در آیندهای نزدیک محصولات لوکس و برقی زیادی توسط برندهای مطرح از جمله پورشه تولید خواهند شد و شاید این موضوع تسلا را تحتفشار قرار دهد.
برند لوکس جنرال موتورز یعنی کادیلاک از شاسیبلند جدید و سه ردیفه ای به نام ویزتیک رونمایی کرده است. انتظار میرود در ماههای آینده جزئیات کامل این خودرو منتشر شود. در طرف دیگر برند لوکس استلانتیس یعنی آلفارومئو هم اولین محصول برقی خود را با نام میلانو معرفی خواهد کرد. هر دو خودرو در مراحل اولیه توسعه قرار دارند اما یک برند لوکس دیگر وجود دارد که محصول لوکس خود را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد.
درباره پورشه صحبت میکنیم که شاسیبلند ماکان آن بسیار طرفدار است و در نه ماهه ابتدایی امسال به فروش حدود ۶۸ هزار دستگاهی رسیده است. این رقم نسبت به سال قبل رشد ۱۵ درصدی را نشان میدهد. البته فروش حدود ۶۴ هزار دستگاهی پورشه کاین حاکی از افت ۳ درصدی خواهد بود. فروش ۹۱۱ به حدود ۳۹ هزار دستگاه رسیده و پانامرا و ۷۱۸ باکستر و کیمن به ترتیب به خانه حدود ۲۷ و ۱۷ هزار نفر راه یافتهاند.
این لوکس ساز آلمانی برنامههای مفصلی برای ماکان دارد، خودرویی که در سال ۲۰۱۴ عرضه و به پرفروشترین محصولش در سال ۲۰۱۷ تبدیل شد. پورشه از زمان عرضه این خودرو تاکنون بیش از ۶۰۰ هزار دستگاه ماکان را فروخته است. اولین محصول برقی پورشه با نام تایکان شناخته میشود. این خودرو از سال ۲۰۱۹ راهی بازار شده و بیش از ۱۰۰ هزار نفر آن را خریداری کردهاند. پورشه همچنین از سال ۲۰۱۰ نسخههای هیبریدی کاین و پانامرا را تولید میکند و از سال ۲۰۱۴ نیز قوای محرکه پلاگین هیبریدی را برای آنها معرفی کرده است.
ماکان از زمان عرضه تاکنون فقط با پیشرانههای درونسوز تولید شده اما ژرمنها میگویند نسخه تمام برقی این خودرو در مراحل آخر تست و توسعه قرار دارد و در سال آینده میلادی راهی بازار خواهد شد. پورشه میگوید هدف از تولید این خودرو ارائه اسپرت ترین محصول در کلاس خود است و نسخه درونسوز فعلی نیز چنین چیزی را نشان میدهد. ژرمنها گفتهاند قبل از عرضه ماکان برقی به بازار بیش از ۳ میلیون کیلومتر را با آن پیمودهاند. این تستها کیفیت خودرو را حتی در سال اول تولید تضمین خواهد کرد.
انتظار میرود ماکان برقی با یکبار شارژ حدود ۴۸۰ کیلومتر را طی کند و قیمت حدود ۸۰ هزار دلاری داشته باشد. برند موردبحث اظهار داشته بود نسخه درونسوز ماکان نیز در کنار مدل برقی عرضه خواهد شد اما این برنامهها تغییر کرده و مدل درونسوز از بهار سال ۲۰۲۴ و به دلیل قوانین امنیت سایبری جدید اتحادیه اروپا راهی موزه خواهد شد. در واقع گفته میشود ماکان درونسوز با قوانین امنیت سایبری جدید همخوانی ندارد. بر اساس قوانین جدید، خودروهای جدید تولیدی از اول جولای ۲۰۲۴ باید از نرمافزار امنیت سایبری به روزی برخوردار باشند و خود را با قوانین جدید وفق دهند. ماکان درونسوز قبل از قوانین جدید توسعه یافته و بهروزرسانی آن جهت برآورده ساختن این اهداف بسیار هزینهبر خواهد بود. البته تولید ماکان درونسوز در آلمان برای بازارهای خارج از اروپا همچنان ادامه خواهد داشت. به این ترتیب طرفداران ماکان در آمریکا هنوز هم خواهند توانست پشت فرمان این خودرو بنشینند. به نظر میرسد با پیشرفت تکنولوژی باتری، خودروسازان معتبر بیش از پیش تسلا را تحتفشار قرار میدهند. نظر شما دراینباره چیست؟
Elmiraj
۲۷ آذر ۱۴۰۲ماشینی که نسخه درون سوزش در عرض ۹ ماه ۶۸ هزار تا فروخته میخواد با الکتریکیش model y را تحت فشار قرار که در همین مدت بیش از ۷۲۲ هزار دستگاه فروخته !؟!؟
ارین صاحب جمعی
۲۷ آذر ۱۴۰۲فشار چیه عروسیه عروسیه داره میرقصه
Mercedes-Benz
۲۷ آذر ۱۴۰۲ولی واقعا الان بزرگترین رقبای تسلا چینی ها هستن مثل بی وای دی و جیلی که خیلی خوبن و قیمت کمی هم دارن
noir
۲۷ آذر ۱۴۰۲البته فکر میکنم اینا بیشتر رقیب مدل ایکس هستن
MAJking2
۲۷ آذر ۱۴۰۲فقط پورشه روی تیتر عجیب زیباست
ارین صاحب جمعی
۲۷ آذر ۱۴۰۲روزی که بزرگان خودرو وارد بشن تسلا یک برند معمولی میشه
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۲فعلا که پورشه با سدان تایکان توربو اس وارد شد و از تسلا مدل اس پلد شکست خورد و برگشت خونه
فرشاد
۲۷ آذر ۱۴۰۲هیس سوشیانت هیس
سوشیانت
۲۷ آذر ۱۴۰۲فشار فرشاد فشار
فرشاد
۲۸ آذر ۱۴۰۲بله کل اعضای پدال واقفن کی فشاریه
فرشاد
۲۷ آذر ۱۴۰۲دظلا گویه و یکه تاز (البته فعلا)
چون کله گنده ها هنوز شروع نکردن
پورشه
BMW
BENZ
TOYOTA
فولکس واگن
استلانتیس
GMC
وقتی اینا وارد الکتریک شن دظلا فقط با یکیشون میتونه مقابله کنه نه با همه شون
Killer
۲۷ آذر ۱۴۰۲خیلی زور زدی اسم هیوندای رو نیاری و جاش دودوتایی رو بزاری که که التماس کره میکنه واس باتری و التماس جی ام میکنه واس پلتفرم و بازم بدون نتیجه :)))
بهنام
۲۸ آذر ۱۴۰۲Killer هوادار چوسان. کی هیوندای رو جزو آمار میدونه آخه ؟ بعد تو اون دلقک رو میچسبونی به تویوتا ؟ خودت خندت نمیگیره ؟ 😂
A.S.G
۱۳ دی ۱۴۰۲نمی دونم چرا بی تی اش فنا و اونایی که از ماشین سر در نمی یارن دارن اینقدر کره رو تو خودرو سازی بالا می برن . آخه هیوندای رقیب نیسان هیچ نمی تونه بشه( البته به نیسان توهین نشه ) چه برسه بنز و پورشه و بی ام دبلیو و…
کره هیچی جز پسرای خوشگل نداره . خواهشا اینقدر تو خودرو سازی گندش نکنین
فرشاد
۲۷ آذر ۱۴۰۲اولا من ضد کره نیستم و هیوندای یادم رف
دما شما هیوندای رو با تویوتا یکی میکنی؟
فک میکنم حتی هیوندای رو بهترم می بینی
noir
۲۷ آذر ۱۴۰۲قرارم نیست با همشون به جنگه تسلا میخواد یچی شبیه به تویوتا برقی ها بشه
Dark Knight
۲۷ آذر ۱۴۰۲آخه تسلا مگه لوکس هست که شما پورشه و آلفارمئو رو رقیبش میدونید ! خود ایلان ماسک بار ها گفته تسلا یک برند مردمی ( اقتصادی هست ) که با هدف افزایش شدید تعداد خودرو های الکتریکی تاسیس شده ، تا چند وقت پیش قیمتش گرون بود ولی الان میشه با ۳۵ هزار دلار یه مدل ۳ خرید یعنی هم قیمت کمری یا سوناتا در صورتی که ارزون ترین ماشین پورشه که ماکان base بالای ۷۰ هزار دلار قیمت داره
Saman
۲۷ آذر ۱۴۰۲در سگمنت لوکس و برقی تسلا پیشرو هستش و برندهای رقیب بایستی واسه رتبه دوم تلاش کنند. تسلا یه چیز دیگس
همایون
۲۸ آذر ۱۴۰۲تسلا بهتره یا ساینا؟
سروش
۲۸ آذر ۱۴۰۲وای عالی بود 🤣
منم نمیدونم باید منتظر مقایسشون باشیم😂
فرزاد
۱۲ دی ۱۴۰۲واقعاً و انصافا زیباست خیلی هم زیباست در این شکی نیست ، گمون نکنم کسی بتونه این پورشو غورباقه صدا کنه
اسمشو بزاریم اصالت مدرن، نظرتونه ؟