در درگ رفت و برگشتی یا U-Drag، پورشه تایکان توربو GT با ۱۰۹۲ اسب بخار قدرت سریعتر خواهد بود یا لوسید ایر سافایر با ۱۲۳۴ اسب بخار؟
این روزها قدرتهایی که خصوصاً در خودروهای الکتریکی میبینیم، بسیار نجومی هستند. درحالیکه زمانی بیش از ۵۰۰ اسب بخار برای بسیاری از خودروها یک رؤیا بود، امروز خودروهای الکتریکی زیادی بهراحتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت دارند. دو خودرویی که در اینجا میبینید، مصادیق بارز این موضوع هستند. یکی از این خودروها، لوسید ایر سافایر است که قویترین سدان حال حاضر جهان محسوب میشود. این سدان آمریکایی به سه موتور الکتریکی مجهز است که مجموعاً ۱۲۳۴ اسب بخار قدرت ۱۹۴۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. سافایر با این اعداد خیرهکننده، تاکنون اثبات کرده که چقدر سریع است.
در سمت دیگر اما خودرویی قرار دارد که تازه به بازار آمده و هنوز عملکرد آن را در قیاس با رقبا ندیدهایم. این خودرو تایکان توربو GT است که پرچمدار جدید خانوادهٔ سدان الکتریکی پورشه و سریعترین سدان تولیدی در پیست نوربرگرینگ محسوب میشود. این ماشین مثل نسخههای ضعیفتر همچنان از دو موتور الکتریکی استفاده میکند که در حالت عادی ۷۷۷ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. هرچند این اعداد اختلاف زیادی را با لوسید نشان میدهند ولی توربو GT از حالت ویژهای بنام بوست بهره میبرد که خروجی موتورها را به ۱۰۹۲ اسب بخار و ۱۳۴۰ نیوتن متر افزایش میدهد.
البته تایکان توربو GT حتی در حالت بوست هم از رقیب آمریکایی ضعیفتر است ولی از سوی دیگر، سدان پورشه با وزن ۲۳۱۳ کیلوگرم، بیش از صد کیلوگرم از سافایر سبکتر است. دو خودرو همچنین از لحاظ قیمت هم بسیار به هم نزدیک هستند تا شاهد رقابتی منصفانه باشیم. البته در هردو مسابقهٔ U-Drag لوسید برنده شد ولی اعداد و ارقام پرفورمنس خودروها بسیار به هم نزدیک بود. تایکان با حتی یکدهم ثانیه زودتر از لوسید از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید (۲.۱ ثانیه در برابر ۲.۲ ثانیه) ولی سافایر در ادامه جبران کرد. این خودرو ۴۰۰ متر را در ۹.۲ ثانیه پیمود درحالیکه پورشه این کار را در ۹.۳ ثانیه انجام داد.
در کل مسابقهٔ U-Drag اما اختلاف دو خودرو بسیار بیشتر بود که این نشان میدهد تایکان هنگام دور زدن زمان از دست داده است. این سدان آلمانی کل مسیر را در ۲۹.۱ ثانیه طی کرد درحالیکه رقیب آمریکایی این کار را یک ثانیه زودتر انجام داد؛ بنابراین، آیا اگر ایر سافایر راهی پیست نوربرگرینگ شود، میتواند رکورد تایکان توربو GT را بشکند؟
مشخصات فنی
لوسید ایر سافایر | تایکان توربو GT | |
قوای محرکه | سه موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۱۲۳۴ اسب بخار | ۱۹۲ اسب بخار |
گشتاور | ۱۹۴۰ نیوتن متر | ۱۳۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | دو سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۴۲۸ کیلوگرم | ۲۳۱۳ کیلوگرم |
قیمت | ۲۵۰ هزار دلار | ۲۴۲ هزار دلار |
آرش
۱۳ آبان ۱۴۰۳به نظرم پورشه بهتر بود کمی شیطنت در برگزاری درگ مشخص بود به هر حال لوسید ایر از لحاظ مالی اوضاع خوبی نداره تبلیغات لازمه یه موقعی برند لوکس نیسان یعنی اینفینیتی برای تبلیغات با بی ام و مقایسه میشد و غالبا برای تبلیغات برنده اعلام میشد ولی با تبلیغات هم اوضاع شرکت خوب پسش نرفت چند یال دیگه لوسید ایر هن به همون سرنوشت اینفینیتی دچار میشه .
مهدی دهقانی
۱۳ آبان ۱۴۰۳کاش پورشه سه موتوره بود
SMS
۱۳ آبان ۱۴۰۳تنها برقی هایی که ارزش خرید دارند
آخ آخ حال می ده لوسید بره تو نوربرگ رینگ حال این شیائومی رو بگیره
Nismo
۱۳ آبان ۱۴۰۳پورشه کلا چند وقته وضعیت خوبی نداره
افت فروش که داشته
رکوردهای نوربرگ رینگش رو که زدن
هایپرکارش که خبری نیست
911 جدیدش که خبری نیست
الانم که تو درگ زدنش
این وضعیت اصلا جالب نیست
Kiarash
۱۳ آبان ۱۴۰۳من فکر کنم بخاطر همین بحران فولکس واگن باشه چون پورشه هم زیر مجموعه فولکس واگن هست
حیفه چنین برند هایی براشون اینجور اتفاقات بیوفته و بعد ورشکست بشه !
حسن
۱۳ آبان ۱۴۰۳اینفینیتی که هنوز هست، ممکنه فروشش کم شده باشه ولی هنوز هست و بین تیونرها هم خیلی طرفدار داره.
جرمی کلارکسون
۱۳ آبان ۱۴۰۳برقی خوشگل تر از لوسید ندیدم
MOPAR
۱۳ آبان ۱۴۰۳من آمارشو ندارم تو بنزینیا ماشینی هست اینارو زده باشه همین اس پلد یا لوسیدو؟ البته منظورم رو آسفالت معمولی و 400 متره..
Bentley
۱۳ آبان ۱۴۰۳بوگاتی شیرون سوپر اسپرت تایم ۹.۱ داره سریع ترین ۴۰۰ متر بین بنزینی ها.
MOPAR
۱۳ آبان ۱۴۰۳ایول الان دیدم تو یوتیوب اولش عقب افتاد بعد گرفتش البته 9.1 ندیدم 9.6 زد
amirkhanzadeh
۱۳ آبان ۱۴۰۳کار پورشه خیلی خوب بوده با یک موتور کمتر. فقط یک دهم ثانیه اختلاف داشته که اساساً هیچه
ولی به طور کلی از لوسید خوشم میاد در حالی تسلا فقط خندم میندازه
ایمان
۱۳ آبان ۱۴۰۳البته پورشه فقط ۱۰ ثانیه میتونه پا به پای لوسید و تسلا بیاد بعد از اون قدرتش برمیگرده به ۷۷۷ اسب بخار.
سوشیانت
۱۳ آبان ۱۴۰۳تسلا فشار زیاد میاره
amirkhanzadeh
۱۳ آبان ۱۴۰۳تسلا مگه فن داره ؟
اولین باره فن تسلا می بینم 😅😅
سوشیانت
۱۳ آبان ۱۴۰۳اگه معیار به فن بودن باشه که الان هر کی ندونه با این فن های متعصب فکر میکنه آلمان گاری میسازه😁
Nismo
۱۴ آبان ۱۴۰۳اون زمانی که آلمان ماشین رو اختراع کرد
آمریکا هنوز گاری هم نداشت کجای کاری بنده خدا
B
۱۳ آبان ۱۴۰۳هگارتی که درگ گذاشته بود سافایر زده بود شیرون رو
درگ تایم خود سافایر هم ۸.۹ هست که ۲ دهم سریعتر از شیرونه
R
۱۳ آبان ۱۴۰۳هاگرتی با شیرون پیور اسپرت زد که دقیقا تایماش با تایمای رسمی کمپانی یکیه پوراسپرت تایمش ۹.۳ عه اما مدل سوپر اسپرت ۹.۱ عه
B
۱۳ آبان ۱۴۰۳آها ولی بازم بر اساس تایم اعلامی سریعتره لوسید شاید در عمل کند تر باشه یا هم لول باشن
Yazdan
۱۳ آبان ۱۴۰۳شاید شتاب جانبی بیشتری رو تحمل کنه این دلیل نمیشه که حتما رکوردش تو نوربرگ رینگ از تایکان بهتر شه.
چون تمام خودروهای پورشه توی نوربرگ رینگ تنظیم میشن شکوندن رکوردشون تو همون پیست واقعا کار دشواریه.
R
۱۳ آبان ۱۴۰۳سوال خوبی بود سافایر باید یه سر بره نوربرگرینگ
hosen
۱۳ آبان ۱۴۰۳چه درگ نزدیک به همی داشتن ولی خب این لوسید لاکردا عین جت میمونه
Kiarash
۱۳ آبان ۱۴۰۳من انتخابم پورشه هست ولی پورشه خدایی حیفه برقی باشه
ابوالفضل
۱۳ آبان ۱۴۰۳سافایر واقعا تو کلاس خودش بهترینه
پورشه و تسلا واسه جایگاه دوم باید رقابت کنن
هر چند پورشه نشون داد از تسلا عملکرد بهتری داره
البته اینو هم اضافه کنم درگ های بی صدا هیچ وقت جای غرش های خودرو های بنزینی رو نمیگیرن
°_°
۱۳ آبان ۱۴۰۳به نظرتون رینگ های پورشه قالپاق نیست.🧐
A
۱۳ آبان ۱۴۰۳برید کنار
شیائومی اومده
IRI
۱۳ آبان ۱۴۰۳اینا رو ولش
از این به بعد باید به شیائومی عادت کنیم!
سوشیانت
۱۳ آبان ۱۴۰۳قطعا لوسید شتاب و قدرت و سرعت همه بهتر
حسن
۱۳ آبان ۱۴۰۳لوسید ایر سلطان برقیها
M power
۱۴ آبان ۱۴۰۳دوس دارم درگ شیائومی با لوسید رو ببینم چی میشه