساند.
بین این دو خودرو سه مسابقهٔ درگ انجام شد که در هر سه پورشه به پیروزی رسید. البته در درگ اول کوروت در ابتدا کاملاً جلو افتاد ولی در ادامه ۹۱۱ خود را به رقیب رساند و درست پیش از رسیدن به خط پایان سبقت گرفت. در دو درگ بعدی اما توربو S با اختلاف بیشتری توانست کوروت هیبریدی را مغلوب کند. سریعترین تایم ۹۱۱ توربو S در ۴۰۰ متر ۱۰.۲۹ ثانیه بود و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را هم ظرف تنها ۲.۷ ثانیه ثبت کرد که فقط ۰.۱ ثانیه با اعداد اعلامی پورشه فاصله دارد.
البته E-Ray هم هرگز عملکرد ضعیفی نداشت ولی هرچقدر تلاش کرد نتوانست توربو S را شکست دهد. کوروت هیبریدی بهترین عملکرد خود را در درگ سوم نشان داد یعنی جایی که ۴۰۰ متر را در ۱۰.۶۹ ثانیه طی کرد و ظرف تنها ۲.۸۳ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید.
مقایسه مشخصات فنی
شورلت کوروت E-Ray | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۶.۲ لیتری V8 هیبریدی | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۶۵۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۸۶۰ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۰۸,۵۹۵ دلار | ۲۳۲,۳۹۵ دلار |
Arshia m3csl
۱۱ فروردین ۱۴۰۴کوروت مقلوب شدنش سر وزن سنگینش بود به نظرم سیستم هایبرید باعث میشه ماشین سنگین تر باشه و عملکردش افت کنه اتفاقی که تو m5 جدید افتاده تو e Ray هم افتاده
ماشین بنزینی اسپرت و سوپراسپرت واقعا سبک تر و بهتر از هایبرید پلاگینه قطعا خودرو سازا به نظرم باید تمرکزشون رو سبکی وزن باشه که مهندسی وزن واقعا اصل مهمی تو اسپرت سازی و خودرو سازیه
Nismo
۱۱ فروردین ۱۴۰۴فقط سیستم هیبرید نیست موتورش هم سنگین تره بخاطر حجم بیشتر
datsun
۱۱ فروردین ۱۴۰۴هیبرید تو درگ یه مزیته خوب به خاطر همین موتور الکتریکی باید عملکرد بهتری داشته باشه که نداشت درسته وزنش بیشتره ولی همین موتور الکتریکی کمک زیادی برای حرکت از سکون بهش میکنه و این مقابل پورش یه برتری بود ولی باز راه به جای نبرد
Amir Machine
۱۱ فروردین ۱۴۰۴چی میگی برادر برای خودت
اون موتور برقی فقط 160 اسبه اونم فقط روی چرخهای جلو، جوری میگی هیبرید انگار چه خبره
بله اون موتور برقی برای شروع حرکت از سکون کمک میکنه و دیدی که کوروت اولش جلو افتاد ولی بعد عقب موند که ناشی از وزن سنگینتر و کاهش تاثیر موتور برقیه، 260 کیلو وزن بیشتر به چشمت نمیاد احیانا اونم با وجود قدرت و گشتاور برابر؟
ضمناً موتور بنزینی کوروت یه موتور تنفس طبیعی پوشراد سنتیه که حداکثر گشتاورش رو توی دور بالاتری نسبت به موتور توربوشارژ پورشه تولید میکنه
فراری SF90 هزار اسبی با سه تا موتور برقی به زور با اختلاف سه چهار دهم ثانیه حریف توربو S شد بعد از کوروت انتظار داری پا به پاش بره؟ همین که با قدرت برابر و وزن سنگینتر و نصف قیمت، چهار دهم ثانیه از توربو S عفبه خودش خیلی هنره
آرمان
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اهل پیست و مسابقه که نیستید،همین ۹۱۱ توربو اس بخرید،چیه همش دنبال gt3 rs هستید که قیمتش تا ۲برابر بیشتر از نمایندگی شده،سریع تر و توربو و شتاب بیشتر،کیفیت سواری و نرمی بیشتر برای رانندگی روزانه و شهری
واقعا چیه این پورشه که همه عالم عاشق اون هستن
درسته که اگه آمریکا هم زندگی میکردم پول من به پورشه نمیرسید ولی حداقل اجاره اش که میتونستم بکنم یا لیزینگ ماهیانه
امین
۱۲ فروردین ۱۴۰۴لیزینگ عموما از دوسال به بالا هست ، لیزینگ ماهانه نداریم
عارف رضائیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۴کاری که فراری چندین سال قبل با اس اف نود کرده ویک هیبرید بی نقص ساخته که کوروت با اینکه جدیدتره نتونسته به بی نقصی فراری باشه البته پورشه نزدیک ترین رقیب فراری هست که از نظر پورفورمنس و برندینگ پائینتر از فراری بوده و خواهد بود 👑🇮🇹💎🤯
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴بجاش فراری خودرویی در حد c8 zr1 نداره
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴عه من دیروز تو درگ تایمز دیدمش میخواستم بگم بذارینش یادم رفت
صامورایی از قله فوجی
۱۱ فروردین ۱۴۰۴مطمئنم چون پورشه برد، کاملا اتفاقی یادت رفت. اگه کوروت برده بود، کاملا اتفاقی زیر هر پست ۵۰ بار لینک یوتیوبشو میذاشتی 😂😂
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴همون که تو میگی
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۴_ پورشه برنده شد
_ واسه اینکه سبکتر بود
_ به جاش کوروت کمک گشتاور آنی الکتروموتور داشت
_ اون جای اختلاف وزن رو نمیگیره
_ چرا اتفاقا اثرش بیشتر هم هست
.
.
.
آخرم سوشی میگه چی میگین شما کوروت هر سه تا درگ رو برد😂
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴شاید تو درگ نتونه ببره ولی شتابش بهتره درگ میخوای بهترین رقیب دیمون ۱۷۰ هست که هم ۲+۲ هست هم با اختلاف قطاری پورشه رو میزنه
مازیار
۱۲ فروردین ۱۴۰۴منظورت از قطاری باختهای داج هست؟
ای شیطون
راستی یه نکته جالب
سالها مدلهای بنزینی داج با قدرت بیشتر قطاری باختن اولین مدل برقی داج که اومد دقیقا همون سنت رو ادامه داد و با قدرت بیشتر به برقی بیامو باخت. مثل دو امدادی که چوب رو از دونده پشت سر میگیرن و ادامه میدن. چه خوبه که تو این زمونه همچنان به سنتها پایبند هستن از این کارشون خوشم اومد. احتمالا بخاطر طراحی سنتی که داره نمیتونه از سنتها دست برداره
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴نه منظورم تایم ۸.۸ هست که تو کامنت هاش هم خبری ازت نبود همیشه کارتون همینه راننده رو مقایسه میکنید نه خودرو ها رو
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴نه منظورم از ۸.۸ هست که طبق معمول شما اون زمان خواب بودی جالبه که شما ها بجای اینکه به مشخصات خودرو ها توجه کنید راننده ها رو معیار قرار میدید آخرش هم میگید آلمان برنده ست😂
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ فروردین ۱۴۰۴شما یه درگ از این مردک پیدا کنید که ماشین درون سوز آمریکایی برنده شده باشه.هم خودش هم طرفدارهاش ضدیت کامل با ماشین آمریکایی دارن.اگر از روی عدالت بود حرفی نبود ولی تقلب گسترده گند کار رو در آورده.کوروت ای ری تایم ۱۰.۴ رو به راحتی ثبت میکنه و شتاب صفر تا صدش هم ۲.۴ هست.شما درگهای این مردک با دیمونها رو ببینید هیچ وقت هیچ دیمونی تو مسابقات این مرتیکه برنده نشده.یه زمان مکلارن ۷۲۰ رو باب کرده بود و تایمهای محدوده ۹ میزد که پشمای مکلارن هم ریخته بود که چجوری ما خودمون بهتر از ۱۰.۴نزدیم ولی این یارو ۹ میزنن که گند تقویتی بودنش در اومد.همین الان تایمهای ای ری رو تو یوتیوب سرچ کنید
BlackWing
۱۱ فروردین ۱۴۰۴این آقا تو گاراژش یک دستگاه فورد جیتی نسل دوم ، یک دستگاه فورد جیتی نسل سوم ، یک دستگاه کوروت C8 Z06 و تسلا مدل S پلد داره ، چطور میتونه با اینکه خودشم امریکاییه ضدیت با ماشین امریکایی داشته باشه ؟ 🤔🤔
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۴یانکی تروخدا دست بردار از این توهم توطئه
از شما کامنتهای خوب هست کامنتهای مفید و خوندنی بقول بچهها یه چیزایی شنیدی یه حرفایی زدی یه جاهایی رفتی یه کارایی کردی
واقعا انتظار داری E Ray درگ رو از turbo s ببره؟
تو بنزینیها فقط ۷۶۵ تونسته این پورشه رو شکست بده و تو هیبریدها ۲۹۶
خوب اینها غولهای درگ دنیا هستن E Ray که در حدشون نیست عزیزم مگه زوره؟!!
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴توهم توطئه رو شما دارید که فکر میکنید توربو اس کوروت ای ری رو شکست میده اون حتی حریف z06 هم نمیشه تو شتاب
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۴راحتی رو به سطح ناشناختهای ارتقاء دادی
Nismo
۱۱ فروردین ۱۴۰۴خوبه فیلمشو این بالا اپلود کردن
Iman 007
۱۱ فروردین ۱۴۰۴داداش اصلا فیلمو دیدی؟
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اگر به فیلم بود که شتاب بالای ۹.۵ برای دیمون ۱۷۰ باید درست میبود ویدئو هم ازش زیاد بود ولی دیدیم که تونست حتی بهتر از عدد کمپانی بزنه همیشه گفتن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد ولی کسی که خودشو زده به خواب رو نه
mehran911
۱۱ فروردین ۱۴۰۴بحث با اینا اعصاب فولادی میخواد… این که ی درگ بیاساس و ساده است و صد البته با نتیجه واضح…!!!
کلا تلاش برای نفهمیدن رو به سطح دیگهای ارتقا دادن…
جالبش اینجاست طرفدارها و محصولات قرابت خوبی با هم دارن…
مازیار
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اعصاب اگه بزاری که باختی
گاهی فانی وقت گذرانی
Amir Machine
۱۱ فروردین ۱۴۰۴البته از کابرهای باسواد و بادانش هم انتظار میره خودشون رو وارد این بحثها نکنن و مزه پرانی نداشته باشن
تکلیف اون بهاصطلاح آمریکایی فنا که مشخصه، از کاربران باسابقه انتظار نظرات تعصبی نمیره
amir
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اینم از بهونه گرفتن متعصب ها
BlackWing
۱۱ فروردین ۱۴۰۴امیر
خوده شورولت هیچوقت نگفته E-Ray حتماً میتونه یه توربو S رو شکست بده ، نمیدونم چرا بعضی از دوستان اصرار دارن این کارو بکنه 😄
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴الان کوروت z06 شتاب ۲.۶ هست اون وقت این ۲.۸ زده؟! قطعا با یه راننده خوب ۲.۵ رو میزنه و با اختلاف دو دهم پورشه رو شکست میده
Nismo
۱۱ فروردین ۱۴۰۴حساب کتابت کشته منو😂😂
واقعا اینارو از کجات در میاری؟
خودت موقع نوشتن خندت نمیگیره؟
2 دهم از این کم میکنی 3 دهم به اون اضافه میکنی بعد همشون رو به توان 3 میرسونی تقسیم بر 4 میکنی و نتیجه گیری میکنی
اعجوبه ای واقعا
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴حساب کتاب من نیست میتونی بری تو سایت جفتشون ببینی من ادعایی ندارم ولی اروپایی فن ها از خود پورشه بیشتر میدونن😁
Nismo
۱۲ فروردین ۱۴۰۴ظاهرا شما آمریکایی فن ها از خود شورلت بیشتر و بهتر میدونید
اصلا شما صلاحشونو میخواید اونا قدر نمیدونن
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴شورولت کجا گفته ای ری تایم ۲.۸ میزنه؟
Iman 007
۱۲ فروردین ۱۴۰۴بابا چرا حالا انقدر میسوزی این کاری آمریکایی هست باخت پشت سر هم از اروپایی ها کم فشار بخور برات بده
سوشیانت
۱۲ فروردین ۱۴۰۴دیمون هم قرار بود ببازه دیگه نه؟ برید پشت راننده های بی مهارت قایم شید چرا که طبق اعداد پورشه حریف z06 هم نمیشه تو شتاب چه برسه به ای ری البته شما ها هیچوقت مدرک برای حرفتون ندارید
Mr wrong
۱۱ فروردین ۱۴۰۴چه درگ های شخمی ایی میزاره درگ تایمز هیچیش معلوم نیست .درگ های سالهای قبلش(زمانی که همه چی خوب بود) خیلی قشنگ بود
BlackWing
۱۱ فروردین ۱۴۰۴درسته پورشه حرف نداره تو هر زمینه ای اما تو این بازه قیمتی هیچ ماشینی پرفورمنس کوروت رو ارائه نمیده
کافکا
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اینکه فکر کنیم
چون قدرت نزدیک دارن هر دو هم چهارچرخ هستن پس باید تایم مشابه ای ثبت کنن اشتباهه
بیشتر قدرت کوروت روی چرخ عقب هست و سیستم هیبرید برای کاهش آلایندگی هستش و قوانین آلایندگی
درحالی که سیستم چهارچرخ پورشه برای ایجاد کشش بیشتر هستش و کاملا مکانیکی
این دو ماشین اصلا شبیه هم نیستن
رامین کریمی
۱۱ فروردین ۱۴۰۴👌👌👌👌👌بالاخره یه حرف حق و حتما با تجربه و سواد عالیه
R@min
۱۱ فروردین ۱۴۰۴این سیستم برای آلایندگی نیست چون اصلا تاثیر قابل ذکری نداره (کمتر از یک لیتر در قیاس با استینگری). هدف سیستم هیبرید eray صرفا یه پک باتری و موتور ساده برای ساخت محصولی AWD بود با کمترین هزینه به عبارتی یک چیزی شبیه به یه گرندتورر تو سبد جی ام.
از سوپراسپرت های هیبریدی در حال حاضر که مصرف سوخت هدف قرار دادن آرتورا و 296 و کررا GTS که آخری هم مثل کوروت سیستم ساده و سبکی داره اما هدفش کاهش آلایندگی و مصرف سوخته.
محمد ب
۱۱ فروردین ۱۴۰۴هر چند پورشه یک سلطان به معنای واقعی هست اما …
شورلت با قیمت کمتر از نصف عملکرد خیلی خوبی داره با به میدان آمدن کوروت C8 ZR1 و نمونه بالاتر زورا باید ببینیم رقبای اروپایی با این غول بی شاخ و دم آمریکایی با قدرت هیولا و قیمت کمتر چه خواهد کرد
JDM سابق
۱۱ فروردین ۱۴۰۴E Ray سریعه ولی حریف 911 توربو نمیشه
چون هم سنگین تره و هم دوره بالا عملکرد موتور الکتریکیش تحلیل میره
نویدی
۱۱ فروردین ۱۴۰۴این آلمانیا رحم و مروت سرشون نمیشه😉
3.8 لیتر شش سیلندر در برابر 6.2 لیتر هشت سیلندر!!!
BlackWing
۱۱ فروردین ۱۴۰۴پورشه به خاطر وزن کمتر و گیربکس سریع تر کوروت رو با اختلاف چند دهم ثانیه میزنه وگرنه کوروت E-Ray خیلی سریعه حتی فراری F8 رو تو ۴۰۰ متر زده
حمیدرضا
۱۲ فروردین ۱۴۰۴فراری تایم ۱۰.۲ رو توی رزومه ش داره
https://fastestlaps.com/tests/33iuj3kntn5r
سریعترین تایم e-ray ۱۰.۴ هست
https://fastestlaps.com/tests/uk65ga83412p
صامورایی از قله فوجی
۱۱ فروردین ۱۴۰۴دقیقا. یاد کاربرایی افتادم که در پست های قبلی پُز حجم موتور خودروهای دهه ۷۰ امریکایی رو میدادند!
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴آره توئین توربو دربرابر تنفس طبیعی
Nismo
۱۲ فروردین ۱۴۰۴موتور الکتریکی هم پشمه اینجا؟
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴چرا ۶.۲ لیتری همی رو نمیگی که لرزه به کل تاریخ صنعت اروپا انداخت
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اول اینکه تو کامنتم نگفتم ای ری ۹۱۱ رو میبره که البته اگر عدالتی در کار بود باید میبرد چون تایمهای اعلام شده خورده کمپانیها اینو ثابت میکنه.من اشاره کردم ای ری بدون هیچ زحمتی تایم ۱۰.۴ میزنه شتابش هم ۲.۴ هست حالا چجوری میشه تایمش نزدیک نسخه پایه میشه عجیبه.نسخه پایه کوروت با ۴۹۵ اسب تایم ۱۱ رو ثبت کرده بعد این با این حجم قدرت بیشتر موتور الکتریکی و دو دف بودن تایمش میشه این.خودتون قضاوت کنید برید بقیه درگهای این اوسگول رو ببینید که با هوراکان اونم نسخه sto به راحتی z06 رو شکست میده در حالی که اصلا عددی نیست جلوی کوروت.
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴تازه من اصن بحث شتاب رو گفتم راجب درگ حرفی نزدم میگم که وقتی z06 تو شتاب ۹۱۱ توربو اس رو شکست میده ای ری که شتابش از اون هم بیشتره باید بتونه شکستش بده اینا اگه به خودشون باشه میگن ماست اروپا سفیده ولی مال آمریکا سیاهه😂
شهاب
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اگه دقت کنید درگ اول تیک آف کوروت بهتر بود و با شتاب خوبی شروع کرد قدرت دو ماشین مشخص شد
به نظر من کوروت بهتر میتونست مسابقه بده اگه راننده بهتری پشت فرمان بود قشنگ مشخصه که ایراد از راننده هستش
مثلاً مسابقات فرمول یک مکلارن اکثراً اول میشه چرا چون راننده های خوبی داره
چرا همیلتون یا شوماخر را میگن قهرمان شدن نمیگن بنز یا تویوتا
میگن همیلتون با خودروی فراری مقام اول را کسب کرد
Taha Ayoobi
۱۱ فروردین ۱۴۰۴توئین توربو در برابر تنفس طبیعی
260 کیلو وزن بیشتر
و از همه مهم تر 125 هزار دلار اختلاف قیمت
صامورایی از قله فوجی
۱۲ فروردین ۱۴۰۴اگه بخوام خیلی خلاصه و ساده و سطحی بگم:
۶ سیلندر درمقابل ۸ سیلندر و ۲.۴ لیتر حجم انجین کمتر – مشکل لگ توربو در خودروهای مجهز به توربو – گشتاور آنی موتور برقی که پورشه بی نصیبه.
شاهکار کامنتت هم مقایسه قیمت!!! بود که مفاهیم مارکتینگ، ارزش برند و این حرفا ازش کلا معافی و جایی برای بحث نیست،،،
حسن
۱۱ فروردین ۱۴۰۴توربو اس برا پورشه بالا رده ترین خودرو برای درگ و خط مستقیمه این خودرو فقط برای شتاب طراحی و ساخته شده
کوروت ای ری یک خودروی هیبرید روزمره و برای بازار و کامل کردن سبد کالا هست
از نظر من با توجه به ادعاهای طرفداران پورشه و شتاب 2.1 و عملکرد زیر ده برا 400 متر توربو اس . کوروت عالی عمل کرده و میشه گفت ادعاهای کارخانه ها برا هر دوتا بدست اومده
نهایت ضعف راننده را میشه یک تا دو دهم تو 4 چرخ متحرک ملاحظه کرد بنابراین هیچ کدوم ضعف خاصی نداشتن
اینکه انقد ذوق زده شدن بعضیها جای تعجبه یعنی انقد توانایی ها و اعداد خودروها را نمیشناسن که انتظار نداشتن توربو اس ببره
سوشیانت
۱۱ فروردین ۱۴۰۴بذار خوشحالی کنن دیگه یه دوست عزیزی هم بود سرعت نسخه پیست محور و عادی کوروت رو جمع میکرد میانگینش رو حساب میکرد میگفت اون درسته🤦♂️ دیگه خودت حساب کن با همچین تفکری خودشون رو نابغه میدونن🤣
عارف رضائیان
۱۱ فروردین ۱۴۰۴اگه پورشه مرده با فراری اس اف نود ایکس ایکس کل بندازه رو دست فراری نداریم 🇮🇹😁👑
R
۱۲ فروردین ۱۴۰۴انتظار داری پورشه ۶۵۰ اسبی فراری هزار اسبیو ببره؟ شما فراری فنا توی منطق دست کمی از طرفدارای آمریکا ندارید
عارف رضائیان
۱۲ فروردین ۱۴۰۴چونکه هر دو در یک کلاس خودرویی هستن یعنی سوپر اسپورتند قابل مقایسه هستن البته که فراری پورفورمنس خیلی بهتری داره و اصلا از نظر مهندسی قابل قیاس نیستند
Nismo
۱۲ فروردین ۱۴۰۴درگ انداختن و فراری با 400 اسب بیشتر فقط 4 دهم ثانیه از پورشه سریعتر بود
اگر دنبال رقیب برای sf هستی که رنده اش کنه باید منتظر GT2 باشی
عارف رضائیان
۱۲ فروردین ۱۴۰۴اگرم پورشه جی تی دو بیاد رنده اس اف نود رو بزنه بعد چند سال که از تولید اس اف نود میگذره کار شاقی نکرده باید با جانشین اس اف نود که تا یکی دوسال دیگه میاد وارد رقابت بشه