این ابرخودروی تازه دو برابر سوپراسپرت ۹۵۹ قدرت دارد.
برند نهچندان شناخته شده «کالمار اتوموتیو» در مراسم رونمایی خود از محصول تازهاش به نام ۹×۹ هیچ یادی از برند پورشه نمیکند؛ هر چند که چهره خودرو به اندازه کافی در باره سرگذشت خود سخن میگوید. کالمار مدعی است که ۹×۹ با بهرهمندی از سقف بلند، ارتفاع کم و بال بسیار بزرگ خود نخستین ابرخودروی مدرن-کلاسیک جهان به شمار میرود و هر چند به آن اقرار نمیکند؛ اما بیشک آن را بر پایه پورشه ۹۵۹ تولید کرده یا حداقل از آن الهام گرفته است.
کالمار از تاریخچه مسابقهای خود و حضور در مسابقه ۲۴ ساعتی لمان با خودروهای پورشه کمک گرفته تا دانش خودروهای سریع و قدرتمند را وارد محصول تازه خود کند. نتیجه تلاشهای این برند دیشب در رویداد کوآیل در هفته خودرویی مونتری در معرض دید عموم قرار گرفت.
این برند دانمارکی کار خود را با پیشرانه آغاز کرده و برای اینکه اثبات کند با مفهوم ابرخودرو بهخوبی آشنایی دارد، یک واحد ۳.۸ لیتری تروبوشارژر ۶ سیلندر تخت را در قلب ۹×۹ قرار داده که توان تولید ۹۳۰ اسب بخار قدرت را دارد؛ تمام خروجی از طریق یک جعبهدنده دوکلاچه به هر چهار چرخ منتقل میشود تا شتاب فوقالعادهای را برای ابرخودروی نوستالژیک این برند فراهم کند. از آنجا که این حجم از قدرت و عملکرد برای همه خریداران قابلکنترل نخواهد بود، این شرکت یک نسخه ۶۵۰ اسب بخاری از ۹×۹ را با پسوند «اسپرت» تولید میکند که از یک جعبهدنده دستی ۷ سرعتی استفاده خواهد کرد.
خریداران میتوانند در صورت تمایل بهسراغ نسخه سبکوزنتر «لایشتباو» هم بروند که بهجای پیشرانه یادشده از یک واحد ۴ لیتری تنفسطبیعی استفاده میکند و قدرت را از طریق یک جعبهدنده ۶ سرعتی به هر چهار چرخ میفرستد. سازنده صحبتی از قدرت خروجی این مدل به میان نیاورده است اما عنوان کرده که تنها ۱,۲۵۰ کیلوگرم وزن خواهد داشت.
تمامی مدلهای ۹×۹ به بدنهای تمام فیبرکربنی مجهز خواهند شد که روی سیستم فنربندی دوجناغی پوشراد سوار میشود و آرامش خود را از میراگرهای تطبیقپذیر دریافت میکند. کالمار برای کنترل هر پچه بهتر ابرخودروی خود، آن را به سیستم فرمانپذیری چرخهای عقب مجهز کرده است. از دیگر امکانات خاص این خودرو میتوان به کالیپرهای ترمز پرینتشده از جنس تیتانیوم و دیسکترمزهای کربنسرامیکی اشاره کرد که پشت رینگها زیبای منیزیومی پنهان خواهند شد.
مهندسان این مجموعه نهایت تلاش خود را کردهاند تا درکنار حفظ فلسفه خلق یک ابرخودروی نوستالژیک یا مدرن-کلاسیک، به ویژگیهای آیرودینامیکی آن هم توجه داشته باشند و محصولی را معرفی کنند که حاشیه بین زیبایی و کارایی را نگه میدارد. هدف اصلی این خودرو، ارائه لذت بیمانند در رانندگی اعلام شده است و بههمین دلیل، فاقد هرگونه سیستم الکترونیکی نمایشگری حواسپرتکن مانند سیستم اطلاعات سرگرمی یا حتی رادیو است. تنها نمایشگرهای این خودرو روبهروی راننده قرار گرفتهاند تا اطلاعات حیاتی را بهبهترین شکل به او انتقال دهند.
کالمار با معرفی چند نسخه قوی و قویتر ۹×۹ نشان داده که به توانایی راننده در کنترل خودروی خود اهمیت میدهد؛ پس همچنان سیستمهای کنترل کشش و کنترل پایداری را حفظ کرده اما دکمههایی برای غیرفعالکردن آنها تعبیه کرده است. متاسفانه کالمار قیمت محصول خود را در این وهله اعلام نکرده و به انتشار تاریخ عرضه بسنده کرده است؛ نخستین مدلهای ۹×۹ از ماه ژولای ۲۰۲۵ به دست مشتریان خواهند رسید و انتظار میرود به هم جمع سوپراسپرتهای خاص با برچسبهای میلیون دلاری بپیوندد. نظر شما درباره این ابرخودروی بهاصطلاح نوستالژیک چیست؟ آیا کالمار واقعا نخستین ابرخودروی مدرن-کلاسیک جهان است؟
Taha Ayoobi
۲۹ مرداد ۱۴۰۳یه ذره زشته
froG-driVer
۲۹ مرداد ۱۴۰۳نامتناسب کلمه مناسب تریه
Taha Ayoobi
۲۹ مرداد ۱۴۰۳👍
از عقبش خوشم نیومد
نی نی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳چین اگه از ایران نری می برمت حمام فین برای بریدن شاهرگت
نی نی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳آل پول یا مانی میشه آلمانی
khashayar.
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بدنه فیبر کربن و تولید محدود باعث شده هر کسی بیاد و ابرخودرو میلیون دلاری به مردم غالب کنه. مثال ها زیادن زینکر با عناوینی مثل پرینت فلزی و هوش مصنوعی (که هیچ کاربردی ندارد ) و یک مفهوم به اسم توپولوژی (که در واقع همون مفهوم ساختار لتیک) هست و اصلا نیازی به شبیه سازی کامپیوتری و هوش مصنوعی نیست یک ابرخودرویی تولید میکنه و با قیمت چند میلیون دلار میفروشه.
پاگانی ، کونیکزک ، بوگاتی و …. هم مبنای کارشون همین استراتژی مضحک است. و خودرویی که نهایتا کمتر از 500 هزار ارزش داره رو چند میلیون دلار میفروشن
محمدهادی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳دقیقا موافقم با نظرت
دیگه شورشو درآوردن شرکت های نوپا
جالبه از پترن های بزرگان براحتی برای کاسبی خودشون استفاده میکنن و هیچ اشاره یی هم به اون نام اصلی نمیکنن،مثلا پورشه هم خیچ اعتراضی هم نمیکنه
این دیگه چه مسسخره بازیه؟!
ولی اون نسخه ۱۲۵۰ کیلو ییش عالیه
من عااااشق ماشینای اسپرت با این وزن هستم
اسپرتی واقعی باید زیر ۱۲۵۰ کیلو باشه
تبدیل میشه به یک هیولای چالاک
Taha Ayoobi
۲۹ مرداد ۱۴۰۳منم موافقم 👌
البته بیشتر با پاگانی موافقم، فقط چون تولید محدوده و خیلی به قول شما فیبر کربن اینا داره فروش داره.
hosen
۲۹ مرداد ۱۴۰۳بنظرم خرابش کردن شبیه 911 شده
OM.01
۲۹ مرداد ۱۴۰۳این ماشین 3 ورژن داره=اولی 9×9 دومی 9×9 sport و سومی 9×9 Leichtbau
ورژن اول گیربکس PDK و موتور 911 توربو اس نسل جدید داره و وزن 1375 کیلوگرم و شتاب 0 تا 100 در 2 ثانیه هست و تقسیم وزن 60/40 داره دومی موتور 911 GTS و گیربکس 7 دنده دستی داره و وزن 1300 کیلوگرم و شتاب 3.7 ثانیه داره و تقسیم وزن 58/42 هست و سومی موتور پورشه 911 GT3 تنفس طبیعی با گیربکس 6 سرعته دستی و وزن 1250 کیلوگرم و شتاب 3.5 ثانیه و تقسیم وزن 62/38 داره
هر 3 ورژن 1480 کیلوگرم دانفورس تولید میکنن در نهایت سرعت و در سرعت 130 کیلومتر 157 کیلوگرم دانفورس. 2 ورژن اولی تاپ اسپید 340 کیلومتر و ورژن سوم تاپ اسپید 310 کیلومتر داره
البته همه اینا مشخصاتی هست که سازنده گفته باید صبر کرد دید واقعی هست یا نه ولی چون تولید محدود هست بعید میدونم خیلی ازش review انجام بشه مثل ماشین های دیگه پس میشه گفت آنچنان برای خریداراش اهمیتی نداره چه مشخصاتی داره. درواقع این خودرو پورشه 911 نسل جدید با ظاهر 959 هست
من خودم به شخصه بین نیم الی یک میلیون دلار پورشه های سینگر و گانترورکس و تئون دیزاین و اموری و کلا کلاسیک فول بازسازی_تیون_مدرن ترجیح میدم
عبدالعلی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳احسنت بر شما
فقط قدرتاشون به ترتیب چند اسب بخاره
عبدالعلی
۲۹ مرداد ۱۴۰۳چرا قدرت این ماشین ۹۳۰ اسب بخاره اما مدل های کنونی پورشه (به جز تایکان) زیر ۶۵۰ اسب بخار قدرت دارن؟
JaMsHiD_R1988
۲۹ مرداد ۱۴۰۳قدرت از یه حدی که بگذره دیگه باعث سریع تر شدن نمیشه فقط باعث کند شدن میشه که چسبندگی از دست میره و تبدیل میشه به هرزگردی . دقیقا دلیل بی خاصیت بودن دوج چلنجر ۱۷۰ که فقط با پیست درگ ، ای سی یو ریس ، لاستیک اسلیک و راننده متخصص نمیتونه به تایم اعلامی برسه همینه
پورشه همه چیزش با هم مچ شده هست
لاستیکش قدرت موتورش داون فورسش تقسیم وزنش
برا همینه که تو پیست رو دست ندارن
برا همینه تو پیست هایپر کار ها با بیش از ۲۰۰۰ اسب بخار به جز خط راست حریف پورشه نمیشن
عبدالعلی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳آها
ولی به نظرم پورشه حداقل واسه تبلیغات هم که شده باید یک خودرو با قدرت حداقل ۱۰۰۰ اسب بخار تولید کنه.که فکر کنم در اون صورت خیلی ماشین خفنی میشه.
به نظرت چرا صدای ماشین های پورشه کمه ؟مثلا پورشه ۹۱۱ توربو اس که خفن ترین ۹۱۱ حال حاضره پورشه صدای خاصی نمیده.با اینکه توربو اما قطعا یک راه وجود داره که صدای بهتری بده.
عبدالعلی
۳۱ مرداد ۱۴۰۳نظرت راجع به هایپر کاری مثل بوگاتی توربون یا هایپر کار های کونیگزگ نسبت به پورشه چیه؟
JaMsHiD_R1988
۲۹ مرداد ۱۴۰۳قیمتها مسخرس
نه موتوری توسعه داده نه طراحی خاصی داشته همش یا یه موتور آماده برداشته یا کمک گرفته یا الهام گرفته
لقمه آماده گذاشته دهنش
حسین خوانساری
۲۹ مرداد ۱۴۰۳دقیقا مشخصه یه پورشه آوردن ، قسمت عقب یه خودروی دیگه رو زدن بهش !!!!
تمام کارهایی که انجام دادن واقعا عالی بود هم از نظر موتور هم اینکه فقط راننده لذت ناب رانندگی با سرعت بالا رو تجربه کنه اونم به روش سنتی ……
فقط ای کاش یه طراحی صفر تا صد انحصاری انجام میدادن که مشخصه هم وقت گیر هست هم هزینه بسیار بالایی طلب میکنه از اونجایی که پورشه عشق اکثر ماشین بازهاست این اومده از طراحی پورش استفاده کرده ، البته غیر از قسمت عقب