جدیدترین محصول پورشه با پیشرانهی هیبرید و قدرت ۶۷۰ اسب بخار، ترکیبی عجیب از حس اسپرت و لوکس دارد. این محصول البته ارزان نیست و با آستانه قیمت ۱۹۳ هزار دلار عرضه میشود.
پانامرا توربو ای هیبرید (E- Hybrid) جدید، از موتور ۴ لیتر V8 قدرت ۶۷۰ اسب بخار و گشتاور ۹۲۲ نیوتنمتر میگیرد. این مدل در زمان ۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتر برساعت فراهم میکند. مورد عجیب، کاهش قدرت از ۶۹۰ اسب بخار است که سال قبل برای پانامرا توربو S ای هیبرید وجود داشت. از سویی دیگر، مدل ۲۰۲۵ افزایش گشتاور ۶۱ نیوتنمتر دارد. همچنین ظرفیت باتری از ۱۷/۹ به ۲۵/۹ کیلووات ساعت رسیده و موتور برقی که برای شتابگیری اولیه بسیار مهم است، ۱۸۷ اسب بخار (۵۳ اسب بخار بیشتر از قبل) تولید میکند.
وزن خودروی جدید پورشه، تفاوت چندانی با مدل ۲۰۲۴ پانامرا توربو ای هیبرید ندارد و ۲۳۶۰ کیلوگرم است. شرکت سازنده ادعا میکند فناوری اکتیو راید را مخصوص نسخهی ۲۰۲۵ بهروزرسانی کرده تا عملکرد سیستم تعلیق و راحتی سرنشینان، بهبود یابد. این سیستم، تعادل خودرو را هنگام عبور از پیچهای تند، مدیریت میکند و حتی برای ترمز یا شتابگیری، توازن اتاق را نگه میدارد.
جدیدترین پورشه پانامرا توربو E هیبرید با آستانه قیمت ۱۹۳ هزار دلار در آلمان عرضه میشود و برای غالب کشورهای دنیا، نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار هزینه خرید خواهد داشت. شرکت سازنده برای این خودرو، فهرست امکانات سفارشی ارایه داده است که مجموعا میتوانند ۱۰۰ هزار دلار به قیمت پانامرا اضافه کنند.
در بازار جهانی، ارزانترین پانامرا ۱۰۵ هزار دلار است و برای نسخههای هیبرید، شروع قیمت ۱۱۷ هزار دلار وجود دارد. هردو مدل هیبریدی ۴ و 4S از پیشرانه ۲.۹ لیتری V6 توربو استفاده میکنند که برای نسخهٔ پایه ۴۷۰ اسب بخار قدرت و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور دارد. در پانامرا 4S خروجی به ۵۴۴ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتنمتر گشتاور میرسد. سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت این خودروها، ۳/۹ و ۳/۵ ثانیه است.
پانامرا ۲۰۲۵ | قیمت |
4E-Hybrid | $۱۱۷,۴۸۵ |
4S E-Hybrid | $۱۲۸,۷۹۵ |
Turbo E-Hybrid | $۱۹۲,۹۹۵ |
i love Detuchland
۹ فروردین ۱۴۰۳ایده فناوری اکتیو راید رو من چند سال پیش مطرح کردم ولی هیچ خودروساز داخلی حمایت نکرد، بطور خلاصه بگم هنگام شتاب گیری کمک فنرای عقب سفت(اسپرت) میشدن و هنگام ترمزگیری شدید کمکای عقب نرم تر(کامفورتیبل) میشدن تا تعادل اتاق حفظ بشه.
درود به مهندسان آلمانی که دائما درحال پیشرفتن، جامعه بشری مدیون مهندسان آلمانی و ژاپنیست.
khashayar0
۹ فروردین ۱۴۰۳بله
بعید میدونم حتی بدونی فناوری اکتیو راید چطوری کار میکنه.
کولول خودرو شانس
۹ فروردین ۱۴۰۳Deutschland درستش اینه المانی
Hamidreza
۹ فروردین ۱۴۰۳در اسم پروفایلتون کلمه Deutschland اینطوری نوشته میشه (بزرگ بودن D اولش همه مهمه )
مهدی دهقانی
۹ فروردین ۱۴۰۳برا یه خودرو با برند پورشه و ۶۷۰ اسب گران نیست به نظرم
net
۹ فروردین ۱۴۰۳فکر کنم اسم این ماشین نمیشه سدان گذاشت چون صندوق عقب مثل سدان ها نداره و عقبش هاچ بک هست
𝐀𝐥𝐢
۹ فروردین ۱۴۰۳بهش میگم سدان فست بک
A
۹ فروردین ۱۴۰۳این فستبک هستش.
jaghori
۹ فروردین ۱۴۰۳بنده هیچ نظری در مورد این ماشین با این قیمت نجومی اش ندارم. راستشو بخواین اصلی نمیدونم که ماشین لوکس یعنی چه و سوارشدن آن چه حسی دارد.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۳الان یکی از دوستان میاد از هایما براتون میگه تا معنی لوکس متوجه بشین
Dark Knight
۹ فروردین ۱۴۰۳پس وقتی متوجه نمیشی مجبور نیستی نظر بدی
زیزیگولو
۹ فروردین ۱۴۰۳انتخاب و خریدن یه ماشین لوکس واسه هر کسی یه چالش بزرگه چون قبل از اینکه هزینه هنگفتی را واسه خریدن بدین نیاز به بررسی ابعاد مختلفی هستش …… پورشه پانامرا یکی از سدانهایی هستش که هر چیزی که از یه ماشین لوکس انتظار دارین در خودش داره و واقعاً ارزشش رو داره
علی
۱۰ فروردین ۱۴۰۳دقیقا همینطوره پانامرا درسته چهار در هست. ولی در باطن یه ۹۱۱ تمام عیار هست عملکرد در حد سوپر اسپرت ولی راحت و نرم
𝐀𝐥𝐢
۹ فروردین ۱۴۰۳مثل همیشه فوق العادس
blackwing
۹ فروردین ۱۴۰۳تا زیر ۲۰۰ هزارتا رو میشه تحمل کرد ولی ۱۰۰ هزاردلار آپشن اضافه یعنی یه سدان ۳۰۰ هزارتایی !! خب وارد قلمرو بنتلی و رولز رویس میشه !
OM.01
۹ فروردین ۱۴۰۳(تا زیر ۲۰۰هزارتا رو میشه تحمل کرد ولی ۱۰۰ هزاردلار آپشن اضافه یعنی یه سدان ۳۰۰ هزارتایی!! خب وارد قلمرو بنتلی و رولز رویس میشه!)
من که شخصی سازی کردم قیمتش رو رسوندم به 270k ولی دیگه نمیدونم چیا رو باید تیک میزدم که میشد 300k! چیز خاصی دیگه باقی نمونده بود
ولی در کل اینکه اینو بخریم یا بنتلی فلاینگ اسپار یا مثلا میباخ S680 اول که بحث سلیقه هست دوم کسی که اینو میخره احتمالا حداقل 4 تا ماشین دیگه هم داره. همیشه میگم قیمت بالای 200k دیگه بحث کدوم بهتره نیست. کسی که پول داره خودش میدونه باید چی کار کنه
البته خدا منو شناخت منو تو خانواده ثروتمند نذاشت وگرنه یکی از این 2تارو میخریدم🤣
https://www.motortrend.com/reviews/velocity-restomod-1970-chevy-k5-blazer-1972-ford-bronco-first-drive-review/
رامتین
۹ فروردین ۱۴۰۳طراحی و پرفورمنس بسیار عالی. برند که تاپ دنیا. فقط دلیل اینکه نمیتونه تاپ اسپید معیار ۳۲۰ کیلومتر برسه را متوجه نمیشم. جالبه تمام نسخه های پانامرا از ۵۴۰ اسب تا ۶۹۰ سرعت ۳۱۰ تا ۳۱۵ دارند. بنظرم سرعت هم محدود نشده.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۹ فروردین ۱۴۰۳تا جایی که من می دونم به دلایل ایمنی، سرعت به همین عدد 310-315 محدود شده و از نظر فنی، خیلی راحت تا 340 – 350 جا داره
بی خیال اسم 2
۹ فروردین ۱۴۰۳قابل توجه سوشیانت
R@min
۹ فروردین ۱۴۰۳البته بحث دوام موتور و مصرف لاستیک هم در نظر میگیرن. کسی هم به سرعت بالای ۲۰۰ کیلومتر نیازی نداره لزومی هم نداره از تمام توان موتور استفاده بشه.
۹ فروردین ۱۴۰۳اصلا نمای بغلشو یه تغییری نمیدن
حتی اون نوار بغل رو لاقل عوض نکردن
amir-mr
۹ فروردین ۱۴۰۳هم لوکسه و هم اسپرت،کلا پورشه فرمول خاص خودشو برای ساخت شاهکار هاش داره
ارزش ۲۰۰k داره
بشدت هم زیباست 💯
علی جردن
۹ فروردین ۱۴۰۳هیچ داشبوردی به زیبایی داشبورد نسل اول پانامرا نمی شه
علی
۱۰ فروردین ۱۴۰۳داخل کابین نسل اول مثل یه ساعت رولکس بادقت و ظرافت ساخته شده بود که از دیدنش سیر نمیشدم
BMW
۹ فروردین ۱۴۰۳خودش که طلاست قیمتش بالاست یکم😀😁
Arshia m3csl
۹ فروردین ۱۴۰۳پانامرا عالیه ولی حفظ قیمت نداره با پول پانامرا ادم استون مارتین ونتج یا پورشه 911gt3 بخره خیلی بهتره و بیشتر می ارزه همیشه پورشه پانامرا توربو قیمت های نزدیک به ۲۰۰ هزار دلار داشته از اول که عرضه شده
علی
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نماد مهندسی هست
M power
۱۰ فروردین ۱۴۰۳خودشو دوس دارم ولی قیمتشو نه
Hamid3x
۱۰ فروردین ۱۴۰۳نسل اولش بود فکر کنم مجله ماشین بررسی کرده بود
رنگ طلایی
کنسول خاصش
واقعا اون روزا چه حس و حال قشنگی برای خودروها داشتیم مخصوصا این جواهر
برای یه مدت باید صبر کنیم تب الکتریکی سازی و هوشمندسازی خودروها فروکش کنه
تا بعد ازون دوباره خودروهای کلاسیک و طراحی های مورد پسند مشتری ها به بازار برگردن
آرامش، لذت بردن و خواست مشتری ویژگی که بازار همیشه بسمتش حرکت میکنه
فعلا الکتریکال بالا و مانیتورهای بزرگ طرفدار دارند