سوپراسپرتهای آفرودی پورشه و لامبورگینی که برای مسیرهای ناهموار طراحی شدهاند، روی آسفالت به مصاف هم رفتهاند تا ببینیم کدامیک سریعتر است.
تا همین چند سال پیش اگر کسی حرف از سوپراسپرت آفرودی میزد قطعاً مسخره میشد اما این روزها محبوبیت شاسیبلندها به همهجا کشیده شده و حتی سوپرکارها هم از تب ارتفاعسواری مصون نماندهاند. پورشه و لامبورگینی با ارائهٔ ۹۱۱ داکار و هوراکان استراتو پیشگامان ساخت سوپراسپرتهای کراس یا آفرودی هستند. این خودروها با تغییراتی مثل افزایش ارتفاع از زمین، روکشهای پلاستیکی در قسمتهای پایینی بدنه و تجهیز به لاستیکهای آلترین، برای مسیرهای ناهموار آماده شدهاند.
حال اما کارواو این دو سوپراسپرت آفرودی را در برابر هم قرار داده است تا ببینیم روی آسفالت و در خط مستقیم کدامیک سریعتر است. هوراکان استراتو از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی آشنا استفاده میکند که در اینجا ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ تحویل میدهد. از سوی دیگر، ۹۱۱ داکار بر اساس کاررا GTS ساخته شده و بنابراین به پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که ۴۸۰ اسب بخار قدرت و ۵۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پورشه هم مثل رقیب ایتالیایی به گیربکس دوکلاچه و سامانهٔ چهارچرخ محرک مجهز است اما گیربکس آن یک دنده بیشتر دارد.
همانطور که میبینیم، بین دو خودرو اختلاف قدرت زیادی وجود دارد و پورشه بسیار ضعیفتر است. از سوی دیگر، وزن دو خودرو تقریباً برابر بوده و هوراکان تنها پنج کیلوگرم از رقیب آلمانی سبکتر است؛ بنابراین، روی کاغذ ۹۱۱ نباید شانسی داشته باشد اما آیا بازهم جادوی پورشه خود را نشان خواهد داد و داکار خواهد توانست رقیب قدرتمند ایتالیایی را مغلوب کند؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر ببینید.
مقایسه مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ داکار | هوراکان استراتو | |
پیشرانه | ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۴۸۰ اسب بخار | ۶۱۰ اسب بخار |
گشتاور | ۵۷۰ نیوتن متر | ۵۶۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۰۵ کیلوگرم | ۱۶۰۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷۳,۰۰۰ پوند | ۲۳۲,۸۲۰ پوند |
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۲درگ رو ندیدم و نتیجه رو نمی دونم
اما واقعا جای تشکر داره از کارواو که به روز ترین خودروها رو برای درگ مهیا میکنه و همچنین پدال که پوشش میده
و البته جای تعجب از این همه ایرادات بنی اسرائیلی ازش …
Huracan Performante
۱۸ مرداد ۱۴۰۲کارواو واقعا بهترین کانال یوتیوب ماشینه
Reza Waffen SS
۱۸ مرداد ۱۴۰۲هوراکان استراتو : 👍
پورش ۹۱۱ داکار : 👎
AMANTE
۱۸ مرداد ۱۴۰۲احتمالا پورشه که نه صد در صد پورشه بازنده این درگ هست. البته به شروع حرکت هم خیلی ربط داره.
مهدی دهقانی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲آخه چه معنی داره اگه با اینا افرود بخوای بری میری اوروس یا کاین توربو جی تی میخری با این قیمتا
M.83
۱۸ مرداد ۱۴۰۲فرمول مهندسی پورشه تو ۹۱۱ برتری داره
ولی قدرت بیشتر هوراکان تو افرود سریع حتما خودشو بهتر نشون میده نسبت به درگ
خخخ
۱۸ مرداد ۱۴۰۲جالبه
پورشه با این مشخصاتش چرا باید از فورد رپتور گرون تر باشه
اروپایی الکی گرون
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۲و جالب تر اینکه نام کاربری شما جواب اغلب کامنت های شماست
مهدی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲بی خاصیت ترین خودروهای موجود. فکر کن خدا تومن هزینه سرویس و نگهداری یه سوپراسپرت هست بعد یه احمقی هم پیدا بشه هوس کنه آفرود هم بره
مازیار
۱۸ مرداد ۱۴۰۲درسته اما برای ثروتمندان اون فاکتور متفاوت بودن مهمتر از همه هست
Arshia m3csl
۱۸ مرداد ۱۴۰۲مهدی این کلاس سوپراسپرت به درد اون پولدارایی میخوره که یک خونه ویلایی دارن که تو یک مسیر خاکیه یا اونایی که میخوان تو شهر تردد کمن بدون نگهداری از اینکه کف ماشینشون به جایی گیر کنه یه اونایی که سوپراسپرت میخوان که دیدش خوب باشه
*ALI*
۱۸ مرداد ۱۴۰۲خب این که معلوم بود لامبورگینی میبره و قوی تره ولی جدا از درگ چقدر قیافه ماشین ها عجیب و جالب بود شاسی ماشین ها رو آورده بودن بالا و قیافه جالبی داشتن یه درخواست هم دارم از سایت پدال میشه از این به بعد درگ ها رو دوبله کنید که متوجه بشیم چی میگن من خیلی نمیتونم بفهمم چی میگن و لذت کافی رو از این ویدیو ها نبیبرم
Arshia m3csl
۱۸ مرداد ۱۴۰۲۹۱۱ چه ابهتی داره شبیه تمساح آب سور شده مدل داکارش👌🏽🐊 لامبورگینی استراتو هم جذاب و خوب شده امیدوارم کوروت نسخه افرودی و مکلارن ارتورا افرودی و یک نیسان جی تی ار افرودی هم بیاد تا این کلاس رقابت جذابی توش شروع بشه و یک کلاس تو مسابقات رالی برای سوپراسپرت ها بیاد تا رالی بسیار جذاب تر بشه
Amir
۱۸ مرداد ۱۴۰۲این ماشینا که ماله مسیر مستقیم نی باید تو چیزی که براش ساخته شدن تست بشن
از نظر تعداد سیلندر و حجم متور پورش خیلی کمتره ولی این نتیجه😂واقعن خفنه
هعی… هیترایه پورش باید بگیم که توربو اس مدلایه هایپر کار لامبورگینیم میزنه …
Siyavash
۱۸ مرداد ۱۴۰۲جالب بود..مخصوصا عملکرد پورشه با ۱۳۰ اسب قدرت کمتر و وزن برابر..لامبورگینی هم طبق معمول زیبا و دلبر
حسین دهمرد
۱۸ مرداد ۱۴۰۲برای مسیر های شنی و ماسه ای ماشینی که سنگینیش عقبه بهتر میتونه پرش کنه و فرود بیاد.
علی
۱۸ مرداد ۱۴۰۲به حر حال این درگ قدرت گروه فولکس واگن رو نشون میده
Royal Driver
۱۹ مرداد ۱۴۰۲این پورشه رالی داکار فوقالعاده جذابه و البته یادآور پورشه ۹۵۳ به یادماندنیه! یک ماشین رالی مشهور و تمام عیار بود!