بسیاری از هوادارن پورشه با نام روف (RUF) آشنایی دارند اما این برند آلمانی ممکن است برای سایر افراد چندان آشنا به نظر نرسد. این تیونینگ اروپایی در سال ۱۹۳۹ و در آلمان بنیان نهاده شد و کار خود را با تعمیر و سرویس خودرو آغاز کرد. روف کار روی طراحی خودروها را در دهه ۴۰ میلادی شروع کرد تا نهایتا موفق شود در سال ۱۹۵۵ برند خود را ثبت کرده و به بازار کشورش ورود کند.
محصول مقبول این شرکت یک خودرو معمولی نبود بلکه یک اتوبوس گردشگری محسوب میشد. مشتریان این شرکت از اتوبوس یادشده رضایت داشتند بنابراین بنیانگذار آن تصمیم به گسترش تجارتش در این راستا گرفت. همین حرکت شالودههای روف امروزی را استوار کرد. روف امروزه بهعنوان یکی از پیشتازان بازار پسازفروش مدلهای گوناگون پورشه شناخته میشود.
مجموعه آلمانی «WELT» که مستندهای رایگان بسیاری را در حوزههای متفاوت تهیه میکند، بهتازگی مستندی ۵۰ دقیقهای را درباره داستان بنیانگذاری این برند و شهرت یافتنش با مدل CTR تولید کرده است. روف CTR که در سال ۱۹۸۷ وارد بازار شد، بهعنوان سریعترین خودروی تولید انبوه جهان شناخته میشد. بههرصورت، پیش از آنکه CTR زردرنگ وارد میدان شود، روف مدلهای موفق دیگری را نیز روانه بازار کرده بود که بر پایه محصولات پورشه توسعه یافته بودند.
این توینر آلمانی در سال ۱۹۷۷ نخستین مدل پورشه با برند روف کامل شد که از یک موتور ۳.۳ لیتری تقویتشده سود میبرد. در همان سال روف 911SCR بهعنوان نخستین خودروی غیرتوربوی این شرکت رونمایی شد؛ این مدل هم از یک موتور ۳.۲ لیتری تنفسطبیعی نیرو میگرفت. تا این زمان روف چندان شناختهشده نبود تا اینکه در سال ۱۹۸۷ از مدل CTR پردهبرداری کرد و به شهرتی جهانی دست یافت.
روف CTR در همان سال به حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل بر ساعت (معادل ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت) دست یافت و رکورد سریعترین خودروی جهان را شکست. یک سال بعد، روف تلاشی دوباره برای شکستن این رکورد انجام داد و به سرعت ۱۲۳ مایل بر ساعت (۳۴۲ کیلومتر بر ساعت) رسید؛ بنابراین یک ویدئو از تلاش خود برای شکستن رکورد نوربرگرینگ منتشر کرد که بهسرعت در سراسر جهان معروف شد. این ویدئو در مستند مجموعه ولت مورداستفاده قرار گرفته است.
مجموعه روف در نمایشگاه خودروی ژنو سال ۲۰۱۸ از مدل SCR رونمایی کرد که شباهت بسیار زیادی به ۹۱۱ ۹۶۴ داشت و به یک شاسی و قاب مونوکوک فیبرکربنی مجهز شده بود. این خودرو از یک موتور تقویتشده ۴ لیتری تنفسطبیعی بهره میبرد که ۵۰۳ اسب بخار قدرت و ۴۷۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکرد و میتوانست به حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت برسد. البته آخرین محصول این شرکت «برگمیستر» نام داشت که بهعنوان یک اسپیدستر با طراحی ساختارشکن رونمایی شد.
MK
۲۵ آبان ۱۴۰۱آلمانی درجه یک
Dna
۲۵ آبان ۱۴۰۱ممنون پدال جان عالی شد مستند هم اضافه شد
MILADZM
۲۵ آبان ۱۴۰۱واقعا به هیچ کدوم از محصولات پورشه نمیشه گفت سوپرکار یا هایپرکار
البته نه بخاطر پرفورمنس که دارن
بخاطر ظاهر
یه ابرخودرو در وهله اول باید اون خشونت و خشم رو بشه از نگاه بهش حس کرد
خطوط تند و تیز و شکسته و ظاهر تهاجمی
ولی خداوکیلی این 911 زرد مقاله رو ببینید
قیافش دقیقا عین فولکس بیتله
چراغ های گرد جلو انگار دارن بهت میخندن و اصلا اصلا به آدم حس هیجان نمیدن
در بهترین حالت با ارفاق میشه بهشون گفت ماشین اسپورت
البته سو تفاهم نشه اینا به معنای هیت کردن نیست صرفا چیزایی رو گفتم که فکر کنم همه باهاش موافق باشن .
TML BN
۲۵ آبان ۱۴۰۱پرفورمنس که ۹۱۱ داره خیلی از همین به قول شما ابر خودرو های تند و تیز ندارن
مهردادکمال
۲۵ آبان ۱۴۰۱918اسپایدر یا gt1 یا کررا جی تی
برقیه جارو برقی
۲۵ آبان ۱۴۰۱نمیشه مثل پورشه 911 گوگولی بود حتما باید خشن
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۱متاسفانه شما متوجه بحث تاریخ نیستید و صرفا نگاه محدود به ابرخودروهای امروزی دارین
“روف CTR در سال 1987 به حداکثر سرعت ۲۱۱ مایل بر ساعت (معادل ۳۳۹ کیلومتر بر ساعت) دست یافت و رکورد سریعترین خودروی جهان را شکست.”
Kamy
۲۶ آبان ۱۴۰۱چگونه در سریعترین زمان ممکن به منفور ترین شخصیت! سایت تبدیل بشیم ؟!
استاد میلاد زد ام در خدمت شماست
نه داداش اشتباه فک کردی ، همه باهات موافق نیستن
مهردادکمال
۲۵ آبان ۱۴۰۱شاید کارهای روف دیوانه وار باشه مثل 9ff gt 9که از بوگاتی هم سریعتره اما به کارهای رین اسپیدم نگاه کنیم میبینیم اونم محصولات جالبی داشته یادم میاد تو مجله ماشین هر وقت مطالبی از این دو تیونر رو میدیدم بهشون خیره میشدم و بارها مطالبشونو مرور میکردم
Radmehr
۲۵ آبان ۱۴۰۱بسیار خوبن این جور بازسازیهایی که کمی جلوه مدرن هم میدن
من در این زمینه گانترو خیلی دوس دارم
Arshia m3csl
۲۵ آبان ۱۴۰۱روف عالیه واقعا ۹۱۱ های ویژه ای هم داشت روف تو فورزا هورایزن ۱ و ۲ هم حضور داشته چون پورشه لایسنسش برای الکترونیک ارتس بود روف رو به جاش اووردن تا جای ۹۱۱ باشه و کمبود ۹۱۱ حس نشه روف هم تو فورزا هورایزن واقعا قوی بود روف فوق العاده خاص و با کیفیته ولی تیونینگ های rwb برای ۹۱۱ خیلی خاص تر و اساسی تره
Mad.z.Max
۲۶ آبان ۱۴۰۱سلام و شب بخیر
خواستم بابت این مقاله تشکر کنم، ممنونم که این پنجاه دقیقه مستند رو با بهترین کیفیت آپلود کردین. من اینروزا دسترسیم به یوتوب رو از دست دادم متاسفانه، اینجوری تونستم ببینمش. خیلی عالی بود و لذت بردم از هر لحظش :)
رضا
۲۷ آبان ۱۴۰۱من از طراحی های گمبالا و برابوس خیلی بیشتر خوشم میاد مخصوصا طراحی 9ff