پورشه

حراج آخرین پورشه 911 هوا خنک با قیمت یک میلیون دلار

این خودرو که توسط یک نویسندهٔ آلمانی با ویژگی‌های منحصربه‌فردی سفارش داده شده، آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که از کارخانهٔ پورشه خارج شد.

یک پورشه ۹۱۱ توربو از نسل ۹۹۳ در روزی که فری پورشه درگذشت، در حراجی گودوود در بریتانیا به حراج گذاشته شد. این خودرو، واقعاً آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که در کارخانهٔ پورشه ساخته شده است. البته علاقه‌مندان پورشه ممکن است بدانند که آخرین نمونه از نسل ۹۹۳ به‌طور رسمی یک کاررا ۴S بود که پس از تکمیل ساخت در ۳۱ مارس ۱۹۹۸، به خریدار تحویل داده شد ولی بااین‌حال، این توربو S سرمه‌ای‌رنگ، یک نمونهٔ بسیار ویژه بود که شش ماه دیگر در زوفنهاوزن باقی ماند.

این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک توئین توربو مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نمونهٔ خاص همچنین از سر اگزوزهای دوتایی، یک خنک‌کنندهٔ روغن اضافی و باک بزرگ‌تر ۹۲ لیتری هم بهره می‌برد. بدنهٔ خودرو با رنگ آبی اقیانوسی رنگ‌آمیزی شده که با کالیپرهای ترمز برمبو به همین رنگ همراه است درحالی‌که داخل خودرو با چرم آبی نیمه‌شب پوشیده شده است. این ۹۱۱ منحصربه‌فرد توسط یک نویسندهٔ آلمانی بنام «کلاوس واندربورگ» سفارش داده شد و دو پلاک ویژه روی درهای آن نصب شد.

روی یکی از این پلاک‌ها، به درگذشت فری پورشه اشاره شده و نقل‌قولی از فیلم Die Feuerzangenbowle ساخت ۱۹۴۴ به زبان به آلمانی روی آن نقش بسته است. روی پلاک دوم هم نوشته شده است «کلاوس واندربورگ امروز آخرین پورشه ۹۱۱ کلاسیک (۹۹۳ توربو) را با پیشرانهٔ تخت هوا خنک دریافت کرد». واندربورگ اما هرچند مدت‌ها منتظر ماند تا ساخت ۹۱۱ ویژهٔ او تکمیل شود، پس از یک سال خودرو را به یک کلکسیونر ژاپنی فروخت. سپس در سال ۲۰۱۵، این خودرو توسط یک دلال بلژیکی خریداری شد که دو سال آن را نگه داشت. سپس آخرین ۹۱۱ هوا خنک مدتی را در بریتانیا گذارند و بعداً یک بار دیگر به بلژیک بازگشت.

حال این پورشه ۹۱۱ منحصربه‌فرد با کارکرد کمی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر، برای فروش گذاشته شده و تخمین زده می‌شود که با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند معادل حدود یک میلیون دلار به فروش برسد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. amirkhanzadeh

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (384 ديدگاه)

    جواهریه
    از موتور های هوا خنک خیلی خوشم میاد
    جذابیت خاص و صدای نرمی دارند

    موافقم 28
    مخالفم 5
  2. Galant.VR4(JDM)

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (797 ديدگاه)

    چقد خوشگله قیمتش منصفانه هست با درنظر گرفتن آینده خودروساز ها

    موافقم 14
    مخالفم 5
    1. محمدهادی

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2323 ديدگاه)

      این نسل ۹۱۱ به اعتقاد خیلی ها زیباترین نسل ۹۱۱ و نمایش قورباغه بودنش بود
      تون چراغ عینکی سرتاسری عقب بشدت با شخصیت کلی خودرو همخوانی داشت
      منم دقیقا همین نسل رو ۹۱۱ واقعی میدونم
      با چیزی حدود تنها ۳۲۰ اسب پنجه تو پنجه ی بزرگان سرعت و شتاب مینداخته
      یادش گرامی

      1. Galant.VR4(JDM)

        ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (797 ديدگاه)

        یادش گرامی
        انجین هواخنکه این عجیب ترش میکنه

  3. SMS

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (432 ديدگاه)

    آدم باید فقط نگاش کنه ❤️‍🔥

    موافقم 11
    مخالفم 4
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1404 ديدگاه)

    خیلی زیباست

    موافقم 10
    مخالفم 4
  5. Taha Ayoobi

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3608 ديدگاه)

    کابینش مال خودشه؟

    موافقم 6
    مخالفم 1
  6. datsun

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (3843 ديدگاه)

    ارزش تک تک دلارهای که براش پرداخت میشه رو داره

    موافقم 13
    مخالفم 4
  7. علی جردن

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1889 ديدگاه)

    صندلی چروکیده یکی از صفات بارز ماشین کارکرده و کهنه است

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. JaMsHiD_R1988

      ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2354 ديدگاه)

      بنز اینو به عنوان آپشن ارائه میده
      چند صد دلار قیمت همین آپشنه که چرم روی در و صندلی ها چروک باشه

  8. Roody

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (13 ديدگاه)

    واقعاحیف شد پورشه موتورهای هواخنک رو کنار گذاشت. درسته ازنظر راندمان ضعیف تر از آب خنکا هستن ولی خیلی دوست داشتنی هستن.درکل پورشه های امروزی قوی‌تر و بزرگتر هستن ولی قدیمیا کوچکتر و دوست‌داشتنی تر هستن.البته هواخنکا از رادیاتور روغن استفاده میکردن.روغن با دمای کمتر رو زیر پیستون می‌پاشند.

  9. محمدهادی

    ۱۷ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2323 ديدگاه)

    من فقط موندم پورشه واقعا اینارو طوری میساخته که توی ترافیک طولانی و گرمای هوا و درجا کارکردن خودرو هرگز بدون چرخش جریان دمای موتور به نقطه خطرناک نمیرسده؟؟
    آخه چجوری؟!
    پیکان با ۱۶۰۰ سی سی و سیستم خنک کنندگی آب و پروانه باز اگه فن روش نصب نکرده باشی خودت بعد یه رب تو ترافیک دماش بشدت میره بالا،امقد که دیگه خطرناک میشه
    ابن چجوری با موتور قدرتمند و تولید گرمای چندین برابر یه خودروی کوچک و شهری دمای موتورش کنترل میشده؟!

  10. حسین دهمرد

    ۱۸ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2553 ديدگاه)

    کاش یه ماشین اقتصادی با موتور یک لیتری هواخنک وجود میداشت. نه نگران آب رادیات و اتصالات و شلنگهاش بودی نه نگران گیر کردن ترموستات و خرابی واترپمپ. تمام اینا از قیمت ماشین کم میشد.

    1. حسین

      ۱۹ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (133 ديدگاه)

      احتمالا استهلاک بالایی داشتند که دیگه تولید نشدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا