برخی افراد معتقدند نشان و لوگوی پورشه از طلای واقعی ساخته شده اما آیا واقعاً اینگونه است؟
شرکت آلمانی پورشه تاریخچه درخشانی دارد و سابقه تأسیس آن به سال ۱۹۳۱ بازمیگردد. پرفسور فردیناند پورشه این برند جذاب را در آن زمان پایهریزی کرد و تا سال ۱۹۴۸ فری پورشه پسر بنیانگذار این خودروساز معتبر، اولین خودروی پورشه یعنی تایپ ۳۵۶ را توسعه داد. اما هر برندی نیازمند یک نشان و لوگوی خاص و مشهور است تا بتواند از رقبا متمایز شود و اگر این نشان ریشه در تاریخ و فلسفه مؤسسان خود داشته باشد بسیار بهتر خواهد بود. این موضوع به ویژه در بازار خودروهای اسپرت و لوکس اهمیت بالایی دارد چراکه خریداران و تماشاچیان باید با اولین نگاه هویت سازنده خودرو را تشخیص دهند. مثال بارز این قضیه لوگوی گاو مبارز لامبورگینی است که از اوایل دهه ۶۰ میلادی تاکنون با این برند همراه است.
اما داستان نشان و لوگوی پورشه در پاسخ به وارد کننده محصولات این شرکت به آمریکا در طراحی یک نشان خاص شروع شد و فری پورشه با فرانز خاویر برای طراحی یک نشان جدید تماس گرفت. در طراحی این نشان یک اسب را میبینیم که دو پای خود را بالا برده است. این نشان از شهر اشتوتگارت آلمان یعنی محل مقر اصلی پورشه گرفته شده و شاخهایی که در کنار این اسب دیده میشوند عناصری هستند که در تاج ایالت قدیمی Württemberg-Hohenzollern وجود داشتهاند. این ایالت در آلمان شرقی قرار داشت اما این روزها اثری از آن نمانده است.
اما آیا در نشان و لوگوی پورشه از طلای واقعی استفاده شده است؟ بله همه نشانهای پورشه دارای ورق طلا هستند و تمامی بخشهای آن معنی خاصی دارند. همه بخشهای تاج پورشه نمادین هستند و باید گفت طلا معمولاً به عنوان خیرخواهی و بلندنظری در نظر گرفته میشود. این عنصر گرانقیمت در محصولات پورشه نشان دهنده تجمل و اشرافیت بوده و جذابیت بیشتری به ساختههای این خودروساز میدهد؛ اما داستان نمادهای پورشه به همینجا ختم نمیشود چراکه شاخهای یاد شده نمادی از قدرت و ابهت بودهاند. اسب مشکی رنگ روی نشان پورشه نیز نماینده اشتوتگارت است، واژهای که از ترکیب اشتوتن به معنی گل میخ و گارتن به معنی باغ گرفته شده است. اشتوتگارت خانه پورشه بوده و صدها سال از نماد اسب برای خود استفاده کرده است زیرا که این شهر به خاطر پرورش اسب مشهور بوده است. از نظر تاریخی هم اسبها نمادی از آمادگی برای انجاموظیفه در قبال رهبران و کشور خود بودهاند.
پورشه برای اینکه نشان دهد تا چه میزان به جزئیات محصولات تولیدی خود اهمیت قائل است هر نشان و لوگو را بهصورت دستساز تولید میکند و این کار از دهه ۵۰ میلادی تاکنون انجام میشود. نشانهای موردبحث همچنین توسط پورشه آزمایش میشوند تا از دوام و استحکام آنها در برابر شرایط نامساعد محیطی اطمینان حاصل شود. این نشان نمادین در تستها دوام بسیار بالایی نشان داده و همچنان به عنوان نماد سرعت، اشرافیت و جذابیت شناخته میشود.
mmd@
۱۸ آبان ۱۴۰۳جانم☠️☠️☠️💀💀💀💀❤️🔥❤️🔥❤️🔥❤️🔥🏆🏆🏆🏆😈😈😈🇫🇷🇫🇷🇫🇷☣️☣️☣️☣️🎖️🎖️🎖️🥇🥇🥇
علی Shelby
۱۸ آبان ۱۴۰۳استون هم لوگوش دست سازه و بسیار گران قیمته
۱۸ آبان ۱۴۰۳از فردا پورشه دیدم ارمشو میدزدم
😘
گاس فرینگ
۱۸ آبان ۱۴۰۳قدیم رایج بود آرم ایستاده روی کاپوت بنز رو سرقت میکردن
SMS
۱۸ آبان ۱۴۰۳🙃🫠
ItsKamran
۱۸ آبان ۱۴۰۳وقتی لوگوی پورشه رو میبینم احساسمیکنم
داره ،بهم لبخند میزنه فقط من، این حس رو
دارم یعنی ؟
I99
۱۸ آبان ۱۴۰۳قبل از دیدن لوگوی پورشه چیزی مصرف نکردی ؟
۱۸ آبان ۱۴۰۳نه عادیه همه پسرا این حسو دارن چون طراحش قزوینی بوده
𝐀𝐥𝐢
۱۸ آبان ۱۴۰۳جالبه، فکرشو نمیکردم از طلا ساخته شده
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۸ آبان ۱۴۰۳چقدر جالب!
تا الان نمیدونستم واقعا اون ورق های طلایی از جنس طلا هستن!!
اونم دست ساز و با کلی آزمایش…
دست مریزاد به پورشه👑👍👍
ممنون از آقای احمد زاده🌹🙏🌹
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳اولین پورشه با لوگو پورشه 356 بوده، ولی قدیمی ترین و اولین تایپ 64 بوده که دوتا لینک ازش پیدا کردم شاید جالب باشه.
https://www.pedal.ir/porsche/%d8%b1%d8%a7%d9%86%d9%86%d8%af%da%af%db%8c-%d8%aa%d8%a7%db%8c%d9%be-64-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87-%d8%af%d9%86%db%8c%d8%a7/
.
.
.
https://www.pedal.ir/porsche/%d8%ad%d8%b1%d8%a7%d8%ac-%d8%a7%d9%88%d9%84%db%8c%d9%86-%d9%82%d8%af%db%8c%d9%85%db%8c%e2%80%8c%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-%d9%be%d9%88%d8%b1%d8%b4%d9%87/
لینک اول رانندگی با تایپ 64 عه، ندیدید هم چیزی نیست ولی دومی تاریخچهشو میگه واقعا تاثیر گذاره.
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۸ آبان ۱۴۰۳عااااالی بودن ممنون طاها جان🙏🌹🌹
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳خواهش میکنم، سلامت باشید 🙏
JaMsHiD-B
۱۸ آبان ۱۴۰۳این کامنت توی یه لول دیگه بود
عالی بود بسیار ممنون👌🔥
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳لطف داری جمشید جان، خواهش میکنم🌹
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳آقا اینو من الان یادم افتاد، توی لینک اول سرنوشت حراجی لینک دوم رو نوشته بود،
اگر خوندید که هیچی اگر هم نه اون تیکه اشو میذارم:
(در ماه می امسال گفته شد که قرار است این تایپ ۶۴ در تاریخ ۱۵ آگوست در حراجی RM Sotheby در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری به حراج گذاشته شود و برآوردها نشان میداد میتواند با قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شود اما به دلیل کاملاً عجیبی، اولین خودروی پورشه موفق به فروش در حراجی نشد و این خودرو که قرار بود یکی از برجستهترین اتفاقات در هفتهٔ اتومبیل مونتری امسال باشد، به بزرگترین اشتباه حراجی تبدیل شد. مرکز همایش مونتری پیش از آغاز حراجی برای این خودرو قیمت ۲۳ میلیون دلار را تخمین زده بود اما حاضرین در حراجی میگویند قیمت پایهٔ آن ۳۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
هرچند جمعیت حاضر در حراجی با اعلام قیمت پایهٔ ۳۰ میلیون دلار تعجب کردند اما وقتی این قیمت سریعاً به ۷۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد واقعاً شگفتزده شدند. هنگامیکه رقم ۷۰ میلیون دلار روی نمایشگر سالن حراجی به نمایش درآمد همه موبایل به دست آمادهٔ ثبت لحظهٔ فروش گرانترین خودروی تاریخ بودند اما این اتفاق هرگز روی نداد زیرا چند ثانیه بعد از اعلام ۷۰ میلیون دلار، مسئول حراجی اعلام کرد که پیشنهادهای اعلامی برای تایپ ۶۴ درواقع ۱۳ میلیون و ۱۷ میلیون دلار بوده و بهاشتباه ۳۰ میلیون و ۷۰ میلیون دلار گفته شده است.
در این هنگام، جمعیت کاملاً گیج شده بودند و هرجومرج و جنجال سالن را فراگرفت. بدین ترتیب بسیاری از حضار از سالن بیرون رفته و خراجی لغو شد. یکی از حضار میگوید مسئول حراجی لهجهٔ انگلیسی داشته و مشخص نبوده دقیقاً میگوید ۱۳ یا ۳۰؛ بنابراین این اشتباه عجیب که برخی آنرا عمدی میدانند موجب شده فعلاً این تایپ ۶۴ ارزشمند خریداری نداشته باشد.)
! i M α η δ υ α R
۱۸ آبان ۱۴۰۳طاها جان …
دومین لینکت رو کامل خوندم و نه تنها لذت بردم که بسیار هم تحت تاثیر قرار گرفتم …
مایه تأسفه که تنها یک یادگاری از نبوغ فردیناند پورشه ، به امروز رسیده !!!
کاش بشر به جای نابود کردن تاریخ با وحشی گری ، با مهربانی ، به حفظ میراث اسلاف خودش می پرداخت …
بسیار ممنون از زحمتی که کشیدی …
🙏🙏🙏
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳قربان شما مهدیار جان🌹
واقعا دلم سوخت برای اون نمونه دوم که آمریکایی ها نابودش کردن،
البته که همونطور که توی لینک گفته شد بازسازی شد و رفت توی موزه پترسون ولی اون یه دونه که سالمه سالمه خیلی با ارزش تره.
راستی الان یادم افتاد، توی لینک دوم که در مورد حراجی بود، گفته نشد که سرنوشت حراجی چی شد، ولی توی لینک اول علاوه بر فیلم رانندگی که چیز خاصی نداشت، داستان حراجش گفته شد که همون تیکه شو میذارم، اینم خوب بود:
(در ماه می امسال گفته شد که قرار است این تایپ ۶۴ در تاریخ ۱۵ آگوست در حراجی RM Sotheby در طول هفتهٔ اتومبیل مونتری به حراج گذاشته شود و برآوردها نشان میداد میتواند با قیمتی بیش از ۲۰ میلیون دلار فروخته شود اما به دلیل کاملاً عجیبی، اولین خودروی پورشه موفق به فروش در حراجی نشد و این خودرو که قرار بود یکی از برجستهترین اتفاقات در هفتهٔ اتومبیل مونتری امسال باشد، به بزرگترین اشتباه حراجی تبدیل شد. مرکز همایش مونتری پیش از آغاز حراجی برای این خودرو قیمت ۲۳ میلیون دلار را تخمین زده بود اما حاضرین در حراجی میگویند قیمت پایهٔ آن ۳۰ میلیون دلار اعلام شده بود.
هرچند جمعیت حاضر در حراجی با اعلام قیمت پایهٔ ۳۰ میلیون دلار تعجب کردند اما وقتی این قیمت سریعاً به ۷۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد واقعاً شگفتزده شدند. هنگامیکه رقم ۷۰ میلیون دلار روی نمایشگر سالن حراجی به نمایش درآمد همه موبایل به دست آمادهٔ ثبت لحظهٔ فروش گرانترین خودروی تاریخ بودند اما این اتفاق هرگز روی نداد زیرا چند ثانیه بعد از اعلام ۷۰ میلیون دلار، مسئول حراجی اعلام کرد که پیشنهادهای اعلامی برای تایپ ۶۴ درواقع ۱۳ میلیون و ۱۷ میلیون دلار بوده و بهاشتباه ۳۰ میلیون و ۷۰ میلیون دلار گفته شده است.
در این هنگام، جمعیت کاملاً گیج شده بودند و هرجومرج و جنجال سالن را فراگرفت. بدین ترتیب بسیاری از حضار از سالن بیرون رفته و خراجی لغو شد. یکی از حضار میگوید مسئول حراجی لهجهٔ انگلیسی داشته و مشخص نبوده دقیقاً میگوید ۱۳ یا ۳۰؛ بنابراین این اشتباه عجیب که برخی آنرا عمدی میدانند موجب شده فعلاً این تایپ ۶۴ ارزشمند خریداری نداشته باشد.)
به نظر خود من فروختن این ماشین کار درستی نبود، چون جزو میراث پورشه اس و برام عجیب بود که چرا داره به فروش میره، خیلی خوشحال شدم که فروش نرفت.
! i M α η δ υ α R
۱۸ آبان ۱۴۰۳داستان جالب تر شد …
این ماشین دیگه صرفا ماشین نیست و بخشی از تاریخه ، بخصوص که سرنوشت تولیدش و ادامه حیاتش هم به جنگ جهانی و وقایع پس از اون ، گره خورده بود …
به نظر من هم ، فروشش به یک شخص حقیقی ، توهین به میراث بشریت و تاریخ هست …
برای این تیکه دوم ( سرنوشت حراجی ) که زحمت کشیدی و گذاشتی هم ، بسیار ممنون …
من از این حراجی اصلا خبر نداشتم …
Taha Ayoobi
۱۸ آبان ۱۴۰۳خواهش میکنم،
این واقعا باید تو موزه پورشه باشه نه دست مردم.
محی
۱۸ آبان ۱۴۰۳طلا و ورق طلا خیلی فرق دارنا
hosen
۱۸ آبان ۱۴۰۳یکی از زیبا ترین و باابهت ترین لوگو هاست
Bmw
۱۸ آبان ۱۴۰۳این خبر به گوش دزد های جهان برسه علاوه بر چراغ جلوی پورشه ها لوگوش رو هم می دزدن 😆
گاس فرینگ
۱۸ آبان ۱۴۰۳دزدی لوگوی پورشه سخته ترجیح میدن لوگوی بنز و میباخ رو بدزدن البته فکر کنم اونا هم مثل رولزرویس مکانیزم ضد سرقت دارن مدل های جدید شون
مهردادکمال
۱۹ آبان ۱۴۰۳میدونستین به شدت چراغ های پورشه خواستار داره و به وفور توسط سارقان برای پرورش ماشروم ربوده میشه.چراغ هایی هستن که ردیابی گرمایی پلیس ها نمیتونه ردیابیش کنه ! و نور لازم برای پرورش ماشروم رو تامین میکنه.
این چراغ ها گران هم هستن