پورشه

مقایسه شتاب مک‌مورتری اسپیرلینگ با پورشه 911 GT3 RS

برای اینکه ببینیم شتاب مک‌مورتری اسپیرلینگ چقدر سریع است، آن را در مقابل یک خودروی بسیار سریع یعنی پورشه ۹۱۱ GT3 RS قرار داده‌ایم.

خیلی‌ها دوست دارند بدانند سریع‌ترین خودرویی که تاکنون با آن رانندگی کرده‌ایم کدام است. درحالی‌که در پاسخ به این سؤال انتظار دیدن نام‌هایی مثل فراری، لامبورگینی یا بوگاتی را دارید، احتمالاً با شنیدن نام مک‌مورتری اسپیرلینگ شوکه شوید. برای اینکه بهتر متوجه شوید این خودروی نه‌چندان شناخته‌شدهٔ بریتانیایی چقدر سریع است، جدولی کامل از مقایسهٔ شتاب اسپیرلینگ با پورشه ۹۱۱ GT3 RS تهیه کرده‌ایم. این ساختهٔ پورشه که به‌طور خاص برای پیست طراحی شده است، در سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت، تا ۸۶۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌کند اما جالب است بدانید که در اسپیرلینگ به لطف وجود فن، از سرعت صفر کیلومتر بر ساعت ۲۰۰۰ کیلوگرم داون‌فورس تولید می‌شود.

اسپیرلینگ با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و تنها ۱۰۰۰ کیلوگرم وزن همراه با ضریب درگ بسیار پایین به لطف ورودی‌های هوای کوچک، با اختلاف سریع‌ترین خودرویی است که تاکنون آزمایش کرده‌ایم. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت از هایپرکارهای الکتریکی دو هزار اسب بخاری مثل ریمک نورا هم سریع‌تر است. با نگاه به اعداد و ارقام جدول زیر می‌توانید سرعت فوق‌العادهٔ این ماشین کوچک بریتانیایی را بهتر درک کنید. یکی از اعداد جالب در این جدول، رسیدن از سرعت ۵۰ به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت است که برای اسپیرلینگ کمتر از یک ثانیه طول می‌کشد.

این خودروی تمام الکتریکی که جواز تردد در جاده‌ها را ندارد، ظرف ۱.۳۸ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت و ظرف ۲.۶۱ ثانیه به ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد درحالی‌که GT3 RS این کار را به ترتیب در ۳.۱۴ ثانیه و ۶.۸۴ ثانیه انجام می‌دهد. اسپیرلینگ همچنین ۴۰۰ متر را هم در ۸.۱۸ ثانیه طی کرد ولی حداکثر سرعت آن روی ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است و ۲.۵ ثانیه قبل از اینکه به پایان ۴۰۰ متر برسد، به این سرعت رسیده بود. بنابراین اگر این محدودیت سرعت وجود نداشت قطعاً زودتر از ۸.۱۸ ثانیه ۴۰۰ متر را طی می‌کرد. این در حالی است که پورشه برای پیمودن این مسافت به ۱۱.۱۷ ثانیه زمان نیاز داشت اما باید توجه داشته باشیم که ۹۱۱ GT3 RS تنها ۵۲۵ اسب بخار قدرت و حداقل ۱۴۵۰ کیلوگرم وزن دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Taha Ayoobi

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4314 ديدگاه)

    این مک مورتری خیلی وحشتناک شتاب میگیره.

    موافقم 25
    مخالفم 1
    1. amirkhanzadeh

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (1034 ديدگاه)

      ظاهرش واقعا مسخره است
      یک تار موی پورشه رو به این و امثال این نمی دم

      موافقم 47
      مخالفم 28
      1. SMS

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (578 ديدگاه)

        گوگولیه

        موافقم 17
        مخالفم 5
      2. Amir

        ۲۱ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (1 ديدگاه)

        داداش بهت دادن بگو نمیخوام

        موافقم 14
        مخالفم 1
  2. Scuderia Ferrari

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    اینجا تنها جایی هست که نمیشه بگی اگه راستشو میگن بیا تو پیست تا پورشه بهت بگه پادشاه کیه !!
    چون تو پیست هم اختلاف قابل توجهی دارن
    بازم جای شکرش باقیه که مک مورتری ادعای شکست ماشین های F1 در پیست رو نداشته

    موافقم 44
    مخالفم 1
  3. 🏆Lamborghini🏆

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (194 ديدگاه)

    بنظرم اسمشو بزاریم گوگول مگولی وحشتناک!!!!!

    موافقم 13
    مخالفم 3
  4. Joker

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (603 ديدگاه)

    تنها خودرویی که بتونه از پس این چموش بربیاد فقط و فقط کونیگ زگ با ۴۰۰ متر بالای ۱۴ ثانیه ست😂😂😂😂😂😂یارو با پراید تیون شده ۱۲ ثانیه زده بود😂😂😂ناموسن من این درد رو به کی بگم😂

    موافقم 7
    مخالفم 22
    1. Arshin

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (15 ديدگاه)

      باز این نتیجه وصل شد و گوه خوری کرد هر مطلبی که کامنت گذاشتی ربطش میدی به کونیگزگ

      موافقم 12
      مخالفم 5
    2. Mr wrong

      ۲۲ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      نتیجه ازدواج فامیلی☝️

  5. محمد

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    این مک مورتری بخاطر اون موتور جداگانه ایجاد داون فورس شتاب داره بدون اون رینگای ۹۱۱ رو هم نمیتونه لمس کنه

    موافقم 4
    مخالفم 6
  6. Engineer

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (66 ديدگاه)

    اگه تو مسیرهای پر پیچ خم دوام آوردی حسابه وگرنه مسیر صاف که کار همه اس.

    موافقم 7
    مخالفم 8
    1. Taha Ayoobi

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (4314 ديدگاه)

      داداش مخصوص پیسته

      موافقم 9
      مخالفم 3
      1. Engineer

        ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
        سوابق: (66 ديدگاه)

        داداش منظورم تو پیست در برابر 911 بود.

        موافقم 3
        مخالفم 4
        1. Taha Ayoobi

          ۳ مهر ۱۴۰۳
          سوابق: (4314 ديدگاه)

          خب همون دیگه، این ساخته شده که رکورد هایدپبست هارو بزنه.

  7. همایون

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (778 ديدگاه)

    من یه سوال واسم پیش اومده کسی هست از علم آیرودینامیک سر دربیاره؟
    دانفورس باعث میشه سر پیچها ماشین به زمین بچسبه ولی تو خط مستقیم از سرعت خودرو کم میکنه انگار یه چتر پشتش باز شده.خب این خودرو وقتی تو درگ حاضر میشه بهتر نیست فن رو خاموش کنه تا شتابش بهتر بشه؟اینکه از سرعت صفر دوبرابر وزن خودش دانفورس ایجاد میکنه چرا سرعتش رو ۲۴۰ محدود کردن؟معمولا دلیل محدود کردن سرعت مشخصات آیرودینامیک خودرو هستش که تو سرعت بالاتر امکان داره ناپایدار باشن مثل اکثر سدانها ولی وقتی سدانهای تسلا و لوسید به راحتی بالای ۳۰۰ میرن چجوری این خودرو با این پکیج آیرودینامیک خفن نمیتونه چسبندگیشو بالای ۲۴۰ کیلومتر حفظ کنه.یا شایدم کلا قضیه چیز دیگست و همین فن و دانفورس زیادش سرعت ماشین رو محدود کرده و نمیزاره سریعتر بره

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. Engineer

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (66 ديدگاه)

      داداش
      داون فورس یک عنصر عمودی از نیرو های آیرودینامیکی هستش که در خودرو ایجاد میشه
      که وقتی ماشین حرکت می کنه، نیروی رو به پایین ماشین رو به سمت زمین هل میده .
      حالا از نظر آیرودینامیکی در واقع سه نیرو در خودرو وجود داره: نیروی رو به پایین، نیروی درگ و نیروهای جانبی دیگر‌. (Vehicle Speed).
      داون فورس در عملکرد خودرو سهم بسیار ویژه ای داره چون هرچه بیشتر بتونیم خودرو را به سطح زمین نزدیک کنیم داون فورس بیشتری تولید می‌شه و عملکرد ماشین در پیچ ها بهتر و در مجموع بالانس و هندلینگ نیز بهبود پیدا می‌کنه.

      وقتی میزان نیروی رو به پایین تغییر می کنه، رانندگان می توانند آن را در عملکرد ماشین احساس کنند.

      کاهش میزان نیروی رو به پایین باعث میشه که خودرو بیشتر به سر بخورد، عقب ماشین پایداری و ثبات کمتری دارد، اما در مسیرهای مستقی درگ کمتری داره.

      موافقم 4
      مخالفم 2
  8. SCORPION

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (27 ديدگاه)

    اولا این یه ماشین ،مثل بقیه ماشینا نیست،یه موتور ۱۰۰۰ اسبیه که یه اتاق تکنفره گذاشن روش.دومافقط تو یه مسیر مستقیم اینارو کورس انداختن که اگر تو پیست باپیچ وخم بود بقول دوستمون رینگای پورشه روهم نمیتونست لمس کنه.سوما اگر باین منوال باشه اینو بایه اچ 2Rنینجا کورس بندازن.ببینم بازم برنده میشه یانه؟

    موافقم 3
    مخالفم 9
  9. زنده-باد-گرند-تور-اعظمــ

    ۲۰ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    منطق این مقایسه رو درک نمیکنم

  10. M power

    ۲۳ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (356 ديدگاه)

    اقا خداییش عملکردش عالیه
    پس احتیاجی ب بهونه گرفتن نیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا