دریک درگ فوقالعاده جذاب، تسلا مدل S پلد تمام الکتریکی، فراری SF90 پلاگینهیبریدی و پورشه ۹۱۱ توربو S بنزینی به مصاف هم رفتهاند.
تکنولوژی در صنعت خودروسازی بهقدری سریع در حال پیشرفت است که دیدن خودرویی تولیدی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت چیز عجیبی نیست. البته دستیابی به چنین قدرتی هنوز هم صرفاً با استفاده از پیشرانهٔ درونسوز دشوار است و اینجا است که نیروی پشتیبانی الکتریکی به میدان میآید. بااینحال، خیلیها هنوز هم یک خودروی بنزینی خالص را به نمونههای هیبریدی یا الکتریکی ترجیح میدهند.
این دسته از افراد میتوانند سراغ پورشه ۹۱۱ توربو S بروند که یکی از سریعترین خودروهای بنزینی حال حاضر جهان محسوب میشود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که رد عقب نصب شده و ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود و بدون وجود باطریهای سنگین، توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم خودروی نسبتاً سبکی است.
حال در ویدئوی جدیدی از کارواو، این پورشهٔ بنزینی به مصاف دو نمونه از سریعترین خودروهای جهان رفته است که هردو بهنوعی از الکتریکیسازی بهره میبرند. یکی از این رقبا تسلا مدل S پلد با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی سه موتوره است که قدرت شگفتانگیز ۱۰۲۰ اسب بخار و گشتاور فوری ۱۴۲۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار میدهد. البته طبیعتاً این خودرو با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم سنگینترین خودروی جمع محسوب میشود.
رقیب سوم هم فراری SF90 است. قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده که خروجی آن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این سوپرکار ایتالیایی با وزن ۱۵۸۰ کیلوگرم، سبکترین خودروی درگ و همینطور گرانترین عضو جمع است درحالیکه عنوان ارزانترین به تسلا میرسد.
همانطور که دیدید، اعداد هر سه خودرو کاملاً چشمگیر هستند و همچنین هر سه نیرو را به هر چهارچرخ انتقال میدهند و بنابراین از لحاظ کشش در آغاز حرکت مشکلی نخواهند داشت. عملکرد این سه ماشین در درگ شگفتانگیز است و بنابراین نتیجه را لو نمیدهیم تا ویدئوی زیر را ببینید و لذت ببرید.
علیرضا
۹ خرداد ۱۴۰۲سلام بر سر دبیران پدال مخالفان اکانت تسلا فن خیلی سعی میکنم با احترام با تسلا فن صحبت کنم انگار نمیشه
مازیار
۹ خرداد ۱۴۰۲خیلی حوصله دارید که راجع به مقایسه شتاب برقی با بنزینی اونم با ترول بحث می کنید
مرتضی علی وحیدی
۹ خرداد ۱۴۰۲خیلیه ماشین برقی بنزینی رو ببره
حسن
۹ خرداد ۱۴۰۲باخت دیگه دائم چرت و پرت دائم بهانه اخه ۲۰۰ اسب بیشتر داشت دو تاش را لوله میکرد و بیا تو پیست ببینیم کی برنده میشه دیگه چیه وجدانا یه ذره کمالات از خودتون نشون بدین پیستم که هر جا میرید میبازید خدایی چه جوری طرفدار پورشه اید و نمیدونید توربو اس مخصوص درگ ساخته شده حرفی تو پیست نداره بزنه و جی تی RS3 مخصوص پیسته خدا شفاتون بده حداقل حرمت پورشه این وزغ تهاجمی را نگهدارید. جی تی RS3 را با هزار ارتقا و کیت تهاجمی پیست ساخت تا حداقل تو پیست نبازه بعد شما مهندسا میخواید توربو اس را ببرید تو پیست پوز همه را بزنید. ۲۰۰ اسبم ۴ تا اسب ببندید جلوش تا بکشش .دست بردارید مضحک به نظر میرسید
Alan.r
۹ خرداد ۱۴۰۲درسته که توربو اس مخصوص پیست نیست ولی از همه الکتریکی ها و بسیاری از ماشین های اسپرت تو پیست سریعتره در ضمن توربو اس برای درگ با درون سوز ها ساخته شده نه الکتریکی ها و بسیار هم موفق بوده
blackwing
۱۰ خرداد ۱۴۰۲حسن
یه جور میگی پیست پیست انگار با اون عکس پروفایل کوروت خودت هر روز میزی پیست رکورد میزنی !
تو اگه لافراری هم داشتی نهایت هفتهای یکبار استارت میزدی ماشینتو
فرشاد
۱۰ خرداد ۱۴۰۲پورشه همیشه موفق بوده هم تو پیست هم تو درگ
کدوم ماشینی هم رنج توربو اس میتونه تو چهارصد متر بزنتش؟
کدوم ماشنی هم رنجGT3RSیاGT2تو پیست میتونه با اینا رقابت کنه؟
کدوم ماشین تنفس طبیعی تو لانچ با اس پلد باهم بلند میشه؟چه برسه جلوترم باشه
همینکه با لانچ ابمیوه گیری که دقیقا تخصصش همون استارت زدن هست و پشت سر گذاش ینی پورشه موفق بوده
بهنام
۹ خرداد ۱۴۰۲حداکثر حداکثر دوسال دیگه همه خودروسازان سنتی و احتمالا خودروسازان نوپا با بستن باتری های قویتر و موتور الکتریکی بروزتر شتابی همانند تسلا رو عرضه میکنن. تو با تاریخ ، افتخار ، و پیشینه ی نداشته ات میخوای چیکار کنی ؟
BMW
۹ خرداد ۱۴۰۲فراری شتاب ثانیه اولیه اش از همه بیشتر لعنتی اصالت ایتالیایی ایش رو برم عشق کردم با فراری تسلا خدایی برقی عجیبه اصلا خوشم نمیاد ازش صدا نداره جارو برقی باز یه نیم صدایی داره ولی پورشه هم ترکوند اولش با فراری شتاب اولیه یکی بود
blackwing
۱۰ خرداد ۱۴۰۲انتخاب من پورشه توربو اس
فراری خیلی دوس داشتنیه ولی اینجا فقط پورشه…
اون جارو برقی چیه وسط ؟
عارف رضاییان
۱۲ خرداد ۱۴۰۲فراری ارزش کلکسیونی بهتر و بیشتری داره همچنین روح خودروسازیه و بیشترین سود رو رو ماشینش دریافت میکنه چونکه یک اثر هنری و مهندسی بی نظیره انتخابم فراریع🇮🇹🔥