خودروسازان آلمانی مدلهای اسپرت خود را همواره در پیستهای نوربرگرینگ و هوکنهایم آزمایش میکنند و این بار، پورشه کیمن GT4 RS این فرصت را پیدا کرده تا رکورد زنی خود در نوربرگرینگ را به علاقهمندان نشان دهد. این پورشهٔ جذاب از همان پیشرانهٔ ۴ لیتری شش سیلندر تخت تنفس طبیعی ۹۱۱ GT3 استفاده میکند که در اینجا ۵۰۰ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده قرار میدهد. این موتور با ردلاین ۹ هزار rpm، کیمن را ظرف ۳.۲ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند و امکان دستیابی به حداکثر سرعت ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند.
برای انتقال نیروی موتور به چرخهای عقب تنها یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه ارائه میشود و خبری از گیربکس دستی نیست. در GT4 RS بهطور گستردهای از فیبر کربن استفاده شده و قسمتهایی مثل گلگیرهای جلو و کاپوت از این مادهٔ سبکوزن ساخته شدهاند و از این طریق وزن خودرو به ۱۴۶۴ کیلوگرم رسیده است. برای ارائهٔ بهترین هندلینگ در پیست نیز مردان پورشه این ماشین را به سیستم تعلیق قابل تنظیم با تنظیمات جدید برای کمکفنرها و میل موجگیرها مجهز کردهاند. با توجه به این ویژگیها، نباید عجیب باشد که GT4 RS در این ویدئو در پیست کاملاً پایدار به نظر میرسد آنهم درحالیکه همواره شتاب جانبی شدیدی که گاهی به بیش از ۱.۵ جی میرسد به آن وارد میشود. توانایی ترمز گیری خودرو نیز به همین اندازه قدرتمند است.
رانندهٔ اسپرت اتو موفق میشود با کیمن GT4 RS یک دور نوربرگرینگ را ظرف ۷ دقیقه و ۱۶.۱ ثانیه طی کند که به میزان قابلتوجهی از تایم رسمی ۷ دقیقه و ۴.۵ ثانیهای خود پورشه با رانندگی رانندهٔ مسابقه «یورگ برگمایسر» کُندتر است. این در حالی است که به نظر میرسد هردو راننده از ترکیب ۲۰.۶ کیلومتری پیست استفاده کردهاند. اسپرت اتو اما با GT4 RS در پیست هوکنهایم هم رکورد زنی کرده و در آنجا نیز زمان قابلتوجه ۱ دقیقه و ۴۷.۶ ثانیه را ثبت کرده است. قیمت پورشه کیمن GT4 RS از ۱۴۳ هزار دلار شروع میشود و تحویل آن به خریداران از تابستان در ایالاتمتحده آغاز خواهد شد.
Ako
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱دوستان عزیز پدال ممنون بابت زحماتی که میکشید … بسیار سایت عالیه … فقط دوستان دوبله هاتون چی شد ؟
ممکنه روی یه برنامه دقیق و منظم بزارید که ما هم لذت ببریم و بدونیم کی قراره دوبله جدید بیاد …
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹
جواد عقیلی
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱درود بر شما. آقای اشتری چند روزی هست ناراحتی حنجره پیدا کردن. به امید خدا با بهبودشون، برنامه دوبله دوباره ازسر گرفته می شه.
akrh78
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱وقتی میگیم رکورد یه مجله با رکورد خودروساز زمین تا آسمون فرق میکنه اینجا مشخص میشه
(البته یه مقداریش میتونه به آب و هوا و شرایط پیست وابسته باشه اما عمده تفاوت توی ستاپ و راننده هست)
javadhy
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱با ۵۰۰ اسب بخار و اون وزن تنها پورشه قادر به ساخت ماشینیه که چنین تایم فوق العاده ای رو ثبت کنه که اونم چند دلیل داره یکی هندلینگ و سیستم تعلیق یکی دیگه هم بازه ای از دور موتور که اون قدرتو بهت میده و مهم تر از همه گیربکسش که pdk هست و سریع ترین گیربکس اتوماتیک دنیاست (البته میگن dct فراری هم در همون حد گیربکس پورشست)
محمد امین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱۱۲ ثانیه تفاوت …. ببینید چه قدر فرق میکنه اعداد کارخونه و مجله ها ، دلیلش این هست که کارخونه ستاپ ماشین رو به بهترین شکل ممکن تنظیم میکنه
فراری ۴۸۸ پیستا هم با همین مجله ها تایم ۷ زد ، اگر فراری تایم گیری میکرد، مطمئن هست که تایم قابل توجهی میشد
RezaRs
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱از فراری ممنونم 🗿
حسین
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱مگه میشه یه آلمانی اونم از نوع پورشه رو توی پیست ببینی لذت نبری
با این توانایی فوق العادش
بنظرم حتی یه آماتور هم میتونه باهاش تو پیست رانندگی کنه و لذت ببره
البته نه با این شدت😅
Jdm باز
۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱لذت بردیم