شرکت پورشه از نسخه جدید پانامرا توربو S E-Hybrid که ۷۷۱ اسب بخار قدرت دارد رونمایی کرد. این محصول جدید قویترین پانامرای تاریخ محسوب میشود.
چند روز پس از شکستن رکورد نوربرگ رینگ، داغترین نسخه پانامرا بهصورت رسمی معرفی شده است. این خودرو پسوند توربو S E-Hybrid را یدک میکشد و به پیشرانه ۸ سیلندر هیبریدی با قدرتی قابلتوجه مجهز شده است. خودروی موردبحث نه تنها قویتر از نسل پیشین است بلکه در بخش باتری نیز بهبود زیادی را تجربه میکند. لاستیکهای چسبنده، کیت آیرودینامیک فیبر کربنی و تجهیزات استاندارد زیاد نیز جزو دیگر ویژگیهای هیجانانگیز قویترین پانامرای تاریخ هستند.
در قلب پرچمدار خانواده پانامرا پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربو با ۵۹۱ اسب بخار قدرت قرار دارد. یک موتور برقی هم داخل گیربکس ۸ سرعته دوکلاچه اتوماتیک جا خوش کرده و ۱۸۷ اسب بخار قدرت دیگر را به مجموعه اضافه میکند تا به این ترتیب قدرت ترکیبی پانامرا توربو S E-Hybrid جدید به ۷۷۱ اسب بخار برسد. با این تفاسیر، خروجی خودروی موردبحث نسبت به نسل پیشین ۸۱ اسب بخار بیشتر شده و گشتاور نیز با بهبود ۱۳۰ واحدی به ۹۹۹ نیوتون متر رسیده است.
به لطف چنین قدرت و گشتاوری، گل سرسبد خانواده پانامرا میتواند در عرض ۲.۸ ثانیه از سکون به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد که دودهم ثانیه بهتر از قبل است. حداکثر سرعت این موشک زمینی نیز ۳۲۵ کیلومتر در ساعت اعلام شده که آنهم نسبت به نسل پیشین ۱۳ کیلومتر در ساعت بهبود را نشان میدهد. علاوه بر این، پورشه ظرفیت باتری خودرو را با افزایش ۴۵ درصدی به ۲۵.۹ کیلووات ساعت رسانده که به معنی توان پیمایش بیشتر در حالت برقی است. پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid به عنوان محصولی پرچمدار از تجهیزات بسیار زیادی سود میبرد. از جمله ویژگیهای این خودرو میتوان به ترمزهای سرامیکی و رینگهای ۲۱ اینچی فورج کاری شده اشاره داشت هرچند همچنان آپشن های متنوعی نیز عرضه میشود که شامل کیت آیرودینامیک و لاستیکهای میشلن خواهند بود. کیت آیرودینامیک خودرو داون فورس را بهبود میبخشد و لاستیکهای میشلن نیز از نوع پایلوت اسپرت کاپ ۲ هستند.
ژرمنها قبلاً پیشفروش محصول جدید خود را با قیمت قابلتوجه ۲۲۹ هزار دلار شروع کردهاند. در کنار مدل توربو S E-Hybrid پورشه مدل ارزانتر GTS را نیز در نظر گرفته که قیمتش ۱۵۶ هزار دلار است. با اینکه توربو S E-Hybrid قویترین پانامرای تاریخ محسوب میشود اما ادعا شده مدل GTS چابکی بیشتری خواهد داشت. پانامرا GTS دارای ۴۹۳ اسب بخار قدرت است که نسبت به نسل قبل ۲۰ اسب بخار بیشتر شده و صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۳.۶ ثانیهای را ثبت میکند. این مدل از سیستم تعلیق بادی استاندارد سود برده و دیفرانسیل لغزش محدود آن نیز سواری درگیر کننده تری را به ارمغان میآورد. هر دو نسخه پانامرا ۲۰۲۵ از سهماهه اول سال آینده راهی بازار آمریکا خواهند شد.
محمد
۲۹ تیر ۱۴۰۳لامصب هیچ وقت این مشتقات ۹۱۱ قدیمی نمیشه.
HELLO.BROTHERS
۲۹ تیر ۱۴۰۳رنگ قرمزش خیلی قشنگ.
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳طرح این مدل چراغ جلو پورشه پانامرا قدیمی و پهن هست و نیاز به تغییر به روز و جدید داره
MatinT0
۲۹ تیر ۱۴۰۳زیباست.
شهروند ایرانی
۲۹ تیر ۱۴۰۳خوشبحال کسی که داره استفاده میکنه اینجا ما باید یه عمر تلاش کنیم یه شتر گاو پلنگ بهمون بندازن و بهش لقب سلطان جناب فلان بسار بدیم
BlackWing
۲۹ تیر ۱۴۰۳پدال جان Hagerty حدوداً یک هفتهست که رقابت بین دیمن وان سِوِنی و لوسید سفایر رو گذاشته ، لطفاً پوشش بدین 🙏🏼
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۲۹ تیر ۱۴۰۳این درگ آنقدر جعل و دروغ توش بوده فکر کنم بزودی بیان معضرت خواهی کنم.دیشب یه کلیپ دیگه دیدم یه بابایی داشت توضیح میداد با سند که این ویدئو فقط برای تبلیغ لوسید ساخته شده.یه جوری تایمهای بالای ۱۰.۳۰ میزدن با دیمون که انگار یادشون رفته این سری دوم دیمون هست و قبلی تایمش ۹.۶ بوده و اینکه درسته زدن تایم ۸.۹ دیمون بسیار سخته ولی دیگه تایم بین ۹.۱ تا ۹.۵ فراوان تو یوتوب هست
Taha Ayoobi
۲۹ تیر ۱۴۰۳هاگرتی واقعا خیلی خوبه کاراش
مازیار
۲۹ تیر ۱۴۰۳یه مورد در پورشه که در هیچ برند دیگه ای دیده نمیشه انتقادی هست که بهش وارده:
چرا تمام مدلهاش فورا تایم پیست اعلام میکنن؟!!!!
بهرحال انتقاده دیگه
BlackWing
۲۹ تیر ۱۴۰۳چون پورشه برند تماماً اسپرت هست و طرفدارانش انتظار دارن تایم پیست مدلهاش رو فوراً بشنون ، خود پورشه هم نوربرگ رینگ رو خونه خودش میدونه و حق هم داره
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳چراغ متصل عقبش و صفحه نمایش جلو صندلی شاگرد چینی شده، اگر صفحه نمایش جلو شاگرد نداشت و وسط چراغ متصل عقبش ندار متصل نداشت قشنگتر میشد.اگزوز دایرهای زیر سپر خوبه اگر به جای ۴ اگزوز دو اگزوز در سمت چپ و راست بود قشنگتر میشد.سقف مشکی و زه سفید اطراف شیشه دربها خوبه و زه سفید در قسمت شیشه مثلثی عقب پهن نشده و سرتاسر نازک هست خوبه
froG-driVer
۲۹ تیر ۱۴۰۳بهترین چهار در پورشه👍🏻👍🏻👍🏻
Puriya
۲۹ تیر ۱۴۰۳عجب چیزیه
شاید یکیشو خریدم
زیزیگولو
۲۹ تیر ۱۴۰۳درسته که اگر دقت کنی تغییرات نسل جدید پانامرا محسوس هستش ……….. ولی بطور کلی در مقایسه با نسلای قبل خودش تغیرات ظاهری خیلی زیادی رو نداشته
net
۲۹ تیر ۱۴۰۳ویرایش
چراغ متصل عقبش نوار متصل نداشت
𝐀𝐥𝐢
۲۹ تیر ۱۴۰۳خیلی زیبا و پر ابهت
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۳2.5 تن تاپاله جدید پورشه !!! چقدر غم انگیز میراث خودشونو لگدمال می کنن این ژرمن های بیچاره، موتور دانگرید می کنن که با باتری قدرت بکشن برای پاس کردن تست آلایندگی !! خودروسازی به کجا داره میره !!!
Taha Ayoobi
۲۹ تیر ۱۴۰۳رامین حرف های عجیبی میزنی، نمیخوام بگم بده یا خوبه ولی یه دفعه تعجب میکنم مثلا ماشینی که همه دارن تعریف میکنن و عالیه چجوری میگی بده.
آها اینم میخواستم بپرسم،
یادمه گفته بودی ای ام جی وان برای مرسدس شکست حساب میشه،
دلیل هاشو میخواستم بدونم.
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۳زیاد درگیر نباش راحت باش.
amir
۲۹ تیر ۱۴۰۳کلا بعضی کاربر های پدال حرف های عجیب غریب زیاد میزنن صرفا میخوان تعصبشونو خالی کنن از هیت دادن به پورشه تویوتا آمریکایی ها بنز و بی ام و …. بلد نیستن احترام بگذارن
Mohammad
۲۹ تیر ۱۴۰۳Ramin
خوبه که اطلاعات زیادی در مورد خودرو ها داری
ولی حیف که هیتری
فقط تو پستای بیمر ، پورشه ، بنز و کلا آلمانیا میای یکی دو خط تخریب میکنی و بای
آمریکا میراث خودشو لگد مال نکرد ؟ از ریویرای سوپاپ میخی رسید به لینکلن و بیوک چینی و چارجر برقی
کل دنیا داره رو به افول میره ، فقط اروپا نیست
(ژرمن های بیچاره)
مگه ماهله آلمان قطعات فراری رو نمیده ؟ کازورث اروپایی نیست ؟ مگنا پی تی داره نصف گیربکس ماشینای ریس دنیارو میسازه ، هردوتا موتور لامبورگینی رو کدوم کشور تو ساختش مشارکت کرد؟
زشت نیست این حرفا درمورد ژرمن ها ؟
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۳عزیز من یک طومار تخریب کنم بازم هیچ کس نمی تونه اینجا یک کلمه از حرفمو زیر سوال ببره ! این آلمان و آمریکا کی چی ساخته بزار برای خودت حرفی کسی داره بیاد جلو صحبت من همیشه ورای سازنده بوده فشاری شدن پشت کلمه هیتر قایم نکنین چند نفر دیگم بودن متاسفانه وسط بحثا محو شدن.
الان تمام صنعت خودروسازی جهان الخصوص اروپا تحت فشار و این مدل محصولات از سر بیچارگی و دست و پا زدن برای موندنه. سازنده نه می تونه موتور جدید توسعه بده نه باتری سبک و با دوامه و نتیجش میشه یه خرس 2.5 تنی مثل همین یا محصولات پرفورمنس بیمر و مرسدس. موتور دانگرید می کنن که مصرف سوخت و آلاینده بیاد پایین و تست های یورو پاس کنه و مجبورن ضعف قدرت با پک باتری سنگین و انبوه سیستم های الکترونیکی جبران کنن و با قیمت بسیار بالا بفروشن که تیراژ پایین این مدل ها به سود حداقلی برسه. این دست و پا زدن داره آمریکا هم با محصولات برقیش زده.
به طور خلاصه این محصولات صرفا برای گذر هستن تا یه دری براشون باز شه از این فلاکت خلاص شن.
Mohammad
۲۹ تیر ۱۴۰۳خب من میفهمم چی میگی ، خلاصه حرف من اینه که چرا فقط طرف حرفت اروپاس؟ این قضیه تاپاله ساختن تقصیر کی بود ؟
تقصیر سیاستمداران دولت و قوانین مسخره نبود ؟
سیاستمدارا دارن با حرفای مسخرشون عوام فریبی میکنن ، درحالی که فقط ۲۰درصد آلودگی هوا برای خودرو هاست و بقیه برای صنایع ، دارن جوری میچینن که ورق رو به نفع خودشون برگردونن
خودروساز های بدبخت آماده این شرایط نبودند که از بنزینی تو مدت کوتاه یهوو تغییر شرایط بدن ، مثل مرسدسی که الفبای خودروسازیه و تو این مورد شکست خورد ، مگه هایبریدها و برقی ها چند ساله پابه بازار خودرویی گذاشتن ؟
خودرو های بنزینی بعد ۱۰۰سال تازه داشتن شکوفا میشدن ، حالا اینا چجوری میخوان عوارض خودرو های برقی رو تو ۱۵سال غیب کنن من نمیدونم
حتی خیلی از خودرو ها همین قوانین یورو رو نمیتونن پاس کنن مثل محصولات تویوتا
نتیجه میشه در نوردیدن بازار خودرویی توسط خودرو های ارزون تر چینی و به وجود اومدن انگل هایی مثل استلانتیس ، که یکی یکی دارن برند هارو به نابودی میکشن
R@min
۲۹ تیر ۱۴۰۳اگر میفهمی پس ناراحتی برای چیه ؟؟
Mohammad
۲۹ تیر ۱۴۰۳چرا فقط نقد یه طرفه ؟ چرا فقط اروپا ؟
Hamed
۳۰ تیر ۱۴۰۳همین تاپاله رو از نردیک ببینی هول میکنی . فراستی صنعت خودرو هستی نکنه؟ تو از مهندسای شرکت پورشه بیشتر میفهمی داری حیف میشی
رضا
۱ مرداد ۱۴۰۳پایین آوردن مصرف و آلایندگی درونسوز و استفاده از پتانسیل نیروی الکتریکی شد به کجا رفتن؟!
بعدشم به یکی از توانمندترین سدان های بازار میگی تاپاله؟!تو دیگه خیلی پرتی
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۳عالی به تمام معنا. البته همیشه دوست داشتم ورژن کوپه یا کابریو پانامرا تولید بشه. یه زمانی مدیر وقت پورشه، این قول را داد که محصولی بین 911 و پانامرا (از نظر سایز) تولید کنه که هیچوقت عملی نشد.
عقاب
۲۹ تیر ۱۴۰۳۳۲۵ کیلومتر برای این ماشین واقعا کمه حداقل ۴۰۰تارو باید پر کنه این سرعت یه موتور هزار هستش
رامتین
۲۹ تیر ۱۴۰۳400 برای سوپراسپرتهای سبک هم قفله. مکلارن آرتورا با همین توان و وزن 500 کیلو کمتر، نهایت 333 کیلومتر سرعت میگیره. بنظرم تاپ اسپیدش معقوله.
کوروش
۲۹ تیر ۱۴۰۳واقعا خنده داره که ادمهایی میان اینجا و راجب به مثلا پانامرا یا ماشین های روز دیگه دنیا اظهار نظرات میفرمایند که ادم ندونه میگه یارو مهندس توسعه AmGهست یا طراح فلان مدل bmw.نظر دادن بد نیست عزیزان ولی کسی که حداقل ۴تا ماشین روز و اسپرت دنیا زیر پاش بوده و تجربه رانندگی و زندگی با این ماشینها رو داره شاید بیاد تا این حد نظر بده..بدبخت تر و بیچاره تر از منو شما واقعا تو دنیا وجود نداره..ماشینهای خارجی با قیمت های نجومی میارن و فقط تو مجلات و پشت شیشه نمایشگاه میتونی ببینی.افغانی های عزیز والا خیلی خوشبخت تر از ما هستن برو ببین اونجا قیمتها چقدر ارزونو پایینه ادم باور نمیکنه..شنیدین پرایدو لخت کردن میفروشن؟؟یعنی شنیدم گفتم ایرانی تا چه اندازه ذلیل و حقیر کردی خودتو..زاپاس میخای؟زه بغل در پراید میخای؟تمام این چیزهایی که رو هر ماشینی خودرو ساز میزاره این پست فترتها اسمشو گذاشتن اپشن و جدا میفروشن..کجای کارین دوستان عزیز؟؟!!پورش و هیبرید و امریکا چیه حرفشو میزنین و دعوا میکنین اخه!!بیا برو داخل مملکت خودتو نظر بده ببین چه گندی بار اوردن بیشرفها ماشین چینی رو چینیه دیده میگه نمدونم چیه این ما ازینها نداریم لابد برای کشورای ایران و امثال اون شرکتهای پیش و پا افتاده ما ساختن مفت بدن مااینجا سوار نمیشیم.راستم میگه برو ببین فقط خارجی سوار میشن..فکراتونو باز کنین الکی بهم سر نا دیده هاتون گیر ندین و دعوا نکنین..