پورشهتسلافراری

درگ جذاب و هیجان‌انگیز تسلا مدل S پلد، پورشه 911 توربو S و فراری SF90

دریک درگ فوق‌العاده جذاب، تسلا مدل S پلد تمام الکتریکی، فراری SF90 پلاگین‌هیبریدی و پورشه ۹۱۱ توربو S بنزینی به مصاف هم رفته‌اند.

تکنولوژی در صنعت خودروسازی به‌قدری سریع در حال پیشرفت است که دیدن خودرویی تولیدی با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت چیز عجیبی نیست. البته دستیابی به چنین قدرتی هنوز هم صرفاً با استفاده از پیشرانهٔ درون‌سوز دشوار است و اینجا است که نیروی پشتیبانی الکتریکی به میدان می‌آید. بااین‌حال، خیلی‌ها هنوز هم یک خودروی بنزینی خالص را به نمونه‌های هیبریدی یا الکتریکی ترجیح می‌دهند.

این دسته از افراد می‌توانند سراغ پورشه ۹۱۱ توربو S بروند که یکی از سریع‌ترین خودروهای بنزینی حال حاضر جهان محسوب می‌شود. این ماشین به یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربو مجهز است که رد عقب نصب شده و ۶۵۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو به هر چهارچرخ منتقل می‌شود و بدون وجود باطری‌های سنگین، توربو S با وزن ۱۶۴۰ کیلوگرم خودروی نسبتاً سبکی است.

حال در ویدئوی جدیدی از کارواو، این پورشهٔ بنزینی به مصاف دو نمونه از سریع‌ترین خودروهای جهان رفته است که هردو به‌نوعی از الکتریکی‌سازی بهره می‌برند. یکی از این رقبا تسلا مدل S پلد با قوای محرکهٔ تمام الکتریکی سه موتوره است که قدرت شگفت‌انگیز ۱۰۲۰ اسب بخار و گشتاور فوری ۱۴۲۰ نیوتن متری را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته طبیعتاً این خودرو با وزن ۲۱۹۰ کیلوگرم سنگین‌ترین خودروی جمع محسوب می‌شود.

رقیب سوم هم فراری SF90 است. قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی این خودرو از یک پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو به همراه سه موتور الکتریکی تشکیل شده که خروجی آن ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور است. این سوپرکار ایتالیایی با وزن ۱۵۸۰ کیلوگرم، سبک‌ترین خودروی درگ و همین‌طور گران‌ترین عضو جمع است درحالی‌که عنوان ارزان‌ترین به تسلا می‌رسد.

همان‌طور که دیدید، اعداد هر سه خودرو کاملاً چشمگیر هستند و همچنین هر سه نیرو را به هر چهارچرخ انتقال می‌دهند و بنابراین از لحاظ کشش در آغاز حرکت مشکلی نخواهند داشت. عملکرد این سه ماشین در درگ شگفت‌انگیز است و بنابراین نتیجه را لو نمی‌دهیم تا ویدئوی زیر را ببینید و لذت ببرید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹۹ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۸۶ دیدگاه‌ها

  1. علیرضا

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (116 ديدگاه)

    سلام بر سر دبیران پدال مخالفان اکانت تسلا فن خیلی سعی میکنم با احترام با تسلا فن صحبت کنم انگار نمیشه

    موافقم 32
    مخالفم 3
  2. مازیار

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    خیلی حوصله دارید که راجع به مقایسه شتاب برقی با بنزینی اونم با ترول بحث می کنید

    موافقم 24
    مخالفم 3
  3. مرتضی علی وحیدی

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خیلیه ماشین برقی بنزینی رو ببره

    موافقم 3
    مخالفم 47
  4. حسن

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2090 ديدگاه)

    باخت دیگه دائم چرت و پرت دائم بهانه اخه ۲۰۰ اسب بیشتر داشت دو تاش را لوله میکرد و بیا تو پیست ببینیم کی برنده میشه دیگه چیه وجدانا یه ذره کمالات از خودتون نشون بدین پیستم که هر جا میرید میبازید خدایی چه جوری طرفدار پورشه اید و نمیدونید توربو اس مخصوص درگ ساخته شده حرفی تو پیست نداره بزنه و جی تی RS3 مخصوص پیسته خدا شفاتون بده حداقل حرمت پورشه این وزغ تهاجمی را نگهدارید. جی تی RS3 را با هزار ارتقا و کیت تهاجمی پیست ساخت تا حداقل تو پیست نبازه بعد شما مهندسا میخواید توربو اس را ببرید تو پیست پوز همه را بزنید. ۲۰۰ اسبم ۴ تا اسب ببندید جلوش تا بکشش .دست بردارید مضحک به نظر میرسید

    موافقم 10
    مخالفم 54
    1. Alan.r

      ۹ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1133 ديدگاه)

      درسته که توربو اس مخصوص پیست نیست ولی از همه الکتریکی ها و بسیاری از ماشین های اسپرت تو پیست سریعتره در ضمن توربو اس برای درگ با درون سوز ها ساخته شده نه الکتریکی ها و بسیار هم موفق بوده

      موافقم 33
      مخالفم 8
    2. blackwing

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1307 ديدگاه)

      حسن
      یه جور میگی پیست پیست انگار با اون عکس پروفایل کوروت خودت هر روز میزی پیست رکورد میزنی !
      تو اگه لافراری هم داشتی نهایت هفته‌ای یکبار استارت میزدی ماشینتو

      موافقم 12
      مخالفم 1
    3. فرشاد

      ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (932 ديدگاه)

      پورشه همیشه موفق بوده هم تو پیست هم تو درگ
      کدوم ماشینی هم رنج توربو اس میتونه تو چهارصد متر بزنتش؟
      کدوم ماشنی هم رنجGT3RSیاGT2تو پیست میتونه با اینا رقابت کنه؟
      کدوم ماشین تنفس طبیعی تو لانچ با اس پلد باهم بلند میشه؟چه برسه جلوترم باشه
      همینکه با لانچ ابمیوه گیری که دقیقا تخصصش همون استارت زدن هست و پشت سر گذاش ینی پورشه موفق بوده

      موافقم 7
      مخالفم 1
  5. بهنام

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (905 ديدگاه)

    حداکثر حداکثر دوسال دیگه همه خودروسازان سنتی و احتمالا خودروسازان نوپا با بستن باتری های قویتر و موتور الکتریکی بروزتر شتابی همانند تسلا رو عرضه میکنن. تو با تاریخ ، افتخار ، و پیشینه ی نداشته ات میخوای چیکار کنی ؟

    موافقم 18
    مخالفم 7
  6. BMW

    ۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1498 ديدگاه)

    فراری شتاب ثانیه اولیه اش از همه بیشتر لعنتی اصالت ایتالیایی ایش رو برم عشق کردم با فراری تسلا خدایی برقی عجیبه اصلا خوشم نمیاد ازش صدا نداره جارو برقی باز یه نیم صدایی داره ولی پورشه هم ترکوند اولش با فراری شتاب اولیه یکی بود

    موافقم 18
    مخالفم 5
  7. blackwing

    ۱۰ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (1307 ديدگاه)

    انتخاب من پورشه توربو اس
    فراری خیلی دوس داشتنیه ولی اینجا فقط پورشه…
    اون جارو برقی چیه وسط ؟

    موافقم 16
    مخالفم 5
  8. عارف رضاییان

    ۱۲ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (160 ديدگاه)

    فراری ارزش کلکسیونی بهتر و بیشتری داره همچنین روح خودروسازیه و بیشترین سود رو رو ماشینش دریافت می‌کنه چونکه یک اثر هنری و مهندسی بی نظیره انتخابم فراریع🇮🇹🔥

    موافقم 5
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا