پورشه ۹۱۱ GT3 و بامو M4 CSL از هیجانانگیزترین خودروهای اسپرت بازار هستند که قیمت نزدیکی هم دارند اما در ۴۰۰ متر کدامیک سریعتر است؟
آلمان در حال حاضر سریعترین و توانمندترین خودروهای پرفورمنس جهان را تولید میکند و مرسدس، بامو، پورشه و آئودی همگی محصولات بسیار قدرتمندی در بخش اسپرت بازار دارند. حال امروز خواهیم دید که دو نمونه از افراطیترین خودروهای اسپرت آلمانی در مسابقهٔ درگ چطور باهم رقابت میکنند. پورشه ۹۱۱ GT3 و بامو M4 CSL خودروهای موردبحث ما هستند.
این دو ماشین در بریتانیا توسط اتوتریدر در برابر هم قرار گرفتهاند و متأسفانه یا خوشبختانه، هوا بارانی و مسیر خیس است که لانچ از حالت سکون را برای هردو خودرو سختتر میکند. درواقع، این توانایی رانندگان در کنترل خودرو و سیستمهای الکترونیکی هستند که نتیجهٔ درگ را تعیین میکنند هرچند که تفاوتهای قابلتوجهی بین این دو رقیب وجود دارد. M4 CSL از یک پیشرانهٔ ۳ لیتری شش سیلندر خطی توئین توربو با ۵۵۰ اسب بخار قدرت استفاده میکند که ۴۰ اسب بخار از M4 کامپتیشن قویتر است. البته با توجه به آزمایشهای داینویی که صورت گرفته، احتمالاً خروجی واقعی این موتور بیشتر از اعداد اعلامی است. درهرحال، روی کاغذ M4 CSL با ۱۶۲۵ کیلوگرم وزن، ظرف ۳.۷ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد.
در مقابل کوپهٔ باواریاییها یکی از بهترین مدلهای پرفورمنس تاریخ پورشه قرار گرفته است. ۹۱۱ GT3 به یک پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی مجهز است که در عقب نصب شده و ۵۱۰ اسب بخار قدرت را به چرخهای عقب تحویل میدهد. این خودرو با وزن ۱۴۳۵ کیلوگرم، به میزان قابلتوجهی از CSL سبکتر است و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به تنها ۳.۴ ثانیه زمان نیاز دارد. در این ویدئو، چندین درگ از حالت سکون برگزار میشود تا خودروها بتوانند در آسفالت لغزنده به بهترین کشش ممکن دست پیدا کنند. پس از این هم نوبت به مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز میرسد که میتوانید همه را در ویدئوی زیر ببینید.
مشخصات فنی
۹۱۱ GT3 | بامو M4 CSL | |
پیشرانه | ۴ لیتری H6 | ۳ لیتری I6 توئین توربو |
قدرت | ۵۱۰ اسب بخار | ۵۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۷۰ نیوتن متر | ۶۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۷ ثانیه | ۳.۴ ثانیه |
وزن | ۱۴۳۵ کیلوگرم | ۱۶۲۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۲,۴۵۰ دلار | ۱۴۰,۸۹۵ دلار |
Daruosh
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲در حوالی پورش نباشد ادعا😈
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چه جالب ! چرا وقتی پورشه جون با تسلا کبیر درگ داره از این حرفا نمیزنین 🤣🤣🇺🇸🇺🇸🇺🇸💪💪
Amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲خود ایلان ماسک انقد ادعا نداره که فناش دارن
Alan.r
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲پرفورمنس یعنی وزن کم ، یعنی قدرت و دور بالا ، یعنی داونفورس و هندلینگ عالی ، یعنی سیستم تعلیق خوب و ……
چیزایی که تسلا و سایر الکتریکی ها تو خواب هم نمیبینن
شتاب صفر تا صد به درد جرز دیوار میخوره و فقط برای تو امثال تو جذابیت داره و مهمه
سوشیانت
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲قدرت بالا رو که تسلا داره خیلی هم زیاد داره و از اکثر رقباش قدرتش بیشتره
mercedes
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲هرچی میاد ربطش میدی به تسلا،فک کنم چارده پونزه سالته
R/T
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲تو فقط همه چی رو تو شتاب میبینی همین
فرشاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه با ماشین درگ میندازه نه با لوازم خانگی
Shahab
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲چون حتی یه پورشه ۸۰۰ اسبی هم پلد تورو با خاک یکسان می کنه . تازه مهندسی ای که پورشه و امثال پورشه توی هندلینگ و لذت رانندگی داره ، عمرا ماشین کنترلی های تسلا توی خواب شون هم نمیبینن
فرشاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه با ماشین درگ میندازه نه با لوازم خانگی
بعدشم گفته پرفورمنس
پیچ میپیچه تسلا نمی پیچه در نتیجه میره تو دیفال
فورد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲پورشه صد در صد تقویت بود
mercedes
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲دوتاشون عالی
محمدهادی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲عملکرد ام فور سی اس ال شگفت انگیزه
بی ام و ماشینی ساخته که به راحتی با ۹۱۱ اسطوره سرشاخ میشه
حقیقتا شتاب خودروهای بی ام و در سالهای اخیر نسبت به سایرین وحشتناک ارتقا پیدا کرده
دوستان حواسمون باشه اینجا ما با یک رقیب شش دنگ مثل جی تی تری سروکار داشتیم
انتخاب من قطعا ام فور سی ای ال خاص و کم یابه
با اون ظاهر مخوف و زیباش
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه کسی قصدش از خرید این دو تا صرفا درگ گذاشتن با بقیه باشه ، پولش رو حروم کرده چون فکرشو بکن نزدیک ۱۸۰ هزار دلار پول بدی به gt3 اون همه سواری خشک و اسپرتش رو تحمل بکنی اونوقت یه شاسی بلند ۶ نفره ( به اسم مدل x ) بیاد تو گرد و غبارش محوت بکنه 😂😂🙌🙌🇺🇸🇺🇸⚡️⚡️
Amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲مدل x خطاب به جی تی تیری بعد تقابل تو پیست:عجب سر اگزوز قشنگی🙂
Tesla
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲داش حرفت درست ، ولی یه لحظه توی یوتیوب سرچ بکن : how tesla model s plaid destroy porsche gt3 on nurneberg ، بعد بیا با هم حرف بزنیم 🙂🙂🤣🤣
Amir hosien
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشین های برقی توی درگ عملکرد خوبی دارن ولی توی پیست اصلا حریف بنزینی ها نمیشن
Shahab
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش تسلا پلد حریف کایمن ۷۰ هزار دلاری هم توی نوربرگرینگ نمیشه چه برسه به gt3 😂
Amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲جی تی ۳ یکی از زیبا ترین ماشین هاییه که تو زندگیم دیدم نمیدوم بعضیا چطوری به این میگن زشت !
عملکردشم که نسبت به تنفس طبیعی بودنش خیلی خوبه به نظرم بی ام و تو ام ۴ یکم ضعیف عمل کرده نسبت به رقبا
مازیار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲کاملا موافقم
این زیباترین پورشه ای هست که تابحال ساخته شده اما حدس میزنم GT2RS بعدی بهتر از این باشه
ARIAN
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اصیل ترین طراحی بین تمام ماشین های تاریخ با پیشرانه افسانه ای و بهترین گیربکس تولید انبوه دنیا با بالاترین سطح کیفیت و بهترین تقسیم وزن و سبک ترین ماشین نسبت به تمام همرده ها باعث خلق یکی از بهترین ساخته های بشر یعنی نهصد و یازده جی دی تری میشه. دیوانشم دیوانهههههههه
سوشیانت
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آلمان در حال حاضر سریع ترین و توانمند ترین خودرهای پرفورمنس رو تولید میکنه😂😂😂 فعلا که آمریکا حرف اول رو میزنه آلمان اگه پرفورمنس داره پس چرا تو قدرت و شتاب از آمریکا عقب تره؟ سرعت هم که همه میدونن دوج رقیب نداره
فرشاد
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آره آره باشه فقط برو باز بوت پیچید فضا و سمی کردی😂
Shahab
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲آره پیشنهاد می کنم درگ دوج چارجر ۸۲۰ اسبی رو با m5cs که ۶۲۰ اسب داره ببینی که توی گرد m5 گم میشه .
سوشیانت
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲منم پیشنهاد میکنم بری یه سرچ کنی دوج چلنجر دیمون ۱۷۰ رو ببینی با صفرتاصد ۱.۶۶ آلمان تو خوابش هم شتاب زیر ۲ رو نمیبینه😂 در ضمن m5 cs هر وقت تونست به قدرت دوج برسه و حداکثر سرعتش از اون ۳۰۵ مسخره بیشتر بشه و به ۳۲۷ دوج برسه اون وقت بیا بی ام و رو با دوج مقایسه کن
محمدهادی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲سوشیانت یه سوال؟
تو تمام برتری رو فقط در مسیر مستقیم میبینی؟
تو دیدت هم دقیقا مثل خود امریکاییا شده
همین دوتا ماشینی که سر حداکثر سرعت و اسب بخار درباره شون صحبت کردی میدونی در نهایت کدومشون یک دور پیست رو سریعتر طی میکنن؟
شما امریکا فن ها مست اسب بخار و خط مستقیمید
ولی در دنیای واقع معنای پرفورمنس و سریعتر رفتن چیز دیگه ست…
مازیار
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲همون خط مستقیم هم که داج فقط داره میبازه محمدهادی
فرشاد
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ماشینی که واسه را رفتن
مسیر درگ مستقیم
آسفالت درگ
لاستیک اسلیک فرغونی
سوخت مخصوصش
راننده کار کشته
لازم داره خارج از همون پیست درگ حق کری خوندن که هیچ حق حرف زدن هم نداره
Amir
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه پشت ماشن ی پیست مخصوص درگ ببندی هر جا میری ببریش اره رقیب نداره البته قبلش بنزینو لاستیکم چک باید کنی
ارین صاحب جمعی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲دوج ؟؟؟؟ همون بز پیرو میگی
m-i-l-i
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲همین بز پیر سریع ترین شتاب جهان رو داره برای خودش ثبت میکنه
Hamid3x
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ای جانم دوتا اسطوره دوتا اثر هنری دوتا عشق دوتا اسب مسابقه ای
با احترام به ام 4 ولی پورشه 911 یه حس خاصی داره مخصوصا اگه امریکا باشی و تو خیابون های بورلی هلیز سوار بر پورشه دوست داشتنی دور دور کنی😍
بهنام
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲بنده با همه ی احترام و علاقه به خودروسازی آمریکا ، ولی فکر میکنم چون در سالهای گذشته آمریکایی ها آنچنان نتونستن در مقابل اروپایی ها خودروی خوب و قابل دفاعی عرضه کنند (البته که سبک آمریکایی فرق میکنه و استثناهایی هم وجود داشته ) بخاطر همین برخی از فن های آمریکایی دست به دامن شتاب تسلا شدن و با اون مشغول تخریب اروپایی ها شدن . طرف به زعم خودش میخواد قابل احترام ترین خودروهای تاریخ رو تخریب کنه (پورشه و ب ام و ) تا شتاب بالای تسلا رو به رخ بکشه . عجیبه واقعا.
یاس ی
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲با کمال احترام به بی ام و بزرگ ، پورشه 911 ماشینی هستش که تا بیست سال دیگه هم با همین طراحی قدیمی نمیشه، تاریخ انقضاء نداره لاکردار. پرفورمنسش که دیگه نیاز به تعریف نداره. من تعصب مطلق روی هیچ برندی ندارم. ولی باید قبول کرد بعضی ماشینها معیار و مقیاس محسوب میشن، مثل m3 توی سدانهای اسپورت یا 911 توی بخش خودروهای اسپورت. چلنجر توی ماسل کارها و… مثال زیاد هستش.