پورشهشورلت

جدالی که قدیمی نمی‌شود! پورشه 911 GT2 RS و شورلت کوروت ZR1

جهان ماشین در کجا می‌خواهد متوقف شود؟ قدرت بیشتر، بال‌های بزرگ‌تر، آئرودینامیک بهتر، لاستیک‌های پهن‌تر. پورشه ۹۱۱ توربو و شورلت کوروت ZR1 دههٔ ۹۰ را به یاد دارید که حدود ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشتند؟ حالا هردوی آن‌ها نزدیک به دو برابر آن‌را دارند. تکنولوژی چه کرده است؟ پاسخ این سؤال پورشه ۹۱۱ GT2 RS و شورلت کوروت ZR1 است. این سوپراسپرت‌ها نهایت تکامل دودمان خود هستند و ادعا می‌کنند که در بالاترین سطح جهان گستردهٔ خودرو قرار دارند.

بیایید با ZR1 در جدیدترین نسل آن یعنی C7 آغاز کنیم که مستقیماً بر اساس C6 شکل گرفت یعنی نسلی که در سال ۲۰۰۵ متولد شد. موتور استاندارد در آن زمان ۶ لیتری LS2 بود که ۴۰۰ اسب بخار قدرت داشت و بعداً این عدد در ۶.۲ لیتری LS3 به ۴۳۰ اسب بخار رسید. سپس در پاسخ به افزایش قدرت دائمی موتور V10 رقیب اصلی کوروت یعنی وایپر، C6 ZR1 با نیروگاه سوپرشارژ ۶۴۰ اسبی زیر کاپوتی با بخش میانی شیشه‌ای متولد شد. چند سال بعد، C7 Z06 با ۶۵۰ اسب بخار قدرت به بازار آمد که به خاطر داغ شدن بیش‌ازحد موتور در سرعت‌های بالا، خیلی در پیست قابل‌استفاده نبود.

این داستان ما را به جدیدترین ZR1 و پیشرانهٔ ۷۷۵ اسبی LT5 قدرتمند آن می‌رساند. چالش تیم کوروت در توسعهٔ این خودرو این بود که به‌طور هم‌زمان هم سرعت و هم خنک‌کنندگی Z06 را افزایش دهند. این کار بسیار سختی بود زیرا دو هدف مذکور در دو جهت مخالف یکدیگر قرار داشتند و قدرت بیشتر برابر با گرمای بیشتر است. برای حل این مشکل، پنج رادیاتور جدید به موتور اضافه شد که باعث خنک‌کنندگی بسیار بهتری می‌شود. البته در پیست هنوز هم دما بالا می‌رود اما در زمان حضور من پشت فرمان، آمپر آب به قسمت قرمز حتی نزدیک هم نمی‌شد.

خب حالا سراغ پورشه GT2 RS برویم که قلهٔ جدیدی در تاریخ طولانی و درخشان ۹۱۱ محسوب می‌شود. در نسل ۹۹۶ این خودرو برای اولین بار بجای موتورهای هوا خنک قبلی از نمونه‌های جدید آب خنک استفاده شد که قدرت بسیار بیشتری داشتند؛ اما در این نسل یک اتفاق خنده‌دار رخ داد. پس از سال‌ها تلاش فراوان برای کاهش بیش‌فرمانی مشهور ۹۱۱ که در نسل ۹۹۳ به اوج رسید، در ۹۹۶ بیش‌فرمانی دوباره بازگشت. این تاریخچه را مرور کردیم تا توضیح دهم که چرا من به خاطر ۹۱۱ GT2 RS جدید بسیار هیجان‌زده هستم. این اولین ۹۱۱ از سال ۱۹۹۹ تاکنون است که از وزن بیشتر روی محور عقب خود واقعاً استفاده کرده و گشتاور زیاد خود را به شتاب تبدیل می‌کند.

GT2 RS قوی‌ترین نسخهٔ تولیدی در تاریخ ۹۱۱ محسوب می‌شود. بله البته قدرت‌های زیاد ۵۰۰ و ۶۰۰ اسبی برای پورشه چیز جدیدی نیست زیرا سال‌ها ۹۱۱ توربو را داشته‌ایم اما GT2 RS قوی‌ترین ۹۱۱ دوچرخ محرک هم محسوب می‌شود و جادوی واقعی آن توانایی ارسال ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور به چرخ‌های عقب و تبدیل آن به شتاب است نه هرز گردی و دود لاستیک آن‌هم بدون پیچیدگی و وزن اضافی سامانهٔ چهارچرخ محرک. پس با چنین تاریخچه‌های باشکوه و قدرت‌های عظیمی، بیایید ببینیم اگر این دو اعجوبه را به جان بیندازیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.

گام تکنولوژیک بزرگ کوروت به سمت جلو این است که برخلاف نسل قبلی خود، هرگز خروجی عظیم نیروگاه LT5 را از دست نمی‌دهد. این پیشرفت به خاطر ۵۲ درصد سوپرشارژر بزرگ‌تر و اینترکولرهای کارآمدتر است بااین‌حال، ۷۵۵ اسب بخار در ZR1 هرگز مثل اسب‌های بخار GT2 RS و دیگر خودروهای بالای ۷۰۰ اسب بخار به نظر نمی‌رسد زیرا در بزرگ‌ترین مسابقهٔ درگ جهان در موتورترند من توانستم با GT2 RS به سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسم درحالی‌که کوروت حتی بدون پکیج بال بالا هم عقب می‌ماند و این در حالی است که هردو خودرو در ادعای حداکثر سرعت عدد یکسانی را اعلام کرده‌اند.

آزمایش در مسیر مستقیمی پیست لاگونا سکا هم نتیجهٔ مشابهی داشت زیرا GT2 RS در اینجا به سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت رسید اما ZR1 تنها ۲۲۷ کیلومتر بر ساعت را ثبت کرد. همهٔ این اختلاف نمی‌تواند به خاطر خروج بهتر پورشه از پیچ باشد و به نظر می‌رسد برخی از اسب‌های بخار شورلت بیکار هستند. بااین‌حال، ZR1 در پیچ‌ها عملکرد بسیار بهتری نسبت به خط مستقیم دارد و آئرودینامیک آن مؤثر واقع می‌شود. البته سطح داون‌فورس خودرو به‌اندازهٔ خودروهای مسابقه‌ای نیست اما برای یک خودروی خیابانی قابل‌توجه است.

نکتهٔ عجیب اینکه هرچه سرعت پیچ بیشتر باشد، ZR1 رفتار بهتری دارد درحالی‌که در پیست اکثر خودروها برعکس عمل می‌کنند. بااین‌حال، هرچند ZR1 در پیچ‌ها واقعاً رفتار خوبی دارد اما مشکل بزرگ آن کشش در سرعت‌های پایین است که دلیل این موضوع را هم باید در تاریخ جستجو کرد. زمانی که قدرت زیر ۵۰۰ اسب بخار بود، شاسی می‌توانست از عهدهٔ آن برآید اما وقتی در مدل‌های سری Z قدرت را به بیش از ۶۰۰ اسب بخار رساندند و حالا در ZR1 به ۷۵۰ اسب بخار رسیده، سیستم تعلیق عقب تحت‌فشار قرار گرفته است.

کوروت‌های پرقدرت همواره مستعد بیش‌فرمانی در دنده‌های پایین بوده‌اند و اسب‌های بخار اضافی در ZR1 نیز وضعیت را بدتر کرده است. به همین دلیل، با کمی افزایش فشار روی پدال گاز، انتهای خودرو از مسیر خارج می‌شود و بنابراین بهتر است راننده سیستم‌های کنترل کشش و کنترل پایداری را غیرفعال نکند. البته این مشکل هندلینگ در کوروت چیز جدیدی نیست زیرا شورلت هرگز مشکل همیشگی سیستم تعلیق عقب که قدرت را به‌خوبی کنترل نمی‌کند و انحراف‌های وحشتناکی در عقب ایجاد می‌کند را برطرف نکرده است. این مشکل من را ناامید می‌کند و ZR1 را از پتانسیل نهایی خود که بسیار بیشتر از این است بازمی‌دارد.

چسبندگی پایین و غیرقابل‌اعتماد در عقب باعث می‌شود که کوروت در دنده‌های یک تا سه، سواری وحشیانه‌ای داشته باشد. راننده پشت فرمان Z06 در پیست‌ها همیشه باید با خودرو کُشتی می‌گرفت و ۱۰۰ اسب بخار قدرت بیشتر در ZR1 این موضوع را تشدید کرده است با این تفاوت که رفتار ZR1 در سرعت‌های بالا بسیار بهبود پیدا کرده است. این وضعیت من را به یاد وایپر می‌اندازد که همین مشکل را داشت و به نظر می‌رسید مهندسان دوج آن‌را به‌عنوان بخشی از شخصیت مردانهٔ خودرو پذیرفته بودند تا اینکه به‌طور معجزه‌آسایی این مشکل را در مدل ACR کاملاً برطرف کردند. ای‌کاش تیم کوروت هم می‌توانستند همین کار را انجام دهند.

اما همهٔ انتقادات من به سمت کوروت نیست زیرا ۹۱۱ هم بعضاً مشکلاتی داشته است. به‌عنوان‌مثال، در زمان رانندگی با نسل ۹۹۶ این خودرو در پیست، چالشی جدی برای دستیابی به کشش مناسب در کنار شتاب سریع داشتم. علاوه بر این، به نظر می‌رسید هرچه ۹۱۱ بیشتر روی پیست و مسابقه تمرکز داشته باشد، رفتار آن بدتر می‌شود، خصوصاً در هشت سال گذشته. به همین دلیل فکر می‌کنم بخش موتوراسپرت پورشه از بیش‌فرمانی شدید لذت می‌برند زیرا سال‌ها است که پورشه‌های خیابانی از بهترین تعادل برخوردارند اما هرچه پورشه به موتوراسپرت نزدیک‌تر می‌شود خودروها سخت‌تر کنترل می‌شوند و بیش‌فرمانی پیدا می‌کنند.

اما پشت فرمان GT2 RS جدید من تغییری واقعی در رفتار شاسی می‌بینم، چیزی که قبلاً در نهصد و یازده‌های دوران مدرن مشاهده نکرده بودم. ثبات، کشش، چسبندگی، انتقال نیرو به زمین، همگی در این پورشه کاملاً خوب است که این خبر خوبی برای مدل‌های موتوراسپرت آیندهٔ این شرکت خواهد بود. GT2 RS خودرویی پایدار و با اعتمادبه‌نفس و درعین‌حال با پاسخ دقیق فرمان حتی در هنگام تخته‌گاز است. به همین دلیل، این ماشین انتخاب شخصی من برای جایزهٔ بهترین خودرو برای راننده موتورترند ۲۰۱۸ بود و به خاطر آن سخت بحث کردم اما بسیاری از همکارانم در جاده‌های ناهموار، GT2 RS را در حالت اسپرت پلاس قرار دادند که حالت بسیار سفتی برای آن جاده بود و موجب تکان‌هایی در سواری خودرو می‌شد.

به نظر من، صرفاً قرار دادن GT2 RS در حالت رانندگی معمولی می‌توانست این مشکل را حل کند اما برخی از آزمایش‌کنندگان در حالت معمولی هم شرایط مشابهی را به میزان کمتری گزارش کردند و به همین دلیل نهایتاً اوراکان پرفورمانته به‌عنوان برندهٔ رقابت انتخاب شد اما من هنوز هم با این انتخاب مخالفم (ببخشید لامبورگینی). بخشی از جذابیت رانندگی GT2 RS به خاطر سیستم‌های پیچیده‌ای مثل فرمان گیری چرخ‌های عقب، دسته‌موتورهای پویا، سیستم کنترل گشتاور بُرداری و مدیریت پایداری پورشه است اما جادوی پورشه بیش از این‌ها است.

در این خودرو سیستم‌های کمکی با ظرافت زیادی تنظیم شده‌اند. برای مقایسه، جدیدترین نسخهٔ GT3 RS هم سیستم‌های مشابهی دارد اما هنگام ورود به پیچ‌ها عصبی عمل می‌کند. آن خودرو برای من ناامیدکننده بود زیرا هرچند تقریباً همهٔ قطعات آن نسبت به GT3 تمرکز بیشتری روی پیست داشتند اما تعادل GT3 RS از دست رفته بود و دغدغهٔ من در GT2 RS هم همین موضوع بود ولی در اینجا هیچ اثری از آن مشکلات نیست. این بهترین ۹۱۱ تاریخ است؛ بنابراین، در این جدال در همهٔ قسمت‌ها به‌جز یکی، پورشه برندهٔ آشکار است که آن یک بخش، قیمت است زیرا کوروت با قیمت ۱۳۱ هزار دلار بسیار ارزان‌تر به نظر می‌رسد.

آنچه من در ZR1 می‌بینم، پتانسیل است و آنچه احساس می‌کنم ناامیدی است زیرا این خودرو به‌طور شگفت‌انگیزی در بسیاری از موارد خوب است و به‌طور حیرت‌انگیزی به پرفورمنس سوپرکارهای رده‌بالا نزدیک شده است و فقط کافی بود مهندسان کوروت بیش فعالی قسمت عقبی آن‌را در دنده‌های پایین کنترل می‌کردند تا سوپرکاری بی‌نقص با قیمتی مناسب نسبت به پرفورمنس و سبکی عضلانی داشته باشیم. از سوی دیگر، باید به تیم GT2 RS برای خلق یک رانندگی عالی تبریکی جانانه گفت. این بهترین خودروی پرفورمنسی است که از تجربهٔ رانندگی با آن واقعاً لذت بردم. این خودرویی است که هیچ چهارچرخ دیگری مثل آن در راننده شور و اشتیاق ایجاد نمی‌کند.

مقایسه مشخصات فنی

شورلت کوروت ZR1 پورشه ۹۱۱ GT2 RS
ترکیب موتور جلو، محور عقب موتور عقب، محور عقب
پیشرانه ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو
سوپاپ ۲ سوپاپ/سیلندر OHV ۴ سوپاپ/سیلندر DOHC
قدرت ۷۵۵ اسب بخار ۷۰۰ اسب بخار
گشتاور ۹۷۰ نیوتن متر ۷۵۰ نیوتن متر
ردلاین ۶,۵۰۰ rpm ۷,۲۰۰ rpm
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب عقب
نسبت وزن به قدرت ۲.۱ کیلوگرم بر اسب بخار ۲.۲ کیلوگرم بر اسب بخار
رینگ و لاستیک ۲۰ اینچی ۲۸۵ میشلن ۲۰ اینچی ۲۶۵ میشلن
فاصلهٔ محوری ۲,۷۱۰ میلی‌متر ۲,۴۵۳ میلی‌متر
طول ۴,۵۶۷ میلی‌متر ۴,۵۴۹ میلی‌متر
عرض ۱,۹۶۶ میلی‌متر ۱,۸۷۹ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۲۳۲ میلی‌متر ۱,۲۹۸ میلی‌متر
دایرهٔ چرخش ۱۱.۵ متر ۱۱.۱ متر
وزن خالص ۱۶۵۵ کیلوگرم ۱۵۲۲ کیلوگرم
توزیع وزن ۵۱ به ۴۹ جلو/عقب ۳۷ به ۶۳ جلو/عقب
ظرفیت سرنشین ۲ نفر ۲ نفر
حجم صندوق بار ۴۲۵ لیتر ۱۱۵ لیتر
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۰ ثانیه ۲.۶ ثانیه
شتاب صفر تا ۱۶۰ ۶.۳ ثانیه ۵.۵ ثانیه
مسافت ۴۰۰ متر ۱۰.۸ ثانیه ۱۰.۳ ثانیه
توقف از ۹۶ ۲۶.۸ متر ۲۶.۵ متر
شتاب جانبی ۱.۱۱ جی ۱.۱۷ جی
تایم پیست Figure 8 ۲۲.۷ ثانیه ۲۱.۹ ثانیه
ظرفیت باک ۷۰ لیتر ۹۰ لیتر
مصرف سوخت ۱۵.۷ لیتر ترکیبی ۱۳.۸ لیتر ترکیبی
قیمت پایه ۱۲۲,۰۹۵ دلار ۲۹۴,۲۵۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۳۱,۳۰۰ دلار ۳۲۸,۸۸۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای
منبع
MotorTrend

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۱۱ دیدگاه‌ها

  1. A ..... She reminds Me of love ..... A

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (72 ديدگاه)

    انتخاب من رقیب دیگر ، وایبر ACR هستش!!

    موافقم 19
    مخالفم 29
    1. محمدرضا

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1075 ديدگاه)

      نمونه های صفرش موجوده کاش متونستم یکیشو داشته باشم
      بزرگ ترین موتور موجود در بازار رو داره

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. M.K karimi

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (862 ديدگاه)

      واقعا جای وایپر نه تنها تو این مقایسه ها بلکه توی دنیای ماشینی چندین و چند سال آینده خالیه ….😫😫

      موافقم 17
      مخالفم 13
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        تنها رقیب کوروت وایپره! درکش سخته چجوری پورشه ۳۰۰هزار دلاری رو با کوروتی که ۲۰۰هزار ارزونتره مقایسه کردن!؟

        موافقم 19
        مخالفم 9
    3. Sina10

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      واقعا وایپر حیف بود
      میتونست بیشتر عمر کنه

      توی مقایسه این دو تا ماشین
      پورشه 911 GT2 RS با کیلومتر ها فاصله بهتره
      و با کیلومتر ها فاصله گرونتره!!
      همین باعث میشه من C7 رو با ارزش تر بدونم
      ماشینی که به نظرم فوق العاده بود ، نسل C7 واقعا عالی بود و انگار C8 هم داره همین کارو میکنه
      یه زمانی کیفیت کوروت همیشه افتضاح بود ، این مشکل توی C6 بسیار به چشم میومد
      اما تو C7 خیلی کمتر شد و تو C8 تقریبا صفر شد ، اره به اندازه 911 با کیفیت یا لوکس نیست ولی خیلی خیلی زیباست و اما با اون پول ، ماشینی با ارزش تر این نمیشه پیدا کرد
      درباره عملکرد فنی منظر Z06 جدید هستم ، فکر میکنم این نسل کوروت معیار های سوپرماشین های پیست رو میتونه حا به جا کنه!
      این نسل ۹۱۱ هم طراحیش خیلی پیشرفت کرده ، اما قیمت مشکلشه

      موافقم 14
      مخالفم 3
    4. Reza Waffen SS

      ۲۵ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      ۹۱۱ GT2 RS

      موافقم 9
      مخالفم 3
  2. امیر

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (606 ديدگاه)

    کلانتر کوروت و رقیب شرورش وایپر افسانه ای را برگزیدم تا از خاک آمریکا به آلمان
    کوچ کنم و سر به سر 911 بگذارم. ولی پدال جدیدترین کوروت c8

    موافقم 11
    مخالفم 11
    1. porsche

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (749 ديدگاه)

      ZR1

      موافقم 7
      مخالفم 13
    2. SRT

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (624 ديدگاه)

      در مورد جدیدترینZR1 بحث شده نه جدید ترین کوروت!

      موافقم 17
      مخالفم 1
  3. محمد امین

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    اصلا این مقایسه رو متوجه نمیشم ، آخه کوروت یه ماشین ساخته برای ادم هایی که پول کمتری لارن و خیلی ارزون تر از gt2 rs هست ، پس باید هم پرفورمنس کمتری داشته باشه ، هرچند در بعضی از کانفیگ ها بسیار به هم نزدیک هستند ، ولی در کل مقایسه ی خوبی نیست
    یه نکته هم بگم که اونایی که توربو اس دارن ، میگن که مصرف سوخت کمی داره و خوب هست و حدود ۱۳ لیتر است به طور متوسط
    اما صاحبان gt2 rs میگن که به طور متوسط حدود ۱۴.۵ لیتر مصرف سوخت داره که با توجه به اینکه سبک‌تر از توربو اس هست عدد عجیبی محسوب میشه ، البته بگم که اون ۵۰ اسب بخار بیشتر نسبت به توربو اس در مصرف سوخت تاثیر نداره چون راننده ماشین رو در شرایط معمولی تست میکنه و از بخش کوچکی از قدرت موتور استفاده میکنه پس عملا نهایت قدرت مهم نیست
    در صورتی که ۷۲۰s و ۴۸۸ پیستا مصرف سوخت متوسطشون حدود ۱۱ لیتر هست با اینکه v8 هستن

    موافقم 9
    مخالفم 6
    1. porsche 919 hybrid evo

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      محمد امین جان من دقیق نمیدونم ولی میشه یه توضیحی اگه اطلاع داری راجع به تفاوت مصرف سوخت مدل های مختلف موتور رو بگی

      چون میخوام بدونم این مثال که زدی آیا موتور تخت بودن پورشه داخلش تاثیر گذار هست یا نه

      1. محمد امین

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        دلیل کاملش رو که قطعا فقط شرکتی که میسازه میدونه ، ولی دلیلی منطقی اش مربوط به ساختار تخت موتور پورشه میشه ، معمولا موتور های تخت توربو پورشه، حداکثر گشتاورشون رو در محدوده ی دور بالا بدست میارن ، یعنی بیش از ۸۵ درصد گشتاور در محدوده ی ۳۵۰۰ تا ۶۵۰۰ ، و معمولا اگر دقت کرده باشید ، پورشه توربو اس و gt2 rs لانچ دور بالایی دارن ، که دلیلی مربوط به بیشتر بودن گشتاور در اون منطقه هست ، و معمولا هم تعویض دنده ها دور دور موتور های بالا انجام میشه ، و در اون مناطق پاشش سوخت بیشتر هست ، و فکر می‌کنم دلیل اصلی بالا تر بودن مصرف سوخت همین باشه
        ولی درکل ، موتور تخت توربو پورشه یه شاهکار محصوب میشه ، و شاید تنها معایبش ، همین مصرف سوخت بیشتر و وزن بالاتر باشه
        و به طور کلی اگر بخوایم مصرف سوخت رو در موتور های مختلف برسی کنیم، حتنا یه کامنت در این مورد میزارم

  4. میثم

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    قیمتهارو !!!!!!!!
    انتخاب من کوروت

    موافقم 20
    مخالفم 16
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دقیقا!! کوروت ۱۳۰ هزارتایی در کنار پورشه ۳۲۰ هزارتایی!! آیا پورشه با سه برابر قیمت، سه برابر بهتر از کوروت هست؟

      مسلما جواب یک «نه» بزرگ هست!

      موافقم 25
      مخالفم 21
      1. porsche

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        جواب نورنبرگ رینگه

        موافقم 19
        مخالفم 15
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          بازم سه برابر بهتر فکر نمیکنم باشه.
          پای چند نفر مگه با ماشیناشون به پیست نوربرگ رینگ میرسه تو دنیای واقعی؟

          موافقم 13
          مخالفم 9
        2. کارلوس کاستاندا

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (104 ديدگاه)

          اصلا مگه چندتا جی تی دو فروخته شده

          موافقم 7
          مخالفم 3
      2. Hamid

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        وقتی میگی سه برابر هست
        واقعا داری داد میزنی که حرفات بجز تعصب هیچی توش نیست!
        انتظار همچین کامنتی رو از شما نداشتم . به شخصه اصلا قصد توهین و دعوا ندارم دوست عزیز فقط قصدم اینه که بگم با این منطق شما …
        قیمت اس کلاس فول ۲۰ برابر پرایده
        اما آیا پرفورمنسش ۲۰ برابر پراید هست؟
        پس پراید بهتره!!!!!!

        موافقم 16
        مخالفم 11
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آخه کدوم مجله ای پراید رو با اس کلاس مقایسه کرده؟

          ولی اینجا داریم میبینیم که کارشناس موتور ترند ورداشته این دوتا رو با این اختلاف قیمت مقایسه کرده.
          ینی واقعا حدود ۲۰۰ هزار دلار اختلاف قیمتی این دوتا ماشین، اونم توی بازه قیمتی زیر ۳۳۰ هزار دلار به چشم نمیاد؟ اصلا فاکتور تعیین کننده ای نیست؟
          کدوم محصول ۱۳۰ هزارتایی از پورشه رو میشه رقیب این مدل کوروت دونست؟

          موافقم 10
          مخالفم 9
        2. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          آقا حمید چیو به چی ربط دادی!؟

          موافقم 4
          مخالفم 5
      3. Swedish arrogant tiger

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1894 ديدگاه)

        نمیدونم چرا افراد زیادی تو پدال تمام تناسبات تو ذهنشون خطیه!
        حالا بماند که همه موارد قابل نسبت گرفتن نیست.

        موافقم 11
        مخالفم 3
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          دلیل تفاوت نوع دیدگاه و درکل تفاوت شخصیتی هست.
          خیلی ساده بگیم: همه مثل هم فکر نمیکنن! و دنیا با همین تفاوتها زیبا میتونه باشه (گاهب هم زشت)

          موافقم 5
          مخالفم 3
        2. OMID

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2173 ديدگاه)

          هنوز بقیه انواع رو یاد نگرفتن انشاالله دبیرستان بهش می‌رسن

          موافقم 3
          مخالفم 2
      4. OMID

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        این مثال درست نیست
        کوروت هم پنج برابر از کامارو 25 هزارتایی بهتر نیست
        ۱۰ درصد نهایی کار ۹۰ درصد هزینه و وقت کار رو می‌بره واسه همین هر چه قدر سطوح قیمتی بالاتر می‌ره تفاوت ها کمتر میشه نسبت به قیمت
        این که یه ماشین رو به کامل بودن نزدیک کنی خیلی هزینه بره

        موافقم 13
        مخالفم 2
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          کوروت و کامارو هم سگمنت نیستن. کلا این مقایسه از بیخ مشکل داره

          موافقم 4
          مخالفم 7
        2. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ضمن اینکه کوروت زی آر وان ۱۳۰ هزارتایی هزار بار از اون کامارو چاهار سیلندر پایه بهتر هست.

          واقعا سطح نظراتمون زیر این پست داره میرسه به اول ابتدایی.

          این از آن بهتر است، آن از این بدتر است

          موافقم 6
          مخالفم 9
      5. porsche 919 hybrid evo

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        این حرف کاملا اشتباهه
        مثال دوستمون دقیقا مثل مثال تو بود
        مثل این میمونه که بگیم

        مثلا بگیم قیمت مرسدس A45 خیلی گرونتر از فولکس پولو هست حدود ۱۰ برابر ولی آیا شتابش هم ۱۰ برابر بهتره؟؟
        معلومه که نه مگه امار همه باید با هم و به صورت تناسب جابه جا بشه مشخصه که نه
        مخصوصا توی دنیا خودرو

        موافقم 10
        مخالفم 2
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          اولا ۱۰ برابر نیست و دو تا نهایتا سه برابره. و اتفاقا دقیقا A45 سه برابر بلکه هم بیشتر از پولو بهتره :) از هر نظر، شتاب که فقط یه بخش داستانه

          موافقم 6
          مخالفم 6
      6. OMID

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2173 ديدگاه)

        جواب مسلما یه بله هست متاسفانه
        توی پیست که سریعتره با اختلاف
        توی خط مستقیم که سریعتره بازم
        هندلینگش هم که بهتر بود اینجا
        کابین بهتری داره و کیفیت قطعات بیشتره
        بعد از پنج دقیقه چرخیدن توی پیست گیربکسش دود نمیکنه
        موتورش هم توی وانت پیدا نمیشه
        بیشتر از سه برابر هم بهتره پس کوروت ارزش پول پرداختی رو نداره
        ***

        موافقم 12
        مخالفم 9
        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)


          شتابش همش درحد یه ثانیه کنده که برای ماشینی که سه برابر کوروته شرم آوره!
          ″کابین بهتری داره و کیفیت قطعات بیشتره″
          با اون همه پول اضافی مشخصه
          ″موتورش هم توی وانت پیدا نمیشه″
          میشه بگی این مورد چه ربطی داشت؟؟ موتوری که روی کوروت سوار با مدلای دیگه همین موتور فرق داره چقدر منطقی هستی ما نفهمیدیم!
          ″بیشتر از سه برابر هم بهتره پس کوروت ارزش پول پرداختی رو نداره″
          آره بهتره
          ابعادش که کوچیکه
          صندوقش اندازه تنگ ماهیه
          با وزن کمتر و موتور کوچیک تر ترمزاش عملا هیچ تفاوتی با کوروت نداره
          چقدر ارزش داره…
          این دوتا اصلا تو یه رده نیست که بخوایم مقایسه شون کنیم بیخودی فشار نیار…

          موافقم 5
          مخالفم 9
      7. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        نه اصلا منطقی نیست، کوروت الان تقریبا بی رقیبه رقیبش قبلا وایپر مرحوم بود که رفت…

        موافقم 4
        مخالفم 7
      8. mohamadreza

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        نه ببین همیشه اختلاف قیمت از اختلاف پرفورمنس و عملکرد و کارایی و کیفیت نشأت نمیگیره !!
        مثلا در خودروسازی :
        لول اجتماعی برند ها خیلی باهم متفاوته ؛ الان کمپانی فراری بیاد یه مداد شمعی هم بزنه دست کم ۱۰۰هزار دلار قیمتشه !!!
        چرا ؟!
        چون آرم اسب رقصان مارانلو روش هست !
        اینجا هم پورشه و شوی اینطوریه
        شوی خیلی برند عادی تر و مردمی تر و تولید انبوه تر از پورشس !
        الان بری تو سایت کارفکس
        کورت های استینگری سی ۷ گاها حول حوش ۳۰ تا قیمت دارن ؛ یعنی هم قیمت یه سدان اقتصادی !!!!!!! پس اکثر مردم میتونن یه کوروت سوار بشن !
        ولی اکثر مردم ۹۱۱ هرگز !!!!
        در ضمن سوار یه gt2rs بشی ؛
        خیلی تو خیابون سرهای بیشتری رو به سمت خودت برمیگردونی تا اینکه سوار یه کوروت زی آر وان بشی !!!!
        اینا همش از خاص و گرون تر بودن پورشه نشأت میگیره !
        اختلاف پرفورمنس که جای خود دارد.

        موافقم 5
        مخالفم 1
      9. Reza Waffen SS

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        مسلما یه ( بله ) بزرگ

        موافقم 3
        مخالفم 2
      10. abdi_mahdi

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (496 ديدگاه)

        معمولا ماشینای بهتر قیمت خیلی بالاتری دارن ایا هایپرکارا چند برابر بهتر از سوپرکار هایی امثال لامبورگینی هوراکان و.. دارن؟! نه

      11. علی

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (377 ديدگاه)

        خیلی مسخرست مثل مقایسه آریزو 6 و اپتیماست !!

        اینا هم قیمت نیستند !

  5. OMID

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    پورشه gt2rs رو بیشتر دوست دارم کنترل و بازده بهتر و هندلینگ دقیق تر ولی اگر بنا به خرید باشه و ۱۲۰ هزارتا پول داشته باشم قطعا کوروت رو به نمونه های پایه ۹۱۱ ترجیح میدم ( البته اگر انتخابی به جز ماشینای اینجا داشته باشم ماستنگ gt500 فول یا پورشه gt3 رو انتخاب میکنم )
    کوروت نسل قبل چند تا مشکل داشت که هیچ وقت هم حل نشدن یکیش همون تعلیق عقب بود یکیش هم گیربکس که اینجا بهش اشاره نشد علتش هم محدودیت پلتفرم قبلی بود که هیچ وقت اجازه استفاده از یه گیربکس خوب دو کلاچه رو نداد
    نسل جدید کوروت اینارو حل کرده ( البته مشکل کم فرمانی داره که امیدوارم حل بشه )
    پورشه هم که نسل جدیدش فوق‌العاده عمل کرده تا اینجای کار
    باز هم این نبرد جذاب تکرار میشه ( احتمالا برای آخرین بار به صورت بنزینی )

    موافقم 10
    مخالفم 1
    1. محمد امین

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      کورت نسبت به قیمتش خوب عمل کرده ، اختلاف قیمتشون حدود ۲۰۰ هزار دلار هست ، یعنی بیش از دو برابر

      موافقم 5
      مخالفم 4
    2. Audi rs e_tron gt

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (757 ديدگاه)

      انتخابم قطعا gt2 rs

      موافقم 9
      مخالفم 6
    3. Amir Machine

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1279 ديدگاه)

      گفته میشه کم فرمانی تو C8 عمدی ایجاد شده تا از انحراف ماشین توسط راننده‌های مبتدی جلوگیری بشه، به احتمال زیاد این مشکل تو Z06 جدید برطرف میشه

      موافقم 7
      مخالفم 6
    4. porsche 919 hybrid evo

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      دقت کنی مثال زدم
      واقعی نگفتم

      موافقم 1
      مخالفم 1
  6. میثم

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نظر سنجی
    کوروت ZR1 👍👍👍
    GT2 RS 911 👎👎👎

    موافقم 43
    مخالفم 41
  7. Aran+Milan

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (280 ديدگاه)

    با این اختلاف قیمت اصلا نباید مقایسه بشن

    موافقم 7
    مخالفم 2
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      مساله دقیقا اینجاس که کوروت با یک سوم قیمت، انقدر عالیه که داره مقایسه میشه :)

      موافقم 14
      مخالفم 8
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بله اما متاسفانه بعضیا زیاده‌روی میکنن…

        موافقم 6
        مخالفم 4
  8. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2733 ديدگاه)

    اگر قیمت برام مهم باشه و قشر متوسط ( تو خارج البته وگرنه قشر متوسط تو ایران تهش بتونیم تالیسمان و کمری داشته باشیم که تازه خیلیامون اونم نداریم ) باشم کوروت ، ولی اگر پولدار باشم یه ماشین فوق العاده برای پیست بخوام و کلا قیمت برام مهم نباشه انتخابم پورشس اما هردوتشونو بینهایت دوست دارم

    موافقم 6
    مخالفم 2
  9. GT

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1662 ديدگاه)

    بدون لحظه ای تردید ۹۱۱

    موافقم 15
    مخالفم 14
  10. ARMAN

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    کوروت بی نظیره

    موافقم 13
    مخالفم 7
  11. Yasin.Demon

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (257 ديدگاه)

    ZR1 چه رخی داره 🔥🔥

    موافقم 17
    مخالفم 5
  12. مازیار

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اصولا پورشه رو با هیچی نباید عوض کرد

    موافقم 10
    مخالفم 11
  13. porsche

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (749 ديدگاه)

    سوال ؟ رکورددار نورنبرگ رینگ یا کابوی آمریکایی؟

    میدونم اکانترا🧑‍💻(کسایی که اکانت فیک زیاد دارن مثل مد زد مکس)دیسلایک بارونم میکنن اما میگم شاهزاده

    چرا؟ چون سنگ تموم پورشست چون پورشه روش غیرت داره و یه چیز فضایی میسازه

    دلار به دلار اون پول میشه مهندسی ناب آلمانی

    الان میگید خب گرونه،منم میگم خوب رکورددارهههههههههه(نکته:سایلنت الان میگه اس پلییید رکورشو زده🤣🤣)
    اما هیچوقت این کوروت رو نمیخرم چون یه کوروته و کوروت یعنی اسپرت ارزون،به جاش جه gt500 یا یه gt3 یا یه… میخرم

    موافقم 17
    مخالفم 15
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      دو تا نکته:

      یکی اینکه من از ابتدای ورودم به سایت، کلا یدونه اکانت داشتم، اونم همینه
      اگه اکانت دیگه ای هست لطفا کسایی که رو فعالیت سایت نظارت دارن بیان نشون بدن.
      مورد دوم اینکه من شاید ماهی یکبار هم دیسلایک ندم به نظر کسی.

      انقدر صفر و صدی قضاوت کردن یه آدم خیلی دل میخواد.

      بازم میگم، خیلی جدی گرفتین فضای مجازی سایت رو

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. porsche

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        الان نفهمیدی شوخی کردم؟🤣🤣🤦‍♂️🤦‍♂️🤦‍♂️

        ۹۰ درصدش شوخی بود

        میدونی چرا؟۱:چون حرصتو در بیارم(ببخشید😁😁)
        ۲ چون مقایسه احمقانه هستش ارزش نقد نداره، مثل مقایسه gt3و ۹۱۸ میمونه که ما بگیم gt3 توپیست سریع تره پس بهتره!!!
        مقایسه اینا هم مثل مقایسه هایپر کار با سوپر اسپورته

        موافقم 1
        مخالفم 7
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          چی بگم والا
          امروز مخم سوت کشیده تو پدال
          همون یه چنروزی برم خودمو سرگرم مشغله های دنیای واقعی کنم بهتره، یذره زجر بکشم بلکه بشوره ببره :))

    2. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      راستی یه مورد دیگه هم بگم.
      کارشناسای موتور ترند و باقی مراجع معتبر خودرویی ورداشتن این دوتا ماشین (یا حالا باقی تولیدات خودرویی) رو باهم مقایسه کردن. مگه من مقایسه رو بینشون انجام دادم؟

      یعنی هرکی به علاقه ی شما علاقمند بود خوبه، هرکی علاقش به سمت دیگه ای بود میشه بد و فیک و دیسلایک بارون کننده؟
      زشته بخدا اینجور برخورد کردن. ما که خداروشکر تو ایران دستمون به هیچکدومه اینا نمیرسه
      بعد بیایم بخاطرشون همدیگه رو تا این حد تخریب کنیم؟
      اصلا پورشه بهترین و تک ستاره ی دنیای خودرو

      کوتاه بیاین خدایی

      موافقم 4
      مخالفم 3
      1. porsche 919 hybrid evo

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        Mad.z.Max
        اتفاقا یه سری طرفداران کورت بحث درست میکنن به نظرم نم نباید به نظرات دیگران بی احترامی کنیم
        هر کسی از دیدگاه خودش برند و خودروی مورد علاقه اش رو برتر میدونه

        پس نباید به زور نظر خودمون رو تو کت کسی فرو کنیم…

        موافقم 1
        مخالفم 2
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          آره، درست میگی

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. porsche 919 hybrid evo

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (60 ديدگاه)

        Mad.z.Max
        اتفاقا یه سری طرفداران کورت بحث درست میکنن به نظرم منم نباید به نظرات دیگران بی احترامی کنیم
        هر کسی از دیدگاه خودش برند و خودروی مورد علاقه اش رو برتر میدونه

        پس نباید به زور نظر خودمون رو تو کت کسی فرو کنیم…

        موافقم 1
        مخالفم 1
      3. porsche

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        در پاسخ به این کامنتت:
        بیشترین فردی که برعکس منه یانکیه،اما چرا به اون نمیگم اکانتر؟
        چون معلومه اکانت فیک نمیزنه،اصلا نیاز به فکر نداره

        اما شما، امیر آرمی(نمیدونم درست نوشتم)و اون تسلا فنه که اسمش یادم نمیاد+اونی که عکسش لافراری بود
        اکانت فیک دارین حسابیییی
        خودمم یکی دارم به اسم گمنام وقتی خیلی زورم میاد ازش استفاده میکنم😁😁

        موافقم 2
        مخالفم 5
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          ولی من واقعا ندارم!! تو بیا ثابت کن حرفتو.

          من کلا چه تو مجازی چه واقعی راحت حرفمو میزنم. اکانت دوم واسه کسیه که بترسه از حرفی که واسه گفتن داره، بعد بیاد با به اکانت دیگه حرفشو بزنه بره، بی اینکه مثلا پای خودش تموم نشه صحبتش.

          بعد اینکه من خودم متخصص فیک یابی عم :)) لحن هرکی کاملا تابلوعه، حالا هرچقدم سعی کنه تغییرش بده با اسمای مختلف

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. AMIR / ARMI

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1286 ديدگاه)

          من نیازی ندارم اکانت دیگه ای استفاده بکنم جواب همه رو با همین اکانت دادم

          موافقم 4
          مخالفم 4
      4. porsche

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (749 ديدگاه)

        اینجا ریپ زدم که بفهمی ، یه سوال برام پیش میاد تو پدال، (حالا چه درست چه غلط) هیچ ماشین آمریکایی اندازه یه پورشه رای نمی یاره (کلا دو نمونه موجوده)
        پس چجوری تو رای گیری بالا کوروت بیشتر رای آورده؟
        و همینطور پیام های آقای رستمی نژاد که میخواد بزاره ده تا دیس میخوره!!!!

        شاید هم من اشتباه میکنم؟

        در باره ی خط آخر کامنتت منم یه اکانت پیدا کن حرفه ایم بدبخت رامین چاینا چقد بهم میگفت اکانتامو رو نکن😂😂

        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          درمورد آقای رستمی نژاد فکر میکنم قضیه مربوط میشه به سری قبل (یعنی تا چند ماه پیش) که فعالیت داشت توی سایت. اون باعث شد یخورده بعضیا کلا نسبت بهش جبهه بگیرن. از نظر رای اوردن کوروت و کلا ماشینای آمریکایی هم فکر کنم (فکر کنمااا) کلا ایرانی ها تصور و بکگراند ذهنی خوبی نسبت به ماشین آمریکایی دارن، بخاطر اینکه تا چندین سال پیش توی بازارمون به وفور وجود داشتن و خیلیا خاطرات و حتی داستانای خوبی دربارشون شنیدن و حالا خودآگاه یا ناخودآگاه طرفداری میکنن.

          اما بریم سر بحث اکانت فیک:
          بنظرت واقعا انقدر حوصله وجود داره که کسی مثلا دوتا یه بیشتر اکانت داشته باشه، بعد زودی مثلا با این یکی یچیزیو لایک کنه، بعد باز بره لاگ اوت کنه، اون یکیو لاگین کنه باز بیاد همونو لایک کنه؟ :)) خیلی مسخرس!
          این آخری هم بگم، خیلیا (حدود ۱۰۰۰ نفر یا بیشتر) مطالب و کامنتای سایت رو میخونن ولی هرگز کامنت نمیدن!!
          من خودم شاید ۲ سالی پدال میومدم ولی اصلا اکانت نداشتم، بعد از دو سال تازه همین اکانتمو ساختم و کم کم توی بحثا شرکت کردم

          موافقم 3
          مخالفم 2
        2. A ..... She reminds Me of love ..... A

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (72 ديدگاه)

          حاجی بدون من سلطان دیس هستم الان دنبالم هستن میگن تو بازار دیس مملکت رو به هم ریختی😂😂😂

  14. SRT

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (624 ديدگاه)

    خدایی دیگه قیمتارو ببینی انتخاب بهتر خود ب خود تو ذهنت نمایان میشه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  15. Hamid

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    با توجه به قیمت قطعا انتخاب من کوروت هست … هر چند سی ۶ رو باز ترجیح میدم به این سی ۷
    در کل قیمت زیاد چیزی از ارزش های پورشه کم نمیکنه …
    هر دوشون عالی هستن …

    موافقم 5
    مخالفم 2
  16. porsche 919 hybrid evo

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (60 ديدگاه)

    کاری اصلا ندارم که این بهتره یا اون ولی بر طبق اطلاعات خودم پورشه انقدر روی GT2 RS سنگ تموم گذاشته که چند تاشو این زیر ذکر میکنم

    یکی اینکه هیچ قطعه ای وجود نداره که برای بار ها و بار ها تست نشن پس یعنی اطمینان کامل باید به تمام قطعات و…. داشت

    یکی از جذابیت هاش هم اینه که حتی پدال های شیفتر تعویض دنده رو هم از نمونه کربنی زدن تا ۱۸۰ گرم سبک تر بشه برای پیست!!!
    دیگه خودتون تا آخرش برید ببینید یعنی چقدر روی این ماشین کار شده و فوق العادس…

    مورد دیگه اینکه سپر جلوی خودرو به تنهایی ۲۰۰ کیلوگرم نیروی داونفورس تولید میکنه و اسپویلر عقب هم ۴۰۰ تا…
    در زمان رونمایی خودش هم این ماشین بیشترین قدرت رو در میان خودرو هایی داشت که حجم انجینشون زیر ۴ لیتر بود

    پس این واقعا هیولاست و من عشق پورشه بهش احترام میزارم و واقعا بین این دو انتخابم بی شک پورشست💛🖤

    موافقم 8
    مخالفم 2
    1. porsche 919 hybrid evo

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (60 ديدگاه)

      در ضمن این نکاتی که در بالا گفتم یه سری از ویژگی های خیلی کوچیک GT2 RS هست و هر چی از این ماشین براتون بگم بازم نکاتی میمونه که نگفتم!

      موافقم 3
      مخالفم 2
  17. ۱۳

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (43 ديدگاه)

    تفاوت قیمت اصلا مسئله عجیبی نیست

    در همه جای دنیا اسب های مرده قیمت خیلی ارزون تره از اسب های زنده دارن

    اسب دکوری باید هم ارزان تر از اسب واقعی باشه

    موافقم 10
    مخالفم 9
    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      الهی :)
      حتی نمیتونی حرفتو با اکانت واقعیت بزنی..

      موافقم 7
      مخالفم 6
  18. مازیار

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    اختلاف قیمت اتومبیلهای اروپایی و آمریکایی رو باید با خودشون مقایسه کرد نه با همدیگه
    کوروت رو با ماستنگ ، و پورشه رو با فراری
    چون فلسفه ساختشون با هم یک دنیا تفاوت داره
    همینطور طیف مصرف کنندگان شون

    موافقم 5
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      ماشالا مازیار عزیز ، مثل همیشه ، مختصر و مفید و دقیق گفتی . باریکلا داری هزار هزار تا . . . .

      موافقم 1
      مخالفم 2
      1. مازیار

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (3300 ديدگاه)

        نظر لطف شماست MC20 عزیز
        در مقابل اون چه که در اینجا از شما و سایر دوستان کسب میکنم چیزی نیست

        1. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مخلصم داداش . من که هیچ من فقط نگاه . . . ولی بقیه دوستان و قبول دارم .

  19. جواد حسین زاده

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (77 ديدگاه)

    فقط به نظرم وایپر acr

    موافقم 2
    مخالفم 3
  20. M@M@DRZ 911

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (366 ديدگاه)

    برادر عزیز شما پورشه رو دوست نداری چرا پورشه رو خراب می کنی نه حضرت عباسی چرا ؟؟؟؟
    بعدشم شما مثل اینکه صدای تخت ۶ سیلندر نشنیدی .
    اگر هم معنی اصالت طراحی رو می فهمی و فقط طراحی برات چراغ های خشن و استایل قلدری نبود ، ۹۱۱ رو درک می کردی .
    من خودم طراحی کوروت رو خیلی دوست دارم خیلی ولی gt2 هم زیبایی خاص ۹۱۱ در طراحیش هست که بسیار دوست داشتنیه .

  21. مهدی

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1738 ديدگاه)

    Gt2rs واقعا خوبه اما تو این رنج قیمت فکر میکنم انتخاب جذابتر باید پیستا باشه

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. R@m!n

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      پرفورمانته به مراتب بهتر از F488 پیستا عمل کرده. البته می دونم سلیقتونه و فراری فن.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. محمد امین

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خب ، پورشه به کنار ، اگر بخوایم اون دوتا هموطن رو مقایسه کنیم …که هم قیمت هم هستن تقریبا
        چند تا نکته وجود داره ..
        اولینش این هست که این ماشین ها در پیست چه عملکردی دارن ، خب تست های رسمی زیادی از پیستا گرفته نشده ولی با توجه به تست هایی که مجلات معتبر و منابع موثق گرفتن … در بیشتر از ۸۰ درصد از پیست های مختلف ، ۴۸۸ پیستا از لامبو پرفورمانته سریع تر بوده و اون ۲۰ درصد هم معمولا منابع تست مشخص نیست اما فرض میکنیم پرفورمانته در اون پیست ها سریع تره، و ۴۸۸ تنها خودرویی بوده که به فاصله ی زیر یک ثانیه ای مکلارن سنا در پیست رسیده ، و در حدود ۵۰ درصد از پیست های مختلف ، با اینکه به صورت رسمی تست نشده، آما فاصله اش زیز ۲ ثانیه با هایپر کار مکلارن هست
        همچنین ۴۸۸ ، دو تا کانال ونتوری ، در کع ماشینش دارن و فعال ترین ایرودینامیک رو در زمان خودش داشت که توسط ۲۱ کامپیوتر مدیریت می‌شد، و بدون بال عقبی دانفورس بشدت بالایی داشت
        پس میشه نتیجه گرفت به طور کلی ۴۸۸ در زمان خودش در این سگمنت در پیست سریع تر بوده به طور قابل توجه
        نکته ی دوم ، پرفورمنس در خط مستقیم هست ، در لانچ کردن ، سیستم 4wd لامبورگینی با عث میشه که صفررتا صد نسبتا سریع ترین داشته باشه ، اما ۴۸۸ هم با ۷۲۰ اسب و ۷۷۰ نیتون متر روی چرخ عقب بدون هرزگردی لانچ میکنه ولی به طور کلی پرفورمانته صفر تا صد بهتری داره ، در ادامه ۴۸۸ پیستا شتاب ثانویه ی به شدت بهتری داره ، به طوری که صفر تا سیصد رو در ۱۸ ثانیه میره و پرفورمانته در ۲۵ ثانیه که اختلاف بشدت زیادی هست
        نکته ی سوم ، کیفیت سواری و راحت بودن برای رانندگی شهری هست ، فکر می‌کنم پرفورمانته تعلیق نرم تری داشته باشه ، ولی کیفیت متریال کابین و طراحی داخلی اش نسبت به پیستا در سطح پایین تری هست ، ولی به طور کلی رانندگی با لامبو راحت تر هست
        دربحث ترمز ، فراری فناوری های بهتری داره و همچنین وزن پایه اش حدود ۶۰ کیلوگرم کمتره ، و سیستم abs این ماشین از توسعه ی خودرو مسابقه ای ۴۵۸ gt2 گرفته شده و یه سیستم دیگه هم در ترمز های این ماشین به کار رفته که اسمش رو یادم نیست اما خیلی انقلابی محسوب میشه
        درکل راجب این دوتا ماشین میشه خیلی صحبت کرد ، خیلی خیلی …..
        ولی خودتون قضاوت کنید کدون یک بهتره ، با ت جه به اینکه هم قیمت هستن و هر دو ۲۰۱۷ رونمایی شدن

        1. سهند

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (670 ديدگاه)

          شما از بین این سه ماشین کدام را انتخاب میکنید؟ (gt2 و پرفورمانته و پیستا)

        2. R@m!n

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          خب پرفورمانته تو نوربرگرینگ مدت کوتاهی رکورددار بود حالا من نمی دونم تو چه پیستایی سریع تره بوده فراری یا تو اون پیست ها تیم مهندسی لامبو تایم زده یا منبع مستقل ؟؟ فکر نمی کنم ماشینی که تو نوربرگرینگ 6:52 تو پیستای دیگه ضعیف تر باشه البته یه موضوعی که هست لامبو در نوربرگرینگ توسعه داده شد و فراری تو پیستای خودش و قطعا این عامل خیلی تاثیر گذاره چون هر دو برند به چم و خم پیست هاشون آشناتر هستن. بنظرم بهتره معیارو یه پیست بی طرف مثله ویرجینا آمریکا در نظر گرفت که اونجا فراری F488GTB زمان 2:45 زد و اوراکان پزفورمانته زمان 2:44. البته پیستا تایم نزده و قطعا سریع تر خواهد بود اما چقدر سریع تر مشخص نیست.
          تایم پیستا هم تو نوربرگرینگ توسط موتور وان 7 دقیقه هست. شاید اگر فراری شخصا رکورد میزد تایم بهتری ثبت می کرد.

          برگ برنده لامبو تکنولوژی ALA هست که هندلینگ ماشین رو بشدت بهبود داده مخصوصا در پیچ های سرعتی که نباید ازش گذشت در کنار بهبودهای فیبر کربنی.

          واقعا رقابت شونه به شونه ای هست.

      2. محمد امین

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خب ، پورشه به کنار ، اگر بخوایم اون دوتا هموطن رو مقایسه کنیم …که هم قیمت هم هستن تقریبا
        چند تا نکته وجود داره ..
        اولینش این هست که این ماشین ها در پیست چه عملکردی دارن ، خب تست های رسمی زیادی از پیستا گرفته نشده ولی با توجه به تست هایی که مجلات معتبر و منابع موثق گرفتن … در بیشتر از ۸۰ درصد از پیست های مختلف ، ۴۸۸ پیستا از لامبو پرفورمانته سریع تر بوده و اون ۲۰ درصد هم معمولا منابع تست مشخص نیست اما فرض میکنیم پرفورمانته در اون پیست ها سریع تره، و ۴۸۸ تنها خودرویی بوده که به فاصله ی زیر یک ثانیه ای مکلارن سنا در پیست رسیده ، و در حدود ۵۰ درصد از پیست های مختلف ، با اینکه به صورت رسمی تست نشده، آما فاصله اش زیز ۲ ثانیه با هایپر کار مکلارن هست
        همچنین ۴۸۸ ، دو تا کانال ونتوری ، در کع ماشینش دارن و فعال ترین ایرودینامیک رو در زمان خودش داشت که توسط ۲۱ کامپیوتر مدیریت می‌شد، و بدون بال عقبی دانفورس بشدت بالایی داشت
        پس میشه نتیجه گرفت به طور کلی ۴۸۸ در زمان خودش در این سگمنت در پیست سریع تر بوده به طور قابل توجه
        نکته ی دوم ، پرفورمنس در خط مستقیم هست ، در لانچ کردن ، سیستم 4wd لامبورگینی با عث میشه که صفررتا صد نسبتا سریع ترین داشته باشه ، اما ۴۸۸ هم با ۷۲۰ اسب و ۷۷۰ نیتون متر روی چرخ عقب بدون هرزگردی لانچ میکنه ولی به طور کلی پرفورمانته صفر تا صد بهتری داره ، در ادامه ۴۸۸ پیستا شتاب ثانویه ی به شدت بهتری داره ، به طوری که صفر تا سیصد رو در ۱۸ ثانیه میره و پرفورمانته در ۲۵ ثانیه که اختلاف بشدت زیادی هست
        نکته ی سوم ، کیفیت سواری و راحت بودن برای رانندگی شهری هست ، فکر می‌کنم پرفورمانته تعلیق نرم تری داشته باشه ، ولی کیفیت متریال کابین و طراحی داخلی اش نسبت به پیستا در سطح پایین تری هست ، ولی به طور کلی رانندگی با لامبو راحت تر هست
        دربحث ترمز ، فراری فناوری های بهتری داره و همچنین وزن پایه اش حدود ۶۰ کیلوگرم کمتره ، و سیستم abs این ماشین از توسعه ی خودرو مسابقه ای ۴۵۸ gt2 گرفته شده و یه سیستم دیگه هم در ترمز های این ماشین به کار رفته که اسمش رو یادم نیست اما خیلی انقلابی محسوب میشه
        همچینن ۴۸۸ جوایز خیلی زیادی دریافت کرد ، جوایزی که لابمو نگرفت
        هرچند لامبو هم جوایز قابل تو جه گرفت
        درکل راجب این دوتا ماشین میشه خیلی صحبت کرد ، خیلی خیلی …..
        ولی خودتون قضاوت کنید کدون یک بهتره ، با ت جه به اینکه هم قیمت هستن و هر دو ۲۰۱۷ رونمایی شدن

      3. مهدی

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1738 ديدگاه)

        با کمال احترام … فکر نمیکنم تو هیچ زمینه ای پرفورمانته نزدیک پیستا بشه . نه خط مستقیم نه پیست نه کیفیت و تکنولوژی نه ارزش برند نه کیفیت و جذابیت رانندگی

        موافقم 2
        مخالفم 9
      4. Ferrari

        ۲۵ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1955 ديدگاه)

        Ramin
        دوست عزیز لامبورگینی هوراکان پرفورمانته و فراری ۴۸۸ پیستا توسط اسپرت اتو در نوربرگ رینگ تایم گیری شدن که پیستا ۸ ثانیه سریعتر از پرفورمانته بود یعنی اگر فراری با تیم مهندسی و رانندهای فرمول یکش تایم میزد به راحتی میتونستن تا ۱۰_۱۱ ثانیه تایم پرفورمانته در نوربرگرینگ رو ارتقا بدن
        در پیستهای دیگه هم پیستا بدجور از خجالت پرفورمانته دراومد نه تنها پرفورمانته بلکه اونتادور اس وی جی هم حریف پیستا نیست

        1. R@m!n

          ۲۵ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          ۸ ثانیه سریع تر میشه ۶:۴۴ که فوق العاده هست اونوقت چرا فراری رکورد رسمی نزد یا نمیزنه ؟؟

          پیست نوربرگرینگ بهترین جا برای نمایشه قدرته.

        2. Ferrari

          ۲۶ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1955 ديدگاه)

          راستش من دلیلش رو نمیدونم ولی فراری قبل از معرفی هر ماشین، چندین روز پیست نوربرگرینگ رو رزرو میکنه و ماشین رو اونجا تست میکنن و تایم میزنن چون نوربرگرینگ همه جور پیچ و مسیر مستقیمی رو داره و بهترین پیست برای تنظیم ماشین ولی تایم رو اعلام نمیکنن

  22. MC20

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    کاش می شد یه جوری می فهمیدم میانگین واقعی سن دوستان اعضا سایت چه قدر هست ؟

    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      اینجوری که همگی مثلا آی دی تلگراممون رو بذاریم، مثلا آی دی من:
      @MadZii

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. MC20

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2350 ديدگاه)

        اونایی که مثل من تلگرام ندارن چه کنن ؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. Mad.z.Max

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (1864 ديدگاه)

          نمیدونم والا، منم اینستاگرام ندارم، وگرنه میذاشتم آی دی اونم.
          شماره تلفن هم واقعا دلم نمیخواد بذارم، یبار چندسال پیش واسه یه دوستی توی جای عمومی شماره تلفنم رو گذاشتم، هنوزم یادش میوفتم پشیمونی وجودمو میگیره :)))

          موافقم 3
          مخالفم 1
        2. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          دلتنگی برای ترم بالایی ها :

          ترم 4 دانشگاه بودم که ترم بالایی ها اکثرا فارغ التحصیل شدن و رفتن و برکت و رونق و شور و هیجان رو هم از دانشگاه با خودشون بردن و حال ما گرفته شد . . . آخه برای ما دانشگاه با بودن اونها دانشگاه بود و صفا داشت . . . بماند . . .
          اگر اشتباه نکنم ، سال 86 ، ترم هشت دانشگاه ، تقریبا همه ی دوستان اصلی و قدیمی ، دیگه ، همه رفته بودن و باید می گشتی تا به زور بعد هفت ، هشت ، ده دقیقه ، یکی و پیدا میکردی که باهاش رفاقت درجه 5 داشتی ( در حد سرتکون دادن ) ، می رفتی و با اون گرم می گرفتی . . . دانشگاه بوی م ر گ می داد ، هرطرفی نگاه می کردی ، غریبه بودن و ترم پایینی و جدید و حق هم با اونها بود ، آخه ما دیگه نباید توو دانشگاه می بودیم ، چون زمونه عوض شده بود و دانشگاه دیگه مال اونها بود ، هرطرف نگاه می کردی همه داشتن نوجوانی می کردن . . . . درست همون رفتارهای چند سال پیش خود ما ، که ما هم انجام می دادیم و حتما ترم بالایی ها هم ناراحت می شدن ، ولی (جز عده کمی ، بیشترشون) با بزرگواری به روی خودشون نمی آوردن . . . . بگذریم . . .
          بعضی روزها می بینم اطلاعات بسیار با ارزشی بین کامنت ها رد و بدل میشه و پدال میشه دانشگاه ، هم علمی و هم اخلاقی ولی بعضی وقت ها هم احساس میکنم بعضی ها توو کامنت ها دارن نوجونی می کنن . بعضی وقت با اومدن تووی پدال و دیدن کل کل ها سر اکانت فیک و . . . . یاد ترم های آخر دانشگاه میفتم ، نمی دونم شاید این کل کل ها طبیعیه و جای من اینجا نیست ، شاید زمونه ، اینجا هم عوض شده و پدال دیگه جای اونهاست و من ، نیومده ، باید برم ولی یک چیز رو میدونم و اون هم اینه که برای یک سایت باکلاس وعلمی خودرویی ، فکر نکنم ، زیاد جالب باشه یک کاربر مهمان بیاد و به جای یادگرفتن چیزی ، این چیز ها رو ببینه . . . . هرچند . . . . بماند .
          سخن آخر اینکه میدونم اینجا هم مثل دانشگاه با بودن ترم بالایی هاست که صفا داره . دوست دارم ترم بالایی های باصفای سایت بیشتر بیان و فضای علمی و اخلاقی و ادبی سایت رو باز بالا بیارن من که اینجا ترم پایینی ام و مشخصه ولی دوست دارم پدال بازم شبیه دانشگاه بشه دانشگاهی که ترم بالایی ها همیشه تووش باشن و هرگز فارغ التحصیل نشن . پاینده باشید و سربلند .

          موافقم 1
          مخالفم 2
    2. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      هرچند از میزان تجربه های نهفته در کامنت های پخته و مسعولانه ی دوستان تا حدودی می شه حدس زد .

  23. حسن

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2083 ديدگاه)

    نوسنده ی مطلب دائم داره رو چسبندگی عقب پورشه تاکید میکنه انگار یا کلا نمیدونه پورشه موتور عقب محور عقبه و کوروت موتور جلو محور عقب یا فکر کرده برا بچه ها مطلب مینویسه این مزیت مهندسی نیست یکی از ویژگیهای خودروهای موتور عقبه .

    موافقم 10
    مخالفم 1
  24. RezaRs

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    عده ا از دوستان پاره از نظرات گوهر بار دادند که برای اینکه جو سایت بهم نخوره نه اسم میبرم نه ریپلا میزنم اما این ابیات از که معلوم نیست دقیقه از ابن یمین اند یا ملا احمد نراقی میگذارم هرکس بخواد استفاده ببره از این گنج ادبی و ابدی
    آن کس که بداند و بداند که بداند
    اسب خرد از گنبد گردون بجهاند
    آن کس که بداند و نداند که بداند
    آگاه نمایید که بس خفته نماند
    آن کس که نداند و بداند که نداند
    لنگان خرک خویش به منزل برساند
    آن کس که نداند و نداند که نداند
    در جهل مرکب ابدالدهر بماند

    آن کس که بداند و بخواهد که بداند
    خود را به بلندای سعادت برساند
    آن کس که بداند و نداند که بداند
    با کوزه آب است ولی تشنه بماند
    آن کس که نداند و بخواهد که بداند
    جان و تن خود را ز جهالت برهاند
    آن کس که نداند و نخواهد که بداند
    حیف است چنین جانوری زنده بماند

    1. Mad.z.Max

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      خیلی خیلی خوب بود، چسبید

      دستت درد نکنه. باشد که رستگار شوم

      1. RezaRs

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        شویم همه باهم ایشالا

  25. R@m!n

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    میشد بحثای خیلی بهتری زیر این کامنت شکل بگیره تا جنگ و دعوا سر سن و سال همدیگه.

    1. R@m!n

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      پست*

    2. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      کسی ، سر سن و سال کسی ، دعوا نکرده ، آقای دنبال مطالب تخصصی . بحث های خیلی بهتر شما و بیشتر دوستان رو این جا به قدر کفایت دیدیم . 3 نفر به احترام سوالی که از روی سرمستی ، پرسیده بودی ، اومدیم و بهت جواب دادیم که آره ، از bose بهتر هم هست . . . . . . ولی بهت برخورد و اومدی گفتی من تجربه ی بیشتر این سیستم ها رو داشتم ، ولی bose از همشون بهتره ( در حالی که می دونم حتی اسم هاشون رو هم نشنیده بودی چه برسه به دیدنشون ) حالا اگه تو با همه ، با همین منطق کودکانه ی تعصب ، بحث می کنی ، من ترجیح می دم دنبال کشف سن وسال اعضای م ه د کو دک سایت پدال باشم .

      1. R@m!n

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        :)))

        کسی مجبورت نکرده کامنته کسی رو جواب بدی که واسه دو خط منت بزاری دوست من 😂😂 امیدوارم تو زندگی شخصیت همچین آدمی نباشی می تونی یه بار دیگه چشاتو با دقت به کامنتا بدوزی ببینی که گفتم نظر شخصیه منه و بنظرم بهترینه کجاش بهم برخورد الان ؟؟ دفعه بعدم اگر سوالی پیش اومد برام خواهشا پاسخ نده بزار تو جهل و نادونی دست و پا بزنم بمیرم.
        لیچار بار هم کردن بهتره یا از هم چیزی یاد بگیریم ؟؟
        نیومده اینجا با ده نفر جر و بحث کردی مگه اینجا رینگ بکسه مرد حسابی ؟؟ یه ذره فیتیله رو بکش پایین آرومتر کسی با کسی پدرکشتگی که نداره.

      2. mohamadreza

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (465 ديدگاه)

        دوست من
        مقایسه سیستم های صوتی از چند جنبه میتونه انجام بشه :
        ۱: اینکه صدا یه جوری بشه که به گوش انسان خیلی خوشایند باشه : این مورد به شکل امواج صوتی مربوطه ( امواج کروی بهترین دلنشینی رو برا گوش انسان دارن ؛ برا همینه که صدای یه سیستم صوتی از دور خیلی بهتر و دلنشین تره چون امواج هر چه از چشمه موج دورتر میشن دلنشین تر هستن برا انسان . (همون بحث وضوح صدا )
        ۲ : قدرت و شدت امواج صوتی که به توان الکتریکی سیستم مربوطه باز میگرده !( اینجا فرکانس و دامنه و طول موج و انرژی امواج صوتی موثرن )
        سیستم های bose به دلیل طراحی قاب بلندگو امواج های صوتی شون خیلی کروی تر در محیط پخش میشن و معمولا صداشون جذاب تره برا ما.
        ولی فکر کنم ( مطمئن نیستم ) در یک رده قیمتی؛ توان الکتریکی هارمن کاردن معمولا از bose بالاتر باشه .

        1. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          سلام . آیا روی سخن شما با من ، mc20 هست ؟ شما از کجای موضوع دقیقا ، وارد بحث شدی ؟ من الان متوجه نشدم به چه باید جواب بدم ؟

  26. Alireza

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (639 ديدگاه)

    قرار نیس بگیم کدوم بهتره میگه شما کدومو ترجیح میدین
    من ب شخصه ی ماشین دیوونه و وحشی رو به ی ماشین تحت کنترل ترجیح میدم

    موافقم 3
    مخالفم 3
  27. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    خدا نکنه بحث مقایسه ماشینای آلمانی و آمریکایی یا تویوتا و هیوندای بشه، دو سه تا ترول سایتو منفجر میکنن،ما که حتی از نزدیک هم نمیبینیمشون دعوا سر چیه آخه!
    بگذریم، من خودم شخصاً اصلا بین این دوتا وجه اشتراکی نمیبینم که بخوام انتخاب کنم پورشه ۲۰۰هزار تا بیشتره فلسفه ساختش فرق داره کوروت یه چیز اسپرت مردمیه اگه شورولت میخواست رقیب این نسخه از پورشه بشه با این کیفیت و قیمت به بازار نمیومد، جفتشونو دوست دارم ولی من کوروت رو میپسندم بیشتر…

    موافقم 5
    مخالفم 6
    1. Hamid

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      همین ترولایی که میگی …
      حتی جرئت ندارن با اکانت واقعیشون بیان حرفشون رو بزنن!
      مثل جوکر عزیز باشیم … با اک واقعیمون حرفمون رو بزنیم… حتی اگه باعث خنده بقیه بشه!
      در کل فضای واقعی خیلی بهتر از مجازی میتونه احساسات رو منتقل کنه … شده مثلا با یکی داشتم تو دنیای واقعی یه بحثی میکردم … خدا رو شکر به خیر گذشت ولی اگه توی فضای مجازی بود مطمئنا دلخوری پیش میومد اونم بدجور! (بحث سر نیسان جی تی ار و شلبی 350 بود ، با اینکه عاشق هر دوشونم اما شلبی 350 رو یه ماشین خالص تر میدونم … هر چند به اندازه جی تی ار سریع نیست …)
      در کل دوستان نباید خیلی جدی بگیرن قضیه رو … یه زمان من به شخصه خیلی جدی میگرفتم و یکم زیاد فراری فن ها رو اذیت کردم … هر چند ایمان جان اصلا کم نمیاورد و به تنهایی با همه لامبو فنا و مک لارن فنا میجنگید ولی در کل … آخرش به خیر گذشت… خبری از ترول بازی اینا هم نبود که متاسفانه ی سری دوستان دارن ترول بازی در میارن … امیدوارم کسی ازم دلخور نشده باشه یا اگه شده ازش معذرت میخوام!

      موافقم 3
      مخالفم 2
      1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        بله متاسفانه منم بخاطر اون درگیری ژاپنی فن ها با کره‌ای فن ها یه مقداری تحت تاثیر قرار گرفته بودم منم کمی جدی گرفتم اما بعد یه مدت به خودم اومدم، واقعاً ارزش نداره سر یه ماشین که نه میتونیم بخریمش نه از نزدیک ببینیمش و همش تو اینترنت دارم ازش میخونم دعوا کرد،به کسی چیزی نمی‌رسه که اعصابمونو خورد کنیم و حرص بدیم براش…

        موافقم 1
        مخالفم 2
  28. mos

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    از دست یه عده نمیشه کامنت گذاشت.
    کافیه یه چیزی بگی با ۱۰ تا اکانت اصلی و فیک بریزن سرت بگن قیمت فلان ماشین یک سوم اون یکیه پس بهتره!

    موافقم 9
    مخالفم 3
    1. MC20

      ۲۴ مهر ۱۴۰۰
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      mos عزیز سلام ، ازت یه سوال پرسیدم ، جواب من و ندادی داداش ؟
      . . . . . یک سوال هم داشتم ، قبلا شنیده بودم ( فکر کنم از مجله ماشین ) نیسان موتور GTR رو وکیوم میکنه تا هیچ ریزگردی و غباری وارد موتور نشه ؟ این ادعا صحت داره و اگر داره چگونه موتور رو وکیوم میکنن ؟ مرسی .

      1. mos

        ۲۴ مهر ۱۴۰۰
        سوابق: (715 ديدگاه)

        سلام عزیز ببخشید ندیده بودم سوالتون رو

        برای جلوگیری از ورود گرد و غبار، ساخت و مونتاژ موتور های GTR تو اتاقی کاملا ایزوله و تمیز توسط اون ۴ مهندس انجام میشه.
        درباره اینکه وکیوم میکنن چیزی نشنیدم و سرچ هم کردم چیزی پیدا نکردم، به احتمال زیاد صحت نداره.

        1. MC20

          ۲۴ مهر ۱۴۰۰
          سوابق: (2350 ديدگاه)

          مررررررررررررررررررررسی بزرگوار از وقتی که گذاشتید . سربلند و پاینده باشید .

  29. Karl Benz

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    جفتشون کنار هم بسیار زیباست.

    موافقم 1
    مخالفم 1
  30. محمدرسول صمدی (◕‿◕)

    ۲۴ مهر ۱۴۰۰
    سوابق: (157 ديدگاه)

    پسر بدون ادعا کوروت
    عضلانی و عالی
    قیمتشم مناسبه

    موافقم 8
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا