بامو i7 M50، پورشه تایکان توربو S و مرسدس EQS53 AMG قویترین سدانهای برقی حال حاضر آلمان هستند اما از بین آنها کدامیک سریعتر خواهد بود؟
در ایالاتمتحده وقتی صحبت از قدرت و سرعت در خودروهای الکتریکی شود، قطعاً اولین نامی که به ذهن میآید تسلا مدل S پلد است. بااینحال، برندهای لوکس آلمانی هم در این زمینه خیلی عقب نماندهاند و با عرضه سدانهای الکتریکی قدرتمندی به دنبال پیشی گرفتن از رقیب آمریکایی هستند؛ اما سؤال اینجا است که از بین قویترین سدانهای برقی آلمانی کدامیک سریعترین است؟
برای مشخص شدن پاسخ این سؤال، کارواو سه خودروی بامو i7 M50 xDrive، پورشه تایکان توربو S و مرسدس EQS53 AMG برای برگزاری مسابقهٔ درگ بهصف کرده است. البته ماه گذشته بامو مدل قویتر i7 M70 xDrive را هم معرفی کرد ولی این خودرو هنوز به بازار عرضه نشده است. بیایید ابتدا اعداد و ارقام را باهم مقایسه کنیم. دو موتور الکتریکی مرسدس مجموعاً ۶۵۸ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند اما با سفارش پکیج AMG داینامیک پلاس این ارقام به ۷۶۱ اسب بخار و ۱۰۲۰ نیوتن متر افزایش پیدا میکند. بااینحال، EQS53 با وزن ۲۵۸۰ کیلوگرم، بسیار سنگین است.
پورشه تایکان توربو S اما با وزن ۲۲۹۵ کیلوگرم کمی سبکتر بوده و درعینحال از ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور برخوردار است که آن را به یک سدان پرفورمنس جدی تبدیل میکند. درنهایت به ضعیفترین عضو گروه یعنی i7 M50 با تنها ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۴۵ نیوتن متر گشتاور میرسیم. این سدان باواریایی همچنین با ۲۶۴۰ کیلوگرم وزن، سنگینترین عضو این جمع هم محسوب میشود. البته نباید به بامو خرده گرفت زیرا مدل جدید M70 که بهتازگی معرفی شده با ۶۶۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۱۵ نیوتن متر گشتاور در صدر خانوادهٔ سری ۷ قرار خواهد گرفت.
با توجه به این اعداد و ارقام، به نظر شما کدامیک از این سه سدان الکتریکی قدرتمند آلمانی در ۴۰۰ متر سریعتر خواهد بود؟ پاسخ این سؤال را در ویدئوی زیر با دوبلهٔ فارسی ببینید.
مشخصات فنی
مرسدس AMG EQS53 | پورشه تایکان توربو S | بامو i7 M50 | |
قوای محرکه | دو موتوره | دو موتوره | دو موتوره |
قدرت | ۶۵۸ اسب بخار | ۷۶۱ اسب بخار | ۵۴۴ اسب بخار |
گشتاور | ۹۵۰ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر | ۷۴۵ نیوتن متر |
گیربکس | تک سرعته | تک سرعته | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۵۸۰ کیلوگرم | ۲۲۹۵ کیلوگرم | ۲۶۴۰ کیلوگرم |
قیمت | ۱۶۱,۸۶۰ پوند | ۱۴۲,۴۰۰ پوند | ۱۱۰,۵۴۵ پوند |
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام دوستان
به امید خدا صداگذاری و دوبله فارسی ویدئوها مجددا شروع کردیم
نظرات شما برای ادامه این روند، ارزشمند و راه گشاست
فعلا تست درگ مت واتسن تماشا کنین تا ببینیم شما چی دوست دارین :)
GMA
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام
سپاس بابت شروع مجدد دوبله
ولی بنظرم مسابقات درگ چندان مطلب خاصی برای دوبله کردن ندارند و روان و قابل فهم هستند
بنظرم بهتره بررسی های تخصصی و مقایسه خودرو ها دوبله بشن که مطالب مهم تری دارند و درک اونها با دوبله بسیار بهتره
لطفا بررسی GMA T.50 و والکری توسط تاپ گیر را دوبله کنید.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اتفاقا خیلی با شما موافقم
سال قبل که این جریان شروع کردیم، چند نفر از دوستان اصرار داشتند درگ هم دوبله کنیم
خودم ترجیح می دم تست و بررسی خودروها دوبله بشه
ویدئوی فارسی استون مارتین والکری اسپایدر و گوردون موری T.33 علی الحساب خدمت شما
https://www.aparat.com/v/39dGe
https://www.aparat.com/v/eDpHv
Huracan Performante
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲خود مت واتسون ادم فانی هست، نیاز به دوبله نداره ویدیو هاش حتی بررسی هاش. زیرنویس خیلی بهتره
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲پدرسوخته خیلی حرف می زنه با رفقا، هر ویدئو 25 تا 30 دقیقه است
زیرنویس کردنش هم سخته و هم زمان بر :)
من هم که خودم تنها، متن ویدئو خلاصه به فارسی می نویسم و صدا ضبط می کنم و فیلم ادیت می کنم و تدوین شده در حد توانم می فرستم خدمت شما
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲جناب اشترب
کلیپهای این آقا یوتیوبریه که اولِ جملهاَش را با ( This is ) شروع میکنه و توکه زبونی حرف میزنه هم دوبله کنید اگر امکان داره ، ممنون !
آخه خودروهای جذابی را بررسی میکنه بخصوص قدیمی که در ایران هم داریم از آنها !
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲سلامت باشید
لطفا لینک یکی از ویدئوها رو بفرستید که متوجه بشم
فکر می کنم منظور شما Mr JWW هست
R@min
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲منم با دوستمون gma موافقم. حتی بعضی های ویدیوهایی که اخیرا زبان اصلی هم گذاشتین میشه دوباره پست کرد و دوبله کرد.
پیام
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بنزه موقع شروع انگار همه برق شهر بهش وصله 😂😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲میگم جناب اشتری ؟؟؟؟
قضیه چیه که تا اسم چ.ی.ن میاد و چند بار تکرار میشه در کامنتها ، دیگر کامنت ذخیره نمیشه !!!
مگه چند فروختید خودتان را ؟!
والا اگه ما مشگلی با این اژدها داشته باشیم !
ما از قبل نخواسته فروخته شدیم تمام ۸۵ میلیون ایرانی با زمینهایمان !
پس این پنهانکاری چیه ؟!
والا به خدا من ۹۵٪ مواقع دارم از قدرت این اژدها بر دنیا میگم نه چیز دیگر !!! پس لطفاً کمی با ما کاربران مهربان باشید ، ما کمی گناه داریم ؟!
NAVID۰۰۹۸
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲البته در این مقاله این را گفتم ، تا شاید کامنت ذخیره بشه و نه مثل اَنبوه کامنتهایی که در این مورد گذاشتیم و ذخیره نشد هیییییچ ، حتی برای تایید هم نرفت اتاق سانسور !!!
Huracan Performante
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲با سلام اقای اشتری. با تشکر از زحمتتون، فقط نسخه زبان اصلیش رو هم بذارید لطفا. هر دو نسخه باشه. با توجه به فیلترینگ ها، کانال مت واتسون رو از پدال دنبال میکنم و همین باعث اشنایی با سایت شما شد. لطفا کانال های معروف یوتیوب رو زیاد پوشش بدین :)
Tesla
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲دست شما درد نکنه آقای اشتری ، اگر میشه بیشتر اخبار سایت هایی مثل : motor one یا inside ev رو پوشش بدین ( مثلا خواهشا تصاویر جاسوسی رو بیش تر منتشر کنید )
Alan.r
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲با سلام خدمت جناب آقای اشتری
خیلی ممنون که دوباره دوبله رو شروع کردید
به نظر من هم دوبله ویدیو های بررسی خودرو خیلی مفیدتره چون درگ ها کاملا قابل درک و فهم هستن
Parsa
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲اقای اشتری من خودم خیلی دوست داشتم مسابقات درگ دوبله بشن ولی بنظرم برسی هارو دوبله کنین هم کافیه و اینکه صداتون واقعا زیباست و ممنون که به نظر مخاطبان توجه میکنین
مهزیار
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اصلا همین که چکیده مطلب رو میذارید خودش خیلی خوبه
Reza Waffen SS
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی بود عالی لطفا ادامه بدین بخصوص صداگذاری تحلیل های نشریه های معتبر رو
علیرضا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام خدمت شما اگر میشه ویدیو های یوتیوب تاپ گیر دوبله کنید
JDM سابق
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲جناب آقای اشتری کوروت Z06 تو چنل درگ تایمز دوتا درگ با 812سوپرفست و 488 pista تیون شده داره
تقاضا دارم حداقل درگش با پیستا رو در سایت قرار بدید
همایون
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲اینکه زحمت میکشین و ویدئوهارو صداگذاری میکنید عالیه اینجوری به جای اینکه الکی حجم مصرف کنیم و همش ویدئو رو بزنیم جلو تا تست درگ رو ببینیم از اطلاعاتی که مجری میده استفاده میکنیم.لطفا ادامه بدید اینکارو حتی اگه صداگذاری سخته زیرنویس ثابت کنید.ممنون
MNM
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲عالی
^MSP^
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲جدا از چراغ های جلوی i7 یکم زبان طراحی کلاس eq بنز زشته ( به غیر از eqg )
Tesla
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲چقدر کند بودن !! حالم بهم خورد 😒😒
Rayan
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ویلی ویلی تیسلا خیلی بیهتر از ایناس💩 شتاب اینا در عرض دو ثانیه بقیه ماشینای بدقی رو قورت میدن بعد میگی شتابش بد بود؟
ماکان
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲سلام . من بین اینها بیشتر از همه بی ام و i7 را خیلی دوست دارم .
Tesla
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲از مرسدس و ب ام و که قطع امید کردم ولی هنوز امید به پورشه هست ، همین دو روز پیش تو سایت motor one : تصاویر جاسوسی نسخه توربو gt تایکان رو منتشر کردن و خیلی اصرار داشتن که این تایکان بر خلاف توربو s از معماری ۳ موتوره ( مشابه تسلا پلد ) استفاده میکنه و با پشتوانه این موتور ها میتونه بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت تولید کنه ( صفر تا صدش هم احتمالا بین ۱/۹ تا ۲/۴ ثانیه باشه ) ، همچنین فراموش نکنیم که جانشین هایپرکار ۹۱۸ اسپایدر قراره یک ابرخودرو تمام الکتریکی باشه با قوای فنی و پرفورمنسی مشابه : ریمک نورا ، پنین فارینیا باتیستا یا تسلا رودستر باشه
کاوه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲واقعا چند سالته؟چند تا ماشین سوار شدی؟؟؟؟بابا تو کاری کردی حال تمامکاربرهای سایت از تسلا بهم بخوره بخدا.باور کن هممممه سایت فکر میکنن ماکسمیم ده سالته چون جز یه بچه ده ساله که هیچی از ماشین نمیدونه هییییییچ کس اینجوری عشق و تو کف صفر تا صد نیست!رفتی تو ویکی پدیا سرچ کردی کدوم ماشین صفر تا صد کمتری دارد و تا دیدی تسلا صفر تا صد اش ۲ ثانیه است فورا فن اون شدی و فضای سایت رو هم با این شتاب به گند کشیدی.جون مادرت دست بردار.یعنی از فورد تی صد سال پیش هم خبر بذارن یه جور بی ربطی ربطش میدی به شتاب تسلا و با شتاب تسلا عشق میکنی.کاش یه بنز اس کلس جدید و یه اس پلد میذاشتن جلوت میگفتنتست کن و یکیش مال خودت ولی حق فروشش رو نداری و وقتی میدیدی که همه چیز صفر تا صد نیست ببینم کدومشرو برمیداشتی
Tesla
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲توجه به صفر تا صد کار بچه هست !!! چه جالب نمیدونستم که : پورشه ، بنتلی ، تسلا ، آئودی و … توسط بچه ها اداره میشن و برای بچه ها ماشین میسازن
Tesla
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲من اکثر کاربران این سایت رو درک میکنم ، چون تا حالا سوار ماشینی نشدن که شتابش سریع تر از ۱۰ ثانیه باشه ، بنابراین تا حالا هیچوقت لذت یه خودرو سریع رو تجربه نکردن ، در ضمن من ۲۰ سالم هست و تا حالا چندین بار دبی رفتم و تجربه رانندگی با خودرو هایی مثل : مدل ۳ ، پانامرا توربو ، cls550 رو دارم و به جرات میگم : مدل ۳ اگه تو نسخه پرفورمنس باشه از همشون بهتر و راحت تره و لذت رانندگی که تسلا داره رو توی بنز و حتی پورشه تجربه نکردم ، لذت رانندگی یه معیار شخصی هست یعنی من دوست دارم با یه ماشین سریع رانندگی کنم و صدا و اگزوز و … این چرت و پرتا اصلا برام مهم نیست (چون کسانی عاشق صدای اگزوز و موتور هستن که توی زندگیشون کمبود توجه داشتن و میخوان از این طریق جلب توجه کنن ) ، اگر به من یک روز بگن بین s کلاس و s پلد کدوم رو انتخاب میکن ؟ قطعا بدون لحظه ای شک تسلا رو بر میدارم
کاوه
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲بخدا اگه تو ۲۰ سال ات باشه بخدا اگه تو حتی از شهرتون بیرون رفته باشی چه برسه دبی و و رانندگی با sl550 و پانامرا.کسی که بنز و پو رشه رو رونده باشه به تسلا حتی نگاه همنمیکنه تو فقققققط دنبال صفر تا صد ماشینی کلا هییییییییییچ معیار دیگه ای نداری و هیچ چی از ماشین نمیدونی.فقط نشستی توی تصور کردی شتاب صفر تا صد پایین رو با تصور اش عشق میکنی.وقتی میای میگی لذت رانندگی مدل ۳ تسلا از پانامرا توربو اس و بنز cls 550 بهتره و بیشتره دیگه تکلیف ات برای همه اعضای سایت مشخصه.پورشه و بنتلی و ائودی توسط بچه ها اداره میشه؟؟؟؟؟نخیر جناب اگه توسط بچه ها(امثال شما)اداره میشد ایمنی و راحتی و کیفیت و امکانات و لذت سواری و مونتاژ و خدمات پس از فروش و احترام به مشتری و متریال استفاده شده توی خودرو و پرستیژ و خلاصه همممممه چی رو ول میکردن و به تنها ویزی که فکر میکردن شتاب صفر تا صد بود که امثال شما بچه سال ها باهاش عشق کنن.در حالی که برند های بزرگی مثل بنتلی رولزرویس جگوار مم لارن الفا مازراتی بنز بی ام ائودی فورد جی ام سی شورولت…… هزار برند دیگه اگه ۲۰ تا معیار برای تولید خودرو داشته باشن شتاب صفر تا صد میشه بیستمین معیار مهم برای تولید خودرو و خیلی چیزا از شتاب براشون مهمتره.
KF
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲دادا تو دبی ک هیچ از خونه اجازه نداری بری بیرون
مازیار
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اگه ۲۰ سالت باشه احتمالا شناسنامه ات سوار S پلد هست
Tesla
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲eqs چقدر سنگینه !! مرسدس باید هر چه زود تر یه فکری به حال این اضافه وزن کنه و گرنه در شعاع حرکتی و پرفورمنس خودرو تاثیر خیلی منفی میذاره ، از تایکان توقعم خیلی بیشتر بود و ب ام و هم که در نقش حریف تمرینی برای این دو تا بود و رقابت اصلی بین اشتوتگارتی ها بود
امیررضا
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش ماشین الکتریکی ذاتا سنگینه! بماند که لوکسه و پر از چرم و چوب، اندازه و سگمنت و ادوات ایمنی و کلی سیستم هوشمند و غیره.
کلی هم بنز به کنترل وزن ماشین مینازه ولی بازم اینطوری شده، با ذات ماشین برقی نمیشه کاری کرد، ناچار سنگین میشه
مهدی
۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲این مرسدس واقعا چیپ و ارزون قیمت به نظر میرسه حداقل تو فیلم و عکس
Mohamad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲داداش 161هزار پونده کجاش دقیقا ارزونه؟؟تایکان با اون تایکانی 143هزار تاس
کمی واقع بین باش
اینقدر تعصبی رو بنز نباشید (منظورم با همه هست نه فقط یه نفر)
Mohamad
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ویدیو رو دیدم اشتباه شد ببخشید
LH44
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲خیلی ممنون بابت دوبله. فقط اونجایی که بحث قیمت ها شد اشتباه دوبله نشده؟
خود مت واتسون چیز دیگه ای گفته بود و جدول مشخصات هم میگه پورشه ارزون تر از مرسدسه!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲عمدا برای فیلم از قیمت در بازار جهانی براساس دلار امریکا استفاده کردم
چون در انگلیس برای خودروهای مختلف، مالیات و عوارض گمرکی هست که باعث می شه با قیمت جهانی تفاوت پیدا کنه
LH44
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲درسته. ممنون
Hasan
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲یه عده هستن داخل سایت به همه چیز منفی میدن کار ندارن مطلب درسته یا اشتباه است فقط دشمن کامنت هستن
Amir.z
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲اقا خداوکیلی کسی هست که برای مسابقه المپیک بره یه دست کت و شلوار بگیره؟ افرین هیچکس نیست. داستان سدان های خانوادگی فوق سریع هم همینه. من وقتی خودمو جای مشتری که به این ماشینا دسترسی داره میزارم اخرین معیاری که تو ذهنم برای خرید ماشین خانوادگی هست سرعته. اصلا من به عنوان پدر خانواده جرعت نمیکنم وقتی همسرم و بچه ام تو ماشین نشستن تخت گاز برم. مهمترین چیز کیفیت و دوام و راحتی ماشین هست. حالا برو تسلا پلد بگیر شتاب زیر دو ثانیه و…. نمیگم کار بی ارزشی هستا نه، اقا اوکی همین پرفورمنسو رو ماشین های اسپرتت پیاده کن چه کاریه ماشین چهاردر انقدر سریع کنی
منصور
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲موتور الکتریکی ذاتا سریع هست چون انرژی الکتریکی بلافاصله میدان و نیرو تولید می کند.(البته شاید بهتره بگیم : موتور احتراقی ذاتا کند هست!) .برای همین اگر بخواهیم شتاب خودرو الکتریکی را کاهش دهیم یا باید از موتوری ضعیف استفاده کنیم (که در آن صورت حداکثر سرعت خودرو کاهش خواهد یافت) یا با استفاده از سیستم کنترلی خودرو عمدا شتاب را پایین بیاوریم که این کار را خود راننده هم می تواند انجام دهد( با دادن فشار کمتر به پدال)
جومونگ
۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲تسلا بود جرشون میداد 😬🫨