آئودیپورشهفراریلامبورگینی

درگ شاسی بلندهای فراری، پورشه، آئودی و لامبورگینی

چهار نمونه از قوی‌ترین و سریع‌ترین شاسی‌بلندهای جهان گرد هم جمع شده‌اند تا رقابتی جذاب را در ۴۰۰ متر به نمایش بگذارند.

از بین این چهار شاسی‌بلند، سه‌تا از گروه فولکس‌واگن هستند که فقط یکی از آن‌ها بنزینی خالص است. این ماشین آئودی RS Q8 پرفورمنس است که با ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور، ضعیف‌ترین عضو گروه محسوب می‌شود. این نیرو توسط پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی آشنای گروه فولکس‌واگن تولید می‌شود که EA825 نام دارد. دو خودرو بعدی لامبورگینی اوروس SE و پورشه کاین توربو E-Hybrid کوپه هستند که هردو از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی یکسانی با همان پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربوی EA825 استفاده می‌کنند ولی در خروجی باهم تفاوت دارند. این سیستم در اوروس ۸۰۰ اسب بخار قدرت و در پورشه ۷۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند درحالی‌که گشتاور هردو یکسان و برابر با ۹۵۰ نیوتن متر است.

فراری پوروسانگوئه اما با سه رقیب خود کاملاً متفاوت است. این خودرو از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی جذاب مارانلو استفاده می‌کند که ۷۲۵ اسب بخار قدرت و ۷۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد. نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه منتقل می‌شود که در عقب نصب شده است. هرچند فراری از لحاظ قدرت پس از آئودی دومین خودروی ضعیف گروه محسوب می‌شود ولی سبک‌ترین وزن را در بین این چهار شاسی‌بلند دارد. هرچند پوروسانگوئه با وزن ۲۱۵۰ کیلوگرم خیلی خودروی سبکی نیست ولی از سنگین‌ترین عضو گروه یعنی اوروس SE با وزن ۲.۵ تنی به میزان قابل‌توجهی سبک‌تر است. پورشه هم وزنی نزدیک به لامبورگینی دارد ولی آئودی به دلیل فقدان باطری و موتور الکتریکی، حدود ۲۰۰ کیلوگرم از پسرعموهای خود سبک‌تر است.

پس از چند درگ ناموفق به دلیل مشکلات خودروها، سرانجام چهار شاسی‌بلند باهم حرکت را آغاز کردند تا نبرد جذابی را به نمایش بگذارند. در آخرین درگ لانچ تمام خودروها تقریباً خوب بود و توانستیم رقابت درستی را ببینیم. هر چهار شاسی‌بلند با وجود تفاوت در پیشرانه، قدرت و وزن عملکرد بسیار نزدیکی داشتند و همگی تقریباً هم‌زمان از خط پایان رد شدند. بااین‌حال، در مسابقات درگ دهم‌های ثانیه‌ هم تعیین‌کننده هستند و به همین دلیل پوروسانگوئه با تایم ۱۱.۶ ثانیه آخر شد. آئودی و لامبورگینی با وجود اختلاف چشمگیر قدرت، هردو ظرف ۱۱.۵ ثانیه به خط پایان رسیدند و پورشه با تایم ۱۱.۴ ثانیه برنده شد تا نشان دهد قدرت همه‌چیز نیست.

در مسابقهٔ رولینگ اول هم کاین برنده شد اما در رولینگ دوم فراری نشان داد که پیشرانهٔ تنفس طبیعی در سرعت‌های بالا زنده می‌شود و پوروسانگوئه توانست رقبای قوتر خود را پشت سر بگذارد. در آزمایش ترمز نیز فراری تأثیر وزن سبک‌تر را نشان داد و زودتر متوقف شد درحالی‌که آئودی بنزینی در رتبهٔ دوم قرار گرفته و شاسی‌بلندهای سنگین‌وزن پلاگین‌هیبریدی هم آخر شدند.

مقایسه مشخصات فنی

آئودی RS Q8 پرفورمنس لامبورگینی اوروس SE پورشه کاین توربو E-Hybrid فراری پوروسانگوئه
پیشرانه ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو هیبرید ۶.۵ لیتری V12
قدرت ۶۴۰ اسب بخار ۸۰۰ اسب بخار ۷۴۰ اسب بخار ۷۲۵ اسب بخار
گشتاور ۸۵۰ نیوتن متر ۹۵۰ نیوتن متر ۷۱۵ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۸ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
وزن ۲۲۷۵ کیلوگرم ۲۵۰۴ کیلوگرم ۲۴۹۵ کیلوگرم ۲۱۵۰ کیلوگرم
قیمت ۱۳۷,۴۹۵ دلار ۲۶۲,۶۳۱ دلار ۱۵۳,۰۵۰ دلار ۴۳۳,۶۸۶ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱۶ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۶ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (919 ديدگاه)

    اوروس باید قویترین باش ولی متاسفانه فرق زیادی بین آعودی و لامبو نبود پورش همه که همه درو کرد ۴۰۰ هزار دلار بدی یه پورش ۱۵۰ دلاری قورتت بده

    موافقم 28
    مخالفم 16
    1. mmd@

      ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (482 ديدگاه)

      پورشه اول بعد ائودی بعدش لامبو آخر پوروسانگوئه🤫💪

  2. Mr wrong

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (501 ديدگاه)

    اینا هیچکدوم شاسی بلند نیستن ،سوپراسپرت هایی ن که یه خورده بهشون ارتفاع دادن .شاسی بلند باید بتونه افرود بره و رانندگی راحت داشته باشه ،قراره از هاچ بک بگیر تا اس یو وی و سدان همه سوپر اسپرت باشن که کیف نمیده .هرچیزی سرجای خودش خوبه.شاسی بلند یعنی اسکالید،رانگلر ،فور رانر و….

    موافقم 41
    مخالفم 7
    1. Ali

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (179 ديدگاه)

      با حرفت کاملا موافقم.
      ولی خب این خودروها با اونایی که نام بردی بازار هدف متفاوتی دارن.
      از این گذشته اینا توی دبی هم حتی کم دیده میشن.

      موافقم 11
      مخالفم 7
  3. Ali

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    نسل جدید اورس هم مثل نسل جدید بی ام و M5 شده،درسته که قدرتی افزایش داشته ولی پرفورمنسی نه.

    موافقم 26
    مخالفم 5
    1. R

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1322 ديدگاه)

      اوروس لامبورگینی نیس تمام قطعاتش ساخت آئودیه

      موافقم 8
      مخالفم 4
      1. نه به تصادف

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (217 ديدگاه)

        هردوشون زیر مجموعه فولکس واگن اند قبلا هم V10 تنفس طبیعی هوراکان و R8یکی بود

        موافقم 4
        مخالفم 1
    2. Saji

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (133 ديدگاه)

      ۳۵۰ کیلوهم افزایش وزن داشته بخاطر مسخره بازی هیبرید…

  4. Aranmilan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فراری فعلا ماشینشو ضعیفتر زده تا بعدا نسخه های قویتر با قیمت گرونتر بزنه

    موافقم 20
    مخالفم 4
  5. Aranmilan

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (52 ديدگاه)

    فراری فعلا اینو ضعیفتر زده تا بعدا ازش نسخه های قویتر و گرونتر بزنه درسته؟

    موافقم 6
    مخالفم 4
  6. علی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (245 ديدگاه)

    الان دیگه همتون آرزوی داشتن Rsq8 دارید نه فراری لامبورگینی 😂

    موافقم 21
    مخالفم 7
  7. Siyavash

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1123 ديدگاه)

    رنگ اوروس چقدر قشنگه..نسبت به قیمت آئودی خیلی خوب عمل کرد..فراری هم اون ۱۲ سیلندرش برا خودش دنیایی داره.و در آخر بگم پورشه عجب چیز خفنی هست..

    موافقم 14
    مخالفم 3
  8. Scuderia Ferrari

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (4123 ديدگاه)

    فراری پله پله میره جلو تا مدل های جدید جایی برای عرض اندام داشته باشن

    همه میدونیم توانایی V12 فراری بیش از اینهاست و در آینده با بروزرسانی همین انجین یا هیبریدی شدن اوج قدرت و پرفورمنس FUV فراری رو شاهد خواهیم بود

    در مجموع انتخابم کاین توربو GT هست که پکیج کاملی رو در اختیار راننده میزاره

    موافقم 18
    مخالفم 3
    1. Ferrari

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (1984 ديدگاه)

      اتفاقا اینکه فکر کنیم فراری جا برای مدل های قویتر گذاشته به نظر من درست نیست. فراری برعکس رقبا از سیستم دو دیفرانسیل سنتی استفاده نمیکنه و نتیجه رو در کاهش وزن هم میبینیم دلیل دوم توربو بودن رقبا بود که گشتاور زیادی در دورهای پایین تولید میکن. با اینحال در رولینگ و مسافت ترمز گیری بهترین بود.
      البته اینو هم در نظر بگیرید که فراری درست لانچ نشد. جز یکی دو درگ از حالت سکون که به خوبی رقبا استارت زد باقی موارد ری اکشن راننده کندتر از رانندهای دیگه بود.

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. Scuderia Ferrari

        ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
        سوابق: (4123 ديدگاه)

        با توجه به عکس ها و فیلم های جاسوسی از مارانلو احتمال تولید پورسانگوئه هیبریدی زیاده ولی تنفس طبیعی با قدرت بیشتر سرنوشت نامعلومی داره !!
        برای همین گفتم نسخه های قوی تر و سریع تری در راه هستن
        تو این درگ برد و باخت فراری مهم نبود چون یه V12 تنفس طبیعی همیشه خاصه

    2. Vahi Javierà

      ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
      سوابق: (6 ديدگاه)

      بنظرم ۱۲سیلندرای قدیمی فراری چیز دیگه ای بودن
      S512
      250 GT SWB
      166اینتر
      هرکدوم از اینا تعریف دیگه ای از زیبایی و اصالت ارائه میدادن،حالا بیاید اینارو با پوروسانگوئه مقایسه کنید

  9. nima.jdm

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1128 ديدگاه)

    با اینکه قیمت آئودی منطقی تره و با وزن سبک تر میتونه همه شونو مغلوب کنه
    ولی نمیشه از موتور وی۱۲ فراری گذشت
    انتخابم فراری

    موافقم 8
    مخالفم 5
  10. حسام الدین

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (51 ديدگاه)

    فراری♥️

    موافقم 9
    مخالفم 3
  11. Aliabnar

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اصن این درگ بود خدایی یا بچه بازی؟ یبار اون جا میموند یبار اون یکی! معلومه هیچکدومم راننده نیستن

  12. Saji

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (133 ديدگاه)

    مسئله اوروس بحث برقی شدنشه ک نسبت به نمونه قبل نزدیک ۳۰۰ کیلو گرونتر شده
    من تستای قبلی اوروسم دیدم از لحاظ شتاب تغییری نکرده ولی تو بحث ترمزم ک همیشع اول بود بلااستثنا الان تو این تست خیلی ضعیف عمل کرد
    کلا برقی و هیبرید کردن این ماشینای خفن ظلم به ماهیتشون بود…

  13. همایون

    ۱۹ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    بازم پورشه برد تازه به نطرم اگه کاین توربو جی‌تی بود نتیجه بهتری کسب میکرد کلا نسل جدید کاین خیلی دلربا بود ولی گرون

    موافقم 2
    مخالفم 1
  14. Archi KHAN

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2230 ديدگاه)

    وقتی عرض میکنم :
    خودروسازی یعنی فراری و پورشه

  15. SepehrV10

    ۲۰ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (91 ديدگاه)

    عشقم RSQ8
    هین که بنزینی خالصه

  16. علی

    ۲۱ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (873 ديدگاه)

    منطق آئودی
    موتور فراری
    مهندسی پورشه
    عشق لامبورگینی اروس . لامصب هم عقل ادمو هم قلب ادمو تسخیر می‌کنه
    میگن تمام شاسی بلندها تا قبل از دیدن اروس قشنگن ولی بعداز دیدن اروس همگی از چشم آدم می‌افته آدم میخکوب میشه و مو به تن هر بیننده ای سیخ میشه

    موافقم 1
    مخالفم 2
  17. حسین دهمرد

    ۲۲ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (2797 ديدگاه)

    ظاهرا پورشه هم به بلای بنز و بیمر دچار شده. این چه چراغیه آخه

  18. Vahi Javierà

    ۲۶ فروردین ۱۴۰۴
    سوابق: (6 ديدگاه)

    نمیدونم چرا ولی از ظاهر جلوی‌ اوروسSE خوشم نمیاد،بنظرم منطقی ترین انتخاب پورشه کاین هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا