در این مقاله میخواهیم شما را با یک دستگاه پورشه کاین توربو نسل اول که به منظور روبرو شدن با بدترین مسیرهای خارج از جاده آماده شده آشنا کنیم. همانطور که مشاهده میکنید ارتفاع کاین موردبحث بهطور قابلتوجهی از سطح زمین افزایش یافته است.
پس از شنیدن اخبار زیادی از وقوع طوفانهای سنگین در سراسر اروپا، کاملاً درک میکنیم که چرا رونی کالین تصمیم گرفته نسخهای قدبلند از پورشه کاین توربو نسل اول را برای تردد روزمره در فصل زمستان امسال بسازد. رونی در منطقهای زندگی میکند که تنها یک جاده ساده برای ارتباط با شهر دارد. همین جاده هم گاهی اوقات در بهار یا پاییز کاملاً زیر آب میرود و در فصل زمستان نیز بارش سنگین برف میتواند تردد را حتی برای شاسی بلندهای عادی نیز غیرممکن کند. رونی اما هدف مهمی داشته و آنهم عدم گیر افتادن در برف حتی در زمان بارشهای قابلتوجه برف بوده است. جالب آنکه او تا به اینجای کار به هدف رسیده و کاین توربو نسل اول کمکش کرده است.
از نظر بصری باید گفت کابین کاملاً خشنتر از نسخه استاندارد به چشم میآید. دلیل آنهم استفاده از کیت افزایش ارتفاع ۳ اینچی شرکت یورو وایز و نصب سپرهای جلو و عقب جدید است. خود سپرهای فولادی کاین نیز ظاهر گیراتری دارند و خودرو را آماده حمله به مسیرهای خشن نشان میدهند. شاسیبلند موردبحث ما در ابتدا رنگ نقرهای داشته اما رونی تصمیم گرفته رنگ بدنه زیتونی تیره را انتخاب کند. رینگهای BBS خودرو نیز متعلق به پورشه ۹۹۷ کاپ هستند و ظاهر مشکی داشته با لاستیکهای ۳۳ اینچی یوکوهاما M/T همراه شدهاند.
فکر نمیکنیم رونی هیچ مشکلی در دید به جاده داشته باشد زیرا چراغهای LED پرقدرت باجا دیزاین در بخش جلو نصب شدهاند. حتی چراغهای اصلی پورشه کاین توربو نسل اول نیز ارتقا یافته تا پذیرای نمونههای LED باشد. وقتی به بخش عقب خودرو نگاه کنید مه شکن کارتک با مشخصات فیا را خواهید دید که آنهم از خودروی کاپ پورشه گرفته شده است. در بخش قوای محرکه همان پیشرانه ۸ سیلندر ۴.۸ لیتری استاندارد پورشه وجود دارد که حدود ۵۰۰ اسب بخار قدرت تولید میکند و تقریباً دستکاری نشده و تنها بهبود آن به جابجایی محل نصب خنککننده روغن و خروجی اگزوز مربوط میشود. صدای خروجی از اگزوز اگرچه خشن و بیرحم به نظر میرسد اما همچنان لذتبخش و هیجانانگیز است.
وقتی وارد کابین شوید شاهد تغییرات بیشتری خواهید بود. غربیلک فرمان خودروی کاپ پورشه با پدال شیفترها باعث میشوند در روزهای سرد زمستان گرمای بیشتری را حس کنید. صندلیهای جلو نیز ساخته ریکارو هستند و از گرمکن سود میبرند. یکی از جذابترین ویژگیهای کابین پورشه کاین توربو نسل اول دستهدنده چوبی آن خواهد بود که ما را به یاد دستهدنده خودروهای لمانز پورشه ۹۱۷ میاندازد. در روی داشبورد نیز بخشی برای قرار دادن وسایل موردنیاز برای ماجراجویی آفرود تعبیه شده است.
رونی به دنبال تولید بهترین خودروی ماجراجویی دنیا و یا خودرویی با تجهیزاتی همچون چادر سقفی نبوده بلکه میخواسته کاین در خیابانها متمایز باشد و درعینحال تواناییهای بیشتری برای عبور از مسیرهای برفی را به نمایش بگذارد. همچنین تغییرات رخ داده باعث میشوند آسیبی به DNA مسابقهای پورشه وارد نشود. از نظر ما خودروی رونی تمامی انتظارات را برآورده کرده و شاسیبلندی جذاب و خاص به نظر میرسد. با دیدن تصاویر احتمالاً یک پورشه دیگر را نیز گاراژ رونی میبینید که او از خودروی خود به عنوان ۹۱۱ GT2 تورینگ نام میبرد، خودرویی که اصلاً وجود ندارد! در واقع این خودرو یک دستگاه ۹۱۱ توربو S نسل ۹۹۱.۲ است که از سپرهای GT2 RS و گلگیرهای جلو، کاپوت و شیشه عقب پلی کربنات GT3 استفاده میکند و کابین آن نیز توانایی حمل چهار نفر را با راحتی بالا دارد. زندگی رونی اینگونه خلاصه میشود: کاین برای زمستان و ۹۱۱ برای تابستان!
TESLA
۷ بهمن ۱۴۰۱به طور کلی هیچکدوم از محصولات پورشه برای آفرود و بیابان گردی ساخته نشدن ( و از اون ۹۱۱ گرفته تا کاین همگی برای پرفورمنس و لذت رانندگی رو جاده طراحی و ساخته میشن ) به خاطر همین کلا با پورشه آفرودی حال نمیکنم
زیزیگولو
۷ بهمن ۱۴۰۱یه شاسی بلند ممتازو سریعو گرون قیمت👍👍👍
علی جردن
۷ بهمن ۱۴۰۱کاش یه پورشه آفرودی استاندارد کارخانه ایی مثل بنز جی 4X4² ساخته می شد اون موقع رانگلر و برانکو و بقیه درجا افت فروش می شدن
MohammaD
۷ بهمن ۱۴۰۱این همه ساله پورشه 911 داره تولید میشه و یدونه مشتری از بازار موستانگ و چلنجر نپرونده ( بر عکسشم هست البته )
آخه این چه حرفیه میزنی مرد حسابی
بر فرضی که چنین چیزی هم تولید میشد اصلا حسابشون متفاوت بود و مشتریان کاملا مجزا داشتند و اختلاف قیمتشونم که نگم خلاصه
همین الان حتی یه درصد مشتریان G کلاس هم باهاش آفرود سخت نمیرن . همینطور که با رانگلر هم کسی کلاس نمیگذاره و برا پرستیژ نمیخرتش
الان خواستی طرفداری و تعصب سختت رو نسبت به ژرمن ها نشون بدی در صورتی که منم پورشه فن هستم و این جواب رو بهت دادم
علی جردن
۷ بهمن ۱۴۰۱تو دبی با جی کلاس سهله با می باخ اوروس و بنتایگا آفرود می رن دوما چه با ماشین ۱۰۰ هزار دلاری لوکس یا غیر لوکس آفرود بری نری موقع فروش مجبوری کمتر از نصف قیمت ماشینتو بفروشی پس دارنده های خودروهای suv حداقل چندبار قابلیت های AWD & 4WD ماشیناشونو امتحان کردن اونجا ایران نیست که ۸ تومن پراید بخری بعد ۱۳ سال بفروشی ۳۰۰ میلیون
MohammaD
۷ بهمن ۱۴۰۱مگه دنیا تو دبی خلاصه میشه ؟؟!
بعدشم شما اصل حرفمو نفهمیدی که در رابطه با تفاوت قیمت فاحش و به تبع اون مشتریان کاملا متفاوته
آقا بی خیال اصلا شما درست میگی
حله داش
ضمنا اون جی واگن هم طبق آمار بود که چند سال قبل مرسدس گفته بود از هر صد نفر مشتری جی واگن یک نفر نهایتا بتونه دیفرانسیل ماشینو قفل کنه فقط
TESLA
۷ بهمن ۱۴۰۱آخه دوست عزیز : بنتایگا و اوروس هر کدوم در کنار پرفورمنس و شتاب معرکه بر روی جاده ، توانایی های آفرودی زیادی هم دارن ( مخصوصا بنتایگا که چند حالت رانندگی آفرود داره ) ولی خب برای آفرود سنگین بهترین انتخاب : ژاپنی هایی مثل : لندکروز ، پاترول ، پاجیرو و …. هستن حالا اگه کسی پولدار باشه و بخواد در کنار آفرود قدرتمند ، ویژگی های لوکس هم داشته سمت g کلاس میره
علی جردن
۷ بهمن ۱۴۰۱محمدجون کاقع بین باش اگه پولدار آفرود نمی رفت نسخه سافاری ۹۱۱ اصلا تولید نمی شد من منظورم تولید نسخه سافاری کاین یا ماکان بود
MohammaD
۷ بهمن ۱۴۰۱شرمنده علی جان اگه ناراحتت کردم . امروز کلا زیادی جر و بحث کردم . بهر حال دیدگاه ها متفاوتند و هر کدوم میتونن به جای خودش درست باشند.
کامنت آخرتو ولی باهاش موافقم و اینا میشن سلیقه افرادی که ماجراجویی رو در قالب متفاوتی می طلبن یا مثلاً طرف عاشق آفروده اما ماشین مورد علاقه اش ذاتا آفرودر نیس
راستی جناب Tesla شرمنده شما هم هستم بابت پست سوپر سدان ها
MASOUD 0099
۷ بهمن ۱۴۰۱چه زیبا 🔥🔥