پورشه

پورشه 911 توربو S منصوری با 900 اسب بخار قدرت رونمایی شد

منصوری از پروژه جدید خود با نام P9LM EVO 900 که یک پورشه ۹۱۱ توربو S پرقدرت و خشن است رونمایی کرد. قدرت این هیولای آلمانی با تیونینگ منصوری به ۹۰۰ اسب بخار می رسد.

در طول این سال‌ها شاهد پروژه‌های جنجالی زیادی از منصوری بوده‌ایم. این برند به خوبی روش متمایز بودن در بین تیونرهای متنوع را بلد است و این پورشه ۹۱۱ توربو S را نیز با هیچ‌کدام از محصولات دیگر منصوری اشتباه نخواهیم گرفت. خودروی موردبحث با نام P9LM EVO 900 شناخته می‌شود و عدد ۹۰۰ در نام آن معنی ویژه‌ای دارد.

کار را با همین رقم آغاز می‌کنیم. منصوری برای هماهنگی ظاهر و باطن پورشه موردبحث از توربوهای بزرگ‌تر برای پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو استفاده کرده است. همچنین یک اینترکولر جدید به همراه خروجی‌های اگزوز ۹۸ میلی‌متری و سیستم اگزوز کاملاً جدید در نظر گرفته شده است. در مجموع تغییرات رخ داده باعث می‌شوند محصول جدید منصوری ۹۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشد. گشتاور پیشرانه نیز به ۱۰۰۹ نیوتون متر می‌رسد هرچند حدس می‌زنیم علیرغم وجود سیستم چهار چرخ محرک با مشکل کشش مواجه شویم. پورشه ۹۱۱ توربو S منصوری می‌تواند در عرض ۲.۵ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و این رکورد بهبود یک دهم ثانیه‌ای را نسبت به مدل استاندارد نشان می‌دهد. البته منصوری حداکثر سرعت خودرو را به ۳۴۰ کیلومتر در ساعت رسانده است.

تیونر یاد شده کیت بدنه جدیدی را نیز در نظر می‌گیرد. نمای جلوی خودرو دارای ورودی‌های بزرگ‌تر برای بهبود خنک کاری بدنه است و از قطعات فیبر کربنی سود می‌برد. چراغ‌های جدید LED و فلاپ های جدید نیز باعث تولید داون فورس بیشتر در چرخ‌ها می‌شوند. از فیبر کربن در محفظه بار جلو، آینه‌های جانبی و رکاب‌ها استفاده شده است. به این موارد باید اسپویلر جدید در بخش عقب و دیفیوزر گیرا را اضافه کرد. همچنین یک ورودی هوای دیگر نیز روی شیشه عقب وجود دارد. البته نمی‌دانیم که آیا واقعاً این قطعاً کاربردی خواهد بود یا خیر.

منصوری می‌گوید مالکان می‌توانند طرح‌های مختلف از جمله بدنه دو رنگ را برای پورشه ۹۱۱ توربو S خود انتخاب کنند. خودروی که مشاهده می‌کنید با رنگ مشکی و سبز خود کاملاً جلب‌توجه می‌کند مخصوصاً اینکه کابین نیز طرح مشابهی دارد. دکمه‌های سفارشی با تریم چرم و فیبر کربن به همراه رنگ سفید باعث ایجاد فضایی روشن در بخش داخلی شده‌اند. تنها ۱۰ دستگاه از P9LM EVO 900 تولید خواهد شد و مالکان خواهند توانست آن‌ها را به‌صورت کوپه یا کانورتیبل سفارش دهند. منصوری اشاره‌ای به قیمت محصول جدید خود نکرده است اما قطعاً بهای آن بسیار بالاتر از قیمت ۲۳۲ هزار دلاری ۹۱۱ توربو S استاندارد خواهد بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. MASOUD 0099

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (424 ديدگاه)

    به به 👌👌👌👌👌

    موافقم 60
    مخالفم 5
    1. net

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3393 ديدگاه)

      رنگ بدی داره

      موافقم 8
      مخالفم 40
      1. net

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (3393 ديدگاه)

        حیف این پورشه نیست که این رنگهای زشت ریخته روش

        موافقم 1
        مخالفم 29
    2. net

      ۳۰ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (3393 ديدگاه)

      منصوری ماشین رو زشت کرده

      موافقم 13
      مخالفم 45
    3. مرتضی علی وحیدی

      ۱ مرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (118 ديدگاه)

      همه رنگ های منصوری تکراریه به غیر از رولز رویس دان منصوری

      موافقم 1
      مخالفم 15
  2. امیر

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    نسخه هیبریدی ۹۱۱ احتمالا تا قبل از ۲۰۲۶ رونمایی بشه و پرچمدار سری ۹۱۱ پورشه از توربو s معمولی به توربو s هیبریدی تغییر پیدا میکنه ، ۹۱۱ توربو s هیبریدی اگه از نسل جدید باتری های پورشه استفاده کنه : به طور قطع بالای ۹۰۰ یا حتی ۱۰۰۰ اسب قدرت تولید میکنه !! البته تا اون موقع به خاطر ورود گسترده سوپرکار ها برقی ، بعید میدونم ۱۰۰۰ اسب برامون خیلی عجیب به نظر بیاد اما قطعا به دلیل داشتن پیشرانه درونسوز قطعا لذت خیلی بیشتری نسبت به آرمیچر ها داره 😍🔥🔥🇩🇪🇩🇪

    موافقم 46
    مخالفم 1
  3. Arshia m3csl

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    هرچقدر ۹۱۱ توربو اس بارباس خوبه مال منصوری شلوغ کاریه و واقعا خیلی بد ریخت شده منصوری اکثر تیونینگ هاش گند زدن به ماشینه کادیلاک اسکالید و بنز sl و بنز جی کلاس منصوری خوبه و بوگاتی هاش هم بد نیست ولی تقریبا بقیه آثار منصوری فاجعه هست

    موافقم 14
    مخالفم 71
  4. ARIAN

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (346 ديدگاه)

    خوبه اما خیلی شلوغش کرده مخصوصا عقبش رو! استفاده خیلی گسترده ای از فیبر کربن کرده نه تنها توی این بلکه توی اکثر خودروهاش. شخصا اون پورشه نهصد و یازده نهصد اسب بخاری برابوس رو که چند روز پیش رونمایی شد ترجیح میدم.

    موافقم 14
    مخالفم 22
  5. amir-z

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (96 ديدگاه)

    نسخه عادی با اینکه ساده تره ولی سر سنگین تر و جذاب تر به نظر میرسه

    موافقم 30
    مخالفم 1
  6. محسن

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (194 ديدگاه)

    واقعا هنر می‌خواد شخصیت و پرستیژ 911 رو این شکلی به خاک و خون بکشی. چرا همه‌ی مشتریای منصوری اینقدر کج سلیقه‌ان؟

    موافقم 15
    مخالفم 24
  7. عليرضا

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (51 ديدگاه)

    پشتش شبیه AMG ONE شده

    موافقم 23
  8. فرشاد

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (932 ديدگاه)

    رخ و بین
    ترکیب رنگ کابین

    موافقم 19
    مخالفم 3
  9. BMW

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1496 ديدگاه)

    عالی زده ولی منصوری نمیدونم چه گیری داده به این رنگ برای بقیه ماشین ها هم از آیت رنگ استفاده می کنه

    موافقم 16
  10. Amir.🇺🇸

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (40 ديدگاه)

    بازم آبی کرده
    منصوری هر ماشینی از فورد gtتااین پورشه رو آبی میکنه

  11. مهردادکمال

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1981 ديدگاه)

    بهترین کار منصوری تو این چند سال اخیر شده. ولی چیزی که به ذهنم اومد اینه حتی با افزایش قدرت زیاد توربو اس باز هم تغییر چندانی توی شتاب و سرعت اتفاق نیفتاده الان منصوری گفته یک دهم شتاب بیشتر شده در صورتی که همه میدونن رکورد اصلی پورشه با ارقام ادعایی توسط شرکت تفاوت زیادی داره و خیلی بهتر رکورد میزنه

    1. R/T

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (962 ديدگاه)

      درست میگید
      البته تو متن گفته بخاطر مشکل کشش که به وجود میاد شتابش فقط یک دهم از نسخه کارخانه سریع تر است

  12. Saeed

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (213 ديدگاه)

    ماشین های منصوری خیلی شلوغه طراحی نسخه های اصلی از اون بهتره

    موافقم 7
    مخالفم 10
  13. رامتین

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (3252 ديدگاه)

    کلا میشه گفت بالای 90% محصولات منصوری، شلوغ کاری زیاد میشه!

    موافقم 12
  14. Siyavash

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (797 ديدگاه)

    شخصا نسخه فابریک رو می‌پسندم….و بین تیونینگ هایه بدنه پورشه تا حالا دیدم تیونینگ بارابوس رو بیشتر دوس داشتم..کیت تیونینگ این پورشه شبیه کیت بوگاتی شیرونش هست اگه دقت کنید متوجه میشید…ولی افزایش قدرت موتورش رو می‌پسندم اون خوبه….منصوری خیلی افراطی و سرکش هست تویه تیونینگ یا یه محصول رو به شدت زیبا و قدرتمند درست میکنه یا یکی دیگرو به شدت بد تیون میکنه..خلاصه سلیقه ای هست من خودم از کارایی منصوری..از استون مارتین..بنز مک‌لارن اگه اشتباه نکنم..و gکلاس..و یکی دوتا دیگش که الان زیاد یادم نیس رو دوست داشتم ولی بقیشو برام جالب نبودن…
    ولی یه چیزی راجب منصوری با بقیه کمپانی هایه بزرگ تیونینگ که فرق داره اینه که منصوری به شدت ریسک پذیر هست و هیچ ترسی در کاراش نداره و همین میتونه خیلی بد باشه یا خیلی خوب.و اکثرن هم جواب داده این کارش….

    موافقم 9
    مخالفم 1
  15. MC20

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (2350 ديدگاه)

    {{{ پورشه زشت کوچولوو }}} … کوروش منصوری 6 ساله از کلاردشت مازندران 🤗🤗🤗

    موافقم 4
    مخالفم 3
  16. همایون

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (778 ديدگاه)

    واسه من از نسخه استاندارد جذابتره ولی نکته جالب اینکه تیونرها قدرت رو افزایش میدن ولی دانش استفاده درست از قدرت رو ندارند تو خود کارخونه خودروسازی پنجاه اسب بیشتر یه تاثیر قابل توجه رو شتاب و سرعت میذاره ولی تیونرها چند صد اسب قدرت رو بالا میبرن بعد حداکثر یک دهم ثانیه یا ده بیست کیلومتر افزایش سرعت دارن خب چرا سیستم گیربکس و انتقال قدرت روهم آپدیت نمیکنن؟
    یادمه علی بخردی همه رو مسخره میکرد و میگفت واسه دویست و خرده ای اسب بخار بیشتر میرید دوج دیمون جدید رو از نمایندگی دویست هزار دلار میخرید در حالی که میتونید زیر صدهزارتا نسخه چشم سرخ هلکت بخرید و با بیست هزارتا خرج قدرتشو برسونید به هزار و صد اسب یا حتی بیشتر…..!ولی هیچکدوم از چارجرهایی که تیونرها قدرتشون رو حتی تا هزار و دویست اسب هم بردن نتونستن مثل دیمون جدید که خود شرکت قدرتش رو افزایش داده زیر دو ثانیه شتاب بزنن
    نمونه این تیونرها زیاده هنسی قدرت خودروهارو میزسونه به هزار اسب ولی حریف نسخه هفتصد اسبی کارخونه هم نمیشن یا انواع نیسان جی تی آر با دوهزار اسب

    1. MC20

      ۳۱ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (2350 ديدگاه)

      حرف حساب … بعد از مدت ها یه کامنت درست حسابی دیدم

      1. R/T

        ۳۱ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (962 ديدگاه)

        همایون واقعا گل گفتی 👏👏

  17. یوسف

    ۳۰ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1044 ديدگاه)

    فکر کنم منصوری دو تا نقاش داره…. یه طرف این… یه طرف اون…..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا