خودروهای الکتریکی ممکن است بتوانند در مسابقات درگ مدلهای درونسوز را مغلوب کنند اما خودروسازان همچنان به بهبود پیشرانههای بنزینی ادامه میدهند. به همین دلیل، این روزها موتورهای بنزینی از همیشه قویتر و کارآمدتر شدهاند و قدرتی در حد سوپراسپرتهای چند سال پیش را در اختیار عموم مردم قرار میدهند؛ بنابراین عجیب نیست که پرچمدار خانوادهٔ پورشه ۹۱۱ یعنی توربو S بتواند سوپرکار تولید محدود و گرانقیمت مکلارن 765LT را به چالش بکشد.
البته این رویارویی خیلی عادلانه نیست زیرا ۹۱۱ قدرت کمتر و وزن بیشتری نسبت به رقیب بریتانیایی دارد اما در عوض ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور خود را به هر چهارچرخ انتقال میدهد. این نیرو توسط یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو تولید میشود. از سوی دیگر، موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی مکلارن ۷۶۵ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور خود را فقط به چرخهای عقب تحویل میدهد. این سوپرکار بریتانیایی ۳۰۰ کیلوگرم از رقیب آلمانی سبکتر است که در کنار قدرت بیشتر میتواند موجب برتری 765LT روی مسیر ۴۰۰ متر شود.
این برتری مکلارن در ابتدا خود را نشان نمیدهد زیرا با آغاز درگ، توربو S به لطف کشش بیشتری که از سامانهٔ چهارچرخ محرک حاصل میشود، جلو میافتد اما در ادامه 765LT از قدرت بیشتر خود استفاده کرده و از رقیب پیشی میگیرد. در درگ دوم هم دقیقاً همین اتفاق تکرار میشود. بدین ترتیب، مکلارن ظرف ۱۰.۰ ثانیه ۴۰۰ متر را طی میکند درحالیکه پورشه بعد از ۱۰.۲ ثانیه از خط پایان رد میشود.
باتوجه به اتفاقی که در درگهای ایستاده رخ داد نباید از نتیجهٔ مسابقهٔ رولینگ غافلگیر شویم. در اینجا مکلارن پورشه را زندهزنده میخورد! بااینحال در رقابت آخر یعنی آزمایش ترمز سرانجام پورشه پیروز میشود. در این آزمایش، ۹۱۱ با وجود وزن سنگینتر در مسافت کوتاهتری نسبت به مکلارن متوقف میشود که این مهندسی پورشه را نشان میدهد. درمجموع، ۹۱۱ توربو S ممکن است رقیب مستقیم 765LT نباشد اما میتواند آن را به چالش بکشد. همچنین این ویدئو نشان داد که یک ۹۱۱ قویتر و سبکتر یعنی نسل بعدی GT2 RS میتواند تهدیدی جدی برای مکلارن باشد.
مشخصات فنی
مکلارن 765LT | پورشه ۹۱۱ توربو S | |
پیشرانه | ۴.۰ لیتری V8 توئین توربو | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو |
قدرت | ۷۶۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۳۴۰ کیلوگرم | ۱۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۲۸۰,۰۰۰ پوند | ۱۵۵,۹۷۰ پوند |
R@m!n
۲۹ دی ۱۴۰۰به شخصه این ماشین رو در کنار F1 بهترین محصول مک لارن می دونم.
اینکه با یه گیربکس تک کلاچ و دیفرانسیل عقب تقریبا 760 اسب اینطوری هندل شه واقعا شاهکاره.
دوستان کسی راجب سیستم لانچ کنترلش اطلاعات داره ؟؟
Amir Machine
۲۹ دی ۱۴۰۰گیربکس مکلارن دوکلاچه هست رامین جان
R@m!n
۲۹ دی ۱۴۰۰بله امیر جان ممنون از تذکرت
محمد امین
۲۹ دی ۱۴۰۰لانچ الکترونیکی اختصاصی مکلارن رو داره که خیلی هم پیچیده هست و در نوع خودش کمنظیره و با بخش فرمول یک هوندا طراحی شده
توی دیفرانسیل عقب ها لانچ دندون شکنی داره
البته همونطور که دوستمون گفتن گیربکس دوکلاچه داره
قدرتش هم حالا نمیدونم به شایعه و یا واقعیت گفتن که بیش ۸۵۰ اسب هست که در کل لانچ رو سخت تر میکنه
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰لانچ الکترونیک
این شاهکار ژاپنی هاست😎
R@m!n
۲۹ دی ۱۴۰۰تو اینترنت خیلی گشتم چیزی راجب جزئیاتش پیدا نکردم حالا اگر لینکی شما و دوستان دارین ممنون میشم.
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰مشخصه این پورشه و اکثر پورشه ها این هست که شتاب سر سام آوری دارن ولی وقتی از 65 تا 70 مایل رد میشن دیگه اون سرعت قبلی یعنی توی خط استارت رو به ماشین نمیدن
این رو از روی یه تجربه یه روزه رانندگی با پورشه میگم
یه دوره کوچولوی 5 ساله رفتم آمریکا درس بخونم
همون موقع عاشق پورشه 911 شدم از صاحبش برای هی روز قرض گرفتمش
فوق العاده بود
امیدوارم یه روز برگردم و دوباره تجربه اش کنم
علیرغم خوب بودنش اون مشکل بالا رو داشت
دوستان اگر مطلبی چیزی هست بگین بدون حمله لطفا
نه شوخی کردم حمله هم خاستید بکنید در خدمتم
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰اما اما
این مکلارن واقعن فوق العاده بود و مطمئن بودم درگ رو میبره چون هم سبک تره هم قدرتش بیشتره
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰یه سوال؟ چرا اینقدر دیر تر از زمان انتشار این درگا، تو سایت منتشر میشم؟ دوبله و اینا هم که لازم ندارن.
Aboalfazl demon
۲۹ دی ۱۴۰۰چه میکنه مکلارن
همه جوره دست پای توربو اس رو بست
abdi_mahdi
۲۹ دی ۱۴۰۰این 911 بود که باید میتونست دستو پای مکلارنو ببنده چون رقیب نیستن
shirko
۲۹ دی ۱۴۰۰قدرت هر دوشون روی کاغذ دروغی بیش نیست .
امین
۲۹ دی ۱۴۰۰خاک تو سر پورشه با ۶۰۰ اسب قدرت تو ۲۰۲۲ بعد از ۹۱۸ که اونم تو دور های بالا حرفی نداشت چیزی بیرون نیومده مکلارن با سنا و ۷۶۵ و اسپیدتیل له کرده پورشه رو فراری هم به زور باتری تونسته از پس ۷۶۵ بربیاد با اس اف نود
Porsche 911
۲۹ دی ۱۴۰۰واقعا جالبه کامنت بعضی ها
اونموقع که ۹۱۱ توربو اس اومد و هیچ رقیبی براش وجود نداشت هه به به و چه چه کردن و اونو تحسین کردن اما حالا که بعد مدت ها به یه رقیب سرسخت و تازه نفس تر با اختلاف کم باخته این ماشین رو ضعیف و بیخود میخونن!
دوست عزیز ۹۱۱ اولا از یه موتور شش سیلندر تخت استفاده میکنه اما مکلارن یه v8 به روز تر با چیدمانی داره که میشه خیلی بهتر ازش برای یه سوپر اسپرت پرفورمنس گرفت
همچنین ۹۱۱ ارزون تر هست و برای استفاده روزانه به شدت بهتر هست نسبت به مکلارن
sobhaaaaaaan
۲۹ دی ۱۴۰۰واقعا توربو اس ساخته نشده که با ۷۶۵ رقابت کنه. رقیب اصلیش توی لاین اپ مکلارن جی تیه.
و از جی تی سریعتر، راحت تر و کاربردی تره.
تکلونوژیش بهتره و فضای داخلی بهتری داره و احتمالا خرجشم کمتره و رانندگیش هم راحت تره.
طراحی هم سلیقه ایه.
ماشینایی مثل جی تی و توربو اس سوپر اسپورتایی هستن که بیشتر به راحتی اهمیت میدن و برای پیست ساخته نشدن.
محمد امین
۲۹ دی ۱۴۰۰خب این حدود دو برابر توربو اس قیمت داره
M@M@DRZ911
۲۹ دی ۱۴۰۰توربو S E-hybrid که اومد دیگه اون وقت هیولا معلوم میشه .
فرشاد
۱۵ فروردین ۱۴۰۲وقتی توربو اس بود مکلارن حتی ماشینی برای رقابت با نسخه پایه ش هم نداش
بعدشم نهصد هیجده همه هایپرکارای اون موقع رو زد از پی وان و بیر تا ویرون
بعدشم منظورت از دور بالا چنده؟
تاپ اسپید918_350تا بود
علی
۲۹ دی ۱۴۰۰در 400 متر ژاپنی ها پیشتاز هستند و سوپرا و نیسان gtr در درگ 400 متر پرچمدار هستند
جناب ایکس
۲۹ دی ۱۴۰۰چطوری موفق شدی از ماشین زمان استفاده کنی؟؟؟🤯🤯🤯 شایدم از ماشین توهم زا استفاده کردی😏😏😏😂
علی
۲۹ دی ۱۴۰۰h2tps://www.pedal.ir/nissan/%D8%B1%DA%A9%D9%88%D8%B1%D8%AF-400-%D9%85%D8%AA%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%A7%D9%86-gt-r-%D8%AA%DB%8C%D9%88%D9%86/
بجای 2 اول لینک h بزار بعد سرچ کن
این شمایی که توهم زدی نه من
منم نه فن ژاپنم نه حوصله بحث کردن از جانب ژاپن و دارم
اما اینو گذاشتم یادآوری کنم سلطان درگ 400 متر کیه
Hamid
۲۹ دی ۱۴۰۰دوست عزیز …
کلا بحث خودرو های تقویت شده جداست …
و تقریبا چیز بیهوده ایه …
چون حتی یه فورد فستیوا (همون پراید خودمون) هست که چند دهم ثانیه 400 متر رو سریع تر از بوگاتی شیرون میره …
اصلا بحثی نیست سر اونا …
استوک متاسفانه هیچ ژاپنی به این تایم ها نزدیک نمیشه گلم …
Carbonado Aventador
۲۹ دی ۱۴۰۰سلطااااان منطق..
داره از ماشین های تا خرخره تیون مایه میزاره برای کری خوندن🤣🤣
.
یدونه گلف gt هست که پا به پای درگستر ها راه میره ۴۰۰ تا هم راحت پر میکنه!!!
درنتیجه
گلف gt > کل صنعت ژاپن و امریکا و ایتالیا و انگلیس🤣🤣
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰اقای اوانتادور
شمایی که فن ایتالیایی ها هستی بد نیست بدونی ما خیلی از ایتالیایی هارو با یه جی تی آر معمولی با خاک یکسان کردیم
من دقیقا فن ژاپنم
پس نتیجه:
حضرت gtr < کل اون ماشینای 12 سیلندر پر ادعا و پز ایتالیایی
تمام
پدال اگه پاک کنی دیگه نمیام سایت
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۲۹ دی ۱۴۰۰بعد هم اقای حمید
ژاپن یه عادت بد داره
کوچک ترین موتور ممکن و بیشترین سرعتی که میشه ازش گرفت
این
اگه ژاپن بخواد یه هایپر کار ترسناک بده بیرون تک تک ماشینارو نابود میکنه!
شما فقط دعا کنید بالای 6 سیلندر نسازه
Hamid
۳۰ دی ۱۴۰۰حاجی چرا ادعا میکنی…
من خودم عاشق نیسانم …
اما این ادعاهات واقعا مسخره اند …
1123
۳۰ دی ۱۴۰۰بله lfa ده سیلندر رو دیدیم تو درگ از SLR رودستر که مال 7 سال قبل بود با اختلاف نزدیک 1 ثانیه شکست خورد
سامورایی | 武士 | قاتل تسلا
۳۰ دی ۱۴۰۰اقا حمید خوبه عاشق نیسانی و اینقدر ضد ژاپنی
بعدشم کاربر 1123
ال اف ای ده سیلندر…
موتور الکی بزرگ شه و بازدهی کم شده
جی تی آر 6 سیلندر بازدهی بیشتری داره!
ژاپن اینجا اشتباه بزرگی کرد
Hamid
۳۰ دی ۱۴۰۰من ضد ژاپنم؟!
باشه باشه هر چی تو بگی …
نمیدونم چطور اینقدر راحت تهمت میزنن ملت …
اصلا عین آب خوردن!!!
در ضمن یه چیز رو بهت بگم …
راستش من توی ژاپن ، نیسان رو و توی آمریکا فورد رو بیشتر از بقیه دوست دارم … (البته واقعا ژاپن شرکت خوب کم نداره … اما خب نسل به نسل جی تی آر باعث شده نیسان رو دوست داشته باشم … اگرچه از هوندا و سوبارو هم نمیشه گذشت …)
اما …
این ادعای شما واقعا پوچه!
اگه بخواد بسازه بقیه باس جم کنن برن!!!
خب لعنتی بسازه!!!
از چی میترسه …
اگرچه قبلا ساخته …
ولی این کری خوندن شما خیلیم مسخرست و در حد یه بچه هست این حرف! (همینطور اسم کاربری جنابعالی )
“شمایی که فن ایتالیایی ها هستی بد نیست بدونی ما خیلی از ایتالیایی هارو با یه جی تی آر معمولی با خاک یکسان کردیم”
واقعا؟!
نه بابا!
خب الان بیا با خاک یکسان کن!
بله از ایتالیا SF90 خیلی مدعی هست …
چرا چیزی نمیگی؟!
بنظرت واقعا جی تی ار به گرد پاش میرسه؟!
لعنتی انجین 12 سیلندر ایتالیایی کجا انجین های 4 سیلندر تویوتا و … کجا؟!
چرا همچین ادعایی داری؟! در صورتی که کاربرد این انجین ها مختلفه و اصلا ربطی بهم ندارن …
“اگه ژاپن بخواد یه هایپر کار ترسناک بده بیرون تک تک ماشینارو نابود میکنه!”
خب لعنتی چرا نمیده؟! منتظر چیه!!!!!؟؟؟
“حضرت gtr < کل اون ماشینای ۱۲ سیلندر پر ادعا و پز ایتالیایی"
والا به خدا میسپارمت …
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۹ دی ۱۴۰۰سلطان ۴۰۰ متر ژاپن الان !!!!
M5 CS از GTR سریع تر هست بله قبول دارم GTR زمان خودش عالی بود
همین 765LT تایم 9.9 هم زده
SF90 9.5 زده
اس پلاد هم 9.3 زده
شیرون 9.4
دیمن هم 9.4 زده
نورا اگه اشتباه نکنم 8.5 زده
لافراری 9.7یا 9.6 زده
خب حالا سلطان 400 کیه
امین
۲۹ دی ۱۴۰۰لافراری تایمش ۱۰.۵ هست نه ۹.۷ این تایم تایم اعلامی هست و اشتباه
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۹ دی ۱۴۰۰https://fastestlaps.com/models/ferrari-laferrari
نه داداش 9.7 داخل مجلات معتبر زده
امین
۳۰ دی ۱۴۰۰اینا اشتباه عزیز برو درگ هارو ببین همه رو تک به تک این مجله تایم ادعایی رو نوشته یه زمانی مثلا ccx رو نوشته بود کوارتر ۹ ثانیه چون ادعای کمپانی بود بعد اونقدر اعتراض کردن درستش کرد(بالای ۱۱)
shayan
۲۹ دی ۱۴۰۰مک لارن آتش میگیره
مک لارن تا حالا خودش موتور نساخته و آویزان به بقیه است
مک لارن وابسته است به هزار تا شرکت از جمله شرکت سازنده اتوبوس های لندن در جهت تامین چراغ عقب
مک لارن توو اعلام قدرت دروغ میگه
مک لارن قطعات داخلی بشدت بی کیفیتی داره که از جا در میان
مک لارن از ارزون ترین ماشین تا گروه ترین ماشین اش همه یه موتور دارن با قدرت مختلف
مک لارن تا حدی گدا و بی پوله که نمیره تو پیست تایم بزنه البته اگر آتیش نگیره وسط پیست
مک لارن در فرمول یک همیشه افتضاح بوده
برووس مک لارن با شیادی جایگاه اول لمانز را از کن مایلز بزرگ گرفت
Hamid
۲۹ دی ۱۴۰۰بروس مک لارن شیاد؟!
دیگه اینو نشنیده بودم …
این تصمیم هم از بالا بود … ربطی به راننده نداشت … باز خوبه خودت فیلم رو دیدی و حتی از روی فیلم هم اشتباه برداشت کردی!
نمیدونم چرا اینجا هر کی یه چی میاد و بدون مدرک میره!
اصلا کاری با حرف های دیگت ندارم …
اما شما داری از کیفیت داخلی مک لارن حرف میزنی؟! چند بار سوار شدی؟! چنتا نقد ازش دیدی؟! عجیبا غریبا!
مگه تسلا عه که قطعاتش بی کیفیت باشن و از جا در بیان؟!
نمیدونستم واقعا پوشش چرم آلکانترا و فیبرکربن بی کیفیت محسوب میشن … که قطعا از گرون ترین متریال ها هستن …
در کل باشه هر چی تو بگی چون هر چی ما بگیم بی فایدس …
این حجم از عصبانیت نگو واسه لمانز بوده!
خب دوست عزیز رکورد های سنا رو هم ببین …
قهرمانی های مک لارن توی اف وان هم ببین …
Northrop/McDonnell Douglas YF-23
۲۹ دی ۱۴۰۰مکلارن در پیست تایم نمی زنه
یا خود خدا
جدیدا چقدر س.ا.ق.ی ها حلال خور شدن
محمد امین
۲۹ دی ۱۴۰۰داداش کوتاه بیا ، چرا شایعه میکنی
مکلارن توی فرمول یک گند زده!!
تاریخچه ی فرمول یک رو دیدی..
احمدرضا
۲۹ دی ۱۴۰۰یه لیوان آب خنک بخور
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ دی ۱۴۰۰اینجا عظما دیمون مشخص میشه.دیمونی که چند سال پیش ساخته شد با چندین سد مختلف مثل وزن آیرودینامیک ضعیف گیربکس معمولی موتور جلو دف عقب قدرت بر وزن نا مناسب کماکان سریعترین ماشین دنیاست
A ... She just reminds Me of love ... A
۲۹ دی ۱۴۰۰هنوز نمیدونی دیمن هست نه دیمون🤣
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۹ دی ۱۴۰۰گینس به دلیل دیکته ضعیف من رکورد دیمن رو حذف کرد.خدایی سختمه بنویسم دیمن هی دستم میره رو وووووواوووووو.ولی دیمون باعث شده سوز بزنیا.باسه دیمن.همچنان سریعترین ماشین تولید سری دنیا.9.6 اوفففف
امین
۲۹ دی ۱۴۰۰البته تو قیر و تایر فرقون و سوخت هسته ای🤣تو آسفالت و شرایط معمولی تایم ۱۲.۲
AMIN (M.A.S)
۲۹ دی ۱۴۰۰اقا یانکی درباره اینکه دیمن کارهای عظیمی کرده شکی نیست و من خودم اگه قرار باشه ادعایی بکنم ادعام اینه که علاقه مند ترین طرفدار دیمن در دنیا هستم
اما اقا یانکی
اگر قرار باشه نسخه کریت لس داج دیمن (808 اسب) رو در نظر بگیریم میبینیم که از فراری SF90 استراداله کند تره و این خودش بیشتر عظمت دیمنو مشخص میکنه که یه سوپرکار هیبریدی با چهارچرخ متحرک
500کیلوگرم سبک تر
و درضمن با قدرت و گشتاور بالاتر رکورد دیمنو جابجا کرده اونم به اندازه 0.3 ثانیه (0.1 ثانیه اگر دیمن با کریت و840HP رو درنظر بگیریم)
حالا مکلارن 765LT هم ظاهرا تایمی مشابه فراری داره و وزنش 800کیلوگرم سبک تر از دیمنه !!!!!!!قدرت و گشتاورشم بیشتره
دیمن یکی از نمادین ترین ماشین های تاریخه که چهارسال بر دنیای درگ ریسینگ پادشاهی کرد و همه رو شکست داد و علاوه بر اون درزمان خودش یه کتاب گینس در دنیای خودرو محسوب میشد با اونهمه اولین ها و سریعترین هایی که بود
به نظرم الان بهتره با چنین سخنانی ارزش و عظمت کارهای دیمنو پایین نیاریم و فراری و مکلارنی که چنین کوه مهندسی ای رو بعد اینهمه مدت شکست میدن محترم بدونیم
M.Kkarimi
۲۹ دی ۱۴۰۰👌
Arman
۲۹ دی ۱۴۰۰عجیبه! واقعا نمیدونم چرا پورشه نمیتونه مک لارن ۷۶۵ رو بگیره! احتمال میدادم این نسل این کارو بکنه،چه چیزی ساخته مک لارن
ولی باز دم فراری گرم که تونست بزنش زمین
امین
۲۹ دی ۱۴۰۰فراری با کمک باتری اینکارو کرد ۷۶۵ بی رقیبه بهترینه بهترین سوپر اسپورت بنزینی تاریخ
Arman
۲۹ دی ۱۴۰۰باتری یه چیز طبیعی هست،تیون که نکرده
Clean energy (بر باعث بانیش...)
۲۹ دی ۱۴۰۰خدایا از دست این مردم
چقد … بعضیا
خدایا شفا بده همه رو😐
طرف اومده میکه مکلارن فورمول یکش بده یکی دیگه میگه پورشه چرا نمیتونه بگیرتش😐
به قول اون دوستمان س.اق.یا چقد حلال خور شدن
😐🙌
حیدر
۲۹ دی ۱۴۰۰آفرین به مک لارن .
من درگ مک لارن 765LT با فراری SF90 استراداله رو دیدم که از لحظه شروع تا پایان دوشادوش هم بودن و هیچکدوم فاصله نگرفت و با اختلاف ۰٫۰۲۰ ثانیه فراری برد
Scuderia Ferrari
۲۹ دی ۱۴۰۰یکی از کاربران مطلع فراری چَت خبر از اومدن نسخه XX فراری SF90 استراداله داده
اگه این واقعیت داشته باشه دیگه به همه حرف و حدیث ها چه در پیست و چه در خط مستقیم پایان میده
البته خیلی وقته میدونم که فراری داره روی نسخه ویژه این مدل کار میکنه و عکس های جاسوسی زیادی ازش منتشر شده ولی نمیدونستم در قالب نسخه وحشی XX فراری قرار هست ارائه بشه !!
Hamid
۲۹ دی ۱۴۰۰قطعا با محصولی با ظاهری وحشی تر مواجه خواهیم شد (البته امیدوارم اینطور باشه چون خیلی جذاب تر میشه مثل 599XX و …)
به هر حال فکر نمیکنم بازم بتونه رقیب الکتریکی ها توی مسیر مستقیم بشه … لامصبا عین موشک شلیک میشن (البته اگه ترمز بگیرن !)
و در ضمن دیگه مک لارن یا لامبو و حتی پورشه رقیبی براش ندارن … (همین الانشم رقیب مستقیم نداره … )
اما قطعا پیست ها رو به آتیش میکشه …
به هر حال دوست دارم فراری نهایت توان رو از یه انجین بنزینی بکشه بیرون و این دم آخری روی ما بنزینی دوست ها رو سفید کنه …
خیلی دوست دارم بدونم فراری چطور یه ماشین با قابلیت مانور بسیار بسیار بالا در پیست با قابلیت استفاده روزانه ساخته … یعنی این کار واقعا سختیه که فراری عالی انجام دادتش!
ای کاش یکی از خریدار هاش بودم …
در ضمن خبری از جانشین های p1 و لافراری و 918 نشد؟!
محمد امین
۲۹ دی ۱۴۰۰918 که احمال میره سال ۲۰۲۵ تولید بشه ، هرچند خود پورشه گفته که هیچ برنامه ای برای جایگزین ۹۱۸ فعلا نداره ، اما مطمئنا حدود سال ۲۰۲۵ یه هایپر کار از پورشه خواهیم دید
مکلارن هم فعلا داره ساکت کارهاش رو انجام میده ، و خبر خاصی ازش نیست ، ولی به نظرم مکلارن هم به یه هایپر کار سطح بالاتر از اسپیدتیل به شدت فکر میکنه
در مورد فراری هم که خیلی وقت هست جانشین لافراری کار ساختش تموم شده، درواقع از سال های ۲۰۱۷ روش کار میکردن ، فقط فراری داره توسعه ی نهایی رو انجام میده و تست میکنن ، ولی منتظر این هستن که قهرمان فرمول یک بشن تا بتونن جانشین لافراری رو در یه شرایط خاص و با یه هویت خاص تولید کنن، بعضی ها گفتن قرار است که اسمش f2002 باشه که دامینیت ترین ماشینی هست که فراری در فرمول یک ساخته
Scuderia Ferrari
۳۰ دی ۱۴۰۰آقا حمیدرضای عزیز
چندتا از معماهای فراری امسال حل میشن
در واقع ۳ تا از پروتوتایپ ها و تست کارها به زودی رونمایی خواهند شد که شامل 296GTS ، پورسانگ و نسخه ویژه SF90 استراداله هستن
البته در کنار اینها ، همزمان شاهد حداقل ۵ ماشین تست دیگه در مارانلو هستیم ولی به غیر از جانشین LaFerrari نمیشه حدس زد بقیه در چه جایگاهی قرار میگیرن ؟؟
AMIN (M.A.S)
۲۹ دی ۱۴۰۰یه ماشینیه هر از چند گاهی دیده میشه با بدنه لافراری
و ظاهرا زیر پوستش جانشین لافراری هست
خیلی کنجکاوم بدونم چه شکلیه این جانشین لافراری(حالا فنی به کنار)
ولی بعید نیست همین SF90 XX زیر اون پوست باشه
فراری پوروسانگ هم چندوقت پیش برای اولین بار با بدنه واقعی و استتار سنگین دیده شد
ظاهرا طراحیش خیلی شبیه فراری FF هست چون خیلی شبیه شاسی بلند های سایر شرکت ها نیست به جز مازراتی لوانته
چون طراحی درب ها و قسمت پشتی یه مقداری به لوانته شبیه بود
ارتفاعشم خیلی بلند به نظر نمیاد
مهردادکمال
۳۰ دی ۱۴۰۰جی تی تو بیاد شاید حریف بهتری باشه
Moein
۳۰ دی ۱۴۰۰ایشالله پورشه بادست پر برمیگرده
Moein
۳۰ دی ۱۴۰۰ایشالله پورشه بامهندسی بیعیب و نقصش دست پر برمیگرده همه رو به وجدمیاره اینومطمئن باشین مخصوصا هواداران دو آتیشه فردیناندپورشه فقید
مازیار
۳۰ دی ۱۴۰۰با اینکه دوستدار مک لارن هستم اما این درگ بیشتر جا برای تحسین توربو اس داره چون یادآوری کاملی بود بر عملکرد این قاتل درگ در سالیان گذشته
Mf1
۱ بهمن ۱۴۰۰مسیرهای کوتاه مناسب خودروهای چهارچرخ هست حالا هر چقدر سنگین باشه بازهم راحت میتونن خودروهای دیفرانسیل عقب با وزن کم شکست بدهن