قطعاً میدانیم وقتی صحبت از درگ ۴۰۰ متر میشود، پورشه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۲ یکی از خودروهای واقعاً شگفتانگیز است. تاکنون بارها دیدهایم که این ماشین خودروهای بسیار قدرتمندی (و موتورسیکلتها) را در مسابقات درگ به چالش کشیده و اکثر آنها فقط توانستند چراغهای عقب پورشه را ببینند؛ اما این بار خودرویی در برابر قاتل اشتوتگارتی قرار گرفته که خود از سلاطین ۴۰۰ متر بهحساب میآید و با کسی شوخی ندارد. این ماشین فراری SF90 استراداله است که کارواو آن را در برابر ۹۱۱ توربو S قرار داده است.
ازآنجاییکه سوپرکار پرچمدار فراری بسیار گرانتر از کوپهٔ آلمانی است، این اختلاف قیمت باید نشاندهندهٔ چیزی باشد. بله این به خاطر قوای محرکهٔ هیبریدی پیچیدهای است که از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده و مجموعاً ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۱۵۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این در حالی است که پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت پورشه تنها ۶۵۰ اسب بخار قدرت را تحویل چرخها میدهد. همچنین فراری با ۱۵۷۰ کیلوگرم وزن، از پورشه ۱۶۴۰ کیلوگرمی سبکتر است.
بنابراین، تعجبی ندارد که SF90 هم در درگ از حالت سکون و هم رولینگ توانست توربو S را مغلوب کند. فراری ۴۰۰ متر را ظرف ۹.۶ ثانیه طی کرد درحالیکه پورشه این کار را نیم ثانیه دیرتر انجام داد. این در مسابقات درگ اختلاف زیادی بهحساب میآید؛ بنابراین، کسانی که بیش از نیم میلیون دلار برای خرید فراری SF90 استراداله هزینه میکنند میتوانند مطمئن باشند که پولشان در جای درستی خرج شده است.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | فراری SF90 استراداله | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبریدی |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۱۰۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۵۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۱۷,۵۵۰ دلار | ۵۱۱,۲۵۰ دلار |
4wheeled
۲۳ آبان ۱۴۰۱سلاطین
بخصوص فراری
BMW
۲۳ آبان ۱۴۰۱مت واتسون چقد خوشحاله وقتی با فراری این همه اختلاف میندازه😄😄
ولی واقعا اس اف ۹۰ نشون داد که بسیار سوپراسپرت تیزیه،حتی یه سرو گردن بالاتر لز توربو اسی کهاین روزا تبدیل به اسطوره شتاب شده بود!
Archi KHAN
۲۳ آبان ۱۴۰۱واقعا سلاطین هستن
ولله
” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “
Reza Waffen SS
۲۳ آبان ۱۴۰۱فراری SF90 : لایک
911 توربو S : دیسلایک
حسین
۲۳ آبان ۱۴۰۱پورشه رو انتخاب میکنم
چون با قیمت کمتر
وزن بیشتر
و بدون کمک موتور های الکتریکی
و فقط با مهندسی موتور و گیربکس
شتاب خیره کننده ای داره
که حتی بعضی الکتریکی ها
از جمله تایکان هم مغلوب کرده
و بنظرم با اون وزن بیشتر
و اختلاف قدرت باز هم خوب اومد
و اینکه اس اف نود هم قطعا خودروی عالی
هست و قابل احترام
چون از یه جایی سریع تر بودن
کار هرکسی نیست دیگه
حسین
۲۳ آبان ۱۴۰۱فک کنم تنها خودرویی ک تونسته
اس اف نود رو بگیره
بوگاتی شیرون باشه
غیر از اون دیگه
به چشمم نخورده من
بوده ؟
مکلارن هم هست البته
نفهمیدم اخر کدوم حریف شد
علیرضا
۲۵ آبان ۱۴۰۱شیرون شتابش با فراری برابره مگر اینکه راننده اس اف نود کار بلد نباشه ولی ماشینا دیگه تسلا مدل اس و ریماک نورا که البته اینا برقین و نمیشه حساب کرد ولی تو بنزینیا ماشینای کونیگزگ هم راحت حریفش میشن که البته اونا تو دسته گرون قیمتان ولی تو ماشینای هم قیمت اس اف نود فراری سریع ترینه
Reza Waffen SS
۲۳ آبان ۱۴۰۱درگ نابرابری بود رقیب ۹۱۱ توربو S فراری F8 تریبیتو هستش
Hadi
۲۳ آبان ۱۴۰۱فراری SF90 هیولاییه برا خودش 911 توربو S که هیولایه خودش تو ۴۰۰ متر رو با اختلاف زد…
قراره 911 توربو S هیبرید هم 2024 بیاد اونموقع درگ خفن تر و نزدیک تر میشه 👌🏼…
❤BMW❤
۲۳ آبان ۱۴۰۱بله
با ۳۰۰ هزار دلار گرون تر
مهدی
۲۳ آبان ۱۴۰۱توربو اس ثابت شدست ولی خب واسم جالبه sf90 همیشه و تو هر شرایطی تایم ۹.۶ رو میزنه
Amin
۲۳ آبان ۱۴۰۱یه تایم ۹.۴۶ هم روی خیابون ازش منتشر شد ، ولی از یه کانال غیر رسمی
بی خیال اسم
۲۳ آبان ۱۴۰۱برعکس بعضی ها داش مهدی
BMW
۲۳ آبان ۱۴۰۱اصلا این که نویسنده تو این مقاله بیاد گرون قیمت بودن این فراری رو به نیم ثانیه سریعتر بودنش از توربو ای ربط بده حرف کاملا بی ربطیه
علت اصلی گرونتر بودن فراری تنها شتاب بالاترش نیست
بلکه،پرستیژ و کم یاب تر بودن و دست ساز بودن محصولات فراری و خلاصه توجه بیشتر به جزئیات در ساختش و علی الخصوص اینکه یک مدل بالارده ی فراری است
پس باید هم قیمت بالایی داشته باشه،همه که نمیتونن مالکش بشن
Amin
۲۳ آبان ۱۴۰۱هر دوی این ماشین ها ثابت شده هستن و ارزش زیادی در مقابل وجه پرداختی دارن و قابل تقدیر هستن ، هر چند رقیب هم به هیچ وجه نیستن همونطور که مشخصه ….۹۱۱ توربو باید با f8 مقایسه بشه یه جورایی
نکته ی جالب که توی این درگ چشمم رو گرفت ، این بود که اس اف نود با ۳ موتور الکتریکی و باطری ۶۰ کیلوگرمی ۷.۹ کیلووات ، بازهم ۷۰کیلوگرم سبک تر از توربو اس هست …..اس اف نود مرز جدیدی رو در سوپر کارها معرفی کرد ، یه سوپر کار ۶ دانگ که توی هیچ زمینه ای کاستی نداره و رقیبش توی این کلاس فعلا فقط خودشه اونم بعد از ۴ سال
رفته رفته باید منتظر نسخه ی قوی تر از این ماشین باشیم
۹۱۱ توربو هیبرید جدید هم قراره به زودی معرفی بشه و در جدال با 296 قرار میگیره
مازیار
۲۳ آبان ۱۴۰۱امین عزیز
بخش زیادی از اختلاف وزن فراری مربوط به استفاده از مواد سبک وزن و البته گرون قیمت نسبت به پورشه هست – چیزی که پورشه کمتر بهش پرداخته – و این اختلاف وزن در اختلاف قیمت خودشو نشون داده
و کاملا درسته این SF90 یه محصول کامل از هر لحاظ هست
و دیگه اینکه کم پیدایی چرا؟
amin
۲۳ آبان ۱۴۰۱سلام اقا مازیار . این مدت یه سری مشغله داشتم ….هر چند سایت میمومدم اما به دلایلی کامنت نمیزاشتم انچنان . خدا رو شکر وقتم کم کم داره ازاد میشه و سعی میکنم بیشتر فعالیت کنم و از نظر شما و بقیه استفاده کنم
در مورد اون توضیحتون هم ….کاملا درسته اما در کل از لحاظ فنی مقایسه ی وزن این دو ماشین جالب بود
احمدرضا
۲۳ آبان ۱۴۰۱بچه ها فکر کنم قوس گلگیر عقب پورشه سمت راننده رو مالیدن به جایی
نتیجه مشخص بود ولی خیلی دوس دارم رقابت این فراری با اسپیدتیل مک لارن ببینم مخصوصا رولینگ
خیلی خیلی کم درگ از اسپیدتیل هست
بهنام
۲۳ آبان ۱۴۰۱انتخاب بین دو محصولی که یکی رو بیش از حد دوست داری چون ساخت فراریه، اون یکی رو هم براش لیش از حد احترام قائلی چون ساخت پورشه هست. انتخاب بسیار سختیه .
Erfan
۲۳ آبان ۱۴۰۱چه درگ مضخرفی بود.آخه این دو ماشین هیچ نقطه اشتراکی ندارن که بخوان با هم مقایسه بشن.
نه از لحاظ موتور نه از لحاظ قیمت
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱کسی که رخ فراری رو میبینه لحظه ای هم به پورشه فکر نمیکنه فراری یه سبک زندگیه مردم میان با فراری عکس میگیرن تا پورشه
Scuderia Ferrari
۲۳ آبان ۱۴۰۱اول از همه باید بگم که مهندسی سطح بالای پورشه برای همه ثابت شده هست و این باخت هیچ چیزی از ۹۱۱ افسانه ای کم نخواهد کرد
دوم اینکه دنیای فراری بعد از حضور گسترده الکتریکی ها در دنیا قطعاً عوض خواهد شد و دیگه مثل گذشته به خیلی از اصول مثل طراحی زیبا ، انجین حجیم و قدرتمند ، صدای اگزوز و هندلینگ ناب کمتر توجه خواهد شد و تمرکز میره به سمت عملکرد ، عملکرد و عملکرد (پرفورمنس)
دنیای خودرو در حال حاضر بیشتر نگاهش به سمت الکتریکی هایی مثل تسلا و ریماک هست چون با عملکرد بی نظیرشون باعث میشن خیلی چیزا بی اهمیت جلوه داده بشن
پس برای دیده شدن متاسفانه باید از اصالت خودت فاصله بگیری و این تنها راهی هست که امثال پورشه و فراری در آینده در پیش خواهند گرفت
SRT
۲۳ آبان ۱۴۰۱امیدوارم اینطور نشه اس اف نود استراداله
hamidreza
۲۳ آبان ۱۴۰۱مهندسی رو از ایتالیاییا و آلمانیا نشعت گرفتن
البته اینا دیگه مهندس نیستن تو خودرو سازی، فوق دکترای مهندسی رو دارن😂
نه فقط تو ۱/۴ مایل بلکه تو هر پیستی و هر جاده ای
پیام
۲۳ آبان ۱۴۰۱پورشه تو این کلاسم حاضر بشه عالی میشه کلاسی که مابین هایپر و سوپر اسپرت میشه چه شود اگه بده بیرون خلا بین 918 و 911 را پر کنه
علی
۲۳ آبان ۱۴۰۱فراری عشق اولم هست . اصالت ، هنر و تکنولوژی
electriclovecar
۲۳ آبان ۱۴۰۱1 فراری معلوم بود
ولی
پورشه با پول کمتر و توان کمتر ولی با وزن بیشتر در حد همون فراری تقریبا ظاهر شد
Royal Driver UK 70
۲۳ آبان ۱۴۰۱اختلاف قدرت زیاد داشتن، فراری بیشتر توانش توی شتاب برمیگرده به موتورای الکتریکیش. هردو رو دوست دارم
A.A.S
۲۳ آبان ۱۴۰۱هر دو عالی و ثابت شده ان
اما 911 بهتر بود با f8 مقایسه بشه تا sf90
جناب ایکس
۲۳ آبان ۱۴۰۱فراری که فوق العاده مثل همیشه، تابم خوبی هم باهاش زد، ولی واقعا پورشه با ۴۰ درصد قیمت و این پرفورمنس انتخاب وسوسه کننده ایه، پرچم هر دو بالاس
ADAK
۲۳ آبان ۱۴۰۱لطفا سورس مقاله ی اصلی را بگذارید
شوتی سوار
۲۴ آبان ۱۴۰۱هردو فوقالعاده💪🏼💪🏼💪🏼💪🏼
Amir911
۲۷ آبان ۱۴۰۲مقایسشون یکم اشتباهه… به هر حال متور الکتریکی کارش اینه تمام قدرتشو از همون صدم ثانیه اول انتقال بده… ولی به نظرم دوتاشون خفن ترینن ترجیحشون میدم به باقی کمپانیا البته من کلا آلمان فنم😂ولی هرچی ک توش مهندسی خودشو نشون بده برا من قابل احترامه از جمله فراری… به نظرم خیلی خاص تره نسبت لامبورگینی و باقی رقیباش ولی باز ترجیحم پورشه با تعداد سیلندر کمتر و. حجم متور کمتر بدونه متور الکتریکی باز پا به پا میاد