هرچند کونیگزگ آگرا RS و پورشه ۹۱۸ هردو از پیشرانههای V8 استفاده میکنند ولی این قوای محرکه در دو خودرو بسیار باهم متفاوت است.
درحالیکه موتور V8 کونیگزگ برای تولید قدرت بالا از دو توربوشارژر استفاده میکند، پورشه با استفاده از دو موتور الکتریکی به کمک پیشرانهٔ V8 تنفس طبیعی ۹۱۸ رفته است. البته کونیگزگ حاضر در این رقابت یک آگرا RS معمولی نیست بلکه یک نمونهٔ تک ساخت سفارشی با نام RST است که حرف T به نام مالک اول آن اشاره داشت. این هایپرکار سوئدی بعداً با تغییر مالک، در سال ۲۰۲۳ تغییر نام داد به رنگ آبی درآمد. آگرا RST همچنین به پکیج آیرودینامیکی XS و همینطور پکیج کارخانهای یک مگاواتی هم مجهز شده است.
این پکیج که پیشرانه را به سطح مدل One:1 ارتقاء میدهد، خروجی موتور ۴ لیتری V8 توئین توربو را از ۱۱۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور استاندارد آگرا RS به ۱۳۶۰ اسب بخار و ۱۵۷۰ نیوتن متر افزایش میدهد. البته این اعداد در صورت استفاده از سوخت E85 حاصل میشوند؛ بنابراین، کونیگزگ از پورشه ۹۱۸ که پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی آن تنها ۸۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند بسیار قویتر است. علاوه بر این، آگرا RST با وزن ۱۳۹۵ کیلوگرم از رقیب آلمانی که به خاطر موتورهای الکتریکی و باطریها وزن ۱۶۷۵ کیلوگرمی دارد بسیار سبکتر است.
ازآنجاییکه ۹۱۸ از سامانهٔ چهارچرخ محرک بهره میبرد و قطعاً در آغاز حرکت بسیار سریع خواهد بود، بجای مسابقه درگ از حالت سکون، دو خودرو در مسابقات رولینگ به مصاف هم رفتند. بااینوجود، آگرا RST در دو رولینگ اول از سرعت ۲۵ و ۱۵ کیلومتر بر ساعت همچنان مغلوب پورشه شد ولی در دو رولینگ بعدی که از سرعتهای ۶۵ و ۹۵ کیلومتر بر ساعت شروع شد، کونیگزگ تأثیر قدرت بالای خود را نشان داد و توانست رقیب آلمانی را پشت سر بگذارد.
مقایسه مشخصات فنی
کونیگزگ آگرا RS | پورشه ۹۱۸ اسپایدر | |
قوای محرکه | ۵.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۴.۶ لیتری V8 هیبریدی |
قدرت | ۱۳۶۰ اسب بخار | ۸۸۷ اسب بخار |
گشتاور | ۱۵۷۰ نیوتن متر | ۱۲۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
وزن | ۱۳۹۵ کیلوگرم | ۱۶۷۵ کیلوگرم |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
Siyavash
۱۲ آذر ۱۴۰۳این کونیگزگ.یه مشکلی داره تویه تمام درگ هاش حتی چند وقت پیش هم آورده بودنش..خیلی کند عمل میکنه..کاری ندارم جفتشونم عالی هستن مخصوصا رنگ هاشون مخالف هم هستن و خیلی جالب بود..کاشک یه دفه بوگاتی ویرون سوپراسپرت رو بیارن با این کونیگزگ و پورشه ۹۱۸ درگ بزاره چون هم دوره هستن…
JDM سابق
۱۲ آذر ۱۴۰۳کونینگزگ یه شرکت پولدار یا یه هلدینگ نیست که بتونه سرمایه لازم و برای توسعه داشته باشه
تو نسخه های اولیه از موتور فورد و یه سری کمپانی افترمارکت قطعه میگرفتن، الان پیشرفت کردن و چه از لحاظ تکنولوژی چه کیفیت ساخت بهتر شدن
SMS
۱۲ آذر ۱۴۰۳شتاب ۹۱۸ خداست
محمدهادی
۱۳ آذر ۱۴۰۳اون یارو مت واتسون خودمونه؟؟
مازیار
۱۲ آذر ۱۴۰۳کوئنیگزگ هم که فقط مایه تعجبه
قدرت و وزن ماورایی اما در عمل هیچ
والا جوکر بیحق نیست
hosen
۱۲ آذر ۱۴۰۳آها این شد یه درگ منطقی و درست حسابی
این کوئنیگزک آگرا رو انگار فقط ساختن برا دور بالا
Amirhossein
۱۲ آذر ۱۴۰۳مگه داریم اسب بخار بیشتر گشتاور بیشتر وزن کمتر بعد تو دور اول شکست بخور عجیبه واقعا
🥇M🏆 Bavaria///👑
۱۲ آذر ۱۴۰۳کلا کنیگ زگ واسه دورههای بالا و اینکه حداکثر سرعت ساخته شده، چیزی که من تو بیشتر تست ها درک کردم.
این ماشین برخلاف خیلی از انتظارات مخصوص تایم زنی تو پیست و صفرتاصد نیست، بلکه تو حداکثر سرعت و دور ثانویه جامبوجت بودن خودش و به رخ میکشه!
کلا فلسفه کمپانی از همه جداست، چون حتی شرکت از وزن اضافی متنفره، واگر نه میتونست اون رو به سیستم دودیفرانسیل مجهز کنه نه دف عقب! ضمنا تو بیشتر سرعت ها، میتونین به شدت فرمون ماشین و چپ و راست کنین و ببینین که مثل چسب لاستیک هاش به زمین میخ شدن و اصلا از زمین کنده نمیشه ماشین!
𝐀𝐥𝐢
۱۲ آذر ۱۴۰۳عجب رنگایی دارن!