پورشه

رانندگی با پورشه کاین پلاگین هیبرید 730 اسب بخار؛ نسخه پیش‌تولید

پورشه کاین توربو پلاگین هیبریدی مجهز به پکیج GT شاسی‌بلندی است که به شدت می‌خواهد یک ۹۱۱ GT3 باشد و به همین علت ما را گیج کرده است. یک شاسی‌بلند ۲.۲ تنی نباید تا این حد برای رانندگی لذت‌بخش باشد!

کاین فیس لیفت باعث می‌شود تناقض‌های زیادی به وجود آید زیرا در عین اینکه مدل توربو GT حاضر است قوانین آلایندگی مانع حضورش در اروپا می‌شوند. بجای این خودرو نسخه‌ای اسپرت تر از خانواده پلاگین هیبریدی کاین راهی قاره همیشه‌سبز می‌شود. هنوز چیزهای ناشناخته زیادی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به نام این مدل اشاره کرد؛ اما پورشه تائید کرده است خودروی موردبحث ما قدرتی فراتر از ۷۰۰ اسب بخار خواهد داشت و گشتاور آن به فراتر از ۹۰۰ نیوتون متر خواهد رسید.

قوای محرکه جدید پورشه کاین توربو پلاگین هیبریدی که در سومین نسل پانامرا نیز قابل انتخاب خواهد بود از همان قطعات برقی مدل کاین E-Hybrid استفاده می‌کند. این مجموعه شامل پیشرانه برقی با ۱۷۴ اسب بخار و باتری لیتیوم یونی ۲۵.۹ کیلووات ساعتی است. به این ترتیب کاین در حالت برقی شعاع حرکتی بیشتر از ۷۰ کیلومتری خواهد داشت؛ اما بخش اعظم قدرت این قدبلند آلمانی را پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو تأمین خواهد کرد، پیشرانه‌ای که از توربوشارژر مونو اسکرول سود می‌برد. افزایش محسوس قدرت و گشتاور کاین پلاگین هیبریدی باعث می‌شود رقیب مستقیمی برای بی ام و XM لیبل رد باشد، خودرویی که به مدد قوای محرکه بنزینی/برقی خود ۷۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۰۰۰ نیوتون متر گشتاور عرضه می‌کند. ما فرصت رانندگی با نسخه پیش‌تولیدی کاین کوپه مجهز به پکیج GT را قبل از رونمایی آن در نمایشگاه مونیخ پیدا کردیم و باید گفت پرفورمنس آن در سطح کاملاً بالایی قرار دارد.

قوای محرکه پلاگین هیبریدی شاسی‌بلند پورشه بسیار قوی است و باعث شتاب گیری تندی از حالت سکون و در حالت حرکت می‌شود. ترکیب قدرت پیشرانه برقی و بنزینی باعث ارائه خطی قدرت و گشتاور خواهد شد تا راننده کمبودی احساس نکند. در دورهای پایین پیشرانه قدرت زیادی زیر پای راننده قرار دارد و در دنده‌های سبک‌تر نیز کاین به یک خودروی راحت در بزرگراه‌ها تبدیل می‌شود. صدای تولیدی اگزوز تیتانیومی نیز در حالت‌های اسپرت پرطنین‌تر می‌شود تا بر هیجان رانندگی بیفزاید. پیشرانه کاین پلاگین هیبریدی با یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک همکاری می‌کند و شیفترهای روی فرمان نیز وجود دارند. به این مجموعه باید سیستم چهار چرخ محرک کاملاً متغیر را نیز اضافه کرد.

ژرمن‌ها مدعی هستند صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خودروی موردبحث به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ۴ ثانیه خواهد بود و حداکثر سرعتش نیز به فراتر از ۲۹۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید. البته همچون همیشه با ارقامی محافظه‌کارانه روبرو هستیم و شاید خودرو بهتر از این‌ها عمل کند. چنین چیزی را در کاین توربو S E-Hybrid دیده بودیم که می‌توانست در حوالی ۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. از نظر هندلینگ نیز باید گفت نسخه پرچم‌دار کاین عملکردی در حد و اندازه پرفورمنس خط مستقیمش دارد.

فرمان این خودرو از دقت و سنگینی خاصی سود می‌برد و پکیج GT نیز باعث می‌شود ارتفاع خودرو نسبت به نسخه‌های استاندارد کاین هیبریدی ۱۰ میلی‌متر کاهش یابد. سیستم تعلیق این شاسی‌بلند پرقدرت ترکیبی از فنرهای بادی با سیستم پایداری آنتی رول الکترومکانیکی است تا کنترل بدنه برجسته‌ای را به همراه چسبندگی بالا فراهم سازد. نهایتاً باید گفت سیستم هدایت گشتاوری دیفرانسیل عقب نیز توزیع بهینه قدرت و گشتاور در پیچ‌های تند را تضمین می‌کند. در کل باید گفت با خودرویی کاملاً توانا طرف هستیم که می‌تواند وزن بالای خود را پنهان کند.

زمانی که حالت کامفورت رانندگی را انتخاب کنید قوی‌ترین پورشه کاین توربو پلاگین هیبریدی به موجودی رام تبدیل خواهد شد. سواری خودرو با وجود پکیج GT همچنان خشک است هرچند دامپرهای متغیر و کنترل دقیق بدنه باعث می‌شوند خودرو در مسیرهای ناهموار خیلی ناهنجار نباشد. از دیگر ویژگی‌های پکیج GT می‌توان به ترمزهای کربن سرامیکی و پانل سقف از جنس پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن اشاره کرد. فرقی نمی‌کند پورشه این خودرو را چه بنامد چراکه از نظر توانایی‌های دینامیکی درباره آن شکی وجود ندارد. کاین پلاگین هیبریدی جدید بر پایه جذابیت‌های مدل قوی توربو GT تولید خواهد شد و قوای محرکه هیبریدی نیز بر پرفورمنس آن افزوده‌اند. تغییرات رخ داده در شاسی نیز باعث می‌شوند هندلینگ خودرو علیرغم وزن بیشتر بهبود یابد. قضاوت نهایی درباره قدبلند تازه‌نفس پورشه را به چند ماه بعد و تست نسخه تولیدی موکول می‌کنیم اما بر اساس آنچه در نسخه پیش‌تولیدی دیدیم، کاین پلاگین هیبریدی خودرویی بسیار سریع و خاص در کلاس خود خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Moein

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (913 ديدگاه)

    بی ام و XM red label لایک
    پورشه کاین توربو GT دیسلایک

    موافقم 21
    مخالفم 122
  2. M/D

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (207 ديدگاه)

    واقعا عالیه که هنوز این ماشین برقی نشده البته که بزودی نسخه برقی اش هم میاد قطعا پورشه نمیخواد سهمشو از بازار به رقبا بده.
    طراحی بسیار زیبایی داره فقط از نظر من بهتر بود اون باله ی بالای چراغ عقب رو نمی گذاشتن و اگزوز هارو به طرفین خودرو می بردن طراحی عقب رو کمی زشت کردن.
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/porsche-cayenne-2023-21.webp
    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/07/porsche-cayenne-2023-19.webp

    موافقم 4
    مخالفم 9
  3. Mr. gt c

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (426 ديدگاه)

    ای کاش ای کاش دیزاین اگزوزش رو تغییر بدن، مثلا دوتا تویین چپ و راست بزارن که خیلی اسپرت تر میکنه رخ عقب رو.

    موافقم 18
    مخالفم 2
  4. amir

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    هیچوقت ندیدم پورشه چیز بد بسازه!
    باید محصولات پورشه اینجوری طبقه بندی کرد
    خوب
    خیلی خوب
    عالی

    موافقم 39
    مخالفم 2
  5. LAMBORGHINI

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    عجب رقابتی بشه

    موافقم 11
  6. R/T

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    وقتی جانشین اوروس هم بیاد رقابت خیلی باحالی رخ میده بین پورشه و لامبورگینی
    البته بی ام و هم از لحاظ قدرت ( اسب بخار ) باهاشون رقیبه

    موافقم 15
  7. BMW

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    نمی دونم ولی یه حس خوبی بهش ندارم انگار یه مشکلی توش هست ولی جزئی

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. net

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3392 ديدگاه)

      اولین بار در سال ۲۰۰۶ بی ام و با تولید x6 دسته بندی جدیدی در دنیای ماشین به وجود اورد به نام کراس اور کوپه زشت، عقب ماشینهای کراس اور کوپه که سقف رو به پایین شیب داره خیلی بد هست. این مدل چراغ جلو قدیمی شده. چراغ عقب متصل برای کراس اور کوپه و کراس اور و اس یو وی فول سایز بد هست و چراغ عقب رنگ سفید داره بد هست اگر چراغ عقب نوار متصل نداشت و قرمرز زرشکی بود قشنگتر میشد. دو اگزوز بیضی در وسط هست بد شده اگر دو اگزوز دایره ای خاکستری در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد. در طراحی داخلی از پارچه مخمل استفاده کرده بد هست اگر یکپارچه چرم مشکی و پلاستیک مشکی داشت قشنگتر میشد. ماشین یکپارچه مشکی جالب نیست اگر رینگ و اگزوز و زه اطراف شیشه دربها خاکستری بود قشنگتر میشد. لنت ترمز زرد هست تو چشم میزنه

      موافقم 5
      مخالفم 14
      1. net

        ۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3392 ديدگاه)

        سپر جلو با جلوپنجره قاطی شده بد هست

        موافقم 2
        مخالفم 9
      2. amir-mr

        ۱ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (401 ديدگاه)

        شما باید طراح میشدی واقعا داری تو پدال حیف میشی

  8. Enzo Ferrari 2008

    ۳۱ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    خیلی خوبه ولی…… توش یه چیزی کمه

  9. همایون

    ۸ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (778 ديدگاه)

    هرچند از لحاظ ظاهر و پرستیژ واسه من خیلی جذابتر از xm بیمر هست ولی دوست دارم تو خط مستقیم هم بتونه xm رو شکست بده که صدنیوتن گشتاور کمتر یکم کار رو واسش سخت میکنه چون bmw هم مثل پورش ارقام رو محافظه کارانه اعلام میکنه و توانایی ماشیناش خیلی بیشتر از اعداد اعلامیه واسه همین تو درگ همه رو سوپرایز میکنن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا