شرکت لانزانته جدیدترین پروژه بازتولید پورشه ۹۱۱ خود را با استفاده از پیشرانه پرقدرت فرمول یک رونمایی کرد.
لانزانته بار دیگر با یک محصول شکل گرفته بر اساس مدل ۹۳۰ توربو بازگشته است. این خودرو که تگ چمپیونشیپ نام دارد نسخهای سبکتر و قویتر از مدل قبلی است و تنها به تعداد سه دستگاه تولید خواهد شد. هر یک از این خودروها نشان دهنده سه قهرمانی فرمول یک مک لارن در دهه ۸۰ میلادی هستند و در فستیوال سرعت گوودوود امسال حضور خواهند داشت.
هر سه پورشه ۹۱۱ لانتزانته به پیشرانههای ۶ سیلندر ۱.۵ لیتری توئین توربوی کارکرده فرمول یک محهز میشوند. شرکت کازورث کار بازنگری و ارتقای این پیشرانهها را بر عهده داشته و علاوه بر ارتقای پیستونها، سوپاپها و میل بادامکها اقدام به نصب توربوشارژرهای تیتانیومی سبکوزن نیز کرده است. ۹۱۱ موردبحث علاوه بر قطعات یاد شده از سیستم خنککاری بهینه و سیستم اگزوز ارتقا یافته سود میبرد. باید دانست شرکت مک لارن تغییرات اعمالی کازورث روی پیشرانهها را تائید نموده است.
سختافزار جدید و برنامهریزی مجدد ECU باعث شدهاند این پیشرانه ۶۲۵ اسب بخار قدرت داشته باشد و تا ۱۰۲۵۰ دور در دقیقه غرش کند. نیروی تولیدی نیز از طریق گیربکس ۶ سرعته دستی نسل ۹۹۳ که اصلاح شده و از نسبتهای دنده سفارشی سود میبرد راهی چرخها خواهد شد. نتیجه چنین تغییراتی دستیابی به سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت خواهد بود. قدرت توقف نیز از طریق ترمزهای کربن سرامیک ارتقا یافته با کالیپرهای چهار پیستونه در جلو و عقب به دست میآید. این سیستم ترمز پشت رینگهای ۱۸ اینچی منیزیمی و لاستیکهای میشلن پایلوت اسپرت ۴ پنهان شده است.
لانزانته علاوه بر افزایش قدرت پورشه ۹۱۱ اقدام به استفاده از فیبر کربن در کاپوت، درها، بالها، سقف، سپرها و اسپلیتر جلو کرده است. وزن این خودرو هماکنون به ۹۲۰ کیلوگرم میرسد که حدود ۴۳۰ کیلوگرم کمتر از نسخه استاندارد ۹۱۱ است. شرکت بریتانیایی موردبحث تغییراتی را نیز در کابین اعمال نموده تا وزن خودرو کاهش یابد. از جمله این تغییرات میتوان به حذف آینهها و شیشههای برقی اشاره کرد. البته میتوان درخواست عدم حذف سیستم تهویه مطبوع را داد. سرنشینان نیز روی صندلیهای سبکوزن و مسابقهای ریکارو خواهند نشست و راننده نیز فرمان جیر را به دست خواهد گرفت. لانزانته اشارهای به قیمت تگ چمپیونشیپ نکرده اما به جرات میتوان گفت با خودرویی گرانقیمت روبرو خواهیم شد.
پیام۲
۱۹ خرداد ۱۴۰۳خیلی خوب میشه بعضی ماشینای جدیدو با قیافه قدیمی درست کنن مثلا یه کادیلاک الدورادو دهه ۵۰ با موتور کوروت جدید
Mohammad
۱۹ خرداد ۱۴۰۳سرچ کن ( زیکلات )، رخ زیبای کلاسیک با چاشنی تکنولوژی جدید ، موتور کوروت روش سواره
FY
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بسیار زیبا…… ولی حس می کنم رو عکسش کلی فیلتر و… هست🤔
amir
۱۹ خرداد ۱۴۰۳پرهایم
از یه لیتر ۴۰۰ اسب گرفتن رسما البته فرمول یک این حرفا براش عجیب نیست
abbas
۱۹ خرداد ۱۴۰۳خیلی قشنگه مخصوصا چراغهاش
ماشین قدیمی های چراغ گرد و از این چراغها جدید نصب میشن فوق العاده زیبا میشه
R@min
۱۹ خرداد ۱۴۰۳من بودم یه دونه سفارش میدادم با همین لیوری مارلبرو معروف مک لارن.
ارزشش از کل هایپرکارای امروزی بیشتره.
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بنز برای همین کار سالها مردم رو مسخره خودش کرد آخرسم ۵۰ هزارتا بری باید بندازیش تو فاضلاب.بدبختی اینجاست همین بدقواره سوسک نشان رو بندازی تو پیست بنز وان رو شکست میده.یادم نمیره مهندسهای بنز دیرکرد عرضه محصول رو مینداختن گردن اینکه داریم رو انجین کار میکنیم که بشه روزانه استفاده کرد آخرشم شد ۵۰ هزار کیلومتر.یه گروه پیزوری تو آمریکا سال پیش انجین ایندی رو انداختم رو وانت هوندا اصلا از این بازار گرمیها هم نکردن.
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳با این حرفت غیر حرفه ای بودنت رو ثابت کردی
اگر ماشینای فرمول یک در دمای محیط استارت بزنن بخاطر اینکه قطر پیستون بزرگ تر از قطر سیلندر هست موتور از هم میپاشه . کلاس پراید بی پی توربو که نیست !
برای اینکه اتلاق انرژی به صفر برسه باید قطر سیلندر با قطر پیستون یکی بشه .
حالا برای این قطر سیلندر کوچک تر از قطر پیستون هست چون موقع انبساط و گرم شدن قطر سیلندر بیشتر میشه و با قطر پیستون برابر میشه . برای همین نمیشه به ماشین توی دمای محیط استارت زد .
برای همین به ماشین آب شصت درجه و روغن شصت درجه تزریق میکنن تا دمای سیلندر با آب و روغن یکی بشه و قطر سیلندر بیشتر بشه و با قطر پیستون یکی بشه .
حالا مرسدس این فرایند بسیار طولانی رو باید درعرض یک یا دو ثانیه انجام بده . جالبه نه؟
JaMsHiD-R1988
۲۰ خرداد ۱۴۰۳سوسک نما؟
بابا دم شما گرم هزاران فن پیج این ماشینو بردی زیر سوال😂💔
Amir
۱۹ خرداد ۱۴۰۳بنظرم ماشینای کلاسیک با ویژگی های امروزی و موتور تقویت شده قابل تمجید هستن
khashayar0
۱۹ خرداد ۱۴۰۳تلفیق پورشه _ مکلارن _ کازورث چه شود.
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۲۰ خرداد ۱۴۰۳🐳🐳🐳