در اقدامی جالب توجه، پورشه برای خودرو کوچک و دونفرهی ۷۱۸ کیمن از پیشرانهی قدرتمند ۵۰۰ اسب بخار استفاده کرده است. این مدل در دو نسخهی GT4 RS و GT4 RS کلاس اسپرت، عرضه خواهد شد.
سال ۱۹۹۶ اولین نسل باکستر با هدف تولید مدلهای اسپرت کوچک و دونفره تولید شدند. این خودروها در ابتدا کد مدل ۹۸۶ داشتند اما از سال ۲۰۱۷ و معرفی سری ۹۸۲ بعد از ۹۸۷ و ۹۸۱، با نام تجاری پورشه ۷۱۸ شناخته میشوند. امروزه مدل کوپه (سقف فلزی) کیمن و نسخهی رودستر (سقف پارچهای جمعشونده) باکستر نامیده میشوند.
کیمن، خودروی جادار و راحتی نیست اما برای علاقهمندان مدلهای اسپرت دو نفره با ابعاد کوچک و فرمانپذیری عالی، یکی از بهترین گزینهها محسوب میشود. مهمتر اینکه، پورشه کیمن شبیه به سوپراسپرتهای گرانقیمت، از ساختار موتور عقب وسط بهره میبرد تا از این نظر هم، نمونهای کمیاب و خوشقیمت باشد.
ارزانترین مدل کیمن در بازار جهانی، پیشرانهی ۲ لیتر توربوشارژ با قدرت ۳۰۰ اسب بخار دارد. این قوای محرک برای خودرویی با وزن خالص ۱۳۶۵ کیلوگرم، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتربرساعت ۵ ثانیه فراهم میکند. البته نسخههای متنوع شامل کیمن GTS و S با پیشرانههای ۳۵۰ تا ۴۰۰ بخار قدرت هم وجود دارند اما قویترین نمونه، GT4 RS است.
جدیدترین مدل کیمن GT4 RS، فراتر از گذشته خواهد بود. این خودرو با پیشرانهی ۴ لیتر ۶ سیلندر تخت مشابه 911GT3 تولید میشود تا ۴۹۳ اسب بخار قدرت تولید کند. به لطف گشتاور ۴۵۰ نیوتنمتر، وزن خالص ۱,۴۶۴ کیلوگرم و امکان افزایش دور موتور تا ۹۰۰۰ دور بر دقیقه، GT4 RS مدل ۲۰۲۲ در زمان ۳/۲ ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت میرسد و نهایت سرعت ۳۱۵ کیلومتربرساعت فراهم میکند.
علاقهمندان به خرید کیمن با تجهیزات ویژه برای رانندگی در پیست، میتوانند سراغ نسخهی ویژه از GT4 RS با نام کلاب اسپرت بروند. این مدل، ۵۰۰ اسب بخار قدرت دارد و در مقایسه با نسخهی ۲۰۲۰ خود، ۷۵ اسب بخار قویتر است. کیمن GT4 RS کلاب اسپرت، علاوهبر تواناییهای فنی بالاتر نسبت به مدل استاندارد GT4 RS، وزن کمتری خواهد داشت و همراه تجهیزات خاص مثل صندلیهای مسابقهای و فرمان فیبرکربن تولید خواهد شد. آمار فنی از تواناییهای این خودرو هنوز اعلام نشده است.
در بازار جهانی آستانه قیمت ۷۱۸ کیمن با پیشرانهی استاندارد ۳۰۰ اسب بخار، ۶۲ هزار دلار است. سال آینده، کیمن GT4 RS با قیمت ۱۴۲ هزار دلار عرضه خواهد شد و مدل کلاب اسپرت، ۲۲۹ هزار دلار قیمت خواهد داشت. به این مبالغ، مالیات و هزینهی حمل تا مقصد اضافه خواهد شد تا جدیدترین محصولات پورشه را در گروه گرانترین خودروهای دنیا با ابعاد کوچک قرار دهد.
Regra loaded
۲۶ آبان ۱۴۰۰یه سوال این همون 911جی تی ۴ ار اس میشه؟
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰نه، اصلا ۹۱۱ مدلی به نام GT4 RS نداره، این کیمن GT4 RS هست و عضو خانواد ۷۱۸ هست نه ۹۱۱.
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰دوست عزیزم، 911 و کیمن دو محصول متفاوت ساخت پورشه هستند.
مثل بی ام و سری 2 و سری 3 و سری 4 و سری 5
پورشه 911 از کیمن (718) بزرگ تر هست
در واقع به زبان ساده و خودمونی، کیمن رو می تونیم یک 911 کوچک بدونیم اما این خودروها شاسی و بدنه یکسان ندارند.
در بعضی مدل ها ممکنه پیشرانه مشابه داشته باشند
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰911 نه
این مدل تو خانواده 718 قرار میگیره
و جدای از ۹۱۱ هست
ولی این مدل میشه برادر مدل 911 GT3
چون از خیلی از جهات به هم شباهت دارن
porsche 718 Cayman GT4 RS
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آبان ۱۴۰۰خیر این پورشه ۹۸۲هست توی عکس هم معلومه
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰در ابتدا بخونید نوشته پورشه ۷۱۸
OMID
۲۶ آبان ۱۴۰۰کد اتاقش ۹۸۲ و اسم مدل ۷۱۸ هست
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آبان ۱۴۰۰در عکس نوشته پورشه ۹۸۲
Reza Waffen SS
۲۷ آبان ۱۴۰۰نه کجای این 911 عه ؟
ساسان
۲۸ آبان ۱۴۰۰911 gt2 و gt3 داره ولی gt4 از قدیم برای 718 بود.
GT
۲۶ آبان ۱۴۰۰رسما اومده پیست را شخم بزنه😍👌
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰اگر میشه یکم عکس های بیشتری در دسترس قرار بدین عکسای جالبی از این ماشین موجوده…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰واقعا فکر می کردم 12 تصویر در گالری برای این مطلب کافی باشه :)
برای شما دوست عزیز، لینک کامل تصاویر قرار می دم که مجموعا بیش از 50 عکس هست:
https://www.motor1.com/photo/6305882/2022-porsche-718-cayman-gt4-rs/
https://www.motor1.com/photo/6304691/2022-porsche-cayman-gt4-rs-club-sport/
Porsche 911
۲۶ آبان ۱۴۰۰دستتون درد نکنه آقای اشتری دمتون گرم🌹🙏😄
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آبان ۱۴۰۰بسیار زیبا و خوش فرم
همون همیشگی
برو که شورلوت z06 c8 منتظرته دلم میخواد شکستش بدیا
بزن بریم
ولی لطفا برای من که عاشقشم تصاویر بیشتری قرار بدید
Aboaldazl demon
۲۶ آبان ۱۴۰۰آها
باشه
داش کوروت Z06 برای رقابت با 911 gt3 ساخته شده
یعنی یک سطح از این ماشین بالاتره
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آبان ۱۴۰۰خب به همون gt3 911 هم میبازه 💪💪💪💪
سال هاست از ما عقبین فن بوی های شارلوت
حتی از فورد موستانگ عشق من هم عقب ترین
Aboaldazl demon
۲۶ آبان ۱۴۰۰شارلوت نه شورولت .
اسمش هم بلد نیستین حداقل مشخصات و عملکردش رو ببین
عین کودکان ۴ ساله کامنت نزار
کامنت عقلانی بزار
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰لینک تصاویر بیشتر
https://www.motor1.com/photo/6305882/2022-porsche-718-cayman-gt4-rs/
https://www.motor1.com/photo/6304691/2022-porsche-cayman-gt4-rs-club-sport/
ABOLFAZL.RAHMANI
۲۶ آبان ۱۴۰۰ممنون
new RAMIN
۲۶ آبان ۱۴۰۰https://www.caricos.com/cars/p/porsche/2022_porsche_718_cayman_gt4_rs/#1
لینک تمامی 48 عکس با هم…🙂
نکته=وارد شدید با علامت فلش سمت چپ راست میتوانید صفحه را عوض کنید و عکس هارا ببینید.
Aboaldazl demon
۲۶ آبان ۱۴۰۰فوق العادس
ولی حس میکنم ۲۲۹ هزار تا
انتخاب های بهتری هست
محمد امین
۲۶ آبان ۱۴۰۰طراحی ۷۱۸ خیلی به از ۹۱۱ هست از نظر من
واقعا ماشین دوست داشتنی هست، کوچولو و سریع، حس چابکی این ماشین مثال زدنی هست
در حال حاضر بهترین پورشه ی موجود هست از نظر من
تایم خوبی هم توی نوربرگ داشته… فکر کنم تقریبا با مرسدس amg gtr pro تایمش برابر بوده اگر اشتباه نکنم… من خودم چون مرسدس رو بیشتر دوست دارم و سگمنت موتور جلو برام جذاب تره … مرسدس رو انتخواب میکنم به دلایلی . ولی این پرفورمنس تر و جذاب تره
Sina10
۲۶ آبان ۱۴۰۰کوچولوی جذاب!!
عالیه این ماشین
عملکردشو تو پیست هم دیدیم فوق العاده بوده
M@M@DRZ
۲۶ آبان ۱۴۰۰عاشقشم
واقعا مهندسی پورشه نابه
خیلی خوشم اومد که اومدن به جای استفاده از موتور توربو از این ۴ لیتری تنفس طبیعی دور بالا استفاده کردن که یکی از دلایلش اینه که کیمن برای لذت رانندگی هست .
ARMAN
۲۶ آبان ۱۴۰۰من همچین ماشینی رو فقط با گیربکس دستس دوس دارم
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۲۶ آبان ۱۴۰۰جالبه که مدل 2022 فقط با گیربکس اتوماتیک تولید می شه
طبیعتا قابلیت تعویض دستی از پشت فرمان خواهد داشت
porsche
۲۶ آبان ۱۴۰۰راهو باز کنید ارباب اومد
R@m!n
۲۶ آبان ۱۴۰۰خیییلی گرونه خب کسی که انقدر بخواد پیاده شه همون ۹۱۱ یا محصولاته دیگه رو میخره.
هر چقدرم خوب باشه که به ۹۱۱ نمیرسه و واقعا دلیلی برای این همه هزینه برای نمیشه پیدا کرد.
1123
۲۶ آبان ۱۴۰۰بنظر من که میتونه انتخاب هیجان انگیز تری از کررا اس با آپشن های فراوان باشه
mohamadreza
۲۷ آبان ۱۴۰۰مشکل ما اینه که فقط چند تا عکس میبنیم و عدد اسب بخار و تورک رو میبنیم …
فوقش هم اینه کاربران فنی تر مثل شما چند تا مشخصه فنی و حرفه ای بیشتر از ماشین رو بررسی میکنن
در حالی که تجربه پشت فرمون اصلا با روی کاغذ قابل پیشبینی نیست …
کسانی که نسخه کیمن gt4 این ماشین رو بررسی کردن سواریش رو خیلیییی هیجان انگیزتر و جذاب و سرگرم کننده تر از مدل های ۹۱۱ هم قیمت و حتی بعضی نسخه های گرون تر ۹۱۱ ( من جمله نسخه توربو اس ) دونستن و حتی خیلی ها هم میگن کیمن gt4 بهترین پورشه در حال تولید هستش ….
مهدی
۲۶ آبان ۱۴۰۰الام واقا یه خودرو با پرفرومنس فوق العاده در رده ی خودش شده
یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.
۲۶ آبان ۱۴۰۰دوستان راجب فرقهای این ماشین با 911 کامل توضیح دادن من اضافه کنم 911 موتور عبق هست این جیگرکی موتور وسط.ولی قیمتش خیلی پرته با وجود کوروت z06 تو قیمت زیر 100 چوب این نهایت باید 70 چوب عرضه بشه.البته همه دیگه راجب چاپیدن مشتری توسط امثال پورشه آگاه هستن.