پورشهمازراتی

مقایسه مازراتی گریکاله و پورشه ماکان، تازه‌وارد ایتالیایی یا کهنه‌کار آلمانی؟

آیا مازراتی گریکاله می‌تواند تاج پادشاهی شاسی‌بلندهای اسپرت را از پورشه ماکان بگیرد؟ در ادامه پاسخ این سؤال را خواهیم فهمید.

پورشه یکی از اولین برندهای پرفورمنسی بود که یک شاسی‌بلند را به سبد محصولات خود اضافه کرد. از سوی دیگر، اولین شاسی‌بلند مازراتی مدل لوانته بود و به‌تازگی مدل کوچک‌تر گریکاله هم به آن ملحق شده است که در برابر پورشه ماکان قرار می‌گیرد؛ اما آیا این کراس‌اوور تازه‌وارد می‌تواند پشت استاد شاسی‌بلندهای اسپرت را به خاک بمالد؟ در ادامه خواهیم فهمید.

مازراتی گریکاله

گریکاله مودنا با قیمت ۶۷,۸۱۰ پوند، حدود ۴ هزار پوند از ماکان GTS ارزان‌تر است اما زیر کاپوت آن موتور چهار سیلندر قرار گرفته و با سفارش آپشن‌ها، قیمتی برابر با پورشه پیدا خواهد کرد.

ویژگی‌های فنی

این کراس‌اوور کامپکت، مازراتی کاملاً جدیدی است اما در زیر پوست خود از برخی تکنولوژی‌های آشنا استفاده می‌کند. پلت‌فرم گریکاله بر اساس پلت‌فرم جورجیو شکل گرفته است که در آلفارومئو جولیا و استلویو استفاده می‌شود و با توجه به اینکه دو مدل مذکور از لحاظ سواری و هندلینگ جزء بهترین‌های کلاس خود هستند، نقطهٔ شروع بسیار خوبی برای مازراتی محسوب می‌شود.

هرچند به‌زودی نسخهٔ تمام الکتریکی فولگوره ارائه خواهد شد اما در حال حاضر خریداران گریکاله سه گزینه برای انتخاب دارند که شامل دو مدل چهار سیلندر با ۳۰۰ اسب بخار قدرت در مدل GT و ۳۳۰ اسب بخار قدرت در مدل مودنا به همراه مدل V6 و پرچم‌دار تروفئو با ۵۳۰ اسب بخار قدرت می‌شود. هر سه مدل از سیستم هیبریدی خفیف بهره می‌برند و مازراتی مبدل DC و باطری ۴۸ ولتی را در نزدیکی محور عقب نصب کرده تا توزیع وزن را بهبود بخشد. خودروی آزمایشی ما از مدل مودنا با سیستم تعلیق بادی سفارشی بود که ۱,۴۰۰ پوند به قیمت اضافه می‌کند. این مدل با ۱۸۹۵ کیلوگرم وزن، از ماکان با موتور V6 سبک‌تر است.

روی جاده

گریکاله می‌تواند در برخی اوقات دینامیک رانندگی قابل‌توجهی را ارائه کند اما نمی‌توان آن را یک پکیج منسجم دانست. حتی با اینکه از یک شاسی‌بلند اسپرت انتظار کنترل و پاسخگویی می‌رود، سواری گریکاله اغلب کمی بیش‌ازحد سفت به نظر می‌رسد که این می‌تواند باعث لرزش در سرعت‌های پایین شود. بااین‌حال، کیفیت تعلیق بالا است و به‌ندرت خودرو خشن احساس خواهد شد. همچنین امکان تنظیم کمک‌فنرها به‌صورت مستقل در پنج حالت مختلف وجود دارد و از این طریق می‌توان حالت تهاجمی پیشرانه را در کنار حالت‌های نرم‌تر تعلیق انتخاب کرد.

هرچند کنترل بدنه برای چنین خودروی بزرگی قابل‌توجه است اما گریکاله حس سنگینی دماغه دارد. البته فرمان سریع تا حدی این مشکل را پوشانده است. پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو گشتاور دور پایین زیادی تولید می‌کند که در ترکیب با سیستم هیبریدی خفیف، شتاب اولیهٔ قدرتمندی را به همراه دارد اما این کشش به‌سرعت از بین می‌رود و موتور انگیزه‌ای برای حرکت به سمت ردلاین خود نشان نمی‌دهد. به همین دلیل، گریکاله آن‌طور که شتاب صفرتاصد ۵.۳ ثانیه‌ای نشان می‌دهد سریع نیست. فرمان بیش‌فعال خودرو هرچند در سرعت‌های پایین چابکی را به همراه دارد اما در بزرگراه احساس آشفتگی به گریکاله می‌دهد و مدام باید فرمان را اصلاح کرد درحالی‌که احساس بی‌قراری ناشی از سیستم تعلیق هم در سرعت‌های بالاتر به قوت خود باقی است.

داخل و مصرف سوخت

درحالی‌که تجربهٔ رانندگی گریکاله چندان تحسین‌برانگیز نیست اما در داخل کابین جبران می‌کند. در اینجا، بسیاری از جزئیات کابین مازراتی‌های قبلی حفظ شده اما همه‌چیز به دههٔ کنونی انتقال پیدا کرده است. ساعت روی داشبورد مصداق بارز این موضوع است. این ساعت هرچند ظاهری سنتی دارد اما در اصل یک نمایشگر دیجیتالی کوچک است که می‌تواند کرنومتر، قطب‌نما و جی متر را هم به نمایش درآورد. این یکی از چهار نمایشگر داخل گریکاله است که شامل دو نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی و نمایشگر لمسی ۸.۸ اینچی دیگری در پایین برای کنترل تهویه و حالت‌های رانندگی می‌شود. کابین گریکاله چشمگیر است. فرمان، پدال‌های تعویض دنده و چرم نرم روی صندلی‌ها همگی احساس خارق‌العاده‌ای دارند و کیفیت ساخت کلی بسیار به استانداردهای پورشه نزدیک است؛ اما علیرغم تکنولوژی هیبریدی خفیف، گریکاله در طول آزمایش ما نسبتاً تشنه بود و به‌طور میانگین در هر صد کیلومتر ۱۱.۷ لیتر بنزین مصرف می‌کرد.

کارایی

گریکاله یکی از جادارترین خودروهای کلاس خود محسوب می‌شود و فضای سخاوتمندانه در عقب، آن را به انتخابی عالی برای یک شاسی‌بلند خانوادگی تبدیل کرده است. همچنین کابین خودرو عریض است و سه نفر در صندلی‌های عقب کاملاً راحت خواهند بود. تنها انتقاد جزئی، فضای سر نه‌چندان فراخ در عقب است. صندوق بار با ظرفیت ۵۳۵ لیتر، فضای بزرگی دارد و ارتفاع کف آن نیز طبق استاندارد شاسی‌بلندها پایین است که بارگیری اشیاء بزرگ را آسان می‌کند.

پورشه ماکان

معمولاً محصولات پورشه در قیاس با رقبا به قیمت مقرون‌به‌صرفه شهرت ندارند اما در این رقابت، ماکان GTS ارزش بالایی در برابر قیمت را نشان می‌دهد زیرا با ۳,۸۹۰ پوند گران‌تر از مازراتی، کراس‌اوور پورشه قدرت بسیار بیشتری دارد اما آیا برتری GTS فقط در اسب‌های بیشتر زیر کاپوت خلاصه می‌شود؟

ویژگی‌های فنی

ماکان وزن بیشتری نسبت به گریکاله دارد که دلیل اصلی آن پیشرانهٔ بزرگ‌تر است. با توجه به اینکه کراس‌اوور پورشه یک موتور ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو زیر کاپوت دارد، تفاوت وزن ۶۵ کیلوگرمی بین دو خودرو چندان زیاد به نظر نمی‌رسد خصوصاً با توجه به مزیت بزرگ پورشه در قدرت. این پیشرانه ۴۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که ۱۱۰ اسب بخار از رقیب ایتالیایی بیشتر است و ۱۰۰ نیوتن متر هم گشتاور بیشتری دارد.

این نیرو از طریق یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و وظیفهٔ مهار کردن آن‌هم بر عهدهٔ ترمزهای ۳۹۰ میلی‌متری در جلو و ۳۵۶ میلی‌متری در عقب است. GTS نسبت به دیگر نسخه‌های ماکان، تعلیق منحصربه‌فردی دارد که ارتفاع کمتر و حالت‌های راحت، اسپرت و اسپرت پلاس برای کمک‌فنرهای تطبیقی از ویژگی‌های آن است. همچنین سیستم کنترل گشتاور بُرداری عقب هم با قیمت ۱,۱۵۸ پوند قابل سفارش است که در خودروی ما وجود داشت و باعث افزایش دقت فرمان پذیری و کشش خودرو می‌شود.

روی جاده

ماکان در تمام نسخه‌ها، خودروی فوق‌العاده‌ای برای رانندگی است و یکی از درگیرکننده‌ترین شاسی‌بلندهای بازار محسوب می‌شود اما GTS بهترین حالت این ماشین است. از همان ابتدای حرکت، گیربکس دوکلاچه با رفتار نرم خود جلب‌توجه می‌کند که برخلاف بسیاری از همنوعان خود، از حالت سکون به‌آرامی و با حداقل لرزش حرکت را آغاز می‌کند. همچنین هرچند سواری ماکان به‌اندازهٔ گریکاله سفت است اما آشفتگی و بی‌قراری کمتری دارد. چه در سرعت‌های پایین و چه بالا، فرمان ماکان دقت و وزن شگفت‌انگیز خوبی دارد.

هنگام رانندگی با ماکان، باید به خود یادآوری کنید که پشت فرمان یک شاسی‌بلند نشسته‌اید زیرا تعادل، کنترل بدنه و توانایی پیچیدن خودرو بیشتر به هاچ‌بک‌های داغ نزدیک است. هنگام خروج از پیچ‌ها نیز می‌توان از پرفورمنس انفجاری موتور V6 بهره برد. ماکان GTS با هر استانداردی بسیار سریع است و درحالی‌که زمان اعلامی شتاب صفرتاصد گریکاله کمی خوش‌بینانه به نظر می‌رسد، زمان ۴.۳ ثانیه‌ای برای ماکان تا حدودی محافظه‌کارانه احساس می‌شود. همچنین موتور صدای جذابی دارد و پیش از تعویض دنده علاقه دارد به ردلاین خود برسد. ماکان GTS در سرعت‌های بالا نیز سواری پایدار و آرامی دارد تا به یک کروزر عالی برای مسافت‌های طولانی تبدیل شود.

داخل و مصرف سوخت

با توجه به پرفورمنسی که ماکان GTS دارد، مصرف سوخت ۱۱.۸ لیتری که فقط ۰.۱ لیتر بیشتر از گریکاله است، نسبتاً معقول به نظر می‌رسد. در پیمایش‌های بزرگراهی نیز این رقم به حدود ۹.۵ لیتر خواهد رسید که در ترکیب با باک بزرگ ۷۵ لیتری، فواصل توقف برای سوخت‌گیری را بسیار طولانی خواهد کرد. در داخل، خودرو، کابین حس یک سدان اسپرت را دارد و کیفیت ساخت فوق‌العاده است. فرمان آلکانترا حس خوبی دارد و همهٔ دکمه‌ها با احساس مطمئنی کار می‌کنند.

کارایی

چه در صندوق بار و چه صندلی‌های عقب، ماکان به‌اندازهٔ گریکاله جادار نیست. در عقب، فضای زانو مناسب است اما کمتر از رقیب به نظر می‌رسد و فضای پا زیر صندلی‌های جلو زیاد نیست. ظرفیت ۴۶۰ لیتری صندوق بار نیز طبق استاندارد شاسی‌بلندها چندان چشمگیر نبوده و کف صندوق نیز کاملاً مسطح نیست. بااین‌حال، صندلی‌های عقب هنگام تا شدن تقریباً فضای صافی را فراهم می‌کنند و ظرفیت بار را به ۱۵۰۰ لیتر می‌رسانند.

نتیجه

مقام اول: پورشه ماکان

نقاط قوت: هندلینگ فوق‌العاده، پیشرانهٔ V6 قدرتمند، فرمان دقیق، کیفیت ساخت عالی

نقاط ضعف: سواری سفت، جاداری کمتر از رقیب، تجهیزات استاندارد اندک، آپشن‌های گران‌قیمت

بسیاری از رقبای جدید سعی کرده‌اند تاج پادشاهی شاسی‌بلندهای پرفورمنس را از ماکان بگیرند اما همچنان باید برای جایگاه دوم رقابت کنند. پورشه توانسته تمام ویژگی‌های معمول محصولات اسپرت خود را در قالب یک شاسی‌بلند کاربردی ارائه کند. اینکه هندلینگ چابک، عملکرد خونسرد اما جذاب در پیچ‌ها، فرمان فوق‌العاده سریع و موتور V6 جذاب با قیمتی هم‌اندازهٔ یک گریکاله چهار سیلندر ارائه می‌شود، نشان می‌دهد که پکیج کلی ماکان چقدر قدرتمند است.

مقام دوم: مازراتی گریکاله

نقاط قوت: کابین باشکوه، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی چشمگیر، جاداری کابین و صندوق، کیفیت ساخت خوب

نقاط ضعف: قیمت بالا، مصرف سوخت بالا، احساس سنگینی دماغه، پرفورمنس متوسط

گریکاله یکی از قانع‌کننده‌ترین خودروهای اخیر مازراتی محسوب می‌شود آن‌هم به دلایلی که انتظارش را نداریم. کیفیت ساخت و تکنولوژی‌های داخلی گریکاله کاملاً در حد و اندازهٔ پورشه است. بااین‌حال، شاسی روی برخی جاده‌ها عملکرد بی‌نقصی ندارد، پیشرانه آن پرفورمنسی که انتظار می‌رود را فراهم نمی‌کند و از همه مهم‌تر، کراس‌اوور مازراتی ارزش خیلی بالایی در برابر قیمت ندارد.

مقایسه مشخصات فنی

مازراتی گریکاله مودنا

پورشه ماکان GTS

پیشرانه ۲.۰ لیتری I4 توربو ۲.۹ لیتری V6 توئین توربو
قدرت ۳۳۰ اسب بخار ۴۴۰ اسب بخار
گشتاور ۴۵۰ نیوتن متر ۵۵۰ نیوتن متر
گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک ۷ سرعته دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۵.۳ ثانیه ۴.۳ ثانیه
حداکثر سرعت ۲۴۰ کیلومتر/ساعت ۲۷۲ کیلومتر/ساعت
مصرف سوخت ۱۱.۷ لیتر ترکیبی ۱۱.۸ لیتر ترکیبی
ظرفیت باک ۶۴ لیتر ۷۵ لیتر
طول ۴,۸۴۷ میلی‌متر ۴,۷۲۶ میلی‌متر
عرض ۱,۹۷۹ میلی‌متر ۱,۹۲۷ میلی‌متر
ارتفاع ۱,۶۶۷ میلی‌متر ۱,۵۹۶ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۲,۹۰۱ میلی‌متر ۲,۸۰۷ میلی‌متر
وزن خالص ۱۸۹۵ کیلوگرم ۱۹۶۰ کیلوگرم
حجم صندوق بار ۵۳۵ لیتر ۴۶۰ لیتر
دایرهٔ چرخش ۱۲.۴ متر ۱۱.۹ متر
قیمت پایه ۶۷,۸۱۰ پوند ۷۱,۷۰۰ پوند
قیمت تست‌شده ۸۴,۷۷۵ پوند ۸۴,۲۶۵ پوند

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵۳ رای
منبع
AutoExpress

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. Daruosh

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (101 ديدگاه)

    این تازه کاین gts بود اگه توربو اس بود که مازراتی سوت میشد😂

    موافقم 17
    مخالفم 60
    1. سامان اذری

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3199 ديدگاه)

      کاکو ماکان بود نه کاین

      موافقم 79
      مخالفم 2
    2. علی جردن

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2102 ديدگاه)

      آقا داریوش کاین رقیب لوانته هست
      آقا داریوش ماکان نسخه توربو اس هم ندارد

      موافقم 56
      مخالفم 2
      1. Muty

        ۹ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1849 ديدگاه)

        البته فکر کنم کاین رقیب مستقیم رانا+ باشه هااا

        موافقم 33
        مخالفم 3
        1. علی جردن

          ۹ شهریور ۱۴۰۲
          سوابق: (2102 ديدگاه)

          تنها رقیب رانا پلاس فقط بوگاتیه

          موافقم 34
          مخالفم 10
    3. Lamberto

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      با مدل تروفئو که قوی تر و بهتر از ماکانه سرشاخش نکردن مدل کاین توربو اسم بدون موتور الکتریکی رقیبش لوانته تروفوئه که باز لوانته قوی تره ازش

      موافقم 10
      مخالفم 6
    4. همایون

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (823 ديدگاه)

      آخر ماکان همین Gtsهستش با اینکه طرفدار مازراتی نیستم ولی تیم ازمایش کننده یکم سمت پورشه غش کرده بود از اول وگرنه هر دو خودرو رو در مدل پرچمدار با آپشنهای کامل میاورد که تقریبا هم قیمت و هم کلاس میشدن اونوقت رقابت عادلانه تر میشد نمیگم پورشه میباخت ولی عادلانه تر بود نه اینکه Gts. لخت رو که سه هزار دلار از مازراتی چهارسیلندر گرونتر بیاره تا برنده مطلق بشه و بگه حالا حالاها مونده تا به پورشه برسید.

      موافقم 16
      مخالفم 8
  2. Huracan Performante

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (59 ديدگاه)

    با چراغای عقب ماکان خیلی حال نمیکنم ولی درکل انتحابم پورش هست.

    موافقم 7
    مخالفم 22
  3. AMANTE

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    وقتی حریف ات پورشه باشه باید خیلی کم نقص باشی تا بتونی بهش برسی یا ازش بهتر باشی. کمپانی های کمی هستن که بتونن حریف پورشه بشن.

    موافقم 48
    مخالفم 3
    1. mercedes

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (423 ديدگاه)

      نمونه بیار تو این کلاس از پورشه بهتر باشه

      موافقم 12
      مخالفم 4
    2. OM.01

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (564 ديدگاه)

      حرف شما درسته AMANTE ولی بنظرم مقایسه زیاد منطقی نبود.

      در حال حاضر نسخه توربو ماکان حذف شده و GTS ورژن پرچمدار ماکان هست و قیمت پایه 86 هزار دلاری و فول آپشنش حدود 110‪ هزار دلار قیمت داره.

      این ورژن مزراتی رو آوردن برای بررسی قیمت پایه 75 هزار دلاری داره و پرچمدار نیست و فول آپشن هم 88 هزار دلار هست. پرچمدار گریکاله تروفئو هست با قیمت پایه 105 هزار دلاری و قیمت فول 115 هزار دلاری

      تو نسخه تروفئو قطعا از لحاظ پرفورمنسی و امکاناتی نزدیک پورشه هست و برابره باهاش، فقط احتمالا هندلینگ و سواری هست که برتری داره پورشه

      من به شخصه نمیتونم یکی رو انتخاب کنم تا زمانی که نشینم پشت فرمون ببینم چه حسی میده ولی اینو قطعه به یقین میگم که مزراتی در هر کلاسی اگه بخواد میتونه ورود کنه و رقبا رو اذیت کنه فقط موضوع استلانتیس و مدیرانش هست…

      موافقم 13
      مخالفم 4
      1. مجتبی .

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (1218 ديدگاه)

        نمونه های تست شده تقریبا هم قیمت هستن. دوباره دقت کنین پایین جدول رو

  4. amir

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (120 ديدگاه)

    ماکان خیلی طراحی جذابی داره فنی هم که خیلی بهتره واقعا پادشاه این سگمنته
    الان یکی میاد میگه مازراتی برند خاص تریه😂

    موافقم 20
    مخالفم 10
  5. Ahmad

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    صد درصد پورشه بهتره متاسفانه برند مازراتی تو کشور ما خیلی گنده شده در صورتی که توی کشورهای دیگه زیاد به حساب نمیاد

    موافقم 32
    مخالفم 11
    1. علی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      آره بچه ایتالیاییه

  6. علی جردن

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2102 ديدگاه)

    صدرصد ماکان توی کلاسش با اختلاف صدر جدوله هم در بحث زیبایی داشبورد هم در هندلینگ و هم در لذت سواری و آپشن بهترین در کلاس خودشه

    موافقم 25
    مخالفم 9
  7. gholii

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (61 ديدگاه)

    ولی خودمونیم انصافا دریافت شش گل از تیم ملی انگلیس خیلی هنر میخواد که شکر خدا بچه تیم ملی کشورمون ماشالا همه هنرمندن.

    موافقم 40
    مخالفم 6
    1. رامین سپهری

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (25 ديدگاه)

      خیلی تیکه جالب و هوشمندانه ای بود،،، بابت اون افتضاح تاریخی بهشون اجازه واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی سی دادن و عملا به ملت سیگنال میدن که با ما باش و پادشاهی کن قانون کیلویی چنده؟! بخصوص اون فوتبالیستی که از همه منفورتره مازراتی گریکاله وارد کرده!! ماشین ۵ میلیاردی رو ۴۰ میلیارد قیمت گذاشته دلاور کشورمون!!

      موافقم 13
  8. Aref

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (295 ديدگاه)

    عاشق رنگ سبز جهنمی هستم.😍
    دستمون به پورشه که نمی‌رسه کاش حداقل ریرا و سایپا آریا با این رنگ تولید بشه.

    موافقم 15
    مخالفم 1
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۹ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (2960 ديدگاه)

      هردوی اینها که گفتی امروز در نمایشگاه مشهد با رنگ زرشکی متالیک دیدم
      رنگش خوشگل بود

      موافقم 20
      مخالفم 1
      1. Bagher

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (117 ديدگاه)

        نظرتون دربارشون چطور بود؟
        خوب بودن؟

      2. علی جردن

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2102 ديدگاه)

        لطفا یک گزارش اختصاصی تهیه کنید و از ویژگی های رانا پلاس AMT هم مفصل حرف بزنید اولین و تنهاترین خودروی ایرانی که شیفتر دنده پشت فرمان داره

        موافقم 3
        مخالفم 6
    2. علی

      ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ریرا با این رنگ؟🤮 همون زرشکی که آقای اشتری گفت بهتره

  9. A.S.G

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (44 ديدگاه)

    انصافا پورشه ماکان یه سرو گردن بالا تر از مازراتی گریکاله هست . درسته تو کابین و آپشن های کابین مازراتی بالا تر ولی تو فنی و کیفیت و قدرت پورشه بالا تره . هرچند امکانات کابین پورشه هم ضعیف نیست

    موافقم 6
    مخالفم 7
  10. مازیار

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (977 ديدگاه)

    خوب حتما پورشه بهتره
    اما این عکس بخوبی نشون دهنده برتری طراحی ایتالیایی هست

    https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/08/Maserati-Grecale-vs-Porsche-Macan-2.jpg

    موافقم 20
    مخالفم 4
  11. Soroush

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (198 ديدگاه)

    تا وقتی ماکان هست اون این کلاس به چیز دیگه ای نمیشه فکر کرد

    موافقم 5
    مخالفم 4
  12. Reza Waffen SS

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (5344 ديدگاه)

    انتخابم پورشه ماکان

    موافقم 11
    مخالفم 3
  13. JDM

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1290 ديدگاه)

    انتخابم ماکان gts
    البته سخته انتخاب حداقل برامن

    موافقم 4
    مخالفم 3
  14. 제네시스

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (407 ديدگاه)

    پورشه فقط 911 با شاسی بلندای پورشه حال نمیکنم

    شاسی بلند کوپه هم فقط لامبورگینی اوروس و بی ام و X6

    موافقم 8
    مخالفم 14
    1. griffon

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (3689 ديدگاه)

      سوپر سدان هم فقط ار اس هفت آئودی و بیپر سری پنج

  15. ADAK

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (1849 ديدگاه)

    به نظرم حتی از نظر طراحی ظاهری گریکاله برتر نیست، آیتمی که ایتالیایی ها درش متبحرترینن
    (جلو و دماغه ی گریکاله خیلی خنگه در واقعیت)
    اما در مورد لوانته وضع متفاوته ؛ طراحی بیرونیش واقعا زیباست و با تناسب و شکیل

    موافقم 5
    مخالفم 6
  16. Lamberto

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا هیچ مغزی تو کله مجری های بی مصرف انگلیسی امریکایی که همشون فقط به پول فکر میکنن و ماشینی که بچربه براشونو میبرن بالا و همشونم دشمن ایتالیایی ها هستن چرا چون چیزی نمیماسه براشون از تبلیغ برند ایتالیایی
    خوبه این مجری هایی که این ماشینا رو تست میکنن نه راننده حرفه این نه رشتشون طراحی خودرو و مهندسی مکانیک بوده
    ورداشتن قوی ترین نسخه ماکانو آوردن با مودنای ۴ سیلندری سرشاخ شه که گریکاله مودنا تو بین تمام‌ شاسی بلند های ۴ سیلندر آلمانی برتره
    جرئت نداشتین تروفئو رو بیارین که رقیب مستقیم جی تی اسه و میدیدی اون موقع تاج پادشاهی تو سر ‌یه گریکاله تروفئویی که صفر تا صد۳.۹ ثانیه ای داره
    هر چند با این روند عقده ای بودن این سایتای انگلیسی آمریکایی باز فشاری میشدن از دست تروفئو و دومش میکردن

    موافقم 12
    مخالفم 10
    1. JDM

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (1290 ديدگاه)

      نه داداش ربطی به قدرت موتور نسخه پایه و پرمیوم نیست اینا تو یه کلاسن اون گریکاله هم تو کلاس کاین هستش
      البته بعضی از سایتای انگلیسی و آمریکایی حتی با آلمانی هم مشکل دارن چه برسه ایتالیایی ولی این مقایسه هم پا‌به‌پا وهم معلوم بود

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Lamberto

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        مازراتی لوانته تو کلاس کاینه باید به حجم موتور و قدرت در مقایسه نگاه کنی کاین و لوانته مشخصاتشون شبیه همه
        اینجا هم ما ماشین اقتصادی نمی‌خواهیم بخریم که قیمت‌های دو ماشین باید باهم یکسان باشن مازراتی همیشه گرونتر از پورشش
        این مقایسه هم نا عادلانه محضه من که کاری به نظرات مزخرف این سایتا ندارم اینا فقط تبلیغ برند میکنن
        ولی رقیب قوی ترین نسخه ماکان باید قوی ترین نسخه مازراتی باشه همچنین رقیبش آلفا استلویو کوادریفولیو هم هست که اونم از ماکان برتری فنی داره تو همه چی

  17. Lamberto

    ۹ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    این سایت های انگلیسی امریکایی که دشمن همیشگی ایتالیایی هستن اومدن مدل ۴ سیلندر گریکاله که در بین تمام اس یو وی های ۴ سیلندر آلمانی برتری داره رو با قوی ترین نسخه ماکان سرشاخ کردن
    مدل تروفئو ۵۳۰ اسبی با شتاب ۳.۸ نشون میده که تاج پادشاهی سر کیه

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. GMA

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (854 ديدگاه)

      قیمت نسخه ‌‌‌‌‌‌های تست شده برابره پس مقایسه کاملا درسته
      اگر نسخه تروفئو بود قیمتش بیشتر میشد پس مقایسه درستی نبود بهتره حقیقت رو قبول کنی پورشه با قیمت یکسان برتره.

      موافقم 4
      مخالفم 2
      1. Lamberto

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (100 ديدگاه)

        مقایسه باید مشخصات فنی دو خودرو نزدیک به هم باشه نه اینکه قوی ترین نسخه ماکان با نسخه متوسط گریکاله سرشاخ شه این چهار سیلندره اون شش سیلندره تو هیچی شباهت ندارن گریکاله تروفئو گرونتر باشه مگه مردم عادی میخوان بخرن که قیمتو بخوان چک کنن کدوم با صرفه تره. رقیب این ماکان گریکاله تروفئو و استلویو کوادریفولیوعه

      2. MC20

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
        سوابق: (2346 ديدگاه)

        GMA عزیز از شما بعیده … فرض کن ما یک کشتی گیر مرد 57 کیلوگرمی رو با یک کشتی گیر خانم 57 کیلوگرمی وادار به مبارزه کنیم ، به نظرت نتیجه چه خواهد بود ؟ بعد هم استدلال بیاریم چون هم وزن بودن پس این رویارویی عادلانه است … دوره و زمونه عجیبی شده …

  18. parhamiof

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (753 ديدگاه)

    هیچکدوم جرعت ندارن با سایپا اریا رقابت کنن
    ولی جدا از شوخی خب مازراتی تازه وارد این سبک شده پورشه 15 ساله داره suv میسازه

    موافقم 2
    مخالفم 5
  19. حسین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (2686 ديدگاه)

    آئودی q5

  20. سپهر

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (389 ديدگاه)

    ماکان جذاب ترینه تو سگمنت خودش

    موافقم 1
    مخالفم 1
  21. POUYAN

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (208 ديدگاه)

    این حماقتای مازراتی توی قیمت گذاری کارشو تموم میکنه.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  22. عارف رضاییان

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (167 ديدگاه)

    صنعت ایتالیا و مخصوصا خودروسازی یک پله بالاتر از تمام دنیاست ولی رسانه ها و سایر قدرتهای غربی سعی در کتمان این واقعیت دارن چون براشون دردناکه

    1. Lamberto

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
      سوابق: (100 ديدگاه)

      دقیقا همینطوره. فشاری شدنشون سال هاست که تابلو شده. این مجری که هیچ دانش فنی نداره وقتی داشته مازراتی رو تست میکرده هیچ دلیل منطقی و واضحی نیاورده که گریکاله بده و ماست مالی کرده فقط گریکاله رو تا بگه ماکان فوق العاده
      گریکاله کیفیت کابین بی نظیری داره و همیشه چرم های خودروهای ایتالیایی بسیار مرغوب تر از چرم های خودروهای آلمانیه میگه گریکاله کیفیت ساخت بسیار نزدیکی به پورشه داره ولی زورش میاد بگه عالیه ولی اونور واس پورشه میگه فوق العادس اخه المانیا اصن پلاستیک تو خودرو استفاده نمیکنن طفلیا فقط فقط فلزات و جواهرات با ارزش مثلا کلید بالا پایین شیشه ژرمنا همیشه از جنس یاقوت کبوده ولی مال ایتالیایی ها پلاستیک لپ لایه

      موافقم 2
      مخالفم 1
  23. علی

    ۲۵ شهریور ۱۴۰۲
    سوابق: (187 ديدگاه)

    فقط پورش🇩🇪🇩🇪🇩🇪

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا