شرکت کمتر شناخته شده ایندسنت از یک پروژه تک ساخت بر مبنای پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ رونمایی کرد.
این روزها وقتی فردی درباره محصولات سفارشی پورشه صحبت میکند برندهای مشهور و نمادینی همچون RWB، زینگر و گانتر ورکس به ذهن خطور میکنند. هر سه شرکت به خاطر روشهای منحصربهفرد خود در ارتقای محصولات کلاسیک پورشه شناخته شدهاند اما شرکتهای دیگری همچون ایندسنت (Indecent) نیز در این زمینه فعالیت میکنند.
جدیدترین محصول ایندسنت به نام ۰۱۱ براساس نسل ۹۹۷ سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۱ ساخته شده است. این مجموعه در آینده نزدیک نیز کار روی پورشه ۹۹۱ سالهای ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹ را شروع خواهد کرد.
پروژه مذکور، تنها نصب یک کیت ساده روی بدنه نیست بلکه شامل بازسازی کامل خودرو میشود. این فرایند شامل تعویض قطعات و جوش دادن تقریباً تمامی پانلهای بدنه است و تنها بخشهای اصلی و دستنخورده کاپوت، سقف و دربها خواهند بود.
این گروه خودرویی که به دنبال خلق محصولی کاملاً متمایز است همین سال قبل توسط سباستین پولیت و فیلیپ تیو تأسیس شد. مقر اینسیدنت در لهستان و تگزاس آمریکا قرار دارد و نمایندگیهای مجاز دیگر آن در ایتالیا، بحرین و انگلستان تأسیس شدهاند؛ اما درباره خود این پورشه ۹۱۱ نسل ۹۹۷ باید گفت زمان ۳۰۰ تا ۵۰۰ نفر ساعتی جهت تکمیلش صرف شده و هر قطعه با چندین گزینه در اختیار مشتری قرار میگیرد تا محصولی کاملاً سفارشی و باب میل او تولید شود.
شایان ذکر است این شرکت به تازگی از پروژه برجسته خود با نام ۰۱۱ رونمایی کرد که خاص ترین پروژه ایندسنت به شمار میرود. این خودرو که در گاراژ یک کلکسیونر خودرو به نمایش درآمد توسط دیگر محصولات پورشه احاطه شده است. کار ساخت ۰۱۱ در مقر کمپانی موردبحث در تگزاس به پایان رسیده است. رنگ نارنجی استارلت خودرو به درخواست خریدار و همسرش انتخاب شده و نوشتههای کررا روی بدنه نیز جای خود را به نشانهای ایندسنت دادهاند. کالیپرهای ترمز نیز رنگ مشابهی دارند.
Indecent برای رینگها از نسخه کلاسیک و لاستیکهای تویو پروکسس R888R استفاده کرده است. قوس چرخهای پهن این پورشه سفارشی نیز به خوبی پذیرای رینگ و لاستیک جدید شدهاند. مشتریان در زمان سفارش محصول خود میتوانند گزینههای مسابقهای، نمایشی یا خیابانی را انتخاب کنند و مدل ۰۱۱ از نوع خیابانی است که از شیشههای جدید و آببندی بدنه متفاوت سود میبرد و از جلوپنجره مشابه مدل ۹۹۱ و بال پشتی استفاده میکند. از جمله تغییرات فنی خودرو نیز میتوان به سیستم اگزوز با خروجی در وسط، هدرز متفاوت، سیستم ورودی فیبر کربنی و… اشاره کرد.
این خودروی تک ساخت در بخش کابین نیز به ترکیب پارچه و چرم با دوخت نارنجی مزین شده و صندلیهای اسپرت ریکارو CS به همراه غربیلک فرمان مدل ۹۹۱.۲ در آن نصب شدهاند. به این موارد باید کمربندهای ایمنی نارنجی را نیز اضافه کرد. تمامی بخشهای لاستیکی و پلاستیکی نیز حذف شده و جای آنها را متریال باکیفیت خاکستریرنگ گرفته است. نشان برنزی با شماره سریال رسمی نیز روی داشبورد خودنمایی میکند. این شرکت میگوید هدفش ارائه یک خودروی سفارشی جذاب برای مشتریان است و قبل از نهایی شدن فرایند تولید نیز رندرهای دو و سهبعدی از خودرو به آنها ارائه میشود.
جرمی کلارکسون
۱۷ دی ۱۴۰۲معرکه شده اون رینگ ها خیلی بهش میاد تیونر ها کارشونو بلد بودن
احمد باقری
۱۷ دی ۱۴۰۲دیگه قورباغه که تیون کردن نداره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ دی ۱۴۰۲بهتر بود بگی، اسطوره نیازی به تیونینگ نداره
amir
۱۷ دی ۱۴۰۲آقای اشتری بخدا که یه وقت ملت یه چیز هایی میگن اصلا آدم هنگ میکنه میمونه چی بگه …. اکثرا هم بچه های دست کم زیر بیست سالن که ظهر و بعد ازظهر از مدرسه برمیگردن شروع میکنن صبحا خبری ازشون نیست
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ دی ۱۴۰۲یک مشکل دیگه داریم که ربطی هم به این دوستمون نداره، کلی میگم
بعضی عزیزان دوست دارن، حرفی بزنن که طرف مقابل مجبور به واکنش بشه، مثبت و منفی برای این افراد مهم نیست،
باعث بحث شدن خیلی جذابه براشون، خصوصا اگر چند مخاطب عصبانی یا ناراحت بشن، لذت میبرن
NAVID۰۰۹۸
۱۷ دی ۱۴۰۲به گلگیر عقب همه ۹۱۱ها توجه کنید از نسل اولش تا الانش ، همه مثل همه ولی اینقدر جذابِ که با یک کاهش ارتفاع و رینگ بزرگ میشه شاخِ کلاسِ خودش !
کلاً آلمانیها در کِشقوس دادنهای گلگیر عقب ماشیناشون استادی خاصی دارند مثل بنزS یا آئودی RS7 یا ۹۱۱ یا BMW سری6 و …!
یهجوری طراحی میکنند که آدم یاد مار افعی میوفته وقتی میخواد حمله کنه به شکار !
مازیار
۱۷ دی ۱۴۰۲آقای اشتری تمامش ختم میشه به نداشتن عزت نفس
و قبول انواع توهین و تمسخر بخاطر حمایت چشم بسته از فلان برند یا کشور در حالی که مرده یا زنده اش برای اونها تفاوتی نداره !
علی
۱۷ دی ۱۴۰۲به به آقای باقری خودتون هستید ؟! یا یکی از کاربران قدیمی داره با اسم شما کامنت میزاره یادمه ده سال پیش هم به پورشه میگفتید قورباغه و اینکه طراحی خشن و تهاجمی نداره ولی همیشه مهندسی پورشه رو تایید میکردید تعجب کردم بعد از این همه سال نظرت عوض نشده
فرشاد
۱۷ دی ۱۴۰۲احمد4ساله از دورقوز سیتی
جرمی کلارکسون
۱۷ دی ۱۴۰۲شاید برای شما جالب نباشه ولی ما دوست داریم
Bmw
۱۷ دی ۱۴۰۲احمد باقری منتقد قدیمی پورشه دوباره برگشت 🤣🤣
Mercedes-Benz
۱۷ دی ۱۴۰۲موندم چرا ۷ نفر کامنتشو لایک کردن؟؟؟؟😔😔
این ماشین یه اسطوره است نباید بش توهین بشه
Mercedes-Benz
۱۷ دی ۱۴۰۲اون ۷ نفر که کامنتشو تائید کردن کی بودن؟؟؟؟؟؟
۴ تاشونو میشناسم خودشم حتما بقیه لایک هارو زده
Fy
۱۷ دی ۱۴۰۲عقبش رو خراب کردن با اون اگزوز های بزرگ😒
فرشاد
۱۷ دی ۱۴۰۲بنازم
𝐀𝐥𝐢
۱۷ دی ۱۴۰۲چه دسته گلایی!!!!
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2024/01/indecent-porsche-reveal-party.jpg
Zahid AMG. 2005
۱۷ دی ۱۴۰۲عجب ماشینی شده خیلی قشنگ شده با رنگ نارنجی
amir-mr
۱۷ دی ۱۴۰۲زیبا بود زیبا تر شد 💯👑
Tesla
۱۷ دی ۱۴۰۲واقعا فاز خریداران پورشه رو درک نمیکنم اونم با وجود امریکن کارز🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲🇺🇲
aqa.amir
۱۷ دی ۱۴۰۲نکشیمون تسلا باز 🌚
Mercedes-Benz
۱۹ دی ۱۴۰۲اصن ماشینای امریکایی در حدی نیستن که با پورشه حتی مقایسه شن
پورشه اوج طراحی و اصالت و پرفورمنس و… تو دنیای خودرو هست
مقایسه تسلا با پورشه مثل اینه که جارو برقی رو با یه سوپر کار بی نقص مقایسه کنی
فکر کنم رکورد تسلا رو زده ناراحت شدی
میثم مردپور
۱۸ دی ۱۴۰۲از زمانی که تونستم مطالعه داشته باشم و دنیای اتوموبیل و مکانیک رو دنبال کنم، نتونستم بین برند و کشور تولید کننده خاصی تعصبی رفتار کنم . آلمان ، ژاپن ، آمریکا، بریتانیا ، ایتالیا و مابقی کشورها همگی دستاوردهای دوست داشتنی دارند و خواهند داشت ، به نظر بنده کسانی که علاقه منداتوموبیل هستند باید به تمامی برندها عشق بورزند و نه اینکه با اصرار بر یک کشور و نام و نشان، پایه گذار بحثهای بیهوده و بی سرانجام باشند.
علی آقایی
۱۸ دی ۱۴۰۲آفرین مردپور
Amir
۱۸ دی ۱۴۰۲بینظیره🔥🔥🔥🔥
dariush6590
۱۸ دی ۱۴۰۲خیلی زیبا و دلنشین شده مخصوصا اون رنگ بسیار زیباش،رینگ ها بهش میاد ولی زیاد جذاب نیست
رینگ BBS خوب تر میشد
BMW
۱۸ دی ۱۴۰۲اصالت خاصی که تا الان حفظ شده