مرحلهٔ مقدماتی، گروه هفتم، سدانهای الکتریکی، دوئل اول
پس از مدتی وقفه، مرحلهٔ مقدماتی سری دوئلهای پدال را با تغییراتی و اضافه شدن چند گروه جدید ادامه میدهیم. ازآنجاییکه این روزها بخش سدانهای لوکس الکتریکی با عرضهٔ خودروهایی مثل مرسدس بنز EQS و لوسید ایر بسیار داغ شده است، تصمیم گرفتیم این گروه را به رقابتها اضافه کنیم که اولین دوئل آن امروز برگزار میشود. کراساوورهای کامپکت پرفورمنس با حضور خودروهایی مثل بیامو X3 M و مازراتی گریکاله تروفئو هم دیگر گروه جدیدی است که شاهد دوئلهای آن خواهیم بود. علاوه بر این، ازآنجاییکه قبلاً ماسل کارهای آمریکایی با کوپههای لوکسی مثل بیامو سری ۸ در یک گروه قرار داشتند و این موضوع اعتراضاتی را از سوی شما عزیزان به دنبال داشت، تصمیم گرفتیم این خودروها را از هم جدا کرده و در دو گروه مجزا قرار دهیم که طی روزهای آینده شرکتکنندگان این گروهها را خواهید دید.
دوئلهای این گروه | |
تسلا مدل S | پورشه تایکان |
؟ | |
آئودی E-Tron GT | کارما GS-6 |
؟ | |
لوسید ایر | مرسدس بنز EQS |
؟ |
پورشه تایکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۹
پلتفرم: J1 گروه فولکسواگن
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۰ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۹,۴۱۹ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱,۹۲۵ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۵ درصد
حفاظت از کودکان: ۸۳ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۷۰ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۳ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال یا ۱۶۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: امکان شتاب گیری برای بارها و بارها بدون افت پرفورمنس، حفظ DNA رانندگی پورشه، قابلیت شارژ سریع، ظاهری که از یک پورشه انتظار میرود
نقاط منفی: ورود و خروج دشوار، قیمتی که در دسترس همه نیست، برد متوسطی که به تسلا نمیرسد، آپشنهای گرانقیمت، مصرف برق بالا
چکیده: تایکان بیشترین برد را در کلاس خود ارائه نمیکند ولی در حال حاضر معیار این کلاس برای لذت و رضایت راننده محسوب میشود
تسلا مدل S
تاریخ معرفی: ژوئن ۲۰۱۲ (نسخهٔ بروز شده در ژانویهٔ ۲۰۲۱)
پلتفرم: –
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۰ از ۱۰
امتیاز از موتورترند: ۸.۳ از ۱۰
فروش سال ۲۰۲۱ در آمریکا: ۱۱,۵۵۵ دستگاه
فروش سه ماه اول ۲۰۲۲ در آمریکا: ۱۱,۵۰۰ دستگاه
رتبهٔ ایمنی از یوروانکپ
حفاظت از بزرگسالان: ۸۲ درصد
حفاظت از کودکان: ۷۷ درصد
حفاظت از عابر پیاده: ۶۶ درصد
سیستمهای ایمنی: ۷۱ درصد
امتیاز کلی: پنج ستاره
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
گارانتی قوای محرکه: ۸ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: آنقدر سریع است که سرگیجه میآورد، خودرویی جذاب برای رانندگی با پرفورمنس خارقالعاده، ارائهٔ برد چشمگیر، کابین آیندهنگر
نقاط منفی: کابین به اندازهای که از این قیمت انتظار میرود چشمگیر نیست، نمایشگر بزرگ اطلاعاتی-سرگرمی گاهی باعث حواسپرتی میشود، کیفیت ساخت نهچندان عالی
چکیده: اگر تسلا همین فردا به تولید خودرو پایان دهد، میراث این شرکت به لطف مدل S برای همیشه در کتاب تاریخ صنعت خودرو ثبت خواهد شد
مقایسهٔ مشخصات فنی
تایکان توربو S | مدل S پلاد | |
قوای محرکه | دو موتوره | سه موتوره |
قدرت | ۷۵۰ اسب بخار | ۱۰۲۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۱۴۲۵ نیوتن متر |
گیربکس | دو سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۴ ثانیه | ۲.۱ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۵ ثانیه | ۹.۴ ثانیه |
توقف از ۱۱۰ | ۴۷.۲ متر | ۴۵.۷ متر |
شتاب جانبی | ۰.۹۹ جی | ۱.۰۸ جی |
حداکثر سرعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت | ۲۶۰ کیلومتر/ساعت |
باطری | ۹۳.۴ کیلووات ساعت | ۹۹.۳ کیلووات ساعت |
مصرف انرژی | ۳۰.۸ کیلووات ساعت | ۲۰.۷ کیلووات ساعت |
برد | ۳۱۰ کیلومتر | ۵۶۰ کیلومتر |
وزن | ۲۳۸۰ کیلوگرم | ۲۱۹۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۹۶۳ میلیمتر | ۵,۰۲۱ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۹۰۰ میلیمتر | ۲,۹۵۹ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۴۵۰ لیتر | ۷۹۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۴ یا ۵ نفر | ۵ نفر |
قیمت | ۱۸۶,۳۵۰ دلار | ۱۳۷,۴۴۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
بهنام
۳۰ فروردین ۱۴۰۱پورشه انتخابم هست
جذابیت بیشتری دارد برای من
کافر مقدس
۳۰ فروردین ۱۴۰۱صفر تا صد تایکان این نیست در هر درگی فرسنگ ها از تسلا و لوسید ایر عقب میفته
بهنام
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ماشین که همش برای صفر تا صد نیست که!!
AMANTE
۳۰ فروردین ۱۴۰۱از هر دو ماشین هم خوشم نمیاد ولی اگه بخوام انتخاب کنم پورشه تایکان مدل جی تی اس اسپورت توریسمو رو انتخاب میکنم.
ممد ژانگولر
۳۰ فروردین ۱۴۰۱من رای میدم به پورشه هر چند خود پورشه هم یک سری کاراش روی نروه
مثلا مانیتورش وسط نیست و زاویه متقارنی در داشبوردش نمیبینی اعصاب نذاشته
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۱به نظرم اختلاف جذابیت ظاهریشون _ داخلی و خارجی _ بیشتر از اختلاف عملکردشون _ دستکم اون چه که عملا برای یه سدان به کار میاد _ هست به همین خاطر و با نیم نگاهی به مقوله کیفیت پورشه به تایکان رای دادم
SRT
۳۰ فروردین ۱۴۰۱انتخاب من تسلا،البته از نظر ظاهری و طراحی پورشه ده هیچ جلوعه
صفرتاصدی ک برای تایکان زدن یکم خوش بینانه نیست ؟
فرشاد
۲۶ فروردین ۱۴۰۲از نظر طراحی جلوعه؟
شعر میگی؟
aminbikar
۳۰ فروردین ۱۴۰۱من تسلا رو انتخاب میکنم چون شتاب بهتر برد بهتر زمان شارژ کمتر قیمت کمتر
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ فروردین ۱۴۰۱پدال طبق معمول جانبداری از آلمانی کرد.مشخصات واقعی تسلا 0تا100 کیلومتر 1.99میزان پیمایش 633 کیلومتر حداکثر سرعت 322 کیلومتر.0تا 100 تایکان توبو اس هم 2.8 هستش.
aminbikar
۳۰ فروردین ۱۴۰۱نه برد و شتاب درسته تو سایت تسلا هم شده ۲.۱ ثانیه اما تاپ اسپید پلد رو اشتباه نوشته شده با صفر تا صد تایکان
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۳۰ فروردین ۱۴۰۱بردش رو تو سایت تسلا زده 396 مایل.0تا 60 هم زده 1.99تو سایت پورشه هم زده 0تا100 تایکان توبو اس 2.8 هست و اگر تسلا 0تا100 رو براش 2 دهم بیشتر گرفتن و شدهذ2.1 با 2 دهم کاهش از تایم تایکان میشه 2.6 در حالی که پدال 2.4 زده که تایکان تو خوابش هم نمیببنه.انتخاب صلیغه هست ولی انصافا تسلا جای بحث نزاشته.یه وقتی مثال ام5 رو با ct5 بلک وینگ مقایسه میکنیم که هر کدوم یه امتیازاتی دارن در حالی که تایکان چیزی برا عرض نداره جز قیمت زیاد که این دزدیها تو آلمانیا جا افتاده دیگه.والا اگر نصف مشخصات تسلا رو داشت حتمن بالای 300 چوب قیمت میزد.اینا اگه پرابد داشتن چیکار میکردن
فرامرز
۳۰ فروردین ۱۴۰۱شتابش تا ۱۰۰ نیست و تا ۹۶ یعنی ۶۰ مایل بر ساعت هست. تازه تسلا یه تقلب هم کرده که از صفر حساب نمیکنه و بعد از طی کردن مسافت یه فوت (رول آوت) زمانگیری رو شروع میکنه یعنی زمان هرزگردی چرخ رو لحاظ نمیکنه. ضمنا اینکه هر کی یه بار و بدون گرم کردن لاستیک و باتری امتحان کرده عددی بهتر از ۲.۴ واسه ۰ تا ۱۰۰ به دست نیاورده. در حالی که پورشه وقتی میگه ۲.۴ ثانیه (۰ تا ۹۶) تو هر شرایطی (به جز تو برف یا سربالایی) به اون عدد میرسه. همچنان تسلا شتاب عالی داره ولی تبلیغات هم باید منطقی باشه
Kf
۳۰ فروردین ۱۴۰۱میخواستم انتخاب کنم ولی با این پول میرم سراغ ماشینی امریکایی ک ناله سوپر شارژش بیاد تو کابین نه آرمیچر
شایدم M المانی
سوپرا تقویت شده هم رواله
چی دارم میگم!
Jdm باز
۳۰ فروردین ۱۴۰۱منم
اصن دلم نمیاد این همه پول بدم برای ماشینی که وقتی بهش گاز میدم صدای ارمیچر بده
یه سوپرا تیون شده ۳۰۰۰ اسبی خوبه🔥
امیر
۳۰ فروردین ۱۴۰۱فقط تفاوت قدرت درکنار حجم باتری نسبتا یکسان و مصرف خیلی پایینتر و برد بیشتر یکی از رقبا ، دلیل اصلی انتخاب میتونه باشه
قیمت بسیار کمتر و شتاب جانبی بهتر و تکنولوژی خیلی بالاتر هم دیگه بماند!
Mf1
۳۰ فروردین ۱۴۰۱تایکان یکی از محدود الکتریکی های بازاره که طراحی فوق العادهی داره ولی حیف قیمتش بالاست
محمد امین
۳۰ فروردین ۱۴۰۱من طرفدار تسلا نیستم ، ولی اینجا مطلقا تسلا بهتره ، میدونم که تایکان به عنوان یه پورشه لوکس تر و با کیفیت تر هست احتمالا ، ولی از نظر پرفورمنس و تکنولوژی حدود ۱۰ سال عقب تره … مقایسه کنید مصرف برقش تقریبا ۵۰ درصد بیشتر از تسلا هست …. ۵۰ درصد رقم فوقالعاده وحشتناکی هست …. تازه ۵۰هزار دلار هم اختلاف قیمت دارن و توی پیست و درگ هم تسلا مطلقا بهتره …
تایکان فقط کابین باکیفیت و طراحی زیبایی بهت میده که با توجه به پرفورمنس و قیمتش نسبت به تسلا ، اصلا ارزش خرید نداره ، اگر کسی این چیز هارو دوست داره ، ۹۱۱ توربو اس بخره
TOM KRISTENSEN
۳۰ فروردین ۱۴۰۱اگر از نظر ارزش خرید حساب کنیم عملا تایکان نابود میشه،
اما من با توجه به بعضی ویژگی ها انتخابم پورشست(بدون توجه به ای ترون جیتی)
چون:وقتی معرفی شد بهترین خودرو برقی بود و حتی تسلا مدل اس با ابدیت چیتا و قدرت بیشتر حریفش نشد،کابینش قشنگتره،ظاهرش قشنگ تره، رانندگی باهاش جذاب تره(اینو مجلات میگن)،از نظر کیفیت ساخت بالاتره،برندش پورشست،و از همه مهمتر شبیه ماشین ارزوهامه
GMA
۳۰ فروردین ۱۴۰۱تسلا انتخاب خیلی معقول تر و بهتریه ولی خرید تایکان منطقی نیست اما من به تایکان علاقه دارم
aminbikar
۳۰ فروردین ۱۴۰۱طراحی تایکان از پلد بهتره اما ارزش کمتری نسبت به قیمتش داره که کلی مشکل شارژ و قیره داره و شتاب کمی داره ماشین الکتریکی دیگه تو ذهن ما شتاب بالا باید داشته باشه
matin
۳۰ فروردین ۱۴۰۱انصافا تسلا سرعت و قدرت و برد و حجم صندوق بیشتر رو داره تو قیمت کمتر میده
ولی داشبورد پورشه رو بیشتر دوست دارم ایمنیش هم بهتره
ولی در نهایت تسلا
ارش
۳۰ فروردین ۱۴۰۱انتخابم پورشه ترکیب مناسبی از زیبایی شتاب قدرت هندلینگ .
meysam
۳۰ فروردین ۱۴۰۱مشخصات رو نگاه کنید
حتی در یک مورد تایکان نتونست از تسلا بهتر ظاهر بشه
نمیتونم اون قیمتش برای چی هست
پورشه همین فرمون پیش بره فردا پس فردا باید قید رقابت با تسلا رو بزنه بره با استارتاپهای چینی سرگرم بشه
منتظر دیسهای متعصبین هستم 😉😉
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۱و اونوقت به نظر شما چرا سال قبل اونم در آمریکا
به ازای هر ۱۰۰ دستگاه اس پلد ۸۵ دستگاه تایکان (بطور تقریبی) به فروش رفته؟
در حالی که به زعم شما حتی در یک مورد هم بهتر از تسلا نیست
ALIREZA
۳۰ فروردین ۱۴۰۱مازیار فکر کنم اون اس پلد که گفتی نسبت به این مدل اس فروشش خیلی کمتر باشه ودلیل نزدیکی آمار فروششون همین باشه
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۱من بر اساس جدول بالا گفتم و اطلاع دیگه ای ندارم
همون که اینجا داره مقایسه میشه و دوستان بر اساسش نظر میدن دیگه
Amir Machine
۳۰ فروردین ۱۴۰۱تحویل رسمی و انبوه مدل S پلاد از جولای سال گذشته شروع شد که یعنی این نسخه 6 ماه کامل از سال قبل رو در بازار نبوده و میبینید که فروش مدل S امسال چقدر بیشتر شده
این آمار فروش هم مال کل خانواده تایکان و مدل S هست نه فقط توربو S و پلاد
نسخه پایه تایکان با قیمت حدود 80 هزار دلار خیلی ارزونتره اما ارزونترین نسخه مدل S الان حدود 100 هزار دلاره
مازیار
۳۰ فروردین ۱۴۰۱خوب من ازش اطلاع نداشتم
و امیرجان در اینکه استقبال از تسلا فوق العاده بوده هیچ شکی نیست
منظور من این بود که نمیشه فقط به آمار و ارقام جدول استناد کرد که اگه اینطور بود همه چیز روی کاغذ تعیین میشد
ALIREZA
۳۰ فروردین ۱۴۰۱آمار فروش صحیحه ؟
ماشالا تسلا تو یه فصل به اندازه یک سال فروخته
احمدرضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۱من باشم لوسید ایر رو انتخاب میکنم
اما بین این دوتا قطعا تسلا رو
تسلا سابقه و تجربه بیشتری تو تولید ماشین الکتریکی داره و از مشخصات معلومه
اما واقعا فرمون فوق العاده بدی داره
حس میکنم موقع دور زدن دو فرمونه به بالا اذیت میکنه شدیدا
اما تایکان هنوز اول راهه ظاهر جذابی داره ولی فوق العاده نیست و کاملا عادیه
احمدرضا
۳۰ فروردین ۱۴۰۱البته من اصلاح کنم
تایکان ظاهر جذابی داره ولی مشخصاتش فوق العاده نیست و کاملا عادیه
Elmiraj
۳۰ فروردین ۱۴۰۱ارزش تایکان در مقابل S plaid نهایتا صد هزار دلار هست…
تنها برتری تایکان که ذکر شده کمی کیفیت بهتر مواد بکار رفته در کابین هست ( چیزی که تسلا هرگز وقتشو باهاش تلف نمیکنه ) که اونم اگر خریدار plaid علاقه داشته باشه با بیست هزار دلار به بهترین چرم بازار مزین میکنه .
امیر حسین افشار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱بهترین تایکان وسلام
امیر حسین افشار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱میدونستید که اولین شرکتی که به فکر موتور الکتریکی افتاد پورشه بود چون تسلا از سال ۲۰۰۰ شروع به کار کرد