پورشه تایکان توربو S با ۷۶۱ اسب بخار قدرت و لوسید ایر دریم ادیشن پرفورمنس با ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت در اروپا به مصاف هم رفتهاند.
از بسیاری جهات، لوسید ایر یکی از توانمندترین خودروهای الکتریکی بازار محسوب میشود. این سدان لوکسی است، برد بسیار مناسبی دارد و پرفورمنس چشمگیری را ارائه میکند. این سدان آمریکایی هماکنون در اروپا هم عرضه شده و درگ جدید کارواو میخواهد به سؤال مهمی پاسخ دهد، آیا لوسید ایر پرفورمنس میتواند پورشه تایکان توربو S را مغلوب کند؟ این خودرو از لحاظ عملکرد و قیمت (البته در ایالاتمتحده) بسیار به هم نزدیک هستند و این میتواند درگ بین آنها را جذاب و هیجانانگیز کند.
تایکان توربو S یکی از سریعترین خودروهای الکتریکی حال حاضر جهان محسوب میشود. قوای محرکهٔ دو موتورهٔ این خودرو ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند اما با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم، بسیار سنگین است. از سوی دیگر، لوسید ایر خودروی نسبتاً تازهواردی در بازار سدانهای لوکس الکتریکی بهحساب میآید. این خودرو در نسخهٔ دریم ادیشن پرفورمنس (نمونهٔ حاضر در این ویدئو) ۱۱۱۱ اسب بخار قدرت و ۱۳۹۰ نیوتن متر گشتاور دارد و با وزن ۲۳۸۳ کیلوگرم کمی از رقیب آلمانی سنگینتر است.
اما بپردازیم به قیمت. قیمت تایکان توربو S در ایالاتمتحده از ۱۸۸ هزار دلار و در بریتانیا از ۱۴۸ هزار پوند آغاز میشود اما درحالیکه لوسید ایر دریم ادیشن در ایالاتمتحده با قیمت پایهٔ ۱۷۰ هزار دلار از رقیب آلمانی ارزانتر است، در انگلستان بهطور قابلتوجه گرانتر بوده و با قیمت ۱۹۳ هزار پوند به فروش میرسد. درهرحال، همانطور که میبینید از لحاظ قدرت لوسید پیروز میدان است اما در مسابقات درگ قدرت همهچیز نیست و کشش و وزن هم بسیار اهمیت دارند. همچنین معمولاً اعداد اعلامی پورشه محافظهکارانه هستند و محصولات این شرکت در پیست بهتر از حد انتظار عمل میکنند؛ بنابراین، عملکرد دو خودرو در این درگ میتواند بسیار نزدیک باشد.
مشخصات فنی
لوسید ایر پرفورمنس | پورشه تایکان توربو S | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۱۱۱۱ اسب بخار | ۷۶۱ اسب بخار |
گشتاور | ۱۳۹۰ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | دو سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۸۳ کیلوگرم | ۲۲۹۵ کیلوگرم |
قیمت در آمریکا | ۱۷۰ هزار دلار | ۱۷۰ هزار دلار |
قیمت در بریتانیا | ۱۹۳ هزار پوند | ۱۴۸ هزار پوند |
Reza Waffen SS
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پورش تایکان توربو S : 👍
لوسید ایر پرفورمنس : 👎
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه قراره تا چند ماه آینده نسخه توربو gt تایکان رو رونمایی کنه که از معماری سه موتوره مشابه تسلا مدل s پلد سود میبره و قطعا بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت داره همچنین بر اساس تصاویر جاسوسی که از این خودرو گرفته شده : به یک باله عقب بزرگ مشابه ۹۱۱ های سری gt مجهز و از نظر ادوات آیرودینامیکی نسبت به نسخه توربو s خیلی پیشرفته تر شده ( هنوز در مورد اعداد پرفورمنس این خودرو هیچکس چیزی نگفته یا پیش بینی نکرده ولی از نظر من : صفر تا صدش یه چیزی حدود ۱/۹ تا ۲/۴ ثانیه خواهد بود و قطعا میتونه مسافت ۴۰۰ متر و تو کمتر از ۱۰ ثانیه طی کنه )
mercedes
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲خودت خندت نمیگیره؟😂
تسلاs ؟ معماری😂
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲مدل s پلد اولین الکتریکی جهان بود که با ۳ موتور الکتریکی عرضه شد ( وقتی اطلاع از چیزی نداریم صحبت نکنیم 🤫🤫🤫 )
شبی که آرام است
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲آخه بدبختی اینه که ای یکی ۱۷۰ هزار دلاره اون یکی ۱۸۰ هزار یعنی دو تا شونم از راوفور ۲۰۱۷ ارزونتره اینا چیکار می کنن که ماشینشون این قد ارزون در میاد فکر کنم قطعات فیک میندازن
datsun
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲وات
❤BMW❤
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲جون ؟
رحیم کرکس
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲گو …. دا راوفور ۲۰۱۷ ، هشت میلیارده یعنی ۱۹۰ هزار دلار
محمد ب
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه نقطه شد تو اینه
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲لوسیدم تو ترمز گیری نقطه شد
جواد عقیلی
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فکر کنم یه ویدئوی دیگه رو تماشا کردین
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه تنها در صورتی میتونه به این روند حقیر شدن توسط تسلا و لوسید پایان بده که هر چه زود تر نسخه ۱۰۰۰ اسبی تایکان رو رونمایی کنه ( به احتمال خیلی زیاد تا چند ماه دیگه نسخه توربو gt رو رونمایی میکنه ) و یا جانشین تمام الکتریکی ۹۱۸ رو تا قبل از ۲۰۲۶ معرفی کنه ، هر چند که اینا هم در مقابل رودستر یا مدل s پلد پلاس هیچ شانسی نخواهند داشت و قطعا در مقابل این اسطوره ها شکست سنگینی خواهند خورد 🤣🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تو حاضری فرغون سوار بشی ولی پر شتاب باشه😂
چطور میتونی حتی اسم پورشه رو بزاری کنار تسلایی که کلا بیست سال سابقه داره
R/T
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲منطقیه
فرشاد
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲دلت نسوزه تایکانم تا دلت بخواد تسلا رو تو پیست تحقیرکرد
پورشه وقتی با 918 و رقابتش با لافراری و پی وان تاریخ و به دو قسمت تقسیم کرد تسلا شروع به ساخت شارژراشم نکرده بود
تازه سن 911هم از کمپانی که هیچ از صاحب کمپانیت بیشتره این ینی اصالت
چیزی که ابمیوه گیری هیچوقت نمیبینتش
بعدشم همیشه مسیر مستقیم نی هروقت تایم پیست زدی بیا
البته قبلش ترمزارو چک کن بحث پیسته یهو 1.1میلیون فراخوان دیه واسه نقص ترمز میخوری
Mercedes-AMG PETRONAS F1 team
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲آیا اسم خودت رو هم ماشین باز میزاری؟
از یه طرف از پورشه و تایکان تعریف میکنی و پرچم آلمان میزاری تو کامنت هات
از طرف دیگه تحقیرش میکنی و پرچم آمریکا میزاری
فازت چیست؟
کاوه
۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲فازش فاز بچگیه
Amir
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲لوسید رو نوشتید دو موتوره فک کنم اشتباه نوشتید البته اطلاع دقیقی ندارم
اختلاف قدرت واقعا زیاده و خیلی عادلانه نیست البته بازم به نظرم تایکان ماشین زیباتری هست و کیفیت بهتری داره
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲این نسخه از لوسید ۲ موتوره هست ، از نظر من رقابت زیاد جذابی نبود ( چون پورشه از همون اول معلوم بود که در حد و اندازه لوسید نیست ) ، تازه پورشه شانس آورد تسلا پلد یا نسخه سافایر لوسید تو این رقابت نبودن و گرنه باید به صورت خیلی مخفی از اون منطقه فرار میکرد 🤣🤣😂😂🇺🇸🇺🇸💪💪
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲در آخرین مصاحبه ای که ایلان ماسک با خبرنگاران inside ev داشته : یکی از خبرنگاران بحث رکورد های اخیر ریمک نورا رو به میان میاره و از ماسک سوال میپرسه : آیا نسل جدید رودستر میتواند در کمتر از ۱/۷۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد ؟ و اگر میتواند ، چطور ؟ ماسک در جواب میگه : LOL 😂 ، بله که رودستر اینکارا انجام خواهد داد ما به تمامی طرفداران تسلا قول دادیم که رودستر قرار سریع ترین شتابگیری رو بین تمامی خودرو های استاندارد تاریخ داشته باشه ، باید بگم رودستر از باتری های مدل s پلد استفاده خواهد کرد اما با بروزرسانی ها و بهبود های فراوان نسبت به سدان فوق سریع s پلد ( منبع : inside ev .com ) 🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️⚡️
R/T
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بله
حتما میتونه
مگه کشکی
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲از این کامنتت اسکرین شات گرفتم ، وقتی سال بعد رودستر اومد و رکورد نورا رو شکست باید بیای و جواب پس بدی ( you can’t conceal the reality) 😎😎🇺🇸🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Taha Malek
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲فعلا باید صبر کنی سال بعد بیای ببینی ایلان شروع تولید رو انداخته سال بعد
Tesla
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲قیمت لوسید ایر دریم ادیشن ( نسخه پرفورمنس ) در آمریکا : ۱۷۶ هزار دلار هست و قیمت پایه تایکان توربو s ( بدون سفارش هیچ آپشنی ) توی سایت porsche.us ، از ۱۸۷ هزار دلار استارت میخوره و به راحتی به بالای ۲۰۰ یا حتی ۲۵۰ هزار تا میرسه ، تعجب میکنم توی انگلیس لوسید از تایکان گرون تر هست !!
Shahrum
۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲تایکان سفید چقدر خوشگله پدسگ 😍😍