پورشهلامبورگینی

درگ پورشه 911 GT3 RS و لامبورگینی هوراکان استراتو، نبرد پیست و آفرود!

درحالیکه پورشه ۹۱۱ GT3 RS برای پیست و لامبورگینی هوراکان استراتو برای خارج جاده ساخته شده‌اند، در خط مستقیم کدامیک سریع‌تر خواهد بود؟

هرچند پورشه ۹۱۱ و لامبورگینی هوراکان خودروهای بسیار سریعی در خط مستقیم هستند ولی این دو نسخه‌ای که در اینجا می‌بینیم هرگز مناسب مسابقهٔ درگ نیستند زیرا GT3 RS خودرویی وحشی است که برای ثبت لپ تایم در پیست‌ها طراحی شده درحالیکه استراتو یک سوپرکار بلندقامت است که با هدف آفرود ساخت شده است. این اما مانع از کارواو نشده که سوپر کارهای پیست محور و آفرود محور پورشه و لامبورگینی را در مسیر ۴۰۰ متر در برابر هم قرار دهد.

پورشه از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی استفاده می‌کند که ۵۲۵ اسب بخار قدرت و ۴۶۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس هفت سرعته دوکلاچه فقط به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود و بنابراین، شروع حرکت سریع با این نسخه از ۹۱۱ می‌تواند سخت باشد. GT3 RS از آنجایی که بشدت روی پیست تمرکز دارد، تا حد امکان سبک ساخته شده و تنها ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد. این پورشه اما به گونه‌ای طراحی شده که در پیچ‌ها سریع باشد نه اینکه ۴۰۰ متر را مثل موشک طی کند.

هوراکان استاراتو اما بسیار با GT3 RS متفاوت است زیرا این خودرو برای پرش از روی تپه‌های شنی و خروج از آسفالت طراحی شده است. درنتیجه، استراتو ارتفاع بیشتری از زمین دارد، به روکش‌های پلاستیکی مجهز است و از لاستیک‌های آفرودی استفاده می‌کند که می‌تواند باعث کاهش سرعت و شتاب روی آسفالت شود. با این حال، پشت صندلی‌های استراتو یک نیروگاه ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی قرار گرفته که با ۶۱۰ اسب بخار قدرت و ۵۶۰ نیوتن متر گشتاور، بسیار از موتور شش سیلندر پورشه قوی‌تر است. علاوه بر این، در استراتو نیروی موتور به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و درنتیجه در شروع حرکت بسیار سریع‌تر خواهد بود. همهٔ این‌ها در حالی است که استراتو فقط ۲۰ کیلوگرم از GT3 RS سنگین‌تر است.

با توجه به این اعداد و ارقام، تعجبی ندارد که در مسابقهٔ درگ، هوراکان سریع‌تر باشد. البته وقتی نهایتاً GT3 RS توانست بر مشکلات لغزش و هرزگردی در شروع حرکت فائق آید، ابتدا همپای رقیب ایتالیایی پیش رفت ولی در ادامه قدرت بیشتر هوراکان تأثیر خود را نشان داد و استراتو با ثبت زمان ۱۰.۹ ثانیه پیروز شد درحالیکه فعال کردن DRS هم نتوانست به پورشه کمکی کند. البته ۹۱۱ با وجود قدرت بسیار کمتر، خیلی عقب‌تر نبود و پس از ۱۱.۲ ثانیه به خط پایان رسید.

مقایسه مشخصات فنی

پورشه ۹۱۱ GT3 RS هوراکان استراتو
پیشرانه ۴.۰ لیتری H6 ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۵۲۵ اسب بخار ۶۱۰ اسب بخار
گشتاور ۴۶۵ نیوتن متر ۵۶۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک عقب چهارچرخ
وزن ۱۴۵۰ کیلوگرم ۱۴۷۰ کیلوگرم
قیمت ۲۴۳,۳۰۰ دلار ۲۸۳,۵۰۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۳ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (425 ديدگاه)

    با اینکه استراتو واسه درگ ساخته نشده و آیرودینامیکش به اندازه پورشه نیست ولی اصلا انتظار همچین عملکردی تو درگ رو نداشتم
    ایول ! دمش گرم ♥

    موافقم 37
    مخالفم 11
    1. ایلیا

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (256 ديدگاه)

      هوراکان برای رالی داکار مناسبه که با توجه به قیمتش ارزش نداره همچین الماسی رو بخری و تو جاده خاکی رانندگی کنی.

      موافقم 33
    2. mmd@

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (450 ديدگاه)

      لامبو و پرورش عالین حرف ندارن

      موافقم 7
      مخالفم 1
    3. Mehdi

      ۱۵ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (14 ديدگاه)

      اخه من نمیدونم هر چی ماشین درست میشه با این ۹۱۱ ۵۰۰ اسبی مسابقه میده . باید با هم قدرت خودش باشه حالا عیب نددارهه
      راست میگید با پورسه گامبا درگ بندازید تا لامبورگینی مثل سوسک له بشه

  2. شاهین

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1179 ديدگاه)

    هوراکان شوتی ندیده بودیم که دیدیم

    موافقم 34
    مخالفم 1
  3. Cehx

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (291 ديدگاه)

    مقایسه براساس درگ مسخره ترین چیزه
    اگه اینارو ببرن توی پیست و یه راننده درست پشتشون بشینه بشدت مفید تره البته بنظرم بازم هوراکان ببره به علت سیستم چهارچرخ

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. Amir

      ۹ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش ماشینایه عادی لامبورگینی هم تو پیست حریف این پورشه نیستن چ برسه این😂

      موافقم 1
      مخالفم 1
  4. Siyavash

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1017 ديدگاه)

    هوراکان چهارچرخ محرک ۹۰ اسب قدرت بیشتر۹۵ نیوتن گشتاور بیشتر وزنشم با پورشه یکیه حجم موتور بیشتر با ۴سیلندر بیشتر..
    این پورشه چی ساخته لعنتی عالی عالی….❤️‍🔥❤️‍🔥
    البته هوراکان تویه این نسخه تمرکزش رویه افرود هست که اونم استفاده ای نداره برا این ماشین زیباه..

    موافقم 17
    مخالفم 2
    1. Taha Ayoobi

      ۳ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (5460 ديدگاه)

      من به هیچی کاری ندارم،
      فقط توروخدا نگید فلان تعداد سیلندر بیشتر، آخه عدد سیلندر چه برتری ای داره؟

      موافقم 12
      مخالفم 15
      1. Siyavash

        ۳ بهمن ۱۴۰۳
        سوابق: (1017 ديدگاه)

        با همین حرفی که گفتی تعداد سیلندر بیشتر چیه..معلوم شد چیزی متوجه نمیشی..شما ار ۱۰ سیلندر میتونی قدرت بیشتری بگیری یا از یه موتور ۶ سیلندر…توربو و سوپر شارژ و الکتریک رو ول کن از انجین تنفس طبیعی تعداد سیلندر و حجم موتور خیلی مهم هست…اینطوری باشه که شما میگی دیگه کسی سما ۱۲..۱۰..۸ سیلندر ها نمیرن یه راست میرن ۴ سیلندر برمیدارن میگم تعداد سیلندر مهم نیس…

        موافقم 5
        مخالفم 3
        1. محمد سام رحیم زاده

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (9 ديدگاه)

          این درسته حرف شما ولی به این دقت کن که همین خودرو های فرمول یک هم ۶ سیلندر هستن بستگی به نوع موتور داره
          خودرو های آمریکایی مثل شورلت فلیتوود با ۸.۲ لیتر و ۸ سیلند اصلا بهش نمیخوره ۸ لیتر باشه
          اگر دو موتور توی یک سبک باشن یکی ۶ و یکی ۸ صدردصد ۸ قویتره ولی در غیر این صورت به چیز های زیادی بستگی داره

        2. محمد سام رحیم زاده

          ۱۶ بهمن ۱۴۰۳
          سوابق: (3 ديدگاه)

          این درسته حرف شما ولی به این دقت کن که همین خودرو های فرمول یک هم ۶ سیلندر هستن بستگی به نوع موتور داره
          خودرو های آمریکایی مثل شورلت فلیتوود با ۸.۲ لیتر و ۸ سیلند اصلا بهش نمیخوره ۸ لیتر باشه
          اگر دو موتور توی یک سبک باشن یکی ۶ و یکی ۸ صدردصد ۸ قویتره ولی در غیر این صورت به چیز های زیادی بستگی داره

  5. حسین دهمرد

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (2739 ديدگاه)

    لامبو با موتور بزرگتر و سیستم چهارچرخ متحرک تقریبا هم وزن پورشه هست. چجوری تونسته؟

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. nima.jdm

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (558 ديدگاه)

    از اول مشخص بود که لامبو میبره هرچند که تایر افرود روشه و مناسب افروده
    ولی باز هم بخاطر چهار چرخ محرک بودنش و قدرت بیشتر معلومه که میبره

    موافقم 4
    مخالفم 1
  7. " Swedish Arrogant Tiger "

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (1911 ديدگاه)

    یه جوری میگید با وجود لاستیک آفرود برده انگار تایر تراکتور انداختن روش.
    یه لاستیک آلترین که این حرف هارو نداره دیگه، این تو خاکی کوچه هامون هم کاربرد نداره، آفرود که دیگه بماند.

    موافقم 5
    مخالفم 10
  8. کاوه

    ۳ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (109 ديدگاه)

    سوپر کار قد بلند لامبو برای پریدن از تپه هاش شنی ساخته شده؟؟؟؟؟چه جمله خنده داری!درسته سوپر کار ها خیییییییلی ارتفاعشون کمه و کلا لبه سپر اشون دو سه سانت از سطح زمین ارتفاع داره ولی استراتو هم ارتفاعش در حد لندکروز نیست که قرار باشه از تپه بپره!!!!!کلهم اجمعین خیییییییلی ارتفاعش رو بالا برده باشن در حد پراید بالا بردن نه بیشتر.یه ذره کلا ارتفاع دادن ماشین شاسی بلند افرود که نزدن برادر من.کل خوبی استراتو اینه که تو رانندگی روزمره سپرش گیر نمیکنه به دست اندازها نه اینکه ببریش طبیعت گردی!

    موافقم 3
    مخالفم 3
    1. دانیال

      ۶ بهمن ۱۴۰۳
      سوابق: (606 ديدگاه)

      یکی از موضوعاتی که آیندگان بابتش میتونن نسل ما رو مورد نقد ( بخونید مورد تمسخر ) قرار بدن همینه که رقابتی ایجاد کردیم در ساخت سوپراسپرتهای کف خواب ولی آفرود!! . . .

  9. علی

    ۴ بهمن ۱۴۰۳
    سوابق: (856 ديدگاه)

    هر دو عالی هر دو با ارزش. ولی لامبو هوراکان یک افسانه هست که تکرارش واسه خوده لامبورگینی هم سخته

    موافقم 2
    مخالفم 2

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا