پورشه

پورشه کیمن GT4 RS تیونینگ منسی؛ فقط 4 ثانیه کندتر از 918 در نوربرگ‌رینگ!

کیمن GT4 RS با کیت ارتقاء منسی (Manthey) یک دور نوربرگ‌رینگ را در ۷ دقیقه و ۳.۱ ثانیه طی کرده که ۶.۲ ثانیه از نسخهٔ معمولی سریع‌تر است.

پورشه کیمن GT4 RS به‌خودی‌خود خودروی دیوانه‌واری است ولی حالا با پکیج ارتقاء منسی حتی از این هم افراطی‌تر شده است. به لطف این کیت، GT4 RS یک دور پیست نوربرگ‌رینگ را ظرف تنها ۷ دقیقه و ۳.۱ ثانیه طی کرده که نزدیک ۶.۲ ثانیه از نسخهٔ استاندارد سریع‌تر است و تنها چهار ثانیه با ۹۱۸ اسپایدر فاصله دارد. این کیت به پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی کیمن دست نزده بلکه روی آیرودینامیک و سیستم تعلیق خودرو تمرکز کرده است.

تغییرات از جلوی خودرو شروع می‌شود یعنی جایی که شاهد اسپلیتر بزرگ‌تر و دو کانارد کوچک در طرفین سپر هستیم. زیر بدنهٔ خودرو نیز کف فیبر کربنی جدیدی نصب شده که قابل‌مشاهده نیست ولی به افزایش داون‌فورس محور جلو کمک می‌کند. منسی همچنین بال عقب جدیدی را برای GT4 RS توسعه داده که ۸۶ میلی‌متر پهن‌تر است و اندپلیت برجسته‌تری دارد. این بال جدید در چهار حالت مختلف قابل تنظیم است و با توجه به اینکه داون‌فورس بیشتری تولید می‌کند منسی مجبور شده کاور پیشرانه را با فیبر کربن تقویت کند.

به گفتهٔ منسی ، وقتی بال عقب در تهاجمی‌ترین حالت خود قرار گیرد، داون‌فورس در سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت از ۸۹ به ۱۶۹ کیلوگرم افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، روی رینگ‌های عقب دیسک‌های آیرودینامیکی نصب شده که از فیبر کربن سبک‌وزن ساخته شده و تلاطم هوا را کاهش می‌دهند. سیستم تعلیق خودرو نیز با فنرهای جدید که در جلو ۲۰ درصد نرخ نوسان بیشتری دارند ارتقاء پیدا کرده است. لنت‌های ترمز جدید، پایه‌های فیبر کربنی بال عقب و دریچه‌های هوای فیبر کربنی روی گلگیرهای جلو هم تکمیل‌کنندهٔ کیت ارتقاء منسی هستند. قیمت و زمان ارائهٔ این کیت اما فعلاً اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۰ دیدگاه‌ها

  1. R/T

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (962 ديدگاه)

    عملکرد عالی

    موافقم 21
    مخالفم 1
  2. Enzo Ferrari 2008

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1208 ديدگاه)

    عجب هیولایی شده !

    موافقم 11
    مخالفم 1
  3. 18:45

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (659 ديدگاه)

    حال نکردم😑😑
    کلا زیاد با پورشه به غیر از پانامرا حال نمیکنم…

    موافقم 1
    مخالفم 59
    1. Gtc فقط ایتالیایی آلمانی انگلیسی شعبه ۲

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (322 ديدگاه)

      باش داداش فهمیدیم

      موافقم 17
      مخالفم 1
    2. Yasin

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (49 ديدگاه)

      وقتی هیچی راجب پورشه هیچی نمیدونی و الکی نظر میدی:

      موافقم 12
    3. فرشاد

      ۲۴ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      نکنه با دوج حال میکنی

      موافقم 6
      مخالفم 1
    4. مرتضی علی وحیدی

      ۸ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      ۱۸:۴۵
      آنقدر تو نظرت قابل احترام بود یه نفرم لایک نکرد

  4. Hamilton1970

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (541 ديدگاه)

    هیولای سبک، جمع‌وجور و مناسب استفاده شهری اماهنوز هیولا…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  5. BMW

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1497 ديدگاه)

    عجب عشق هیولایی شده لعنتی

  6. مازیار

    ۲۴ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (137 ديدگاه)

    کاش تمام خودروسازان مثل پورشه بدون ناز و غمزه تو نوربرگ رینگ تایم میزدن

    موافقم 15

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا