پورشه

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid جدید معرفی شد؛ قوی‌ترین پانامرای تاریخ!

شرکت پورشه از نسخه جدید پانامرا توربو S E-Hybrid که ۷۷۱ اسب بخار قدرت دارد رونمایی کرد. این محصول جدید قوی‌ترین پانامرای تاریخ محسوب می‌شود.


چند روز پس از شکستن رکورد نوربرگ رینگ، داغ‌ترین نسخه پانامرا به‌صورت رسمی معرفی شده است. این خودرو پسوند توربو S E-Hybrid را یدک می‌کشد و به پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی با قدرتی قابل‌توجه مجهز شده است. خودروی موردبحث نه ‌تنها قوی‌تر از نسل پیشین است بلکه در بخش باتری نیز بهبود زیادی را تجربه می‌کند. لاستیک‌های چسبنده، کیت آیرودینامیک فیبر کربنی و تجهیزات استاندارد زیاد نیز جزو دیگر ویژگی‌های هیجان‌انگیز قوی‌ترین پانامرای تاریخ هستند.

در قلب پرچم‌دار خانواده پانامرا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت قرار دارد. یک موتور برقی هم داخل گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک جا خوش کرده و ۱۸۷ اسب بخار قدرت دیگر را به مجموعه اضافه می‌کند تا به این ترتیب قدرت ترکیبی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید به ۷۷۱ اسب بخار برسد. با این تفاسیر، خروجی خودروی موردبحث نسبت به نسل پیشین ۸۱ اسب بخار بیشتر شده و گشتاور نیز با بهبود ۱۳۰ واحدی به ۹۹۹ نیوتون متر رسیده است.

به لطف چنین قدرت و گشتاوری، گل سرسبد خانواده پانامرا می‌تواند در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که دودهم ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت این موشک زمینی نیز ۳۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده که آن‌هم نسبت به نسل پیشین ۱۳ کیلومتر در ساعت بهبود را نشان می‌دهد. علاوه بر این، پورشه ظرفیت باتری خودرو را با افزایش ۴۵ درصدی به ۲۵.۹ کیلووات ساعت رسانده که به معنی توان پیمایش بیشتر در حالت برقی است. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به عنوان محصولی پرچم‌دار از تجهیزات بسیار زیادی سود می‌برد. از جمله ویژگی‌های این خودرو می‌توان به ترمزهای سرامیکی و رینگ‌های ۲۱ اینچی فورج کاری شده اشاره داشت هرچند همچنان آپشن های متنوعی نیز عرضه می‌شود که شامل کیت آیرودینامیک و لاستیک‌های میشلن خواهند بود. کیت آیرودینامیک خودرو داون فورس را بهبود می‌بخشد و لاستیک‌های میشلن نیز از نوع پایلوت اسپرت کاپ ۲ هستند.

ژرمن‌ها قبلاً پیش‌فروش محصول جدید خود را با قیمت قابل‌توجه ۲۲۹ هزار دلار شروع کرده‌اند. در کنار مدل توربو S E-Hybrid پورشه مدل ارزان‌تر GTS را نیز در نظر گرفته که قیمتش ۱۵۶ هزار دلار است. با اینکه توربو S E-Hybrid قوی‌ترین پانامرای تاریخ محسوب می‌شود اما ادعا شده مدل GTS چابکی بیشتری خواهد داشت. پانامرا GTS دارای ۴۹۳ اسب بخار قدرت است که نسبت به نسل قبل ۲۰ اسب بخار بیشتر شده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیه‌ای را ثبت می‌کند. این مدل از سیستم تعلیق بادی استاندارد سود برده و دیفرانسیل لغزش محدود آن نیز سواری درگیر کننده تری را به ارمغان می‌آورد. هر دو نسخه پانامرا ۲۰۲۵ از سه‌ماهه اول سال آینده راهی بازار آمریکا خواهند شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۸۶ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1236 ديدگاه)

    لامصب هیچ وقت این مشتقات ۹۱۱ قدیمی نمیشه.

    موافقم 21
  2. HELLO.BROTHERS

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (105 ديدگاه)

    رنگ قرمزش خیلی قشنگ.

    موافقم 17
    مخالفم 0
    1. net

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3404 ديدگاه)

      طرح این مدل چراغ جلو پورشه پانامرا قدیمی و پهن هست و نیاز به تغییر به روز و جدید داره

      موافقم 3
      مخالفم 17
  3. MatinT0

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    زیباست.

    موافقم 18
  4. شهروند ایرانی

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    خوشبحال کسی که داره استفاده میکنه اینجا ما باید یه عمر تلاش کنیم یه شتر گاو پلنگ بهمون بندازن و بهش لقب سلطان جناب فلان بسار بدیم

    موافقم 20
    مخالفم 1
  5. BlackWing

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1305 ديدگاه)

    پدال جان Hagerty حدوداً یک هفته‌ست که رقابت بین دیمن وان سِوِنی و لوسید سفایر رو گذاشته ، لطفاً پوشش بدین 🙏🏼

    موافقم 6
    مخالفم 6
    1. یانکی من هم فرزند کسی هستم

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (332 ديدگاه)

      این درگ آنقدر جعل و دروغ توش بوده فکر کنم بزودی بیان معضرت خواهی کنم.دیشب یه کلیپ دیگه دیدم یه بابایی داشت توضیح میداد با سند که این ویدئو فقط برای تبلیغ لوسید ساخته شده.یه جوری تایمهای بالای ۱۰.۳۰ میزدن با دیمون که انگار یادشون رفته این سری دوم دیمون هست و قبلی تایمش ۹.۶ بوده و اینکه درسته زدن تایم ۸.۹ دیمون بسیار سخته ولی دیگه تایم بین ۹.۱ تا ۹.۵ فراوان تو یوتوب هست

      موافقم 5
      مخالفم 6
    2. Taha Ayoobi

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4387 ديدگاه)

      هاگرتی واقعا خیلی خوبه کاراش

      موافقم 4
      مخالفم 2
  6. مازیار

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3301 ديدگاه)

    یه مورد در پورشه که در هیچ برند دیگه ای دیده نمیشه انتقادی هست که بهش وارده:
    چرا تمام مدلهاش فورا تایم پیست اعلام می‌کنن؟!!!!
    بهرحال انتقاده دیگه

    موافقم 13
    مخالفم 1
    1. BlackWing

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (1305 ديدگاه)

      چون پورشه برند تماماً اسپرت هست و طرفدارانش انتظار دارن تایم پیست مدل‌هاش رو فوراً بشنون ، خود پورشه هم نوربرگ رینگ رو خونه خودش میدونه و حق هم داره

      موافقم 13
      مخالفم 2
  7. net

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    چراغ متصل عقبش و صفحه نمایش جلو صندلی شاگرد چینی شده، اگر صفحه نمایش جلو شاگرد نداشت و وسط چراغ متصل عقبش ندار متصل نداشت قشنگتر میشد.اگزوز دایرهای زیر سپر خوبه اگر به جای ۴ اگزوز دو اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.سقف مشکی و زه سفید اطراف شیشه دربها خوبه و زه سفید در قسمت شیشه مثلثی عقب پهن نشده و سرتاسر نازک هست خوبه

    موافقم 2
    مخالفم 14
  8. froG-driVer

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1013 ديدگاه)

    بهترین چهار در پورشه👍🏻👍🏻👍🏻

    موافقم 12
    مخالفم 1
  9. Puriya

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (569 ديدگاه)

    عجب چیزیه
    شاید یکیشو خریدم

    موافقم 11
    مخالفم 2
  10. زیزیگولو

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (6038 ديدگاه)

    درسته که اگر دقت کنی تغییرات نسل جدید پانامرا محسوس هستش ……….. ولی بطور کلی در مقایسه با نسلای قبل خودش تغیرات ظاهری خیلی زیادی رو نداشته‌

  11. net

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3404 ديدگاه)

    ویرایش
    چراغ متصل عقبش نوار متصل نداشت

    موافقم 4
    مخالفم 2
  12. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (189 ديدگاه)

    خیلی زیبا و پر ابهت

  13. R@min

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2061 ديدگاه)

    2.5 تن تاپاله جدید پورشه !!! چقدر غم انگیز میراث خودشونو لگدمال می کنن این ژرمن های بیچاره، موتور دانگرید می کنن که با باتری قدرت بکشن برای پاس کردن تست آلایندگی !! خودروسازی به کجا داره میره !!!

    موافقم 2
    مخالفم 17
    1. Taha Ayoobi

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4387 ديدگاه)

      رامین حرف های عجیبی میزنی، نمیخوام بگم بده یا خوبه ولی یه دفعه تعجب میکنم مثلا ماشینی که همه دارن تعریف میکنن و عالیه چجوری میگی بده.

      آها اینم میخواستم بپرسم،

      یادمه گفته بودی ای ام جی وان برای مرسدس شکست حساب میشه،
      دلیل هاشو میخواستم بدونم.

      موافقم 10
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2061 ديدگاه)

        زیاد درگیر نباش راحت باش.

        موافقم 1
        مخالفم 9
      2. amir

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (3601 ديدگاه)

        کلا بعضی کاربر های پدال حرف های عجیب غریب زیاد میزنن صرفا میخوان تعصبشونو خالی کنن از هیت دادن به پورشه تویوتا آمریکایی ها بنز و بی ام و …. بلد نیستن احترام بگذارن

        موافقم 12
    2. Mohammad

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (334 ديدگاه)

      Ramin
      خوبه که اطلاعات زیادی در مورد خودرو ها داری
      ولی حیف که هیتری
      فقط تو پستای بیمر ، پورشه ، بنز و کلا آلمانیا میای یکی دو خط تخریب میکنی و بای
      آمریکا میراث خودشو لگد مال نکرد ؟ از ریویرای سوپاپ میخی رسید به لینکلن و بیوک چینی و چارجر برقی
      کل دنیا داره رو به افول میره ، فقط اروپا نیست
      (ژرمن های بیچاره)
      مگه ماهله آلمان قطعات فراری رو نمیده ؟ کازورث اروپایی نیست ؟ مگنا پی تی داره نصف گیربکس ماشینای ریس دنیارو میسازه ، هردوتا موتور لامبورگینی رو کدوم کشور تو ساختش مشارکت کرد؟
      زشت نیست این حرفا درمورد ژرمن ها ؟

      موافقم 12
      مخالفم 1
      1. R@min

        ۲۹ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (2061 ديدگاه)

        عزیز من یک طومار تخریب کنم بازم هیچ کس نمی تونه اینجا یک کلمه از حرفمو زیر سوال ببره ! این آلمان و آمریکا کی چی ساخته بزار برای خودت حرفی کسی داره بیاد جلو صحبت من همیشه ورای سازنده بوده فشاری شدن پشت کلمه هیتر قایم نکنین چند نفر دیگم بودن متاسفانه وسط بحثا محو شدن.

        الان تمام صنعت خودروسازی جهان الخصوص اروپا تحت فشار و این مدل محصولات از سر بیچارگی و دست و پا زدن برای موندنه. سازنده نه می تونه موتور جدید توسعه بده نه باتری سبک و با دوامه و نتیجش میشه یه خرس 2.5 تنی مثل همین یا محصولات پرفورمنس بیمر و مرسدس. موتور دانگرید می کنن که مصرف سوخت و آلاینده بیاد پایین و تست های یورو پاس کنه و مجبورن ضعف قدرت با پک باتری سنگین و انبوه سیستم های الکترونیکی جبران کنن و با قیمت بسیار بالا بفروشن که تیراژ پایین این مدل ها به سود حداقلی برسه. این دست و پا زدن داره آمریکا هم با محصولات برقیش زده.

        به طور خلاصه این محصولات صرفا برای گذر هستن تا یه دری براشون باز شه از این فلاکت خلاص شن.

        موافقم 2
        مخالفم 8
        1. Mohammad

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          خب من میفهمم چی میگی ، خلاصه حرف من اینه که چرا فقط طرف حرفت اروپاس؟ این قضیه تاپاله ساختن تقصیر کی بود ؟
          تقصیر سیاستمداران دولت و قوانین مسخره نبود ؟
          سیاستمدارا دارن با حرفای مسخرشون عوام فریبی میکنن ، درحالی که فقط ۲۰درصد آلودگی هوا برای خودرو هاست و بقیه برای صنایع ، دارن جوری میچینن که ورق رو به نفع خودشون برگردونن
          خودروساز های بدبخت آماده این شرایط نبودند که از بنزینی تو مدت کوتاه یهوو تغییر شرایط بدن ، مثل مرسدسی که الفبای خودروسازیه و تو این مورد شکست خورد ، مگه هایبریدها و برقی ها چند ساله پابه بازار خودرویی گذاشتن ؟
          خودرو های بنزینی بعد ۱۰۰سال تازه داشتن شکوفا میشدن ، حالا اینا چجوری میخوان عوارض خودرو های برقی رو تو ۱۵سال غیب کنن من نمیدونم
          حتی خیلی از خودرو ها همین قوانین یورو رو نمیتونن پاس کنن مثل محصولات تویوتا
          نتیجه میشه در نوردیدن بازار خودرویی توسط خودرو های ارزون تر چینی و به وجود اومدن انگل هایی مثل استلانتیس ، که یکی یکی دارن برند هارو به نابودی میکشن

          موافقم 12
        2. R@min

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2061 ديدگاه)

          اگر میفهمی پس ناراحتی برای چیه ؟؟

        3. Mohammad

          ۲۹ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (334 ديدگاه)

          چرا فقط نقد یه طرفه ؟ چرا فقط اروپا ؟

          موافقم 7
          مخالفم 0
    3. Hamed

      ۳۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (24 ديدگاه)

      همین تاپاله رو از نردیک ببینی هول میکنی . فراستی صنعت خودرو هستی نکنه؟ تو از مهندسای شرکت پورشه بیشتر میفهمی داری حیف میشی

    4. رضا

      ۱ مرداد ۱۴۰۳
      سوابق: (154 ديدگاه)

      پایین آوردن مصرف و آلایندگی درون‌سوز و استفاده از پتانسیل نیروی الکتریکی شد به کجا رفتن؟!
      بعدشم به یکی از توانمندترین سدان های بازار میگی تاپاله؟!تو دیگه خیلی پرتی

  14. رامتین

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3264 ديدگاه)

    عالی به تمام معنا. البته همیشه دوست داشتم ورژن کوپه یا کابریو پانامرا تولید بشه. یه زمانی مدیر وقت پورشه، این قول را داد که محصولی بین 911 و پانامرا (از نظر سایز) تولید کنه که هیچوقت عملی نشد.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  15. عقاب

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    ۳۲۵ کیلومتر برای این ماشین واقعا کمه حداقل ۴۰۰تارو باید پر کنه این سرعت یه موتور هزار هستش

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. رامتین

      ۲۹ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3264 ديدگاه)

      400 برای سوپراسپرتهای سبک هم قفله. مکلارن آرتورا با همین توان و وزن 500 کیلو کمتر، نهایت 333 کیلومتر سرعت میگیره. بنظرم تاپ اسپیدش معقوله.

  16. کوروش

    ۲۹ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعا خنده داره که ادمهایی میان اینجا و راجب به مثلا پانامرا یا ماشین های روز دیگه دنیا اظهار نظرات میفرمایند که ادم ندونه میگه یارو مهندس توسعه AmGهست یا طراح فلان مدل bmw.نظر دادن بد نیست عزیزان ولی کسی که حداقل ۴تا ماشین روز و اسپرت دنیا زیر پاش بوده و تجربه رانندگی و زندگی با این ماشینها رو داره شاید بیاد تا این حد نظر بده..بدبخت تر و بیچاره تر از منو شما واقعا تو دنیا وجود نداره..ماشینهای خارجی با قیمت های نجومی میارن و فقط تو مجلات و پشت شیشه نمایشگاه میتونی ببینی.افغانی های عزیز والا خیلی خوشبخت تر از ما هستن برو ببین اونجا قیمتها چقدر ارزونو پایینه ادم باور نمیکنه..شنیدین پرایدو لخت کردن میفروشن؟؟یعنی شنیدم گفتم ایرانی تا چه اندازه ذلیل و حقیر کردی خودتو..زاپاس میخای؟زه بغل در پراید میخای؟تمام این چیزهایی که رو هر ماشینی خودرو ساز میزاره این پست فترتها اسمشو گذاشتن اپشن و جدا میفروشن..کجای کارین دوستان عزیز؟؟!!پورش و هیبرید و امریکا چیه حرفشو میزنین و دعوا میکنین اخه!!بیا برو داخل مملکت خودتو نظر بده ببین چه گندی بار اوردن بیشرفها ماشین چینی رو چینیه دیده میگه نمدونم چیه این ما ازینها نداریم لابد برای کشورای ایران و امثال اون شرکتهای پیش و پا افتاده ما ساختن مفت بدن مااینجا سوار نمیشیم‌.راستم میگه برو ببین فقط خارجی سوار میشن..فکراتونو باز کنین الکی بهم سر نا دیده هاتون گیر ندین و دعوا نکنین..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا