این خودرو که توسط یک نویسندهٔ آلمانی با ویژگیهای منحصربهفردی سفارش داده شده، آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که از کارخانهٔ پورشه خارج شد.
یک پورشه ۹۱۱ توربو از نسل ۹۹۳ در روزی که فری پورشه درگذشت، در حراجی گودوود در بریتانیا به حراج گذاشته شد. این خودرو، واقعاً آخرین ۹۱۱ هوا خنکی است که در کارخانهٔ پورشه ساخته شده است. البته علاقهمندان پورشه ممکن است بدانند که آخرین نمونه از نسل ۹۹۳ بهطور رسمی یک کاررا 4S بود که پس از تکمیل ساخت در ۳۱ مارس ۱۹۹۸، به خریدار تحویل داده شد ولی بااینحال، این توربو S سرمهایرنگ، یک نمونهٔ بسیار ویژه بود که شش ماه دیگر در زوفنهاوزن باقی ماند.
این خودرو به یک پیشرانهٔ ۳.۶ لیتری شش سیلندر تخت هوا خنک توئین توربو مجهز است که ۴۵۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. این نمونهٔ خاص همچنین از سر اگزوزهای دوتایی، یک خنککنندهٔ روغن اضافی و باک بزرگتر ۹۲ لیتری هم بهره میبرد. بدنهٔ خودرو با رنگ آبی اقیانوسی رنگآمیزی شده که با کالیپرهای ترمز برمبو به همین رنگ همراه است درحالیکه داخل خودرو با چرم آبی نیمهشب پوشیده شده است. این ۹۱۱ منحصربهفرد توسط یک نویسندهٔ آلمانی بنام «کلاوس واندربورگ» سفارش داده شد و دو پلاک ویژه روی درهای آن نصب شد.
روی یکی از این پلاکها، به درگذشت فری پورشه اشاره شده و نقلقولی از فیلم Die Feuerzangenbowle ساخت ۱۹۴۴ به زبان به آلمانی روی آن نقش بسته است. روی پلاک دوم هم نوشته شده است «کلاوس واندربورگ امروز آخرین پورشه ۹۱۱ کلاسیک (۹۹۳ توربو) را با پیشرانهٔ تخت هوا خنک دریافت کرد». واندربورگ اما هرچند مدتها منتظر ماند تا ساخت ۹۱۱ ویژهٔ او تکمیل شود، پس از یک سال خودرو را به یک کلکسیونر ژاپنی فروخت. سپس در سال ۲۰۱۵، این خودرو توسط یک دلال بلژیکی خریداری شد که دو سال آن را نگه داشت. سپس آخرین ۹۱۱ هوا خنک مدتی را در بریتانیا گذارند و بعداً یک بار دیگر به بلژیک بازگشت.
حال این پورشه ۹۱۱ منحصربهفرد با کارکرد کمی بیش از ۱۱ هزار کیلومتر، برای فروش گذاشته شده و تخمین زده میشود که با قیمتی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار پوند معادل حدود یک میلیون دلار به فروش برسد.
amirkhanzadeh
۱۷ شهریور ۱۴۰۳جواهریه
از موتور های هوا خنک خیلی خوشم میاد
جذابیت خاص و صدای نرمی دارند
Galant.VR4(JDM)
۱۷ شهریور ۱۴۰۳چقد خوشگله قیمتش منصفانه هست با درنظر گرفتن آینده خودروساز ها
محمدهادی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳این نسل ۹۱۱ به اعتقاد خیلی ها زیباترین نسل ۹۱۱ و نمایش قورباغه بودنش بود
تون چراغ عینکی سرتاسری عقب بشدت با شخصیت کلی خودرو همخوانی داشت
منم دقیقا همین نسل رو ۹۱۱ واقعی میدونم
با چیزی حدود تنها ۳۲۰ اسب پنجه تو پنجه ی بزرگان سرعت و شتاب مینداخته
یادش گرامی
Galant.VR4(JDM)
۱۸ شهریور ۱۴۰۳یادش گرامی
انجین هواخنکه این عجیب ترش میکنه
SMS
۱۷ شهریور ۱۴۰۳آدم باید فقط نگاش کنه ❤️🔥
𝐀𝐥𝐢
۱۷ شهریور ۱۴۰۳خیلی زیباست
Taha Ayoobi
۱۷ شهریور ۱۴۰۳کابینش مال خودشه؟
datsun
۱۷ شهریور ۱۴۰۳ارزش تک تک دلارهای که براش پرداخت میشه رو داره
علی جردن
۱۷ شهریور ۱۴۰۳صندلی چروکیده یکی از صفات بارز ماشین کارکرده و کهنه است
JaMsHiD_R1988
۱۷ شهریور ۱۴۰۳بنز اینو به عنوان آپشن ارائه میده
چند صد دلار قیمت همین آپشنه که چرم روی در و صندلی ها چروک باشه
Roody
۱۷ شهریور ۱۴۰۳واقعاحیف شد پورشه موتورهای هواخنک رو کنار گذاشت. درسته ازنظر راندمان ضعیف تر از آب خنکا هستن ولی خیلی دوست داشتنی هستن.درکل پورشه های امروزی قویتر و بزرگتر هستن ولی قدیمیا کوچکتر و دوستداشتنی تر هستن.البته هواخنکا از رادیاتور روغن استفاده میکردن.روغن با دمای کمتر رو زیر پیستون میپاشند.
محمدهادی
۱۷ شهریور ۱۴۰۳من فقط موندم پورشه واقعا اینارو طوری میساخته که توی ترافیک طولانی و گرمای هوا و درجا کارکردن خودرو هرگز بدون چرخش جریان دمای موتور به نقطه خطرناک نمیرسده؟؟
آخه چجوری؟!
پیکان با ۱۶۰۰ سی سی و سیستم خنک کنندگی آب و پروانه باز اگه فن روش نصب نکرده باشی خودت بعد یه رب تو ترافیک دماش بشدت میره بالا،امقد که دیگه خطرناک میشه
ابن چجوری با موتور قدرتمند و تولید گرمای چندین برابر یه خودروی کوچک و شهری دمای موتورش کنترل میشده؟!
حسین دهمرد
۱۸ شهریور ۱۴۰۳کاش یه ماشین اقتصادی با موتور یک لیتری هواخنک وجود میداشت. نه نگران آب رادیات و اتصالات و شلنگهاش بودی نه نگران گیر کردن ترموستات و خرابی واترپمپ. تمام اینا از قیمت ماشین کم میشد.
حسین
۱۹ شهریور ۱۴۰۳احتمالا استهلاک بالایی داشتند که دیگه تولید نشدند
فیات مولتیپلا
۱۳ مهر ۱۴۰۳از صفات خوب بیتل هم همینا بود