مرحلهٔ یکچهارم نهایی، گروه سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل اول
سرانجام مرحلهٔ مقدماتی سری رقابتهای خودرویی پدال بهطور کامل به پایان رسید و حالا سراغ برگزاری دوئلهای باقیمانده از مرحلهٔ یکچهارم نهایی رفتهایم. سوپراسپرتهای سطح پایین، شاسیبلندهای فول سایز لوکس و کوپههای کامپکت تنها گروههای باقیمانده در مرحلهٔ یکچهارم نهایی هستند و پس از برگزاری دوئلهای این سه گروه، به مرحلهٔ نیمهنهایی خواهیم رفت. ادامهٔ برگزاری دوئلهای این مرحله را با گروه سوپراسپرتهای سطح پایین آغاز میکنیم. در این گروه در مرحلهٔ مقدماتی ۱۰ سوپراسپرت باهم به رقابت پرداختند که از بین آنها پنج خودرو مستقیماً راهی مرحلهٔ بعد شدند اما چون تعداد این برندگان فرد است، از بین بازندگان مرحلهٔ مقدماتی، خودرویی که با کمترین اختلاف شکست خورده هم به آنها اضافه شده است. این خودرو مکلارن ۶۰۰LT است که با کسب ۴۱ درصد از کل آراء، مغلوب آئودی R8 شد. آخرین دوئل گروه سوپراسپرتهای سطح پایین در مرحلهٔ مقدماتی هم بین مکلارن آرتورا و آکورا NSX برگزار شد که نتیجهٔ آن را مشاهده میکنید.
نتایج دوئل قبلی بین مکلارن آرتورا و آکورا NSX
مجموع آراء: ۱۰۷۸
آراء مکلارن: ۶۴۴
آراء آکورا: ۴۳۴
پیروز دوئل: مکلارن آرتورا با کسب ۶۰ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه در مرحلهٔ یکچهارم نهایی | |
پورشه ۹۱۱ کاررا/GT3 | مکلارن ۶۰۰LT |
؟ | |
شورلت کوروت | آئودی R8 |
؟ | |
لامبورگینی اوراکان | مکلارن آرتورا |
؟ |
مکلارن ۶۰۰LT
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۸
پلتفرم: کربن مونوسل II مکلارن
امتیاز از کارانددرایور: ۹ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
گارانتی قوای محرکه: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
تایم پیست Figure-8 موتورترند: ۲۲.۲ ثانیه
تایم پیست هوکنهایم: ۱:۴۸.۹
نقاط مثبت: سرعت آتشین، هندلینگ فوقالعاده، ظاهری که نگاهها را بهسوی خود میکشد، ترمزهای عالی
نقاط منفی: صندلیهای نهچندان راحت، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی ناخوشایند
چکیده: مکلارن ۶۰۰LT سوپراسپرتی وحشیتر و نفسگیرتر از ۵۷۰S است که بهخودیخود بسیار توانمند بود
پورشه ۹۱۱ GT3
تاریخ معرفی: فوریهٔ ۲۰۲۱
پلتفرم: MMB پورشه
امتیاز از کارانددرایور: از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۵.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
تایم پیست Figure-8 موتورترند: ۲۲.۱ ثانیه
تایم پیست هوکنهایم: ۱:۴۵.۸
نقاط مثبت: پیشرانهٔ تنفس طبیعی باشکوه، فرمان پذیری بیرقیب، رانندگی عالی هم در پیست و هم در جاده
نقاط منفی: سفتترین تنظیمات تعلیق سواری را برای خیابان خیلی خشک میکند
چکیده: پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالصترین و باارزشترین ۹۱۱ تبدیل کرده است
مقایسهٔ مشخصات فنی
مکلارن ۶۰۰LT | پورشه ۹۱۱ GT3 | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری H6 |
تنفس | توئین توربو | طبیعی |
قدرت | ۶۰۰ اسب بخار | ۵۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۲۰ نیوتن متر | ۴۷۰ نیوتن متر |
ردلاین | ۸,۷۰۰ rpm | ۹,۰۰۰ rpm |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۸ ثانیه | ۲.۷ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۱۰.۸ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۰ کیلومتر/ساعت |
توقف از ۹۶ | ۲۹.۸ متر | ۲۸.۳ متر |
شتاب جانبی | ۱.۱۱ جی | ۱.۱۱ جی |
دایرهٔ چرخش | ۱۲.۱ متر | ۱۰.۴ متر |
مصرف سوخت | ۱۳.۰ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
ظرفیت باک | ۷۲ لیتر | ۹۰ لیتر |
تولید آلایندگی | ۲۶۶ گرم/کیلومتر | ۲۸۳ گرم/کیلومتر |
وزن | ۱۴۰۰ کیلوگرم | ۱۴۶۰ کیلوگرم |
توزیع وزن | ۴۲ به ۵۸ جلو/عقب | ۴۰ به ۶۰ جلو/عقب |
طول | ۴,۶۰۵ میلیمتر | ۴,۵۷۲ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۷۰ میلیمتر | ۲,۴۵۶ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
حجم صندوق بار | ۱۵۰ لیتر | ۱۴۰ لیتر |
قیمت | ۲۴۲,۵۰۰ دلار | ۱۶۲,۴۵۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Taha Malek
۱۴ خرداد ۱۴۰۱من می خوام به پورشه رای بدم فقط قسمت رای دادن نیستش میشه بگید مشکل منه یا مشکل همه
فرید
۱۴ خرداد ۱۴۰۱نه واسه من اوکیه. شاید به پورشه نباید رای بدی درست کار کنه
Taha Malek
۱۴ خرداد ۱۴۰۱درست شد
Reza Waffen SS
۱۵ خرداد ۱۴۰۱پورشه ۹۱۱ GT3
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۱٩١١،نماد خودرو های اسپرت💎 عاشق طراحیشم
HamiD
۱۴ خرداد ۱۴۰۱هردوتا واقعا عالین …
به هر حال مک لارن ۳ سال قدیمی تره و تولید محدوده … و خب قیمتشم مشخصا بیشتره …
اما توی پیست برتری با پورشه هست …
با اینکه عاشق مک لارن هستم اما انتخابم پورشه هست … خصوصا اینکه تنفس طبیعیه اگرچه شاید جذابیت بصری مک لارن رو نداشته باشه … طراحی مک لارن رو خیلی دوست دارم …
قیمت بیشتر مک لارن اصلی ترین دلیلم برای انتخاب پورشه هست …
ممد ژانگولر
۱۴ خرداد ۱۴۰۱آفرین به حمید داداش گلم
کسی که بتونه دست رد بذاره رو امیالش قابل ستایشه و باید به ۱۷ روش سامورایی ازش تشکر کرد
تو یک رونین واقعی و از جان گذشته ایی داش حمید 👏
مهدی
۱۵ خرداد ۱۴۰۱راستش اره من بیشتر نظرم رو مک لارنه از نظر طراحی بین این دو تا، ولی نسبت به مدل های قبلی طراحی ۹۱۱ های قبلی بهتره بنظرم، از نظر البته اسپورت بودت طراحی کلا مک لارن سر تره
طراحی داخلی مک لارن هم بهتره
SRT
۱۴ خرداد ۱۴۰۱با توجه به قیمت قطعا پورشه انتخاب عاقلانه تریه،اینجا مکلارن فقط طراحیش بهتره.
ماکسیمیلیان
۱۴ خرداد ۱۴۰۱سن و سال مکلارن هم در نظر گیر برادر!
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۴ خرداد ۱۴۰۱بی چون و چرا
رئیس این خودرو ها
انتخابمه
حضرت خوش قیمت پر مهندسی و زیبای پورشه
مهندسی یعنی این ماشین…
۹۰ اسب بخار از رقیبش کمتره ۶ سیلندرم هست ولی تو پیست میزنتش سریعترم هست:)
این یعنی اوووج مهندسی…
فرامرز
۱۴ خرداد ۱۴۰۱یادمه ۷-۸ سال پیش جانی لیبرمن تو مقایسه ۹۱۱ و کوروت گفت برنده این هد تو هد و هر مقایسه دیگه ای ۹۱۱ هست.
Clean energy (سلام فرمانده)
۱۴ خرداد ۱۴۰۱۹۱۱ هرچی باشه
وقتی اسمش میاد
همه یاد مهندسی خالص میفتن
که بدون اینکه کلی اسب بخار الکی بگیره از کمترین اسب بخار ممکن بیشترین استفاده رو میکنه هندلینگ و همه چیزش از رقبا میتونه بهتر باشه…
این مهندسی خالص نیست چیه
ARMAN
۱۴ خرداد ۱۴۰۱پورشه از لحاظ هندلینگ در برابره بوگاتیم گاده
matin
۱۴ خرداد ۱۴۰۱از لحاظ مشخصات فنی قطعا پورشه
اما مکلارن رو خیلی بیشتر دوست دارن
new RAMIN
۱۴ خرداد ۱۴۰۱آقای امیر دهقان قسمت هشتگ ها “#دوئل” فراموش شده. لطفا درست کنید🙏
.
در عجب مانده ام 90 اسب ضعیف تر باشی…تنفس طبیعی باشی…150نیوتون ضعیف تر باشی و 60کیلو سنگین تر باشی ولی تو 0تا 100 فقط 0.1ثانیه و 400متر فقط 0.3ثانیه و تاپ اسپید 5کیلومتر کندتر باشی از مکلارن 600LT! و جالبه هم سواری بینظیر داشته باشی و هم موشکی باشی در پیست و شخصی سازیت هم حد مرز نداشته باشه! در عجب مانده ام واقعا…
پورشه 911GT3واقعا بینظیر هست البته بجای اینکه220هزار دلار براش هزینه کنم (160هزاردلار+60هزاردلار آپشن و شخصی سازی) ترجیح میدم 280هزار دلار هزینه کنم یه 911توربو اس خریداری کنم(205هزار دلارقیمت+75هزاردلار آپشن و شخصی سازی)و بزنم به دل جاده های خلوت و لذت ببرم…مثل اینکه 911توربو اس بگیریم دیگه نیازی به بلیط سفر به فضا نداریم…!
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۱بهتره این رو هم اضافه کنید که ۳ سال قدیمی تر باشی ….یه جورایی میشه گفت هر سال ، برند های خودروی، با قدرت برابر، در شتاب صفر تا صد و چهارصد متر ، حدود یک دهم تا دو دهم پیشرفت میکنن ،و در هر نسل این اعداد ممکنه بزرگ تر باشه
اینکه اختلاف ۶۰۰ آل تی و جی تی سه ، در خط مستقیم چشمگیر نیست ، مربوط به این نیست که ۶۰۰ آل تی در این موضوع ضعیف عمل کرده ، بلکه بیشتر به تفاوت سنی و پیشرفت سریع خودرو ها در این ایام برمیگرده
نکته ی که باید بهش دقت کرد ، این هست که ۶۰۰ آل تی در ۲۲ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه ، ولی ۹۱۱ بیش از ۳۰ ثانیه زمان میبره …اختلاف در سرعت های بالا خودش رو نشون میده
مازیار
۱۴ خرداد ۱۴۰۱کاملا درسته
گذشت زمان و تکنولوژی روز مهمترین فاکتور هست
نمونه بارزش وقتی 918 نوردشلیف رو با 6:57 زد تصورش خیلی بعید بود که کمتر از ده سال بعد یه GT2 بیشتر از بیست ثانیه رکوردش رو کمتر کنه
و در مورد این دوئل با اینکه دوستدار مک لارن هستم _ البته ۷۲۰ بیشتر _ اما از واقعیت نمیشه گذشت
new RAMIN
۱۴ خرداد ۱۴۰۱@محمد امین
بله حرف شما درسته. مکلارن600LT خودروی هست برای 2018. هرسال برندها پرفورمنس ماشین هاشونو ارتقا میدن و بهبود میبخشن
((نکته ی که باید بهش دقت کرد ، این هست که ۶۰۰ آل تی در ۲۲ ثانیه به ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسه ، ولی ۹۱۱ بیش از ۳۰ ثانیه زمان میبره …اختلاف در سرعت های بالا خودش رو نشون میده))
مجدد حرف شما درسته.پورشه 911GT3در31ثانیه از 0به 280کیلومتر میرسه و شتاب ثانویه خوبی نداره نسبت به مکلارن600LT(شتاب0تا280 مکلارن600LTدر21ثانیه و0تا300هم در 25ثانیه است)
خود من اگه قرار باشه روزی911بخرم (البته بعید میدونم اون روز برسه) قطعا قدرتمندترین و پرچمدارترین رو میخرم…یعنی911توربو اس…به شخصه علاقه ای به ماشین پیست محور جاده ای ندارم.911توربو اس موشک زمین به زمین هست انصافا. در 2.2ثانیه به 100 میرسه در 5.5ثانیه به 160میرسه در 8.4ثانیه به 200 میرسه در 12.5ثانیه به 240میرسه و در 19ثانیه به 275کیلومتر میرسه و در 26ثانیه به 300کیلومتر میره و کمی منتظر بمانید به 320کیلومتر میرسه…این شتاب در کنار آپشن های فراوان متریال فوق باکیفیت سواری بی نظیر و قیمت منطقی هستش.
زیزیگولو
۱۴ خرداد ۱۴۰۱کی دلش میاد ۹۱۱ رو انتخاب نکنه
ماشین باز
۱۴ خرداد ۱۴۰۱به نظر من پورشه بهتره با توجه به قیمت و اینکه پورشه همیشه با اصالت بوده و هست نظر شما هم ارزش منده
مهردادکمال
۱۴ خرداد ۱۴۰۱پیشرانهٔ خاص و شاسی ماورایی GT3 آن را به خالصترین و باارزشترین ۹۱۱ تبدیل کرده است
جای هیچ صحبتی باقی نمی مونه
محمد امین
۱۴ خرداد ۱۴۰۱مقایسه ی این دو یکم سخته ، ۶۰۰ ال تی در زمان تولید یه سوپرکار رده بالا محسوب میشد و تمام توقعات رو برآورده کرد ، ولی ۹۱۱ gt3 یه سوپر اسپورت میان قیمت محسوب میشه و اونم در کلاس خودش سنگ محک شد ، مقایسه ی این دو از این جهت سخته که در زمان ساخت هر کدوم بازار متفاوت خودشون رو داشتن و کلاس هاشون متفاوته، در حال حاضر منطق ۹۱۱ را انتخاب میکنه …. جدید تر و بروز تر و سریع تر در پیست و قیمت کمتر … ولی به شخصه خودم مکلارن رو سوپرکار تر میدونم ، نه اینکه بگم پیشرفته تر هست یا سریع تره ، از این نظر که طراحی اش کاملا یک طراحی سوپر کار و متفاوت هست و و تجربه اش به سوپرکار نزدیک تره ،پورشه رانندگی بی نظیری داره ، ولی من اصلا نمیتونم حسی که ۶۰۰ آل تی داره رو با ۹۱۱ مقایسه کنم ، طراحی ۶۰۰ آل تی پر از خطوط و شکستگی ها و منحنی ها هست ،چیزی که توی ۹۱۱ کمتر میبینیم ، ارتفاع این ماشین هم کمتره، منظور ارتفاع سقفش هست ، که ویژگی بارز یک سوپر کاره
به هر حال ، از نظر پرفورمنس و قیمت، در مجموع ۹۱۱ بهتره ، ولی ۶۰۰ آل تی برای اهل دل چیز دیگریست
ماکسیمیلیان
۱۴ خرداد ۱۴۰۱حرف دل را تمام و کمال را به رشته ی تحریر در آوردید👌
R@m!n
۱۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا دو ثانیه کند تر یا سریع تر برای کسی که یه برندو دوست داشته باشه اهمیتی نداره.
البته حرفت کاملا درسته و حس و حال مک لارن متفاوت تر و یونیک تره.
ارین صاحب جمعی
۱۴ خرداد ۱۴۰۱پورشه چرا یک هایپر کار نمیزنه
مهراد
۱۴ خرداد ۱۴۰۱پورشه تابحال دوتا هایپرکار خیابانی تولید کرده
911 GT1 Strabenversion
918 Spyder
Jdm باز
۱۴ خرداد ۱۴۰۱واقعا مهندسی پورشه خیلی بی نطیره
با قدرت کمتر تونسته تایم پیست بهتری برنه و قیمت خیلی کمتری هم داره و هندلینگش واقعا عالیه
بی چون و چرا 911gt3 انتخابمه
احمدرضا
۱۴ خرداد ۱۴۰۱مکلارن خیلی گرونه
با اون قیمت میشه فراری روما خرید
ماکسیمیلیان
۱۴ خرداد ۱۴۰۱مگر میشود مکلارن را ببینی و خودروئی غیر آن را انتخاب کنی😍
ماکسیمیلیان
۱۴ خرداد ۱۴۰۱هر دو خودرو گوهری کم نظیراند🌷
شایان
۱۵ خرداد ۱۴۰۱اره اتفاقا هرکی اینو میبنه دنبال هر بهانه ای میگرده یکی دیگه رو بگیره پورشه که خداست هیچی ولی خودروسازی درجه دو رو هم میشه جای مک لارن به راحتی انتخاب کرد
RezaRs
۱۴ خرداد ۱۴۰۱وقتی هردو رو خیلی دوستدارین چیکار میکنید ؟
ماکسیمیلیان
۱۴ خرداد ۱۴۰۱می نِگَریم و با حسرت، افسوس می خوریم.
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۴ خرداد ۱۴۰۱این همه برنده شدن ماشین آلمانی تصادفی نیست مدیریت پدال چون عاشق خودرو آلمانی هست پس همیشه با دستکاری نتایج آراء اون المانی اجنبی رو برنده معرفی می کنه اما چزا؟ ما که گاگول نیستیم داداچ
GMA
۱۴ خرداد ۱۴۰۱فشااار:)))
Porsche 911
۱۵ خرداد ۱۴۰۱👍
ارسلان
۱۵ خرداد ۱۴۰۱همیشه تنفس طبیعی سرتر هست همینو که دیدم نگا بقیه چیزا نکردم و به پورشه رای دادم بعد دوباره رفتم نگاه کردم دیدم هم سریعتره هم قیمت معقولتری هم داره / گران بودن از نظره من مهم نیست مهم اینه که در همون اندازه هم ارزشمند باشه
فقط کاربرات هشت دهنه
۱۵ خرداد ۱۴۰۱مورشه ۹۱۱ یا مورچه ۹۱۱ که خارج از این دوئل رقبا اون رو له لورده می کنن هه هه هه هه هه هه هه هه
reza342
۱۸ خرداد ۱۴۰۱شتاب هر دو خودرو اشتباهه. درست کنید. مکلارن 2.9 و پورشه هم 3.4 ثانیه هست