پورشهلکسوس

درگ جالب لکسوس LC500 با نسل قبلی پورشه 911 کاررا S

آیا لکسوس LC500 با ۴۷۰ اسب بخار قدرت در ۴۰۰ متر حریف نسل قبلی پورشه ۹۱۱ کاررا S با ۴۲۰ اسب بخار قدرت خواهد شد؟

لکسوس LC500 کوپهٔ شیک و لوکسی است که برای ارائهٔ سواری راحت و آرام طراحی شده است. به همین دلیل، این ماشین را کمتر در مسابقه‌های درگ می‌بینیم. بااین‌حال، دیدن عملکرد LC500 در ۴۰۰ متر می‌تواند جالب باشد و به همین دلیل، سم کارلیجن در جدیدترین ویدئوی خود این کوپهٔ چشمگیر ژاپنی را در برابر پورشه ۹۱۱ کاررا S قرار داده است. هرچند این دو خودرو کاملاً باهم متفاوت بوده و هرگز رقیب هم محسوب نمی‌شوند اما اعداد و ارقام مشخصات آن‌ها به هم نزدیک است.

LC500 از پیشرانهٔ ۵ لیتری V8 تنفس طبیعی آشنای لکسوس استفاده می‌کند که ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۵۴۰ نیوتن متر گشتاور را از طریق یک گیربکس ۱۰ سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب تحویل می‌دهد. ۹۱۱ کاررا S حاضر در این درگ اما از نسخهٔ فیس‌لیفت نسل قبلی یا ۹۹۱ است که در نمایشگاه فرانکفورت ۲۰۱۵ معرفی شد. در این سری، مدل‌های کاررا پیشرانهٔ تنفس طبیعی قبلی را کنار گذاشتند و برای اولین بار به موتور جدید ۳ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز شدند.

خروجی این موتور در کاررا S برابر با ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۵۰۰ نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که نسل کنونی ۴۸۰ اسب بخار قدرت دارد. ۹۱۱ حاضر در این درگ مثل لکسوس محرک عقب است و از یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه استفاده می‌کند؛ بنابراین، روی کاغذ برتری با لکسوس است اما باید یک عامل مهم دیگر یعنی وزن را هم در نظر داشت، جایی که ورق برمی‌گردد و پورشه با ۱۴۴۰ کیلوگرم وزن بسیار از کوپهٔ ۱۹۸۰ کیلوگرمی ژاپنی سبک‌تر است.

بین دو خودرو ابتدا مسابقهٔ رولینگ از سرعت ۵۰ کیلومتر بر ساعت برگزار می‌شود و پورشه مثل موشک شلیک می‌شود. در پایان، به‌اندازهٔ یک قطار بین دو خودرو فاصله وجود دارد. رولینگ دوم از سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت آغاز شد اما نتیجه هیچ تغییری نداشت و بازهم ۹۱۱ به‌راحتی پیروز شد. سرانجام نوبت به درگ رسید و هردو خودرو شروعی عالی داشتند. برای یک ثانیه، ۹۱۱ و LC500 پابه‌پای هم پیش رفتند اما پورشه پیروزی‌های مقتدرانهٔ خود را ادامه داد و رقیب ژاپنی را با غروب کانادا تنها گذاشت. اختلاف بین دو خودرو آن‌قدر زیاد بود که برگزاری درگ دوم بی‌فایده به نظر می‌رسید و به همان یک درگ بسنده شد.

مشخصات فنی

 

پورشه ۹۱۱ کاررا S

لکسوس LC500

پیشرانه ۳.۰ لیتری H6 توئین توربو ۵.۰ لیتری V8
قدرت ۴۲۰ اسب بخار ۴۷۰ اسب بخار
گشتاور ۵۰۰ نیوتن متر ۵۴۰ نیوتن متر
گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ۱۰ سرعته اتوماتیک
محور محرک عقب عقب
وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم ۱۹۸۰ کیلوگرم
قیمت ۱۰۴,۴۵۰ دلار (نسل قبلی) ۹۸,۸۵۰ دلار

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۸ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵۷ دیدگاه‌ها

  1. پیام

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    با اون حجم موتور و اینجوری ظایع شدن!

    موافقم 5
    مخالفم 27
    1. کیارش

      ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (22 ديدگاه)

      چه ربطی داره مگه تنها شاخص حجم موتوره؟

  2. پیام

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2139 ديدگاه)

    با اون حجم موتور و اینجوری ضایع شدن!

    موافقم 19
    مخالفم 66
    1. پیام

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2139 ديدگاه)

      این کلیپا به خوبی می‌گن بابا اینقدر ژاپن ژاپن نکنید و بیخودی کره جنوبی رو نکوبید! خیلی هم برندتون مالی نیست!!! الکی بزرگش کردید.

      موافقم 19
      مخالفم 101
      1. Amir Abbas

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (38 ديدگاه)

        پیام خان هیچ حواست هست که lexus lc500 ماشین مخصوص درگ و پیست نیست و برای یه سواری راحت و لوکس طراحی شده؟ الان فقط برو درگ هوندا nsx و نیسان gtr و صد البته lexus lfa رو با بقیه مقایسه کن تا بفهمی ژاپن یعنی چی. اون کسی که داره بزرگنمایی میکنه شمایی که طرفدار کره مربا تشریف داری و یاتاقان زدن و متوقف شدن تولید کیا استینگری رو که همه مهندساش آلمانی بودن و فقط برچسب کیا روش زدن رو دستاورد میدونی. ضمنا جواب کامنت های الکیتم چهار روز پیش تو پست تویوتا دادم. Lexus lfa و Nissan gtr و Honda nsx تا ابد مثلث آتشین آسیا خواهند بود. بای بای

        موافقم 68
        مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (10479 ديدگاه)

        از یه فن ‌کره‌ای غیر از اینم چیزی انتظار نمیره !

        عشق کره‌مربا ، لکسوس که هیچی ، صدتا از لکسوس بهتر هم عمراً بتونه با پورشه و پرفورمنسش رقابت کنه !

        لکسوس واس ما عشقی‌ها ماشین میزنه !
        پورشه برای متخصصان عشق خودرویی تک‌پَر میزنه نه ماشین !

        هر خودروسازی یه فلسفه خاص جهت طراحی ساخت تولید داره / اما مطمئناً کره‌ای‌ها جزو لگن‌ها به حساب میان نه بیشتر / پس قیمه‌هارو نریز تو ماستا !!!!!
        بچسب به همون سانتافه دوزاریتون که دیدنش هم حال آدم رو بد میکنه با اون فیس جذابش بخصوص از پشت 😂 !

        موافقم 52
        مخالفم 15
      3. Amir Abbas

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (38 ديدگاه)

        و متاسفانه هم پیام خان غیب شدی و جواب کامنت های من رو ندادی تو پست تویوتا. کجا رفتی؟ رفتی عزاداری کنی برای کره جنوبی 😂😂😂. از لایک ها و دیسلایک ها تو همون پست تویوتا مشخصه که حق با چه کسانی بود پیام خان.

        موافقم 16
        مخالفم 3
        1. پیام

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          اتفاقا جواب کامنتت رو دادم پدال نذاشتش! پس دوباره می‌نویسم. یاتاق زدن خیلی بهتر ازینه که چرخ ماشین در بره! یا اینکه رئیس شرکت بیفته گریه! یا فراخوان میلیونی نیسان!!! قبلا درگ لکسوس رو با slr و … دیدیم که چه گندی زده! جی‌تی‌آرتم ۴۰۰ ساله یه طراحی ساده نضحک داره! جی تی آر جز یه بدنه سبک و موتور خروی چی داره؟! مگه میشه بیست سال طراحی یه ماشین تغییر نکنه؟!!! من غیب بشم؟! من همونیم که می‌گفتم آخر و عاقبت تویوتا مثل سونی هست. الانم این حرفم یادتون باشه.

          موافقم 1
          مخالفم 21
        2. پیام

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (2139 ديدگاه)

          مگه لایک زیاد نشان دهنده درست بودن یه چیزه؟!!! تو پستا در مورد ماشینای کره‌ای لایکا قورتتون دادن! ربطی نداره!!! هم تو هم کسایی که لیک زدن تا دیروز نمیدونستید که ارزش سامسونگ بر اساس منابع خبری ویکی پدیا از تویوتا بالاتره و هی دائم از ترزش تویوتا حرف میزدید!!! گالیله یه زمانی نی‌گفت زمین گرده اما مردم میخندیدن و می‌گفتن تخته! نیازمند یه ریفرم اساسی در ذهنت هستی!

          موافقم 1
          مخالفم 15
      4. Car love

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (700 ديدگاه)

        تبریک به دودوتا بابت این پیروزی 😂
        راننده پورشه رسید خونه چاییشو خورد لکسوس نرسید هنوز

        موافقم 15
        مخالفم 39
        1. بهنام

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (904 ديدگاه)

          اصلاً کدوم ماشین کره ای رو داخل آدم حساب میکنن که بیارن همچین جایی و با پورشه مقایسه اش کنن ؟ اصلأ کی کره رو داخل آدم حساب میکنه ؟😂
          داخل آدم اصطلاحه

          موافقم 27
          مخالفم 7
      5. phonix

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1878 ديدگاه)

        لمانز که چیز دیگری میگویید

        موافقم 10
        مخالفم 1
      6. حسین

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1157 ديدگاه)

        ژاپن ژاپن نکنیم چون سهامداری کارگاه مونتاژ هیوندا ناراحت میشن 😂 وقتی ژاپن قهرمان فرمول یکی میشه که پورشه به علت عدم توان مهندسی واردش نمیشه، از اونطرف هم تو لمانز پوز خیلیا رو چند ساله دارن زمین میزنن چرا ژاپن ژاپن نکنیم 🤣 فعلا که کل رالی ها و مسابقات معتبر و رسمی جهان ژاپنی ها دارن جولان میدن. کره هم بره تو سکو تماشاگرا بوق بزنه 😂

        موافقم 8
        مخالفم 5
        1. کیارش

          ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (22 ديدگاه)

          از کجا میدونی دلیل عدم حضور پورشه بنیه ضعیف مهندسی یوده؟۷سال قهرمانی متوالی بنز توی فورمول یک یادت رفت؟با این حال هیچ وقت مهندسی یک پورشه از یک بنز کمتر نیست.اینقدر مسایل غیر مرتبط رو با هم قاطی نکنید .در مقایسه این دو تا ماشین هم جفتشون قابل احترام هستن. .خواهشا با بحث ها و دلایل بچه گانه هیچکدام را نکوبید

    2. HFball

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (210 ديدگاه)

      اول که نتیجه درگ مشخص بود هردو ماشین خوبی هستن ولی خب لکسوس وزنش خیلی بیشتر بود و قدرت و گشتاور اندک بیشترش اونقدری نبود که به وزنش بچربه
      به نظر من این لکسوس قابلیت تبون شدن و افزایش قدرت زیادی رو داره با این حجم موتور و v8 بودنش

      موافقم 19
      مخالفم 4
    3. Amin

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      بخاطر تویین توربو بودن کرراs هستش

      موافقم 5
      مخالفم 3
  3. Reza.M

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (311 ديدگاه)

    فرق المان با ژاپن….لکسوس 2023 از 911 کاررا بیسیک 10 سال پیشش میمونه جا…

    موافقم 22
    مخالفم 48
    1. n

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (204 ديدگاه)

      علت اصلی فاصله افتادن تو rolling گیربکس هست
      گیربکس های تویوتا خوبه اما در برابر آسیایی ها مثل آکورا, جنسیس کند تره.
      خود آکورا و جنسیس در برابر اروپایی ها کند هستن و اصلا با pdk پورشه قابل قیاس نیستن
      پورشه 1970 گیربکس pdk رو برای مسابقات لمانز روی 956 و 962c نصب کرد و بعدا روی Audi Sport Quattro که هر دو قهرمان شدن.
      عجیب اینه که ژاپنی ها گیربکس دو کلاچه تا حالا نزدن و فقط دو تا ماشین گیربکس دو کلاچه داشتن یکی evo و یکی دیگه gtr که یکی برای گترگ المان و اون یکی هم برای بورگ وارنر امریکا
      اخیرا فقط هیوندایی گیربکس دو کلاچه زده
      چینی ها هم که دو کلاچه هاشون از ماشین های دنده دستی کره ای و ژاپنی کند تره

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. JDM سابق

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (707 ديدگاه)

        nsx نسل جدید هم دو کلاجه است
        ولی موردی که هست اینکه هیچ برندی دوئال کلاج خودشو نمیسازه نهایتاً نظارت و همکاری نسبتاً جزیی با یه برند میکنن
        گیربکس ار ۸ و لامبورگینی ها و مک لارن گرازیانو میسازه
        فولکس واگن و جی تی ار و بورگ وارنر میسازه
        فراری و مدلای دوکلاجه مرسدس و فورد جی تی رو گترگ میسازه
        کوروت C8 و شلبی GT500 هم ترمک میسازه
        حتی PDK پورشه هم سری 7D و 8D زد اف هستن
        و…

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. n

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (204 ديدگاه)

          خیلی برندها خودشون نمیزنن اما آلمان و آمریکا انگلیس شرکت های خوبی دارن که گیربکس های درست و حسابی میزنه
          فولکس واگن طیف وسیعی از ماشین داره و بسته به کاربری هاشون گیربکس هاشون متفاوته اما خودش ی in-house گیربکس داره که اسمش هست DSG
          پورشه و Zf در فرآیند تحقیق توسعه PDK بودن و الان در ZF تولید میشه( جی کلاس هم تو مگنا تولید میشه پس اتریشی حساب میشه!)
          داستان بنز هم شبیه فولکس هست و خود مرسدس گیربکس های سری G tronic رو داره که ی زمانی 7G-Tronic بودن و الان 9G-Tronic
          اینفینیتی Q50 ,Q60, titan,frontierو نیسان Z , استون مارتین DBX همه گیربکس های سری G tronic دارن

    2. Amir Abbas

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      اما فرق ژاپن با آلمان…. در لکسس lfa هست که به عقیده جرمی کلارکسون بهترین سوپر کار تاریخ….. بذار نسل جدید مثلث آتشین آسیا یعنی لکسس lfa و هوندا nsx و نیسان gtr بیاد تا 2026 و 2027….. آلمانت دیدن داره😂

      موافقم 24
      مخالفم 32
      1. فرشاد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        شان مثلث اتشین و با چنتا ماکت پایین نیار
        مثلث اتشین ینی لافراری و پورشه 918 مکی پی وان
        نه هوندا و اینحور چیزا که از سدان ژرمنم میخورن

        موافقم 21
        مخالفم 24
        1. Amir Abbas

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          هوندا nsx یه عکسم ازش دیدی که میگی از سدان ژرمنم میخوره😂😂😂😂. لکسوس lfa چی که بعد از 13 سال هنوز جرمی کلارکسون میگه بهترین سوپر کار تاریخ فرشاد خان؟ ضمنا من گفتم مثلث آتشین آسیا، نگفتم اروپا یا آمریکا. پورشه 918 و لافراری پر مبارک خودت. مگه پورشه و لافراری آسیایی هستن ؟ من گفتم آسیا. خواهشا درست کامنت بخون

          موافقم 17
          مخالفم 9
        2. phonix

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          با سلام هوندا که دهن حرفارو تو فرمول یک داره جر میده عزیز
          پورشه هم تو مسابقات استقامت جلو تویوتا بد خراب کرد

          موافقم 13
          مخالفم 4
        3. فرشاد

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (932 ديدگاه)

          مثلث اتشین کجا؟اسیا؟دقیقا باکی رقابت کرد که شد مثلث اتشین؟😂
          متاسفانه یا خوشبختانه اسیا خودروسازی نداره که ماشینایی لایق اسم مثلث اتشین باشه
          من از نظر سرعت و پرفورمنس میگم گرچه در سایر موارد هم شانسی نداره
          جرمی هم فقط به خاطر صدا و استایلش بش گفت اون نظرشم کم کم مربوط به چن سال پیش هس
          همینایی که مبارک من کردی فقط یکیشون میتونه کل صنعت کره و ژاپن که هیچ اسیا رو درسته قورت بده
          بعدشم هوندا NSXاز جی تی ار هم میخوره جی تی اری که خودش حریف هیچ ژرمنی نی تازه چه برسه به NSXکه بخواد با بیمر را بیاد

          موافقم 7
          مخالفم 12
      2. مازیار

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (846 ديدگاه)

        فرق ژاپن با آلمان در لکسوس lfa هست؟
        همین یه مدل رو با کل موتوراسپرت آلمان درانداختی و برنده خارج کردی؟

        موافقم 20
        مخالفم 4
        1. Amir Abbas

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          این سیصد بار. لکسس lfa و نیسان gtr و هوندا nsx

        2. phonix

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          lfa همون زمانم در برابر المان ها خیلی شاخ نبود
          gtr و nsx نمونه های بهتری برای بیان رقابت این دو هستن ( nsx نسل اول و دوم البته )

        3. مازیار

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (846 ديدگاه)

          خوب این شد یه چیزی
          با این اعتلاف سه گانه حتما کار آلمان ساختست😶

          موافقم 8
          مخالفم 5
        4. مازیار

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (846 ديدگاه)

          حدود ۹۰ سال قبل بنز و اتویونیون با موتورهای ۱۲ سیلندر ششصد اسبی مسوولین FIA رو مجبور به شروع وضع محدودیت‌ها برای مسابقات کردن _ و از اون موقع تا امروز موتوراسپرت آلمان یه تاریخ جداگانه می طلبه _ و امروز شما میگی چند تا حرف GTFLXNR برای خودروسازی آلمان کافیه؟
          والا چه عرض کنم هرچی شما بگی هرچند احتمالا آلمان رو با کره اشتباه گرفته باشی

          موافقم 13
          مخالفم 1
      3. Eldo

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (22 ديدگاه)

        ببخشیداااا،
        با احترام به ژاپن ولی حرفت واقعا خنده داره.
        Lfa اولی مگه چی بارش بود ک از الان وعده ۲۰۲۷ رو میدی؟؟؟

        موافقم 10
        مخالفم 17
        1. Amir Abbas

          ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (38 ديدگاه)

          خیلی چیزا…. پیشرانه v10 و 554 اسب بخار فیبر کربنی…. به قدری خفن بود جرمی کلارکسون به عنوان بهترین سوپر کار تاریخ ازش یاد کرده. سیصد هزار بار میگی ولی کو گوش شنوا. جانشینم برقی هست و کانسپتش هم اوایل 2022 نشون دادن.

          موافقم 10
          مخالفم 5
    3. بهنام

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (904 ديدگاه)

      آقایی که میگی فرق بین ژاپن و آلمان و مانند کودکان اینجا نظر میدی . اونموقع که جی تی آر معرفی شد اکثر خودروسازان اروپایی و از جمله پورشه از رویارویی با جی تی آر طفره میرفتن . این دقیقاً متنیه که در مجله ماشین به چاپ رسیده. بابا هدف این کدل لکسوس درگ و مسابقه نیست. ال سی ۵۰۰ سال ۲۰۱۸ بهترین گرندتورر سال انتخاب شد و بالاتر از بنتلی و سایر رقبا قرار گرفت.

      موافقم 14
      مخالفم 6
      1. فرشاد

        ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (932 ديدگاه)

        زمان به جلو میره نه عقب

        موافقم 4
        مخالفم 4
  4. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    پورش ۹۱۱ کاررا S : 👍
    لکسوس LC500 : 👎

    موافقم 21
    مخالفم 16
  5. Reza Waffen SS

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    مهندسی المانی 💪

    موافقم 31
    مخالفم 33
  6. King viper ACR

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ولی لکسوس هم زیبا تر و هم لوکس تر هس

    موافقم 34
    مخالفم 12
  7. amirmohammad

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (563 ديدگاه)

    نتیجه مشخص بود.مهندسی آلمانی توی درگ خودشو نشون میده همیشه.اختلاف وزنشون هم زیاده البته
    طراحی lc چقدر زیباست تا ده سال دیگه هم حرف داره برای گفتن.شاهکاره این طراحی

    موافقم 34
    مخالفم 3
  8. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (325 ديدگاه)

    اینا خوبه

  9. آلمانی باز

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (205 ديدگاه)

    تونستید تصور کنید پورش ببازه؟ من که نتونستم😉

    موافقم 18
    مخالفم 2
  10. ابوالفضل

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (112 ديدگاه)

    حاجی لکسوس ۲ تن وزنشه کمش باید ۸۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه تا با پورشه رقابت کنه

    موافقم 30
  11. کیان

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1491 ديدگاه)

    لکسوس 540 کیلو سنگین تر هست و قدرتها برابر هست، اگر کسی توقع داشت لکسوس برنده بشه باید به سواد خودروییش شک کرد علاوه بر اینکه یه سمت قضیه پورشه هست ک ماشینش تماما فلسفه اسپرت داره و این سمتم لکسوس که همیشه راحتی اولویتش هست حتی تو این ماشین اسپرتش

    موافقم 36
    مخالفم 2
  12. Enzo Ferrari 2008

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    پورشه که قدیمی تر لکسوس می کوبه💪🦾

    موافقم 5
    مخالفم 26
  13. Porsche

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    خدای من این تازه ۹۱۱ قدیمی بود !! فکرشو بکن اگه کررا s جدید بود چقدر اختلاف مینداخت ! فکر کنم اون موقع باید فاصلشون رو با سال نوری اندازه میگرفتن 😂😂 در کل آلمان از نظر تکنولوژی بیشتر از یک قرن از جاپون جلو تر هست و این کلیپ به خوبی بیانگر این موضوعه 🇩🇪🇩🇪💪

    موافقم 14
    مخالفم 32
    1. Amir Abbas

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      به به آقا محمد رضا، که میشه همون car love و tesla و پیام و killer و… حالت چطوره کره مربا فن؟ خوبی؟ بهتری؟ اوضاعت؟

      موافقم 15
      مخالفم 3
    2. phonix

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1878 ديدگاه)

      اوه اوه چه دویچه دویچه ای هم میکنه داداشمون :)
      لمانز امسال که خوب پیروذ شدید از درب عقب ( هیتر پورشه نیستم فقط میخوام اینو بچزونم ) nini (nippon)

      موافقم 10
      مخالفم 3
      1. amir-mr

        ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (401 ديدگاه)

        چسبیدی به لمانز، کلا الان بحث لمانز نیست بحث مهندسی دو تا خودرو هستش الان چه ربطی به لمانز داره

        منم هیتر ژاپن نیستم اما الان هیچ ماشین ژاپنی و آسیایی پیدا نمیشه که بتونه تو پرفورمنس با آلمانی ها رقابت کنه این واضحه

        موافقم 3
        مخالفم 5
        1. phonix

          ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
          سوابق: (1878 ديدگاه)

          لمانز امسال یک مثال خوب و دم دست و جدید هست برای بیان اینکه تو ژاپن غاز نمیچرونن
          فقط المانیا تو این دنیا مهندس نیستن بقیه هم دستی بر اتش دارن
          اصلا لمانز نه ناسکار و رالی چی ؟ اونجا هم تویوتا اتشین داره کار میکنه اینا همه حاصل مهندسیه

  14. مهردادکمال

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    قابل توجه اونایی که ژاپن رو با این درگ هیت میکنن اولا اینکه رقیب رقیب گردن کلفتیه(پورشه یک غول کشه) در ثانی لکسوس لوکس بودنشو حفظ کرده و نخواسته تمام ویژگی های لوکسشو از دست بده برای همینه نزدیک ۲تن جرم داره ثالثا شما طراحیشم ببینین… پکیج زیبایی اسایش و اسپرت و از همه مهمتر طراحی که غبار زمان روش نمیشینه با قیمت متعادلی ارائه داده

    موافقم 24
    مخالفم 3
    1. Amir Abbas

      ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (38 ديدگاه)

      دقیقا دوست عزیز. ممنونم از توضیح خوبت. شما بیا هی توضیح بده اینارو باز آقا محمد رضا با اکانت های فیک میاد هیت میدن

      موافقم 8
      مخالفم 2
  15. Amin

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    شما ماشین المانی و الاصل رو نباید با کره ای ژاپنی و چینی مقایسه کنید هر کشوری یه سطح از اتومبیل رو میسازه. مثلا برای ما ایرانی ها های چینی و ژاپنی و کره ای خداست. ولی المان ایتالیا انگلیس امریکا و سایر کشور ها با ماشین های خودشون تو جاده های کشور و شهر شون رانندگی میکنن⭐

    موافقم 5
    مخالفم 20
  16. Dan

    ۲۲ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (677 ديدگاه)

    اینجا فقط منم که اتاق ۹۹۱ رو به ۹۹۲ ترجیح میدم؟

  17. JDM

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    کاری به درگ ندارم ولی برام جالبه تو دنیایی زندگی میکنیم که صنعت ژاپن به خصوص خودروسازیشو قبول دارن و تحسینش میکنن اونوقت تو کشور ما هنوز عده‌ای میان با نظرهای بی معنی مثل شما فروشتون انقدر بود پورش قدیمی تر بود تکنولوژی آلمان یه قرن جلوهستو این حرفا آره تو بشین اینطور فکر کن خدایی یه عده هیتر و ترول میان آدعا ماشینبازی و کارشناسی میکنن متعصب هستین کجای دنیا دیدین یه ماشینو اینقدر هیت کنن خدایی صنعت خودروسازی ژاپن حرف اولو نمیزنه هیچ خودروسازی حرف اولو نمیزنه
    حرف اول اونی میزنه که مردمو راضی نگه داره همینکه یه برند اقتصادی ساز رو با یه لوکس و اسپرت ساز مقایسه میکنین مشخصه چقدر فضای سایت تخصصیه

    موافقم 6
    مخالفم 1
    1. JDM

      ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1159 ديدگاه)

      حالا بشینین دیس بدین ولی واقعا بعضیاتون واقعا تعصبی هستین که نمیفهمین جنبه و هدف ساخت یه ماشین چیه حالا چون دوتا در داره باید سریعترین باشه و اسپرت محسوب میشه

  18. JDM

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1159 ديدگاه)

    خدایی ۱۹۸۰کجا ۱۴۴۰کجا واقعا خیلی تعصبی هستین از کامنتا مشخمشخصه یه دوستی بهم گفت تو آمریکا رفتیم یه همایشی سال ۲۰۱۹ بود نزدیک به هزار ماشین از سراسر آمریکا اومده بود از هایپرکار بگیر تا سوپر اسپرت های آلمانی و انگلیسی البته گروه‌بندی بود مثل اکیپ آلمانی بازا و … بعد اکیپ ژاپنی ها اومد همه توجه‌ها سمتشون بود اونی که هایپرکار میلیون دلاری داشت داشت فیلم میگرفت چه برسه دیگران میخواستم بگم اینجا از سر حسادت و تعصب وقتی میری میتینگ مسخره میکنن یا حرفای چرت و …‌‌میشنوی دیدم که میگم. خدایی این همه تعصب ندیدم اینا برامون شده عقده

  19. مجتبی .

    ۲۳ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    این دو..نگ نمیفهمه شاهین روبا قناری درگ میندازه پروفسورهای وطنی چرا؟؟؟ تنها شباهتشون داشتن یک موتور درونسوزه و چهارتا چرخ وتفاوتشون …. یکی ساخته شده برا لوکس بودن ولذت صدایv8 یکی ساخته شده مثل ساعقه روسر مدعیان خراب شه والبته اگه بخوای وزنشون برابر بشه باید روپورشه باربند ببندی چهارتا تپل و طناب پیچ کنی داخل رو هم باجناقی بشینن تابشه برابر. ولی بازهم یک گرند تور لوکس با یک غول کش بی رحم هیچ سنخیتی ندارن.

  20. خخخ

    ۲۴ مرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (248 ديدگاه)

    ری.دم
    ماشین المانی؟
    ماشین آلمانی چطور ماشینیه
    ماشین آلمانی ماشینیه که با قیمت بالا می‌کنه تو پاچه مردم
    پورشه رو نگاه همیشه ماشیناش یه جوره و به بهانه مهندسی با قیمت بالا فر.و میکنه

    آلمانی فن چیه؟
    آلمانی فن ، فقط به ظاهر ماشین توجه می‌کنه مثل مرسدس بنز
    مرسدس بنز اگه مهندسی داشت که حداقل باید تو لمانز ۲۰ بار قهرمان میشد
    بعد وقتی به قیمت بالای ماشین های آلمانی نگاه می‌کنه ، چون تعصبیه و فکر میکنم که واقعا ارزش خریدن داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا